Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eilen bongattu 636 ninja liikenteestä :D Kuume kasvaa, viimeyönä näin unta fighterin rakentamisesta, vanhasta 750w Gikseristä rakensin joitain cafe racerin ja fighterin sekoitusta, ja tuli kyllä unessa niin hieno että taidan joskus tulevaisuudessa käyttää tuota ideaa, raapustin siitä jopa paperille piirustuksen. Niissä vanhoissa wesigiksereissä kun on se matala tankki ja kapea runko, sopii se täydellisesti cafe racer perään, mietoihin jatkoihin, korotettuun perään ja madallettuun keulaan. Keulille kultainen usd keula, pyöreä lamppu ja pyörään metallinharmaa väri päälle ja kultaa sinnetänne. Ah.
 
Kävin ajamassa taas reilun tunnin auraamattomia metsäautoteitä ja jäälläkin tuli pyörähdettyä, oli ihan paskaa
smoker.gif


Tekisi mieli budjetin salliessa myydä tuo RM ja ostaa 200cc EXC. Olen tällainen persejalkainen ja ajo tuottaa välillä hieman ongelmia tuolla RM:llä, en tosin viitsi upottaa tuohon niin paljoa rahaa että alkaisin madaltamaan jne. Seuraavaan pyörään sitten
smoker.gif
 
Kyllä vituttaa katsoa moottoripyöräkortin hintaa, kun b-kortti pohjalla ja hintaa tulisi tonnin verran. Taitaa pyöräkuume jäädä tältäkin keväältä välin, ellei tule kenossa muutamaa tonnia. Olisi pitänyt ajaa silloin ajokortin kanssa niin olisi ollut nykyiseen verrattuna lähes ilmaista.

Ajokorttikin nykyään yli 2k€ :face:
 
Jepjep, ihan riistoa nuo autokoulut nykyään. Samassa autokoulussa ajoin piikkikortin, autokortin ja a2-kortin, tämä autokoulu oli hiukan halvempi kuin muut. Yhteensä on tainnut mennä yli 3000e. Tuo MP-kortin muutos on ihan saatanasta hinnan kannalta, muuten tosin hyvä että annetaan vähän opetusta isolla pyörällä ajamiseen eikä anneta kevarin jälkeen suoraan isomman pyörän avaimia käteen (varsinkaan kun harva niistä rajoitetuista a2 pyöristä on oikeasti rajoitettuja). Vanhalla kaavalla oisin saanut kevarikortin jälkeen about 50e moottoripyöräkortin, nyt maksoi yht. 430e ja vuoden päästä kun saan ison A-kortin, tulee hintaa taas 400e.
 
Kyllä vituttaa katsoa moottoripyöräkortin hintaa, kun b-kortti pohjalla ja hintaa tulisi tonnin verran. Taitaa pyöräkuume jäädä tältäkin keväältä välin, ellei tule kenossa muutamaa tonnia. Olisi pitänyt ajaa silloin ajokortin kanssa niin olisi ollut nykyiseen verrattuna lähes ilmaista.

Ajokorttikin nykyään yli 2k€ :face:

Ei se kortin hinta odottamalla tule ainakaan tippumaan
smoker.gif
Jos sen prätkäkortin haluaa joskus hankkia, kannattaa se hankkia nyt. Kortit kallistuu jatkuvasti.
 
Perkele, nyt iski järkyttävä fighterkuumekin mut netissä on myynnissä mun korttiluokkaan sopivia fightereita vaan muutama hassu ja aika paskassa kunnossa oleviakin vielä, pitäis pelätä koneen puolesta kun käyttöhistoriasta ei mitään tietoa (eikä huolloistakaan) vaikka nuo vanhat cebarit nyt tuntuukin olevan ikiliikkujia. Sittaas itse ei ehdi enää kunnon fighteria kesäks rakentaa ja pirkkafighteria ei saa myytyä, ens talvi intissä eli sillonkaan ei ehdi rakentaa ja luultavasti rakentamisen halu ois aika pieni kun ei enää omaan kyttöön tulis kuin muutamaks viikonlopuksi. Kuumeisesti odotellaan kun noita vehkeitä tuntuu pikkuhiljaa tulevan myyntiin, josko sattuis kohdalle joku just omalta tuntuva vehje. Tän kuun 15. päivä on aikaisin vaihtoehto hankkia pyörä, kun napsahtaa palkka tilille, mut nyt otti kelitkin takapakkia ja koeajo hiukan haasteellinen. Kyl se tästä, pääasia että pyörän saa kesäksi, mikä on jo varmaa :)

E. Jos täällä on sattumalta jollain myynnissä alle neljän tonnin pyörä, alle 25/35kw rekisterissä, niin mulle viestiä!
 
Perkele, nyt iski järkyttävä fighterkuumekin mut netissä on myynnissä mun korttiluokkaan sopivia fightereita vaan muutama hassu ja aika paskassa kunnossa oleviakin vielä, pitäis pelätä koneen puolesta kun käyttöhistoriasta ei mitään tietoa (eikä huolloistakaan) vaikka nuo vanhat cebarit nyt tuntuukin olevan ikiliikkujia. Sittaas itse ei ehdi enää kunnon fighteria kesäks rakentaa ja pirkkafighteria ei saa myytyä, ens talvi intissä eli sillonkaan ei ehdi rakentaa ja luultavasti rakentamisen halu ois aika pieni kun ei enää omaan kyttöön tulis kuin muutamaks viikonlopuksi. Kuumeisesti odotellaan kun noita vehkeitä tuntuu pikkuhiljaa tulevan myyntiin, josko sattuis kohdalle joku just omalta tuntuva vehje. Tän kuun 15. päivä on aikaisin vaihtoehto hankkia pyörä, kun napsahtaa palkka tilille, mut nyt otti kelitkin takapakkia ja koeajo hiukan haasteellinen. Kyl se tästä, pääasia että pyörän saa kesäksi, mikä on jo varmaa :)

E. Jos täällä on sattumalta jollain myynnissä alle neljän tonnin pyörä, alle 25/35kw rekisterissä, niin mulle viestiä!

:offtopic: Ootko huomannu jo selittäväs ittekses kavereille tästä asiasta ilman, että he enää edes vaivautuis kuunteleen? ;)

Itellä tais olla mopokortin ajo aika nappiin ajotettu. 2012 syksyllä ajoin ja ilmeisesti hinta pompsahti taas vuodenvaihteen jälkeen hieman ylöspäin. Vuodenajallisesti meni myös aika nappiin, sillä samalla viikolla tais tulla räntääkin, kun tuli ajettua inssi. Viimeinen järjestetty kurssi abaut, mitä Tampereelta taisin löytää.
 
:offtopic: Ootko huomannu jo selittäväs ittekses kavereille tästä asiasta ilman, että he enää edes vaivautuis kuunteleen? ;)
Juu, mutta kuume on niin jäätävä että sitä pitää purkaa johonkin, tä ketju on ainoo sopiva paikka siihen, kun perhettä ei kiinnosta/on jo kyllästynyt ja ainoo mp-henkinen kaveri on kiinnostunu vaan vakioista täyskatetuista (uusista) kyykyistä :D Älkää häiriintykö, mä jatkan vielä tätä niin kauan kunnes saan pyörän alle ja ensimmäiset kuumetta hellittävät ajot suoritettua :)

Frendin kanssa just juteltiin tuosta kun pyörät hankitaan vuoden tauon jälkeen, että vaikka tekis helvetisti mieli leikkiä ja kaahata, niin ollaan liikenteessä asiallisesti, pidetään pyörät ja itsemme ehjänä ja hengissä ja mennään sit radalle ajamaan heti kun tulee tilaisuus. Liian moni vakavista ja vähemmänkin vakavista mp-onnettomuuksista tapahtuu juuri ajonsa isommalla pyörällä alottaneilla nuorilla, ja aivan ajokauden alussa. Ja harva onnettomuus tapahtuu liikennesääntöjen mukaan ajaessa. Mennään siis sinne radalle leikkimään ja testaamaan huippuja eikä riskeerata kortteja (uudet kortit lähtee aika helpolla poliisin matkaan ja mulla toinen kortin menetys pilais osittain tulevaisuuden suunnitelmat) tai terveyttä turhaan :D Tarinoita nuorten mp-onnettomuuksista on kuultu riittävästi että on tajunnut olla itse yrittämästä samaa. Meillä on lukiossa järkevä rehtori, kun on joka vuosi järjestänyt auditoriossa jonkun esitelmän, johon meidän ikäiset liikenneonnettomuuteen joutuneet nuoret on tullut kertomaan kokemuksistaan, parhaiten on itselle jäänyt mieleen eräs parikymppinen kaveri joka tuli pyörätuolilla kertomaan juttua vuodentakaisesta kolaristaan, tais mennä mp:llä parisataa km/h pellolle ja selkä edellä johonkin sähkökaappiin tms. ja oli kuolema todella lähellä, melkeen kaikki mahdolliset luut poikki ja päästä alaspäin halvaantunut lopuksi elämäksi.
Autokoulussakin mp-korttia ajaessa vierailtiin ajotunneilla parilla tuoreella kolaripaikalla, joista toinen oli tapahtunut about viikkoa aiemmin, tämän samaisen autokoulun entisen oppilaan toimesta. Oli ajanut 40km/h mutkatiellä toista sataa pimeään kurviin ja ohjannut sisäkurviin liian ajoissa, ei taittunut loppumutka ja matka pysähtyi liikenteenjakajassa olevaan tolppaan/liikennemerkkiin ja henki pois, mun ikäinen kaveri ja kortti oli ollut taskussa kuukauden.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Frendin kanssa just juteltiin tuosta kun pyörät hankitaan vuoden tauon jälkeen, että vaikka tekis helvetisti mieli leikkiä ja kaahata, niin ollaan liikenteessä asiallisesti, pidetään pyörät ja itsemme ehjänä ja hengissä ja mennään sit radalle ajamaan heti kun tulee tilaisuus. Liian moni vakavista ja vähemmänkin vakavista mp-onnettomuuksista tapahtuu juuri ajonsa isommalla pyörällä alottaneilla nuorilla, ja aivan ajokauden alussa. Ja harva onnettomuus tapahtuu liikennesääntöjen mukaan ajaessa. Mennään siis sinne radalle leikkimään ja testaamaan huippuja eikä riskeerata kortteja (uudet kortit lähtee aika helpolla poliisin matkaan ja mulla toinen kortin menetys pilais osittain tulevaisuuden suunnitelmat) tai terveyttä turhaan :D

Hieno homma, että ratapäivät on mielessä. Sen verran pitää sanoa vaikka et ehkä sitä ihan noin tarkoittanut sanoakkaan tuosta ratailusta. Eli sinnehän ei sinänsä mennä leikkimään ja koittamaan huippuja. Ratasääntöjän mukaan ajetaan ja ohitellaan eikä ne ne huiput todellakaan ole se juttu siellä radalla. Sitä varten voi mennä sitten vaikka lentokenttä-ajoihin.

Niin tai näin, radalla kannattaa käydä kokeilemassa mieluiten osaavan opetuksen kera eikä mennä itsekseen välttämättä pööpöilemään. Sen jälkeen huomaa kuinka hirveän vähän sitä osaakaan loppupeleissä ajaa mutkissa. Kuka vaan osaa ajaa suoralla kovaa-sanonta pätee aika moneen meistä. Nimim. seuraava kausi mopolla joka menee suoralla kovaa mutta mutkiin meno vaatii efforttia enemmän.
 
Juu siis kärjistettynä/väritettynähän mä ton ratajutun tarkoitin, ajatuksena siis se että ei tarvii kadulla kaahata kun voi mennä radalle suht turvalliseen ympäristöön ajamaan kovaa ihan laillisesti. Räppäilyt sit erikseen sille tarkoitetulla suljetulla alueella, mutta itsellä ei riitä taito eikä uskallus moiseen. Niinjuu ja tuosta opetuksen kanssa ajamisesta, enhän mä sinne radalle mitään kilpa-ajoa vastaavaa taidonnäytettä aikonut mennä suorittamaan, vaan nimenomaan sitä hiukan tavallista rauhallisempaa kurveihin ajoa ja suorilla kiihdyttelyä, kun luultavasti pyöräkään ei tuu olemaan mikään rr-kanttausmuoviluoti. Sit kun isoa mopokorttia meen seuraavana kesänä suorittamaan (jos armeijan ohella ehdin) , sanottiin autokoulussa että niiden tonnisella gsx-r:llä mennään pienissä porukoissa alastarolle opetuksen kera, että pääsee ihan oikeesti koittamaan millaista isolla pyörällä ajo on, eikä tilanteet liikenteessä ja pyörän ominaisuudet pääse yllättämään.
 
NYT LÖYTY PYÖRÄ! FZS 600 Yamaha, jollaista oon katsellut jo aiemmin mutta unohtanut koko homman koska niitä ei rajoitettuna ollut ja tehot ylittää just sen sallitut 70kw, nyt tuollanen on kuitenkin myynnissä hyvään hintaan täydellisessä kunnossa ja vaan 26tkm ajettuna :D Vähän kaukana vaan on mut eipä se ole este, kuun puolivälissä pystyy hakee jos on tallella. Tuollaseen mulla oli jo visio silloin kun kemmua yritin vaihtaa vastaavaan, tuo järkyttävä etuvalo veke ja pyöreet tuplavalot keulille, perää hiukan ylös, sirompi kilventeline ja fatbar-tanko. En tiä kiinnostiko ketään mutta kerroin kuitenkin. Mitä luultavammin tulee tuo haettua uuteen kotiin :)

Yamaha FZS 600 25kw 600 cm³ 2001 - Raahe - Moottoripyörä - Nettimoto

Visio uudesta lookista tällainen, mut musta :

4cca526707eb0379f421d6c36.jpg
 
Onko noi 25kw-pelit oikeesti noin kalliita? Tohon rahaanhan saa jo Yamahan FZ6-N:n 4-5 vuotta tuoreempana joka on jo aika eri peli tekniikaltaan mutta en tosiaan oo yhtään perehtynyt näihin kuristus/rajotus-hässäköihin mitkä ilmeisesti nostaa noiden 25kw-laitteiden hintoja naurettavasti.

edit: taikka vaikka Triumphin Speed Four
 
Kyllä ne vaan on, nettimotoon kun iskee väh. 600cc ja rastittaa alle 35kw, pyydetään -98 cbr:stäkin 3500e. Noita ennen lakimuutosta kuristettuja ei oo kovin montaa myynnissä eikä niitä saa enää rajoittaa joka nostaa hintoja kun kysyntää on paljon.
 
Kuin kauan sun tarvis oottaa, että voit skipata ton kuristamispelleilyn ja ostaa kunnon pyörän järkevällä hinnalla? Tollaset ihan-pakko-saada -jutut varsinkin junnuna on kyl paskaa ja harvoin johtaa mihinkään hyvään :rolleyes:
 
2015 syksyllä saisin ison kortin, mutta oon sillon intissä eli luultavasti saan kortin vasta 2016 kelien salliessa autokoulun ajot. Kyllä se pyörä nyt vaan on pakko saada :D onneks on tosin toukokuuhun asti ässänä hihassa se kaverin pyörä, joskin 25kw kuristuksen takia hieman hinnakkaampi mutta verratessa noihin nettimoton alle 25kw riistohintoihin se on kyllä hinta-laatusuhteeltaan aika hyvä. Kuristamattoman samanlaisen sais toki ~500e halvemmalla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom