Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Rakentele kymppiärrästä naku sillä tavalla siististi, että saa palautettua tarvittaessa täysin orkkikseksi. Eli katteet edestä vittuun, tilalle joku siisti bellypan ja maski. Sitten oman maun mukaan käännetyt cliparit tai uutta tankoa :confused:
 
Täällä olisi pieni identiteetti kriisi menossa moottoripyörän kanssa, en oikeen tiedä mitä sitä tekisi ens kautena. Saa heitellä mielipiteitä ja ehdotuksia.

Vaihtoehto 1:

Myyn kawan pois nyt keväällä ja katselen rauhassa jonkun mukavan 3-5 tuhannen euron katupyörän missä on kohtuullinen alusta, joku pieni riumppi ehkä? speedfour minulla oli joskus ja sillä kiersi rataa ihan helvetin hyvin ja moottori joka kiertää ihan helvetisti tuottamatta juurikaan tehoa siinä samalla oli mielestäni hauska kun sai päästellä mutkateitä formula 1-tyyppisten äänten saattelemana :D Tai sitten pistän vähän lisää ja ostan superduken tai jotain...

Vaihtoehto 2:

Revin kawasta pakkausmuovit ja pirkka faitteroin, rahaa menee pari sataa ja saan faitterin missä on about samat 180hp ja 190kg kuin uudessa superdukessa? ei ihan paska diili. En kyllä ole ihan varma miksi mulla pitäis olla nakupyörässä 180hp, tai no onhan se kiva vedellä motarilla melkeen kahdestasadasta voimakeulaa mutta ei en tiedä onko se nyt ihan must have ominaisuus kuitenkaan kun sitten taas vastaavasti ykkösellä keuliminen on ihan helvetin pelottavan olosta kun saa olla melko tarkkana sen kaasun kanssa. toisaalta olis kiva jatkaa tota muutama tuuma ja tehdä kunnon sladittelu peli, mutta sitten taas luultavasti kaataisin ton muutamassa viikossa :D

Vaihtoehto 3:

Lopetan nössöilyn varaan heti reilusti ratapäiviä ja rupean hamstaraamaan renkaita kesää varten.

Vaihtoehto 1: Jep jos yksin ajat, ilman ihmeempää matkatavaraa ja kadulla tahdot höpötellä menemään niin pikku triumppi Street Triple tai miksei Speed Triple tms. alle. Tuo on hauska jo ihan perusnopeuksissa ja ihan eri tyyppinen kun vaikka Hondan Hornet.

Vaihtoehto 2: Vaikka toi vanhempi 10-r antaakin tehoa niin se tulee vasta siellä yläpäässä punarajalla eikä siten ole kadulla verrattavissa mielestäni Dukeen ollenkaan joka pamauttelee heti alhaalta melkoset väännöt. Myös -04 alusta lienee aika eri planeetalta uuden Duken kanssa. Jos teet pirkka-version niin pliis hyvällä maulla :D

Vaihtoehto 3: Kyllähän tohon ratailuun voinee kyllästyä ja tosiaan markkoja saa alkaa latoa tiskiin tulosten toivossa(näin olen antanut itselleni kertoa). Mites johonkin enska-touhuun vaihto? Valkokilpinen jolla pääsee siirtymiä tekemään ja muutakin puuhaa varmasti keksii.
 
Vaihtoehto 2: Vaikka toi vanhempi 10-r antaakin tehoa niin se tulee vasta siellä yläpäässä punarajalla eikä siten ole kadulla verrattavissa mielestäni Dukeen ollenkaan joka pamauttelee heti alhaalta melkoset väännöt. Myös -04 alusta lienee aika eri planeetalta uuden Duken kanssa. Jos teet pirkka-version niin pliis hyvällä maulla :D

TAPELLAANKO HÄ?!

ZX10R Dyno:
zx10r_dyno_big.gif


Superduke dyno:
EXK-07SD-CEST.jpg
 
Eikös toi oo vanhan Duken dyno?

edit: Eikä sillä, väärässä saatan hyvinkin olla mutta en vaan näe katupyörittelyssä, että tonni-kyykky kovin herkku on vs. 1290 Duke.
disclaimer - kumpaakaan en ole testannut.
 
Taitaa olla vanhan duken laput. Tuosta v-kone vs. rivikone väännöstä sen verran, että jos katsoo noita dynolappuja tai valmistajien speksejä niin melkolailla 4000-5000 rpm lukemista eteen päin on pyöreesti se 110nm/litra vääntöä. Rivikone vaan sattuu vetämään pidemälle. Uudesa dukessa tosin tilavuutta enemmän ja täten myös sitä vääntöä. Mutta jos vaihdan kawasakin kierroslukumittariin lukemat siten, että oikeat kierrokset ovat 1.2 kertaa korkeammat kuin mittarin lukemat ja välitys kanssa 1.2 kertaa lyhyemmäksi niin lopputulos on ihan sama takarenkaalla noin tehon ja väännön puolesta, sen takia pyörissä käytetään vaihdelaatikkoa ja ketjua toisiovälityksenä että saadaan momenttia muunenttua.

Onhan toki v-koneissa eri persetuntuma ja kapea runko on aina pop, mutta tolla väännöllä ei ole itselle ainakaan mitään väliä kun osaan käyttää vaihdelaatikkoa eikä korkeat kierrosluvut ahdista.

Edit: ja tuosta 04 zx-10r:än alustasta en osaa muuta pahaa sanoa kuin, että ehkä vähän liian lyhyt ja hätänen pyörä tehoon, ja siihen miten se tulee, nähden. Tai no ehkä vähän turhan kova kadulle mutta niin se olis varmaan superdukessakin kun ratapäivällä vääntelis nippeleistään mieleiseksi...
 
Vanhan Duken, kun jamppax meinas ettei osta sitä uutta. 1290 superdukessa nyt varmaan onkin enemmän hepoja ja vääntöä, kun onhan siinä isompi moottorikin.
 
Nyt on hyvä hetki ostaa. Tuntus olevan aika halvalla tarjolla. Tätä mä oon välillä kuolaillu, mutta onneks on jo projektia tarpeeks päällä:

Suzuki GSX-R turbo 750 cm³ 1989 - Nurmijärvi - Moottoripyörä - Nettimoto

E: Tässä aika halpa peli, jos on yhtä hyvässä kunnossa ku näyttää kuvassa: Suzuki GSX-R 750 cm³ 1990 - Järvenpää - Moottoripyörä - Nettimoto
Ei mulla riitä kortti :D Siks pitäis itse rakentaa tuollasesta valmiiks rajoitetusta, nettimotossa olis mm. pari alkuperäiskuntoista halpaa pc-25 cbr, joista ois helppo rakentaa fighter, ei vaan ehtis kesäksi valmiiks.
 
Kukaan pakkislainen koskaan omistanut Yamaha YZF 600R Thundercatia ? Joidenkin lähteiden mukaan noissa olis alle 70kw (65-69kw sivusta riippuen) tehoa papereissa jolloin pystyis kuristamaan a2 korttiluokkaan, mutta jotkin sivut taas väittää että olis ~74kw, mikä mahtaa olla fakta ?
 
Perkele, yli 70kw oli niissäkin. Sain tehot selville syöttämällä rekisteritunnuksen OP Pohjolan vakuutussivuille, ja noissa kaikissa vuosimalleissa oli väh. 72kw. Sekin vaihtoehto täytyy siis unohtaa ja tyytyä etsimään valmiiksi kuristettu vehje. Nuo Thundercatit ois ollut aika sopivissa hinnoissa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuskaa, vielä reilu 2kk ennen kuin pääsee oman pyörän selkään. Jos olis pyörä jo tallissa, niin ois helpompi odotella kesää kun vois viettää tallissa iltoja hinkaten ja runkaten, mut kun ei oo vielä pyörääkään niin kuumotus on kaksinkertainen!
 
Vielä hetken aikaa niin pääsee ajelemaan. Itsellä on nyt seitsemäs pyörä menossa ( vaihtelu virkistää... :) ) vaikka kortti on ollut taskussa vasta nelisen vuotta siitä kun ikää oli tarpeeksi sen ajamiseen. Alla on ollut seuraavaa:

-72' 500cc Honda CB Four
-99' 1000cc Yamaha FZR
-00' 1200cc Yamaha V-Max
-99' 990cc Kawasaki Ninja
-02' 1000cc Suzuki GSX-R
-88' 750cc Kawasaki GPZ
-03' 650cc Suzuki SV

Ohessa video ekan prätkän rakentamisesta. Lasikuitukauhusta tehtiin mattamusta bobberi. Kattokaa läpällä vaikka aamukahvilla jos ei muuten:

72' Honda CB500 Four K1 Bobber Transformation - YouTube
 
Turussa ois jo ajokelit, hiukan kylmä ehkä mut sopivilla varusteilla vois jo vetää :) Eilen ensimmäinen motoristikin bongattu liikenteestä, joku isompi kotarin smoto.
 
Adventure kotari tuli tänään motarilla vastaan. Voi vitsit tekis mieli päästä itekkin ajeleen harmi vaan kun joutuu toukokuuhun odotteleen, että pääsee ajeleen.
 
Tänään bongattu ensimmäinen iso katupyörä liikenteestä, joku tuli uudenkarhealla hayabusalla vastaan... rauhallisesti körötteli kieli keskellä suuta, näyttää se polte olevan jollain aika kova.... :D
 
Ei ihan täällä pohjosessa vielä. Piti käydä vähän huudattamassa busaa tallissa, viisari värähti kun muisteloi. :)

Kai se eurooppaan pitäis kesälomalla koittaa suunnata, hyvät muistot Zel Am Seestä itävallasta, hayabusa, meikä, bisse ja pari hyvää tyyppiä alppijärven rannalla. Ja perse hellänä. Moottoripyöräilystä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom