Moottoripyörä?

Ei oikeen iske, liian ufo + en halua avattavaa pottaa :D Airohin mallistosta Pit One iskee eniten.
Airoh-Pit-One-Black-Matt.jpg

E. Voi jeesus että noihin ajovarusteisiinkin palaa taas rahaa kun on kasvanut, 400e takkiin, 300e kypärään, 100e housuihin ja 50e rintapanssariin :D Ainoot mitä ei tarvii ostaa uusia on kengät ja hanskat.

Kannattaa vilkuilla ahkerasti moottoripyora.orgin myyntipalstaa, sieltä voi löytää suht edukkaasti ajokamoja. Toki vaatii sen, että käyt kokeilemassa eri valmistajien vaatteita kaupassa että suurinpiirtein tiedät kokosi.

X-liten kypärät taitaa hinta-laadultaan olla hyviä vermeitä JOS sopii omaan päähän. Itsellä on Shoei-pää aika puhtaasti niin valinta on helppo :D Meinasin jo päivittää 3 kautta olleen Shoei Qwestin -> Shoei GT-Airiin mutta eiköhän tämä kausi vielä mene samalla potalla. Airisissa ei tarvisi enään vaihdella visiiriä välillä ajoissa aurinkovisiirin ansiosta mutta toki menettäisi mahdollisuuden pitää ûber-coolia iridium visiiriä ;) ei taida vielä edes mietoa savua saada tohon Airiin ja tiedä tuleeko kun varsinaista tarvetta ei ole.

Talvella tuli hommattua helteitä varten kunnolla tuulettuva tekstiili-takki ja rintapanssari-liivi (ilman selkäsuojaa). Loput rahat menikin sitten pyörän korjailuun pienen kippauksen jälkeen.

Kannattaa vilkuilla ahkerasti moottoripyora.orgin myyntipalstaa, sieltä voi löytää suht edukkaasti ajokamoja. Toki vaatii sen, että käyt kokeilemassa eri valmistajien vaatteita kaupassa että suurinpiirtein tiedät kokosi.
Kyllä mä taidan ajokamat hankkia edelleen uutena, suojaavat ainakin sit täydellä tehollaan jos heittää voltit, eikä oo kulumia jne. missään.

E. Puka, Thanks! Menee hankintaan, noi kaupasta ostetut ei kestä kun muutaman kerran kunnes kuivuu koviksi könteiksi, edes stormista kalleimmat tulpat eivät kestäneet kun kaks reissua.

Kunnon kevlarhousut sitten kanssa:

icJzQpT.gif

Ja ei halvimpia mahdollisia missä on vaan polvissa ja perseen kohdalla yksinkertaista kevlaria, tai kevlar-puuvilla seosta. Ristiinpunotut kokokevlariset jne..

"And this kids, is why you wear a helmet!"

1014037_10151502622956044_1366467528_n.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En mä ajofarkuistakaan tiedä, kun pitäis olla vähän kelinkestävää kanssa, mut kunnon housutkin aattelin hankkia kyllä, varmaan samat STR Lizardit tai mitkä lie olikaan jotka mulla jäi jo pieneksi, oli suhteellisen hyvät pökät ja siistitkin vielä. Ei mitään RPM:n Fighter housuja joissa ei oo edes lonkissa suojaa :D Mulle riitti mopoaikoina yksi asfaltilla kaatuminen täydestä vauhdista (60km/h) varusteina shortsit, t-paita ja crossihanskat (ja kypärä tietty), siitä on muistutuksena suhteellisen isot arvet kyynerpäässä ja polvessa + peukalo murtui kahdesta kohtaa. Siitä lähtien oon käyttänyt täyttä varustusta (paitsi housut olleet farkut joskus kuumilla kesäkeleillä ja lyhyillä matkoilla, jota en kyllä aatellut isolla pyörällä harrastaa enää). Kunnon hanskatkin on yllättävän tukevat vrt. ''mukavat'' crossihanskat, olis kipsikin vältetty jos ois ollu nuo nykyiset hanskat kädessä.

Noi STR Lizzardit btw ei ihan hirveitä liukuja taida kestää. Itselläkin ne on mutta vähän skeptinen niiden kestosta lippojen tullessa. Eli se kangasmateriaali niissä vähän voi mättää.

Kangashan siitä kuluu tietty joo, mutta suojaukset niissä kohdissa jotka maahan ensin ottaa, on aika hyvät että ihan heti ei pitäis liu-ussa tulla ihottumaa.

Kangashan siitä kuluu tietty joo, mutta suojaukset niissä kohdissa jotka maahan ensin ottaa, on aika hyvät että ihan heti ei pitäis liu-ussa tulla ihottumaa.

Joo suojat noissa suht ok. Pelasti multa lonkan pahemmilta just viime syksynä :hyvä:

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Kyllä mä taidan ajokamat hankkia edelleen uutena, suojaavat ainakin sit täydellä tehollaan jos heittää voltit, eikä oo kulumia jne. missään.

Ei noita käytettyjä kamoja kannata pelätä, varsinkaan jos löytää sopivan kokoiset. Noita saa ihan törkeän halvalla vrt. uudet ja parhaimmillaan ovat lähes käyttämättömiä. Kypärän toki ostaisin itsekin uutena, saa varmasti kunnolla istuvan. Meininki näissä hommissa on usein se, että vaikka esim. nahkarotsia ei olisi pidetty kuin pari kertaa, jos pyörän väri vaihtuu niin vaihtuu myös takki. Jos niillä "käytetyillä" kamoilla ei ole kertaakaan lipattu ja istuvat hyvin, suojaavat ne ihan satavarmasti yhtä hyvin kuin uudet. Käytetyt heittomerkeissä siksi, että välillä tuolla näkee ihan oikeasti melkein uutta kamaa naurettavan halvalla.

Ja jos haluat kunnolla suojaavat kamat, osta nahkaa.

Esim. pöksyt ja takki suojaavat ihan täydellä teholla vaikka olisivat sen vuoden tai vaikka viis vuotta vanhat. Ite ainakin aattelin keväällä ostaa uuden ajotakin ja varmaan housutkin, siis toiset vanhojen tilalle. Ja todellakin käytettynä ostin. Noita on ihan hitosti myytävänä jossain Tori.fi:ssäkin esim. Käy vaan kokeilemassa ja kattomassa onko kuluneet. Ostin oman kypärän käytettynä esimerkiksi.

Osta hejopel sit ainoastaan nahkaisia ajovarusteita ja jätä ne kangasvermeet kauppaan. Paljon mukavampi ajella nahoilla kuin jollain tixtex-purjeella. Täälläkin moni valittaa, että nakulla on paska ajaa motarilla kun tuuli repii jne. Luultavasti ajavat liian isoissa vaatteissa jotka muistuttavat satasen vauhdissa enemmän laskuvarjoa kuin vaatetta.

No, kai mä käytettyjäkin vilkaisen mutta silmissä on jo yks STR:n nahkatakki (joka taitaa olla mallia -14), housuista ei vielä tietoa mutta ne tulee luultavasti olee kankaiset, ihan mukavuuden (ja tyylinkin) takia, vaikka nahka oliskin parempi. Nahkahousujakin oon kokeillut mut tuntui jotenkin ahdistavalta (ja oli liian homot kevariaikoina) ne housut vrt. kangas ja toiseks kun en oo muoviluoti- kuski niin nahka on vähän out.
Jutellut nyt yhden vuotta vanhemman ''kaverin'' kanssa, joka saa toukokuussa isomman kortin ja siltä vapautuis -00 600cc CBR alle 25kw kuristettu, 45tkm ajettu ja lähes täydellinen huoltokirja, luulempa että ostan sen pois, kun sanoi ettei aio pistää myyntiin ennen kuin iso kortti taskussa mutta mulle voi myydä jo aiemmin. Suhteellisen sopiva hintakin vielä ja tiedän miten pyörää on käytetty ja pidetty.
E. Mulla oli siis käytössä STR:n kangastakki noina kevariaikoina ja ei lepattanut, kun oli hyvää kokoa, se istuvuus siinä ehkä enemmän vaikuttaa kuin materiaali, kyllähän liian iso nahkatakkikin lepattaa.
PS. Kuumotus kasvaa päivä päivältä enemmän :kuola:

Nyt se on sitten päätetty, että tour-de-alps käydään vetäsemässä vuonna 2017. Täällä kokemuksia ja vinkkejä kyseiselle reissulle?

Tarkoituksena olis lähteä reissuun kahdella pyörällä ja kolmella ihmisellä - miulla roikkuis akka mukana. Reitti kulkis etelään itäblokin kautta ja pohjoiseen vähän sen hetkisistä fiiliksistä riippuen joko Saksan baanojen läpi, tai kierrellen mutkia esim. Espanja-Ranska-Hollanti-akselia.

Tarkemmin tulee päätettyä kulkuvälineestä, kunhan pääsee koeajoille, mutta tällä hetkellä vaihtoehtoina mielessä on uusi vesijäähdytteinen R1200GS ja KTM 1190 Adventure. Näistä kokemuksia? Bemari ilmeisesti nelipyöräisistä pommeista poiketen on erittäin luotettava kaksipyöräisenä kardaanina?

Nyt se on sitten päätetty, että tour-de-alps käydään vetäsemässä vuonna 2017. Täällä kokemuksia ja vinkkejä kyseiselle reissulle?

Hae tuolta matkailu osiolta mun matkakertomukset "mopolla monacoon" ja "porsastellen euroopassa", eli mopolla ja autolla euroopan reissut. Kysy sitten..

Mutta ehkä vinkkinä heti alkuun kun tuossa kirjoitit noita reittikaavailuja. Jos meinaat itä-eurooppaa alas ja käydä ranskassa asti, niin aikaa saa menemään äkkiä 3vkoa, jos meinaa pysähtyäkkin välissä.

Tuolla mopolla kuumotus vaihtuu huurteiseen kaljaa kesällä :D
Mitä tän nyt piti tarkoittaa ? :D Jos sitä meinaat että 25kw kyllästyy niin siinä sattumalta helpottaa sellanen tekijä että kuristus on ruuvi kaasukahvassa eli on/off viidessä sekunnissa, ja voit arvata jaksanko rajoitetulla ajaa metriäkään :D

- - - Updated - - -

Niin, ja tänhetkinen omistaja sanoi että menee se kuristettunakin 220 mittariin eli kyllä silläkin hetken pärjäis jos olis pakko :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom