Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli muuten viime loppukesästä oikeesti nautittua mopolla ajamisesta. Myin prätkän pois ok-talon tieltä ja pahoihin vierotusoireisiin lainasin usein anopin sevenfifty tuuttia kruisailuun. Omat mopot ollu aiemmin kilokyykkyjä tai supermotoja ja ajelut aina reikäpääs menemistä. Tuutin ominaisuudet ai anna myöden hölmöillä niin oon tyytynyt letkeään köröttelyyn ja ohan se ollut mukavaa sekin.

Fak, mut en mä niin vanha silti oo! Kyllä seuraava mopo on supermoto tai möhkömoto. [jos keno osallistuu kuluihin nii 1290duke:D]
 
Joskus busia miettiny kans. Nyt MP messuil kylmätyypitin ja ei mun mopo. Ajoasento oli ihan perseestä. Todella sporttinen, polvet suussa ja makuu käsien päällä. Olisin olettanu et olis ollu letkeempi ku oon mieltäny pelin enemmän matkamopona. Oon nii vanha pieru ettei selkä ja ranteet kestä moista.

Mun eka oikee moottoripyörä oli R1! Eikä ollu yhtää liikaa tehoo. Tulihan sillä kolmee markkaa ajettua, mut kulkee se kusiainenki yli 200. Sama sit hengen päälle ajaaks kaks vai kolme sataa.

Mun mielestä väärä periaate rajoittaa mopon tehoa jos pää ei kestä. Kilonen kyykky paljon helpompi ajaa kun enemmän vääntöä. Sama juttu jos haluis alottaa ampumaharrastuksen, mut ei voi ostaa haulikkoo koska ampuis sillä ittes tai muita ku pää ei kestä. Tyytyy sit ilmakkoo ku sillä ei heti kuole.

Samalla periaatteella ostin ittekki ekaks pyöräks ton 929RR:n. Helpompi ja mukavampi ajaa, kun on sitä vääntöä ja pienilläkin kierroksilla vielä vs kuussatkuun. Ainii ja Hondakin vielä, nehän on sterotyyppisesti luotettavia, helppoja ajaa ja vääntökäyrä parempi kuin kilpailijansa ;)
 
Aivan täyttä bullshittiä, että osta 600cc eka ja opettela ajamaan. Raaka totuus että nälkä kasvaa syödes. Vähä niinku Maikkelin kamera-asia, sama pätee tähän. Hae heti paras mitä rahalla saat. Loppupeleis se on ihan sama onko se 600cc vaiko joku turbokikotin kaikkien kanssa oppii olemaan, riittävän iso heti niin tartte ainakaan vaihtaa. Lopuksi sitä huomaa että se on ihan sama millä sitä ajaa. Kaikilla pääsee eteenpäin, joillakin nopeampaa kuin toisilla! :-)
 
Vähän kaks piippunen juttu.
Mopolla ja kevarillakin pääsee hengestään, mutta tollasella lähemmäs 200hp pyörällä missä vääntökin alkaa jo alhaalta saa kaasun avauksissa olla vähän varovaisempi.
Piikillä voi laittaa tupin nurin kesken mutkaakin, mutta esim. tollanen uudempi tonninen lähtee saatanan nopeasti alta jos painaa liikaa hanaa väärässä kohdassa. Tai vääränä aikana = renkaat kylmät, vesisade, aamukaste ym. ym...

Piikki, krossi ym. tausta on isoksi eduksi, mutta jos pyörätaustaa ei liiemmin ole, ei sitä kaasun hallintaa tietyissä tilanteissa osaa oikein hallita. Kokemattomampi kuskikin varmasti pärjää isomman pyörän kanssa, onhan sitä harjoteltu ajokoulussakin. Ellei sitten ole esim. ajanut piikkikorttia joskus, mutta jättänyt piikin hommaamatta ja myöhemmin automaattisten korotusten ansiosta hommannut isomman pyörän.

Kunhan muistaa käyttää järkeä liikenteessä, eikä turhaan provosoidu jne., niin eiköhän kaikki pärjää vähän isommankin pyörän kanssa.
 
Mulle riittäis alkuun ihan rehellinen kuussatku. Pääsee silläkin melkeen kolmeesataa ja kiihtyy nollasta sataan 20s nopeemmin kun mun auto, missä on jopa 40hp vähemmän kun normaalissa kuussatasessa. Mukavampaa se niin on että alottaa pienemmästä ja nälän kasvettua isompaan eikä niin että kolme vuotta ajan neljällä pyörällä ja sit paskon housuuni joka kurvissa kun jollain rykkösellä lähden kauden ekana sulana päivänä hiekkaselle asfaltille sutimaan. Sitäpaitsi kuussatasella on helpompi harjotella pommittamaan!
 
Vähän kaks piippunen juttu.
Mopolla ja kevarillakin pääsee hengestään, mutta tollasella lähemmäs 200hp pyörällä missä vääntökin alkaa jo alhaalta saa kaasun avauksissa olla vähän varovaisempi.
Piikillä voi laittaa tupin nurin kesken mutkaakin, mutta esim. tollanen uudempi tonninen lähtee saatanan nopeasti alta jos painaa liikaa hanaa väärässä kohdassa. Tai vääränä aikana = renkaat kylmät, vesisade, aamukaste ym. ym...

Piikki, krossi ym. tausta on isoksi eduksi, mutta jos pyörätaustaa ei liiemmin ole, ei sitä kaasun hallintaa tietyissä tilanteissa osaa oikein hallita. Kokemattomampi kuskikin varmasti pärjää isomman pyörän kanssa, onhan sitä harjoteltu ajokoulussakin. Ellei sitten ole esim. ajanut piikkikorttia joskus, mutta jättänyt piikin hommaamatta ja myöhemmin automaattisten korotusten ansiosta hommannut isomman pyörän.

Kunhan muistaa käyttää järkeä liikenteessä, eikä turhaan provosoidu jne., niin eiköhän kaikki pärjää vähän isommankin pyörän kanssa.

Niinno nuo ne ainoat vaarajutut on, eli kaarteessa kaasunkäyttö ja keuliminen. Ite olen mamis kuski, joten noista ei nyt hirveesti vaaraa ole ollut. Mitä nyt pari kertaa pelästyny, kun se lähtiki keulimaan kaasusta ja viimeisen kerran töihin ajaessa syksyllä lähti moottoritiellä sutimaan, kun tais olla vähän liian lähellä nollaa sää :D

Eiköhän se pommittaminenKIN ole helpompaa sillä tehokkaammalla ja vääntävämmällä pyörällä :)
 
Niinno nuo ne ainoat vaarajutut on, eli kaarteessa kaasunkäyttö ja keuliminen. Ite olen mamis kuski, joten noista ei nyt hirveesti vaaraa ole ollut. Mitä nyt pari kertaa pelästyny, kun se lähtiki keulimaan kaasusta ja viimeisen kerran töihin ajaessa syksyllä lähti moottoritiellä sutimaan, kun tais olla vähän liian lähellä nollaa sää :D

Eiköhän se pommittaminenKIN ole helpompaa sillä tehokkaammalla ja vääntävämmällä pyörällä :)
Niin, helpompaa, paitsi että ne tehot on vaikeempi pitää kurissa kikkaillessa, kaikki stunt-vehkeet on ihan syystä kuussatkuja. Kyllähän se iso helpommin keulii ja sutii mutta lähtee kans helpommin lapasesta. Vaikken mää kyllä mikään bomberi ookkaan, kevarilla yritin opetella keulimaan mutten uskaltanu ku muutaman kerran koittaa kakkosvaihteen piikillä keulaa ja oishan se lähteny liikaakin muttei uskaltanu pitää ylhäällä kun oli niin vaikee pitää kulma tasasena ja takajarrun tuntuma pienellä crossipolkimella suhteellisen paska :D Ei musta mitään bomberia isommallakaan pyörällä tulis, burnattua ja kevyitä keuloja korkeintaan jos uskaltaa yrittää b-illassa isompien poikien innostamana.. :jahas:
 
RM kaasari säädetty ja uudet öljyt vaihdettu lootaan. Huomenna sitten aamusta olisi luvassa enskapiikkien pyöräytys vanteille. Täytyy ensin kokeilla noilla ja katsoa pärjääkö. Jos tuntuu, ettei jäällä pysy pystyssä tällaisella mummoiluajollakaan yhtään, vaihdan jääpiikit alle.
 
Joskus busia miettiny kans. Nyt MP messuil kylmätyypitin ja ei mun mopo. Ajoasento oli ihan perseestä. Todella sporttinen, polvet suussa ja makuu käsien päällä. Olisin olettanu et olis ollu letkeempi ku oon mieltäny pelin enemmän matkamopona. Oon nii vanha pieru ettei selkä ja ranteet kestä moista.

Istuikkohan ihan varmasti oikean pyörän selässä? Meinaan about eka kerta kun joku sanoo busasta että todella sporttinen ja polvet suussa.. :D Koeistuppa vaikka BMW 1000RR..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli hankittua tuollanen Suzuki GSX 600 F. Mitä öljyä koneeseen, vaatiko ilmajäähdytteinen kone korkeampaa kuuman pään viskositeettia? Tallista löytyisi sattumoisin pari pönikkää tätä Polar Autovaruste - Valvoline VR1 Racing 20W-50 kilpamoottoriöljy . Vai tykkääkö kytkytin kyttyrää noista lisäaineistuksista...
Omaan i/ö jäähdytteiseen banditin koneeseen oon laittanut teboil 15w50 superbike öljyä ja hyvin pelannut. Ei lukemani perusteella ole kovin tarkka tuo suzukin kone öljyistään, joten eiköhän se valvolinellakin toimi.
 
Redlinea tai Belrayn öljyjä tulee käytettyä. Kuulemma motonet vaihtamassa Redlinet Belrayhin.
 
Voi kuulkaa! On ollut vähän pitkissä kantimissa mopon kytkinongelmien selvittäminen, mutta nyt se toimii! Enää ei tartte hampaat irvessä puristaa kytkintä, että sais vaihteen vaihdettua! :dance:
 
Istuikkohan ihan varmasti oikean pyörän selässä? Meinaan about eka kerta kun joku sanoo busasta että todella sporttinen ja polvet suussa.. :D Koeistuppa vaikka BMW 1000RR..

On tossa sen verran perää että pitkäjalkaiselle kuskille vakiotappien paikka on ihan perseestä.

Sporttisempi takana & ylhäällä toimisi sekin paremmin.
 
Istuikkohan ihan varmasti oikean pyörän selässä? Meinaan about eka kerta kun joku sanoo busasta että todella sporttinen ja polvet suussa.. :D Koeistuppa vaikka BMW 1000RR..

No siltä tuntu :D tai sit mun kisakireet levikset teki temput. Eiku tuntu sporttisemmalta asento mitä mun vanha r1... Vai ehinkö liikaa tottua supermotojen asentoon. Tuli istuttua 1000rr myös. Noista sporttisista lehmistä myös 1400zzr:ssä oli ajoasento niin edessä että kaikki paino ranteilla. Mut villeintä oli istua Rsv1000 mis ei meinannu ylettyä jalat maahan! Miten voi olla niin korkee perä? Missään muussa kyykyssä ei ongelmia.

Kuvista oon joskus ihaillu bkingiä (ilman vakioputkia:o ). Nyt näin ekaa kertaa livenä ja koeistuin. Käsittämättömän levee eikä mun jalat mahtunu katteiden sisään! Eli siihen tankin koloon mihin pitäis. Karmee pyörä. Millasille persjalkasille suzukit on suunniteltu??
 
Millasille persjalkasille suzukit on suunniteltu??

Meille 172cm sulkapäässä oleville passaavat oikein hyvin. :D

edit: henk koht karmeimmat istuttavat on ollu juuri äärikyykkyjä, BMW 1000rr (polvet suussa), KTM RC8 (ei vaan istu, tärisee kuin sanonkomäämikäjamissä, lähtee tuulen mukaan), Kawasaki 6r (muistaakseni noin vm -06, meinaa mennä tuulilasin yli).
 
Onhan noi ajo-asennot hyvin paljon kiinni kuskin pituudesta ja välityksistä. Isoista matka-hyper-sporteista-jne omalla kohdalla järjestys pystymmästä tiiviimpään mennyt VFR 1200-> K1300S -> ZZR -> Busa. Cycle Ergollahan noita pystyy myös arpomaan suuntaa-antavasti. Säädettävät jalkatapit ja tuuma-kaks tankoa ylös niin vanhatkin pärjää ;)

T:tupla-sulka 175
 
Samaa mieltä Ripen kans tosta järjestyksestä, tosin ajanu en oo mitään noista vaan kylmätyypittäny messuilla. Jotai 180 pituutta päälakikaljun kohdilta. Mut kädet mulla niinku alfa orangutankilla. Enkä puhu karvoista. Ite ei pysty selkävaivojen takii ajaa sporttises makaavas asennos, täytyy olla pysty niin kestää alaselkä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom