Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vieläkö jossain päin suomea voi ajaa prätkällä? Minä kaivoin jo kelkan esille huoltoa varten.

PK-seudulla ~10astetta eikä yölläkään näytä pahemmin olevan pakkasta. Tosin aika märkää on!

Oma pyörä on kyllä osina jo..
 
Keli oli hyvä ajella, mut tietysti tuossa tulee pieni puunailu kun ajot on tehty. pyörä kun oli jo vähän talviteloilla. No ens vkl ehkä uusiks. oli tuolla mopoi liikenteessä ihan reilusti. Kallistella ei paljoa uskalla, mut syksyn ajeluissa on se kivaa ettei oo sit pakottavaa tarvetta vetää hampaat irvessä kokoajan vaan nautiskella hissun kissun. Kesällä ei vaa pysty ku lämmin asvaltti huutaa renkaan kantteja lähemmäs.
 
Näillä keleillä kannattaa noitten tehokyykkyjen kanssa muistaa, että pito ei ole sama kuin hellekelillä.. Minäkin vaaninut noita kyykkyjä, saisi todella halvalla. Ei taida kyykytkään olla nyt helppoja myytäviä.
No ei mikään oo helppo ollu hetkeen. Mulla oli suomen halvin siisti cbr1000rr myynnissä viikkoja viime kesänä, pelkästään heikkoja vaihtotarjouksia tuli ja niitäkin nihkusti.
 
Itse näkisin, että tuo pahin kyykky-buumi on nyt vähän laskenut ja sitäkautta myynti menee vaikeammaksi. Ehkä tämän hetken "trendejä" on sitten nuo matkapyörät BMW GS, Triumph Explorer jne. Suomen surkeilla teillä ihan päteviä varmasti. Tuntuu, että joka toisessa Bike, Motorrad, MP-maailman numerossa noita matkapyöriä keskenään vertaillaan.

Suomessahan suurimman parannuksen myynnissä teki Bemari tälle vuodelle (kun muilla myynti sen sijaan floppasi) ja uskoisin, että niistä pyöristä ei suuriosa kyykkyjä ollut. Eiköhän siinä ole +45vee ukot ostelleet niitä Gessuja missä on suhteellisen hyvä kate varmaankin näillä Suomen hinnoilla. Tuo ryhmä kun muutenkin on niitä joilla massia riittää vaikka perus-kansalla menisikin vähän heikommin. Näistä se porukka muutenkin koostui kun kävin Heinon BMW koeajopäivillä.
 
Jaahas ens kesänä ajetaankin sitten kilpaa! Kaveri kasas mopoendurance tiimin pystyyn ja ostettiinkin jo eilen 450 eurolla derbi ens kesän koitoksia varten. Nyt vaan hillitön koneen rakennusprojekti talveksi käyntiin, yli 15hp kuulema mahdollista saada 50cc derbin koneesta. Veikkaan, että vähintään yhtä hauskaa tuolla mopolla ajaa kilpaa toisia suht tasaväkisiä laitteita vastaan kuin omalla zx-10r:llä kiertää ratapäiviä, tai ainakin ihan helvetisti halvempaa :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, itsekin kuullut että noissa olis kiva käydä, melkein iästä ja prätkäkokemuksesta riippumatta. Mutta jos yli 15hp aiotte saada tosta derbin (vakio-?)myllystä, niin sitä viilaa täytyy kyllä näyttää ja _paljon_.

Hos3:lle vastaukseksi, että ymmärtääkseni noi on tommosia pääasiassa asvalttiradalla ajettavia, tyyliin 12h kisoja jossa kuski vaihtuu tasasin välein. Tai ainakin semmosia on olemassa.
 
Jep, itsekin kuullut että noissa olis kiva käydä, melkein iästä ja prätkäkokemuksesta riippumatta. Mutta jos yli 15hp aiotte saada tosta derbin (vakio-?)myllystä, niin sitä viilaa täytyy kyllä näyttää ja _paljon_.

Hos3:lle vastaukseksi, että ymmärtääkseni noi on tommosia pääasiassa asvalttiradalla ajettavia, tyyliin 12h kisoja jossa kuski vaihtuu tasasin välein. Tai ainakin semmosia on olemassa.

Polinilta kittisylinteri ja kansi, joku leovincen alakautta menevä pärinäputki, uusi kaasari ja sähköt niin pitäisi irrota. Sitten lisäksi meillä on salaisia suunnitelmia polttoaineen suhteen kun ei näemmä säännöiss ä ole mitään mainintaa menovedestä. Helsinki mopogp on vissiin pelkkää asfalttia ja muualla sitten soraa ja asfalttia sekaisin.
 
Tuollahan on noita eri luokkia missä eri säännöt. Jotku luokat antaa vähän vapaammat viritysmahdollisuudet.:

Mopoendurance tekniset säännöt 2013


1. Mopon rungon ja moottorin lohkojen tulee olla tieliikennekäyttöön Suomessa tyyppihyväksytystä moposta. Runkoon saa tehdä vähäisiä turvallisuutta tai ajo-ominaisuuksia parantavia muutoksia (iskunvaimentajien-, pakoputken- ja äänenvaimentajan kiinnityspisteiden muutokset). Muita muutoksia runkoon ei sallita. Muuten mopoa saa vapaasti virittää. Lisäksi on voimassa luokittain
seuraavat säännöt:


Sportit; Moottorin lohkojen, rungon sekä etu- ja takahaarukan tulee olla peräisin samaisesta alkuperäisen valmistajan valmistamasta (OEM) moposta. Mopon tulee olla ulkoisesti
alkuperäisen kaltainen ja tunnistettavissa, pakoputkiston mallia ja sijoitusta lukuun ottamatta.


Protot; Osat voivat olla peräisin useammasta alkuperäisen valmistajan valmistamasta (OEM) moposta. Runkoon voidaan tehdä muutoksia osien yhteen saattamiseksi. Rungon kantavien osien tulee kuitenkin olla peräisin alkuperäisen valmistajan valmistamasta (OEM) moposta.


Muutokset tulee tehdä hyvää teollista standardia noudattaen. Muutostyöstä on vastuussa muutostyön tehnyt henkilö.


Classic ; Rungon, moottorin lohkojen ja sylinterin tulee olla samaisesta alkuperäisen valmistajan valmistamasta (OEM) tieliikennekäyttöön hyväksytystä moposta. Mopon tulee olla ulkoisesti alkuperäisen kaltainen ja tunnistettavissa, pakoputkistoa lukuun ottamatta. Ulkonäköön saa tehdä turvallisuutta parantavia (levyjarru, keula) muutoksia.


Classic Pappa; Rungon, moottorin lohkojen ja sylinterin tulee olla samaisesta alkuperäisen valmistajan valmistamasta (OEM) tieliikennekäyttöön hyväksytystä moposta. Mopon tulee olla ulkoisesti alkuperäisen kaltainen ja tunnistettavissa, pakoputkistoa lukuun ottamatta. Ulkonäköön saa tehdä turvallisuutta parantavia (levyjarru, keula) muutoksia.


2. Suurin sallittu kuutiotilavuus on kaksitahtisilla 55 kuutiosenttimetriä ja nelitahtisilla 110 kuutiosenttimetriä. (Jos yli 55/110 kuutiota, seuraa välitön diskaus).


3. Mopossa on oltava:
- Toimivat jarrut edessä ja takana. Jarrutustehon on oltava vähintäänkin valmistajan alkuperäistä tasoa!


- Sytytysvirran katkaisin ohjaustankoon sijoitettuna siten, että käsi kahvassa ylettyy sammuttamaan moottorin.


- Öljynpoistoruuvien tulee olla lukittu rautalankavarmistuksin.


- Jarrusatulan pulttien tulee olla lukittu rautalanka-varmistuksin.


- Nestejäähdytteisissä mopoissa ainoa sallittu jäähdytysneste on vesi.


- Mopo on varustettava riittävän tehokkaalla äänenvaimentimella (max. 105dB).
 
Videon äänet päin helvettiä, mutta nuo powerwheeliet nousi aika nöyrästi.

Pyörän lopullinen hinta olikin sitten hieman alempi kuin se millä sitä ennakkomyytiin. Nyt on joululahjabudjetissa pieni ylijäämä.
 
Mistä sillä tuota rahaa vaan löytyy? Kai edes kelkan jouduit myymään pois?

Emmätiijä, sitä vaan tulee tilille kerran kuussa. Eihän nyt sitä kun viime talvena tehtiin keppeihin uudet simmit ja oli jo aikas makia lennättää tuo roo raid alusta.



:love:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lupaa ottaa tuo kymmensiipinen kääntövältti pois ja laita joku sievä kilpiteline tilalle..

Lupaan. Tulee tuo lyhyt teline+Akran höpinät. Ja ilman noita R-teippauksia, eli kokomusta Black Edition.
sd1290_s5_img_0_0_68.webp
 

Suositut

Back
Ylös Bottom