Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaisko kukaan suositella matkaenskaa 3-4ke haarukkaan, ekaksi pyöräksi. Kokemusta on 600 ja 1000 CBR:stä, mutta musta tuntuu että tahdon jatkaa siitä mihin asfaltti päättyy. Kulkuja jälkimmäisessä itelle vähän liikaakin.
Suosittelen käydä koittaan jotain supermotoa / enskasta tehtyä supermotoo.

Se vaan riippuu niin mitä pyörältä ja ajoilta haet. Itsellä on 530 kotari, jossa smotot ja nappulakumit. En pysty kuvitteleen edes vaihtoo, kun se että ajellessa näen hiekkapolun tai metsäautotien niin pakko päästä tutkiin minne se vie. Omia ajoja en siis pytyisi kyykyllä suorittaan. Matkaa oon istumalta ajanut max 150 km yhdeltä istumalta. Ei ongelmaa, mutta ei tota vehjettä siihen oo tehty.

Eli oisko joku matkasmoto tai miksikä niitä möhkösmotoja nyt sanotaan, touring?
 
Lenkit on tähän mennessä ollut jotain max 100km syrjäkylillä pyörimistä ja uusien paikkojen etsimistä. Matka-ajo ei sinänsä houkuta, ympäristön tutkiminen kyllä. Jonkun pidemmän reissun voisi joskus heittää ja eukko pitäisi mahtua kyytiin. Eli pyörän pitäisi toimia vähän kaikessa, taidan vaatia mahdottomia tuohon budjettiin.

Pääasia, että pääsisi ajamaan. Eiköhän ne tarpeet siinä ekan ajokauden aikana tarkennu.
 
Eilen näky motoristejä liikenteessä, aavistuksen himotti myös itse lähteä mutta alkoi jo hämärtämään ja sen verran pelottaa lähteä kyykkäileen tonne märkään ja hiekotushiekan sekaan, että mieluusti edes näkis missä ajaa :)

Noh jos kelit jatkuu tämmösenä niin vois tällä viikolla käydä kokeilemassa.
 
Sama, harvoinpa sitä jouluna ja uutena vuotena pääsee pöristelemään :D
 
524428_442331272478275_1490606181_n.jpg

Tuommonen oli viel viimekesänä.
 
Pakkaset ja lunta tuli nyt 10.1. ja olisi voinut kovasti ajella pärrällä siihen asti. Harmi kun se oli laitettu lokakuun alusta talliin, ja se on madalluksen takia hankala ottaa sieltä pois, muuten olisin ajellut monta kertaa.
Ajokausi kun alkoi vasta heinäkuun lopulla...

Kevättä odotellassa.

Itsellä siis Triumph Daytona 955. Ostin sen elokuussa 2012, ja sain sen tosiaan vasta ajoon heinäkuun lopulla 2013 kun sitä ollaan yritetty madaltaa sen verran että yletyn sillä ajamaan. Aivan ihana pyörä ja just kun vähän oppi sillä ajamaan niin piti pistää talliin :/
 
Tuo uusi Yamaha MT-09 vaikuttaa todella mielenkiintoiselta pyörältä kevyine painoineen ja 3 pyttysellä koneella. Hintakin uutena vain n. 10000€
 
Tuo uusi Yamaha MT-09 vaikuttaa todella mielenkiintoiselta pyörältä kevyine painoineen ja 3 pyttysellä koneella. Hintakin uutena vain n. 10000€

Ite tykkään MT-01 ulkonäöstä eniten noista MT:istä. V-twini paistaa sivuilta ja kunnon tötteröputket! 1700 KUUTIOTAKIN!!!

Mutta sitten... 88.9 hhp
Vääntöä sentään 150 nm, mutta sekään ei ihan kompensoi tota tehon vajausta. Virittämälläkään tosta ei saa kauheasti irti, koska muistaakseni kannet on niin alimitotettuja, tai jotain vastaavaa...

122_0502_04z%2B2005_yamaha_mt_01%2Bside_cut_view.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tutulla on tommonen stage ykkösellä. Haukku laiskaks vaikka on vääntöä. Painaa kuitenkin jotai 300! Stage 3lla sais jo vähän tehoakin, mut hintaa niin pirusti.

- - - Updated - - -

Törkeen hieno pyörä silti! Tykkään kans.. Onkohan kukaa laittanu mutkaa?
 
Tämä kaveri on laitellu enemmän ja vähemmän omaa MT-01:stään. Tuolta löyty myös juttua tehonlisäykseen, tai lähinnä sen hankaluudesta.

forum.bomber.fi ? katso viestiketjua - MT-01 RACE

Moottorin ollessa irti, niin pitihän sitä kurkata noihin jäätäviin kanaviin. Norjan reissun vuoret olivat pieniä kohoumia verrattuna näihin Yamahan tunareiden jättämiin epätasaisuuksiin. Luulen, että nämä Warrior customista repäistyt MT:n kannet on matkittu HD:n paskavalu kansista. :lol: Huono kanavadesign on vissiin custom piireissä samalla tavalla tavoiteltavaa kuin huonot ajo-ominaisuudet?

Haluaisin nähdä Stage III sarjan ostajan, joka 4000-5000 egeä köyhdyttyään luulee pakopuolen designin korjaantuneen pelkällä putken vaihdolla :D

No jos pakopuoli oli jotain käsittämätöntä, niin oli imupuolikin varmistettu, ettei se virtaa turhaan pakopuolta enempää. Vihreällä on rengastettu noin millin ramppi ja punaisella on merkitty terävä n. 210 asteinen käännös.

30000overhaulVII022.jpg

Puhun nyt yleisellä tasolla, koska olen noita virityksiä jonkin verran seurannut netissä. MT:tä ei kannata ostaa jos meinaa henkeä pidätellen odotella tehon ilmenemistä.. Nimittäin helpompaa on odotella Jeesuksen naaman ilmentymistä aamiaismuroihin?!?!

Mt-01 on vakiona yhtä tukkoinen, kuin samanikäiset HD:t eli ensimmäinen, mitä kannattaa tehdä on:
Äänenvaimentimien vaihto/muokkaus, ilmanpuhdistimen modaus ja PCIII + Optimizer. Näillä muutoksilla päästään aivan samaan teholukemaan, kuin kalliilla Stage II (3590 €) sarjalla. Eli takapyöräteho n. 87-92 hp ja vääntö 155-165 Nm vähän kuun asennosta ja auringonpilkuista riippuen?!?!

Stage III sarjassa on vaikka mitä hilpaketta ja hinta esim. pelkälle Eculle on 800 €!!! Tällä hienolla virityksellä, jonka hinta asennettuna on melkein 5000 €. :eek: Takapyöräteho on 98 hp ja vääntö 160-170 Nm :lol:

No Stage III lukemien yli päästään 1/3 hinnalla laittamalla Warriorin viri männät, viri nokka-akselit ja venttiilinjouset. Nämä on muuten osanumeroltaan samat, kuin MT-01 stage III osat, mutta jenkeistä melko paljon halvemmalla. Lisäksi tehdään nuo pakolliset äänenvaimentimien vaihdot, ilmanpudistimen muokkaukset, säädetään PCIII ja lisätään Optimizer ja lopuksi kansia vähän hipistellään, niin päästään tavoitteeseen: STAGE III KILLER yli 100 hp ja 170-180 Nm väännöt..

Vahinko vain, että Wiseco lopetti MT-01 mäntä tuotantonsa tai möi ne jollekin pienemmälle toimijalle. Wisecon vielä korkeampipuristeisilla männilla olisi tehot mahdollista nostaa n. 5-10 hp korkeammalle.

Jos haluaa sen 120 hp takarenkaalle, niin joutuu lähettämään pytyt jenkkeihin putkitettavaksi sekä lohkoja joutuu hieman porailemaan. Tähän ammattilaisen tekemä kansityö isommilla venttiileillä ja isommat suuttumet sekä läppärungot.

Eli ei ihan kannattavaa hommaa, kun kaupasta saa jo valmiina tehokkaampia ja yli 150 hp saa ruotsalaisella turbosarjalla..

Tämä kaikki oli siis ihan nettijuttujen suomeksi kääntämistä, joten kannattaa käyttää lähdekritiikkiä..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tilasin kahden/kolmen sormen kytkin&jarrukaffat ebaysta, kiinasta tuli. Yllättävän jämptin ja hyvän näköset ja sopi kuin sopivatkin täydellisesti vaikka vähän jänskätti sen suhteen. Hintaakin oli vain parikymppiä. MRNaiskai pelotteli, että ne hajoaa käsiin ajossa :D Yleensähän noi on joltain brändeiltä vähintään 100€ zipale.
 
Tilasin kahden/kolmen sormen kytkin&jarrukaffat ebaysta, kiinasta tuli. Yllättävän jämptin ja hyvän näköset ja sopi kuin sopivatkin täydellisesti vaikka vähän jänskätti sen suhteen. Hintaakin oli vain parikymppiä. MRNaiskai pelotteli, että ne hajoaa käsiin ajossa :D Yleensähän noi on joltain brändeiltä vähintään 100€ zipale.

En sanonu että ne hajoaa käsiin ajossa, vaan saattaa poiketa kaatuessa paskasta kohtaa. Hönö.
 
En sanonu että ne hajoaa käsiin ajossa, vaan saattaa poiketa kaatuessa paskasta kohtaa. Hönö.
Aijaa... No mut sitten vaan uudet tilaukseen kun ei pahan hintaset ole. Plus enhän minä kaatuile kun en ole tuollainen vandaali joka rällää niin kuin sinä vaan lepposta tourinkia vaan :D
 
Aijaa... No mut sitten vaan uudet tilaukseen kun ei pahan hintaset ole. Plus enhän minä kaatuile kun en ole tuollainen vandaali joka rällää niin kuin sinä vaan lepposta tourinkia vaan :D

Et ni, sä tykkäät vaan katella ku sun mopolla "räpätään", jou!



Tuli syksyllä ihan nätti kuva omastakin:



- - - Updated - - -

SuperDukella oli ihan hyvä muuten ajaa takarenkaalla. Tais nopeus olla jotain 180km/h luokkaa kun eturengas tuli asfalttiin.
 
Kyllähän se vähän hirvitti, mut pitihän se nähä pystyykö mun mopo edes (osaavan(?)) kuskin käsissä moiseen. Mut ihan hyvin sä vedit!
 
2½ vuotta siitä on kun vimmeisin R6R myytiin pois, nyt olisi pienen tauon jälkeen tarkotus laittaa uutta matoa siimaan. Tonninen naku olis tähtäimessä, Triumph Speed Triple, KTM SD, taikka kawa Z1000. Heittäkäähän mielipiteitä ja plussia ja miinuksia. Kawa noista "tylsin", mutta toisaalta luotettavin ja halvin jos kesällä tulisi mieleen lähteä täältä stadista tonne Barentsin mereen pulikoimaan...

Siitä on muuten niin pitkä aika kun olen viimeksi prätkän omistanut, etten muista meneekö noi vakuutukset kilowattien vai kuutioiden mukaan, kertokaahan.

Seiskapuokki gixeri ei myöskään ihan poissuljettu vaihtoehto ole.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom