Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Surullista, ajatuksissa toi prätkällä ajaminen oli paljon siistimpää kuin käytännössä. Kävin eilen päivällä auringonpaisteessa n. 50km ajelemassa eikä kyllä enää säväyttänyt mitenkään :/ Kiinnostaa vissiin noi nelipyöräiset nykyään niin paljon. Surullisempaa on vielä se, ettei moottoripyörälle löydy edelleenkään uutta omistajaa vaan prätkä seisoo viikkotolkulla vaikka säät on mitä parhaimmat!

Vähän samaa oireilua havaittavissa. 100km lenkin kävin ajelemassa ja fiiliksinä lähinnä kipeä olkapää..
 
Edellispäivänä kilometrejä tuli 30 ja aikaa meni 3-4 tuntia. Vaihda vaikka kilvelliseen kotariin. Itellä nappulat ja smotot.

Nappulakumeilla pääsee menee joka paikassa ja urheileen niin että huhhuh.

Smotoilla sit kaverien kyykkyjen perässä pääsee ihan hyvin mutkapätkillä. Tollanen 510 cc kotari painaa niin vähän tehoon nähden, että kaasun avauksen saa tehdä mutkassa jo paljon aiemmin kuin jollain kilokyykyllä. Toki suorilla jälkeen jää, kun 140 km/h paukuttaa omilla välityksillä jo rajotinta vasten, mutta noilla kisasilla kyykyilläkin tykkäävät ajella mieluiten mutkasia teitä, joten hyvin pysyy messissä.

Ja sellanen lisäys vielä että jos omistaa jonkun kurapyörän, niin en ainakaan omaani pahemmin sääli tuolla metsän tai radan puolella. Vehje on tehty siihen että paukutan kakkonen pohjassa jonkun kivisen soramäen ylös. Jos vehje kaatuu niin sitten kaatuu! Myyntivaiheessa uus kierros muoveja ympärille 200 e:lla niin taas näyttää kuin uudelta.

Jostain lainaan/koeajolla kurapyörä ja koittaan ajaa hiekkateitä, montulle tai radalle. Saattaapi hymy entisen kyykkymiehen korville levitä ;)
 
Ei maistu katuajot täälläkkään nyt oikeen... Viikon oli auto hajalla ja meinas pää hajota kun piti ajaa moottoripyörällä kaikki ajot, eilen tosin oli taas ihan saatanan kivaa kun sai päästää alastaroo ympäri kunnon "ätäkki" päällä :D Itselläkin olli vissiin 5 vuotta yhteensä enduropyörä mutta se homma sitten jäi kun rupes vituttamaan spoorissa ajo oikeen huolella, mielummin vetelen vaikka hiekkateitä kunnon sladissa menemään kun ajelen siinä helvetin urassa jossa pyörä vänkää koko ajan vastaan.

Enduropöristely tosin tulis varmaan noni 10xhalvemmaks kun toi kilosella kyykyllä radalla työntäminen mutta onhan toi nyt vittu parasta mitä moottoripyörällä tehdä :D
 
Joo mäkin haluun mettään! Ei auta varmaan mutakumitkaan ton 950 möhkäleen kanssa. Jos ostas jonku kurasemman pyörän sitte kanssa..
 
Ssarako: Honda CBR 929rr aka Fireblade.

Tosiaan tuolla liikenteen seassa kun ajaa rajoitusten mukaan ni meinaa lähinnä nukahtaa puikkoihin. Seuraavaksi pyöräksi sitten joskus harrasteauton hommaamisen jälkeen joku kuramopo tai jonkin sortin möhkösmoto, kuten edellisen sivun hypermotard! Sain juhannuksena ajofiiliksiä, kun kaverin mökillä pääsi Suzuki PV:llä räppäilemään! Siinä meinas ihan tippa linssiin tulla, kun muisteli vanhoja mopoaikoja. Kunhan oli bensaa tankissa niin kaikki oli hyvin=)
 
Joo kurapyöräily on tosi halpaa. :D
Pitää olla se pyörä, josta hajoaa aina jotain kun sen kanssa kerii, rauhallisestihan ei ajella. Ja märällä kurakelillä pyörä kuluu aivan helvetistisi, laakereita ja kulutusmuoveja saa olla uusimassa. Ja se pyörä pitää jollain saada ajomestoille, koska nappulat sulaa alle mikäli niillä asvaltilla ajelee, eli tarvii kärryn - mielellään sellasen missä on koppa päällä, mieluummin kuitenkin koppikärry ja seisontakorkeudella tottakai. Ja tarvii jonkun millä sitä kärryä kiskoo, eli auto ja vetokoukku hankintaan. Eikä kärryä tietenkään millään kauppakasseilla vedetä vaan pitää olla nelivetomaasturi. Ja sitten se kuranen pyörä pitää pestä, eli pitää pihalle rakentaa pesupaikka. Paitsi että sitä ennen pitää hankkia kämppä jossa on tarpeeksi iso piha. Ja kun pyörä on pesty on aika tarkistaa vauriot ja fiksata pelit ja pensselit seuraavaa tuhoamiskertaa varten, eli tarvitsee tallin - mielellään oman ja edellä mainitun asumuksen välittömästä läheisyydestä jotta sinne jaksaa raahata luunsa ilman suurempaa matkustamista. Ja kun tulee kylmemmät kelit pitää kärry vaihtaa sellaseen missä on kaasulämppäri, jotta voi lämmitellä rundien välissä. Tai ostaa täyspitkä ja korkea sprintteri jossa on pidennetyssä ohjaamossa ilmawebasto, jossa voi kavereiden kanssa lämmitellä. Ja suihkukin siellä pitää olla, ei ne varikkotytöt tykkää hikisistä ukoista. Ja sprintteriin tarvii kuorkkikortin, joten vaimo ei voi sillä ajaa eli sille pitää hankkia oma kauppakassi. Ja sprintteri on niin pitkäkin ettei se mahdu minnekään taajama-alueelle parkkiin, vaan pitää hankkia omakotitalo jostain haja-asutusalueelta jajajaja....
Taidan mennä nukkumaan, josko taas lauantaina ehtisi kurapyöräilemään! :D
 
nbring5.webp


Aika mielenkiintoisia pätkiä osui mopedointireissuun + kelitkin vaihteli. Nürburgringillä ei saanut toki kuvata :( mutta se on kyllä moottoripyörän kanssa sellainen paikka, että oksat pois. Sielläkin on nyt toistamiseen käyty. Kokonaislukema noin 7100km/18 päivää, aivan järjettömän mahtava reissu. Suomi-Ruotsi-Tanska-Englanti-Skotlanti-Englanti-Ranska-Belgia-Saksa-Ruotsi-Suomi. Moottoripyörällä voi tehdä muutakin kuin pyöriä kotikulmilla, eikä tarvi olla aina mikään reissubemari/fjr.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuntuu että kaadun nykyään joka ajoreissulla. Oon varmaan niin paska :D

Tai no nyt kaatu kotari, mutta itte pysy pystyssä. Jotain polkua päästin meneen ja vauhti tyssäs liikaa. Perä niin korkeella, että jalka ei yltänyt maahan ja kops. Tulihan tuolla etujarrukahvalle ajotunteja varmaan 2-3. Taas katkes murtumakohdasta nuppi pois, vaikka karjaraudat onkin. Nyt annan kyllä olla katkenneena ja ostan ens kerralla jos vääntyy mutkalle niin sellaset tyvestä joka suuntaan joustavat kahvat. Taitaa vaan maksaa satkun kappale, tulee vaan tällä tahdilla halvemmaks.

Joo mäkin haluun mettään! Ei auta varmaan mutakumitkaan ton 950 möhkäleen kanssa. Jos ostas jonku kurasemman pyörän sitte kanssa..
Osta joku kilvetön / punakilpi Kotari tuon möhkön rinnalle.
 
ri tapata ihteäs sillä vehkeellä. :eek:

Btb, ommuuten uudet Misukan road kolomoset alla ja on niin makian ihanat gummet että.. :) Tähätään etusella siihen 18tkm:iin. :D

Itsellä meni ensimmäinen PR3 etukumi 24tkm ja pintaa olisi vielä ollut.... Vaihdoin tilalle Pilot Power 2CT etusen, vaikka takana jatkaakin PR3. Aika paljon tarkempi + mukavampi ohjaustuntuma on tällä kombolla ja takarengas tuntuu luovuttavan juuri sopivasti aikaisemmin pitopuolella. Nykyinen PR3 takarengas on jaksanut jo 15 tkm ja vielä on joku milli jäljellä.
 
Tiistai ja keskiviikko tuli vietettyä Alastarolla.. Vtun siistiä, vaikka 1:30 pintaan ajat taas jäivät... Ja etulämppäri hajos heti tiistain ekan setin jälkeen, onneks motoristit on hyvää porukkaa. Viereiseltä porukalta lämppärit lainaan, ja yhdellä puhelinsoitolla Kallio Racingiltä käytetyt Chicken Hawkit kuljetettuna radalle. :). Ens viikolla 3 päivää rataa Pärnussa @Auto24Ring
1001609_10151535429563918_196468808_n.webp

IMG_4322_zpsc3a6beda.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tällä viikolla käynyt 3krt ajelemassa. Olen nähnyt yhteensä 6 poliisiautoa/- moottoripyörää. Menee kyllä fiilis hommaan, kun näkee ensimmäisen maijan...
 
sellaset 600kilsaa tuli taas kahteen päivään.. nyt kun päässyt ajamiseen makuunm, niin kyllä sitä kilometrejäkin on kertynyt...

Tuostaa 600:sta oli sitten sellainen 100km vaan yksin.. vaikka tuo Matkamöhkö kulkeekin kaksi päällä ihan mukavasti, niin kyllä se yksin on kiva päästää mutkaan oikein kunnolla ja kääntää kahvaa :rock:
 
Itsellä meni ensimmäinen PR3 etukumi 24tkm ja pintaa olisi vielä ollut.... Vaihdoin tilalle Pilot Power 2CT etusen, vaikka takana jatkaakin PR3. Aika paljon tarkempi + mukavampi ohjaustuntuma on tällä kombolla ja takarengas tuntuu luovuttavan juuri sopivasti aikaisemmin pitopuolella. Nykyinen PR3 takarengas on jaksanut jo 15 tkm ja vielä on joku milli jäljellä.

Ei kuulosta kyllä yhtään pahalta. :) Kilometrit, taikka tuo combo. Työkaverilla on nimittäin aivan sama setti mopossa nyt ku sullakin ja ylistää tuota Misukan Poweria yli kaiken. Ite halusin päästä henk.kohtaisesti kokeilemaan noita uusia Road kolmosia, joten katomma kui käy. Ensimmäinen mututuntuma asfalttiin oli kyllä yllättävän lupaava. :)

- - - Updated - - -

Ssarako: Honda CBR 929rr aka Fireblade.

Uhhh. Mie voin ulkoiluttaa sitä sun puolesta sen aikaa ku löydät sille potentiaalisen ostajan? :)
 
Se on päässyt jo kadulle:
ktm1290superdukeprototy.webp

Jenkkimarkkinoille tulossa joku aika...hmm..erikoinen väritys:
x02-1372741504-ktm-super-duke-1290-04.webp

"So you might be interested in the upcoming timing for the model: the official presentation of the completed KTM 1290 Super Duke R will take place at the EICMA show in Milan. Just before in Spain – during the autumn – international press will be given the opportunity to testride ‘the beast’ on the road as well as a track. The 1290 Super Duke R will already be in KTM dealers by December"

Alkaa siis olla tämän vuoden osalta nuo joululahjahankinnat kohta selvillä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom