Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei se keuliminen mitenkään olennaista ole, mutta kun noita sporttisia nakupyöriä mainostetaan ärhäkkinä stuntti vehkeinä niin pitää sitä olla mielikuville vähän vastetta tosielämässäkin. Vaikka nykyään tuntuu, että rauhalliset peruspyörätkin pitää stailata ihan kuin olisivat jostain bomberin keskiaukeamalta. Suurin osa porukasta kumminkin noillakin ajelee ihan ihmisiks ja nauttivat paha-poika-imagostaan jonka pampperssipyörä tuo :D
 
Keuliminen on hullujen hommaa. Oon ite kanssa arka nostelemaan, mutta välillä pitää tietty vähän kokeilla suljetulla suoralla. Hirvittää, kun pari kaveria vetelee 120km/h ja siitä ylöspäin etupyörä ilmaan kytkettynä. Musta ei oo tollaseen touhuun ja ihan hyvä vaan. Parempaa on peruskruisailu rauhallisissa merkeissä.

Enskesänä pitäs saada iso moto alle, mikäli talouspuoli sallii. Ktm/husqvarna-osastolle varmaan hakeudun, kumpikin on omasta toimesta tullut todettua mieleiseksi merkiksi. Mutta onko se sitten 450cc vai isompi, en tiedä.
 
Nyt pitäs tarkistaa jostain mutta höpötteliköhän myyjä taas omiaan kun puhu, että sama kone eri säädöillä. Tuskin nyt pelkällä ECUlla on Daytonan kone säädetty tohon Streettiin.

Mistä vuosimallista nyt puhutaan? On noissa eroja: Daytonassa on takomännät, alumiinisylinterit ja eri nokat. Streetissä valukikkareita, joiden kestosta ei ole takuuta jos vaihtaa vain pelkät nokat ja nostaa kiekkarajoittimen Daytonan rajoihin. Vanhoissa Daytona/Street oli sama kansi, mutta uudemmissa myös koko kansi on Daytonassa parempi.

Jos välttämättä pitää nakuun saada Daytonan tehokäppyrä niin helpointa lienee riisua Daytonasta katteet.
 
Mistä vuosimallista nyt puhutaan? On noissa eroja: Daytonassa on takomännät, alumiinisylinterit ja eri nokat. Streetissä valukikkareita, joiden kestosta ei ole takuuta jos vaihtaa vain pelkät nokat ja nostaa kiekkarajoittimen Daytonan rajoihin. Vanhoissa Daytona/Street oli sama kansi, mutta uudemmissa myös koko kansi on Daytonassa parempi.

Jos välttämättä pitää nakuun saada Daytonan tehokäppyrä niin helpointa lienee riisua Daytonasta katteet.

No myyjä jutteli uudesta -13 pelistä. Itse kanssa epäuskosena kuuntelin ja kuten totesitkin niin erojahan niissä on. Daytonasta fighteri on varmasti parempi ratkasu kun muut osien vaihdot. Itselle riittäisi pelkkä Streetti R sellaisenaan jos 600cc luokassa kaupunkipyörää yksipäällä ajattavaksi hakisin. Siinä luokassa se on ihan kärkikastissa.
 
Kai ne koittavat riumpilla tehdä vähän pesäeroa daytonan ja ton streettriple välille. Pieni nakupyörä kun ei saisi mielellään paljoa yli kymppiä maksaa ja toisaalta taas supersport kyykystä 15k€ ei ole mitenkään erityisen kallis hinta. Jos melkein samaa pyörää saisi 12 tai 13 k€ hintaan niin voisi syödä vähän noiden kalliimpien muovipyörien hintaan. Mutta kappas vaan "lisätään pari prosenttia alavääntöä" ja uhrataan samalla 30hp ylhäältä niin pyörillä onkin ihan selvä ero ja saat rahoillesi muovipyörässäkin hyvän vastineen.

Tosta keulimisesta vielä sen verran, että tehokkaalla pyörällä tollanen motarilla +120km/h keuliminen on melkeen helpomaa kun taajama nopeuksista nostelu. Kun on pirusti vauhtia niin pyörä menee ihan itsestään suoraan ja se kulman säätäminenkin on huomattavasti helpompaa vähän isommalla vaihteella jos sitä tehoa on vähän enemmän. Toki kysyy vähän kiveksiä enemmän ja on jarrutusmatka on tähtitieteellinen tilanteessa jossa on eturengas ylhäällä ja vauhtia se 200km/h :D
 
http://www.kouvolansanomat.fi/Onlin...ehdollista+liikennerikoksista/2013215274489/4

Olisivat päässeet vähemmällä, jos olisivat raiskanneet jonkun. Ainiin, ja korttikin olis pysyny taskussa koko ajan!

Vaaralliset temput liikenteessä toivat M.A.D Kuusaan jäsenille ehdollisia vankeustuomioita. Kuva M.A.D Kuusaan Facebook-sivulta.

Kymenlaakson käräjäoikeus tuomitsi neljä M.A.D Kuusaa -moottoripyöräkerhon jäsentä ehdollisiin vankeusrangaistuksiin törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

33-vuotias kuusankoskelainen kerhon puheenjohtaja tuomittiin kuuden kuukauden ehdollisen vankeuteen neljästä rikoksesta. Ehdollisen vankeuden lisäksi miehelle määrättiin oheissakkoa 1 480 euroa.

Toinen päätekijä, 22-vuotias kouvolalainen mies, tuomittiin myös neljästä rikoksesta kuuden kuukauden ehdolliseen vankeuteen.

Kuusankoskelainen 24-vuotias mies tuomittiin yhdestä rikoksesta kolmen kuukauden ehdolliseen vankeuteen ja samoin 22-vuotias kuusankoskelainen mies 30 päivän ehdolliseen vankeuteen.

Keuruulainen 23-vuotias mies tuomittiin 150 euron sakkorangaistukseen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja ajoneuvorikkomuksesta.

Syytettyjen katsottiin heidän itse rikoksistaan kuvaaman videomateriaalin perusteella syyllistyneen hurjiin ylinopeuksiin, vaarallisiin ohituksiin ja muihin vaarallisiin tekoihin yleisen liikenteen joukossa.

Rikokset tapahtuivat vuoden 2011 ja 2012 kesällä Kouvolassa, Riihimäellä ja Inarissa.
 
Onko Yamahalla nykyään joku iso (tonninen) v2 kyykky? Ihan kun olisin eilen nähnyt paljon R1 muistuttavan pyörän jossa oli kunnon V soundit. Proplem is, ei minkäänlaista hajua mikä malli se oli.

Edit: oli se R1, miks ne kuulostaa nykyään kaksisylinterisille?

Lisää: ilmeisesti sytytyksen kanssa on kikkailtu joka vaikuttaa ääneen..
 
uudemmissa r1:ssä on crossplane kampiakseli jolloin se sytytysjärjetys on tosiaan vähän erikoinen. Ja kuullostaa tosiaan vähä isommilla kierroksilla v2 koneelta.
 
Olisivat päässeet vähemmällä, jos olisivat raiskanneet jonkun. Ainiin, ja korttikin olis pysyny taskussa koko ajan!
Niinpä, se on jännä tuo lainsäädäntö.

uudemmissa r1:ssä on crossplane kampiakseli jolloin se sytytysjärjetys on tosiaan vähän erikoinen. Ja kuullostaa tosiaan vähä isommilla kierroksilla v2 koneelta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näin muuten Ducati Paninin(Panigale) nihtisillan ABC:la eilen. Aikamoista tekniikka- ja äänimaailman pornoa.
 
Tuosta vielä sitä R1 soundia, on kyllä sangen erikoinen ääni. Makiat oli mörinät kun kaikui keskustan talojen seinistä!

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ei oikein mee putkeen tää ajokausi... sormessa lasta niin se tarkoittaa taas parin viikon taukoa ajoista... huoh..

Jos peukalo lastassa ni ymmärrän. Jos muut sormet ni ei kyllä rajota!
 
Nyt 3 viikkoa ajeltu KTM:n LC4:lla. Loistava pyörä, hyvin luonnetta ja ääntä. Kääntyy ajatuksella mutkiin, mutta huipputeho loppuu etenkin suorilla. Mutkiin riittää omille taidoille aivan hyvin. Mikähän voisi olla vastaava, mutta n. 100hp tehoisena? En mitään Husabergin kisapeliä kuitenkin aio ostaa...
 
Nyt 3 viikkoa ajeltu KTM:n LC4:lla. Loistava pyörä, hyvin luonnetta ja ääntä. Kääntyy ajatuksella mutkiin, mutta huipputeho loppuu etenkin suorilla. Mutkiin riittää omille taidoille aivan hyvin. Mikähän voisi olla vastaava, mutta n. 100hp tehoisena? En mitään Husabergin kisapeliä kuitenkin aio ostaa...

Ducatin vanhan mallin 1100 hypermotard on noista isoista "supermotoista" tai lähinnä supermotoa muistuttavasti nakupyöristä omasta mielestä ketterin, se pienempi voisi olla vielä ketterämpi mutta siittä jää tehoja uupumaan. Kotarin tonniset supermoto viritelmät on aika raskaita heitellä tohon verrattuna, samoin aprillian kampe. Myös toi pari sivua sitten ylistetty street triple taittuu mutkiin ajatuksen voimalla ja kapea ajoasento tuo vähän samanlaista fiilistä kun supermotossa on.
 
Nyt 3 viikkoa ajeltu KTM:n LC4:lla. Loistava pyörä, hyvin luonnetta ja ääntä. Kääntyy ajatuksella mutkiin, mutta huipputeho loppuu etenkin suorilla. Mutkiin riittää omille taidoille aivan hyvin. Mikähän voisi olla vastaava, mutta n. 100hp tehoisena? En mitään Husabergin kisapeliä kuitenkin aio ostaa...

Ducatin vanhan mallin 1100 hypermotard on noista isoista "supermotoista" tai lähinnä supermotoa muistuttavasti nakupyöristä omasta mielestä ketterin, se pienempi voisi olla vielä ketterämpi mutta siittä jää tehoja uupumaan. Kotarin tonniset supermoto viritelmät on aika raskaita heitellä tohon verrattuna, samoin aprillian kampe. Myös toi pari sivua sitten ylistetty street triple taittuu mutkiin ajatuksen voimalla ja kapea ajoasento tuo vähän samanlaista fiilistä kun supermotossa on.

Ktm 950 SM tullu ajeltua muutama tonni nyt. Kaasaripeli ja IMO parempi kuin nuo ruiskuversiot ja vastaa helvetin hyvin kaasuunkin. Kyllä toi hyvin taittuu mutkiin mutta keula on vähän levoton -> tarvis ohjausiskaria. Tossa 950 motossa on myös IMO vähän paremman näkönen satula/tankki yhdistelmä, kun noi 990 ja muut näyttää vähän enemmän joltain kyykkypyörältä noilta osin.

Äsken meni mittarin mukaan 209km/h, että kyllä tolla näköjään kerkee. Espoon lentokentällä testasin, tietenkin. Ottaa pienen tehopiikinkin yläkierroksilla, eli vääntö ei lopu kesken niinkun yksmukisissa.


Edit: Missäpäin teri asut? Jos lähellä pk-seutua ni tuu vaikka testaamaan tota.
 
05132.webp

+25°C, aurinko, 2-3km:n suora, ei sunnuntaiajelijoita, 160km/h. Kyllä kelepas! :hyper: Kilsa tuon jälkeen tuli maijakin vastaan. :rolleyes: Ei kerenny onneksi keskeyttämään tän kauden ensimmäistä suoraa. :D
 
Mä olen todennut että sunnuntaina ei kannata ajaa ylinopeutta. Silloin ne kyttää kamalasti pienempiäkin teitä. Lauantait tuntuisivat olevan huomattavasti otollisempia päiviä pieneen ja harkittuun ylinopeuteen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom