Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kai se sieltä kakkosellakin vielä jotenkin tulis vakioväleilläkin kun tietäis parhaat kierrosluvut ja latais hirveen kytkinpommin, mutta tollai sivistyneesti istuen ja kytkimellä kevyesti näpäyttäen ei kyllä oikeen edes luvannut kakkosella. Oli vähän vaikeuksia asennoitua muutenkin tohon, että pitää YKKÖSELLÄ ?!?!!? käyttää kytkintä keulimiseen kun omalla pyörällä ei tarvitse edes katsoa kytkimeen päin kun vasta kolmosella, ja vauhtiakin on tällöin 100km/h enemmän :D

Mutta joo ihan loistopyörä kyllä, en käsitä minkä takia noita muita 600-800cc nakupyöriä edes tehdään? Toi on kyllä törkeen ylivoimainen tossa luokassa ainakin omaan hanskaan.

edit: pakko avautua tähän vielä kun katsoin piruuttani noiden eri nakupyörien painot ajokuntoisina:
Street triple r 182kg
Z800 230kg

Siis oikeesti ei helvetti 50 KILOA?!?! viisikymmentä? miten toi on edes mahdollista :D ei ihme, että on ajotuntumassa vähän eroa, toihan on sama kun ajais koko ajan kakspäällä :D
 
Kävinpäs fiilistelee parin tunnin pärräyksen anopin oranssilla -93 seven fifty tuutilla! Törkeen hieno peli ja ihan loistava päristellä kaupungissa ja jokirantaa pitkin. Ei tarvinnu olla yhtään tehokkaampi. Eikä tarvinnu keulia..
 
er5.webp

Tulipahan vihdoin hankittua kortti! Ekaks pyöräks hankin tommosen alta 2k maksavan vm.2000 Kawan er-5 :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli tilaisuus ostaa kaverin isän autotallista pois Yamaha FJ 1200 vm 1992. Käsittääkseni todella luotettavia pelejä, mietityttää vaan kun eikös nämä ole aika matkamöhköjä? En nyt mitään rallia niissä haluakkaan ajaa mutta sellasta lepposaa kurvailua mutkateillä. Kai se näilläkin onnistuu ihan ok? Ei ole juuri näistä matkapyöristä kokemusta eikä varsinkaan näistä vanhemmista.
 
Tuli tilaisuus ostaa kaverin isän autotallista pois Yamaha FJ 1200 vm 1992. Käsittääkseni todella luotettavia pelejä, mietityttää vaan kun eikös nämä ole aika matkamöhköjä? En nyt mitään rallia niissä haluakkaan ajaa mutta sellasta lepposaa kurvailua mutkateillä. Kai se näilläkin onnistuu ihan ok? Ei ole juuri näistä matkapyöristä kokemusta eikä varsinkaan näistä vanhemmista.

Kyllä tuo siihen kategoriaan melko heittämällä menee, kun painoa bikez.comin mukaan nesteiden kanssa 280kg :lol2: Tehoa ainakin joskus 21-vuotta sitten on pitänyt olla 130hp.
 
Kai se sieltä kakkosellakin vielä jotenkin tulis vakioväleilläkin kun tietäis parhaat kierrosluvut ja latais hirveen kytkinpommin, mutta tollai sivistyneesti istuen ja kytkimellä kevyesti näpäyttäen ei kyllä oikeen edes luvannut kakkosella. Oli vähän vaikeuksia asennoitua muutenkin tohon, että pitää YKKÖSELLÄ ?!?!!? käyttää kytkintä keulimiseen kun omalla pyörällä ei tarvitse edes katsoa kytkimeen päin kun vasta kolmosella, ja vauhtiakin on tällöin 100km/h enemmän :D

Mutta joo ihan loistopyörä kyllä, en käsitä minkä takia noita muita 600-800cc nakupyöriä edes tehdään? Toi on kyllä törkeen ylivoimainen tossa luokassa ainakin omaan hanskaan.

edit: pakko avautua tähän vielä kun katsoin piruuttani noiden eri nakupyörien painot ajokuntoisina:
Street triple r 182kg
Z800 230kg

Siis oikeesti ei helvetti 50 KILOA?!?! viisikymmentä? miten toi on edes mahdollista :D ei ihme, että on ajotuntumassa vähän eroa, toihan on sama kun ajais koko ajan kakspäällä :D

Käytiin varmaan samassa sessiossa ajelemassa :) Itse ajoin pelkästään sen Speedin kun tuo Streetti tuli testattua viime vuonna, tosin olihan se nyt ihan hyvin päivittynyt tälle vuodelle joten sinänsä olisi ollut kiva koittaa. Varsinkin kun tuo paino oli tipput vielä muutaman kilon viime vuodesta. Streettiä en testannut siitäkään syystä, että armotta liian pieni runko ajaa kakspäällä (mitä on pakko välistä tehdä).

Speedistä jäi käteen tosiaan isomman pyörän tuntu ja vakaus. Ketteryys oli omaan makuun ok mutta ei CB1000R luokkaa. Jarrut vaikutti hyvältä kun kävin niitä parkkiksellakin kiusaamassa hyvistä vauhdeista. Japsi rivinelonen on kovin erilainen ajella kun tuo rivikolmonen niin piti niitä sopivia kierroksia vähän hakea ajossa. Kaasuvaste melkosen hyvä mutta en oikeen päässyt koittaan kunnon vetoja isommille kierroksille. Tossahan tehokäyrä taitaa olla aika tasanen alusta asti (?) niin ei tule varsinaista piikkiä missään kierroksilla, että johtusko siitä toi tunne ettei vetoa piisaa? Omalla mopolla kun lähti ajaan tuon session jälkeen niin tuntu vähän lussummalta heti (no onhan se dynolla sitäkin) mutta heti kun kierroksia löyty niin taas mentiin. Plussaa muuten siitäkin, että tässähän pääsee suoraan ECU:a puukottaan ilman (ainakin huolto), että pitää Commanderia pistää kiinni.

Omalla listalla tää on ihan suht korkealla noissa tonni-nakuissa Super Duke(ajamatta) kanssa mutta ei tässä nyt ihan omistamisen tarvetta iskenyt. Ei sillä, että muutenkaan olisi tarvis nyt vaihdella :D

ps. noi koeajopyörien Arrown putken alko oleen jo rajalla omaan makuun kun sen verran tuntu röpöttävän ja päästävän ääntä :D arkena vois jo alkaa kyllästyä ilman tulppia :P
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. niin ja tuosta ulkonäöstä en vieläkään osaa sanoa onko se muna vai kana.
Triumph-Speed-Triple-R-2012-45.jpg
 
Plussaa muuten siitäkin, että tässähän pääsee suoraan ECU:a puukottaan ilman (ainakin huolto), että pitää Commanderia pistää kiinni.

Huolto ei pääse kuin työntämään pyörään tehtaan toimittamia ECU-karttoja. Eivät pääse modaamaan tauluja solutasolla.

Itse pääset parin kympin piuhalla ja ilmaisella TuneECU softalla räpläämään tunea paljon syvemmältä (sytkäkartat, bensataulut, AFR targetit jne. jne jne.).
 
Huolto ei pääse kuin työntämään pyörään tehtaan toimittamia ECU-karttoja. Eivät pääse modaamaan tauluja solutasolla.

Itse pääset parin kympin piuhalla ja ilmaisella TuneECU softalla räpläämään tunea paljon syvemmältä (sytkäkartat, bensataulut, AFR targetit jne. jne jne.).

Joo tuskin perus huolto muuta pistää kun tehtaan karttaa (dynoissa sitten voivat jo muutakin laittaa). Niin tai näin, halvemmaksi tullee kun japsien Commanderi + hilppeet.
 
Honda on paljon ketterämpi ja kevyemmän oloinen kuin tuo triple omasta mielestäni ja tällöin voimakin tuntuu riittävän paremmin, tosta triplestä jäi sellainen fiilis, että geometria oli suunniteltu 50hp tehokkaamalle koneelle. Mielestäni pikku triple oli ihan yhtä vakaa jollei jopa vakaampi, varsinkin mutkassa, koska se on niin pirun kapea.

Vähän mietityttää vaan jos street tripleen saisi suoraan daytonan koneen, tällöin huipputehoa olisi saman verran kuin isossa triplessä mutta painoa 40kg vähemmän...
 
Vähän mietityttää vaan jos street tripleen saisi suoraan daytonan koneen, tällöin huipputehoa olisi saman verran kuin isossa triplessä mutta painoa 40kg vähemmän...

Nyt pitäs tarkistaa jostain mutta höpötteliköhän myyjä taas omiaan kun puhu, että sama kone eri säädöillä. Tuskin nyt pelkällä ECUlla on Daytonan kone säädetty tohon Streettiin.

edit: löyty ainakin juttua vanhemmasta versiosta: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=51431 eli akselin vaihtoa ja ECUn säätöä niin voisi piisata.
 
Mopokausi avattu, nyt noin ihan oikeesti. Kyllä oli nätti ja lämmin ilta. Oli vaan tuolla aiemmin mainitulla jokirannalla siinä määrin populaa, että voi viikonlopun mopoilu mennä terassilla istuskeluksi. :)

Ei vaan, kyllä jotain pikku retkeilyä pitää aikaansaada.

ps. FJ:n 280kg on vaan pikkusen enempi kuin vaikka ison Banditin paino, ei se liikkeessä paha ole. Eikä ne hummat mopoista mihinkään karkaa.

ps. Mitä se keuliminen on? Mitäs tässä yhdeksäs kesä alkaa, eikä vielä ole uskaltanu kokeilla. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom