Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oman kokemuksen mukaan Suomessa on tässä viimisten vuosien aikana alkanu muuttuu osittain toi kulttuuri parempaan suuntaan, tottakai aina välil löytyy näitä tien sulkijoita jos koitat splitata NÄTISTI, mutta useammat antaa jo jopa tietäkin.
nimim. viimiset 5 vuotta stadin ruuhkissa splitanneena.

Siis mä oon just miettinyt, et eiks toi oo ruuhkan helpottamista ku nopeempi menee keulille ku se et veis jonossa yhtä paikkaa. Ite kans oon huomannut, et kun tilaa on riittävästi ja turvallisesti voi ajella valoissa jonon keulille niin ei oo herneitä vedelty. mut kyl mullakii verenpaine autossa nousee jos millin päästä peilistä ja auton pelleistä joku taiteilee prätkällä keulille. Pelisilmää toi vaatii. kerran jättäydyin suosiolla keulalla olleen porsche gt3 rs taakse. Aina se mopo ei välttämättä meekää sitä auto kovempaa. Porschen putkisto puhu tyhjäkäynnillä niin kovaa etten tienny ees onks mu saatanan mopo käynnissä:D. Nöyryyttä liikenteessä molemmin puolin.
 
Tietääkö joku mistä tällaisia molex liittimen pinnejä voi ostaa? Olis kiva saada ne vasemmatkin vilkut toimimaan :D
$(KGrHqJ,!pYE+LtjJwVdBQFVsCJDPg~~60_12.JPG
biltemassa on jotain http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Johtoliitannat/Liitanta-44150/
 
Ei sieltä takaa ketään päälle tule kun pitää itse kunnon turvavälin edellä menevään.
En tässä hakenut tilannetta jossa ollaan liikkeellä. Vaan yksinkertaisesti sitä, että mistä helvetistä sen tietää mikä piripää, mopoautoilija kännykkä kädessä tai ammattiautoilija 30 h päivän jälkeen sieltä perästä rullaa huomaamatta sinua. Mielummin ajan reunaan ja poistan yhden riskin tulla muserretuksi. Ei tuo "Ei sieltä takaa ketään päälle tule" slogan lämmitä, kun makaat potilaana ilman jalkoja TAYS:ssa.

Kannattaa tarkistaa vähän myös tota tietämystä moottoripyörän hallinnasta, tavallinen moottoripyörä ei pysähdy mitenkään "kuin seinään" autoon verrattuna.
Oma 120 kg painava kotari pysähtyy tasan tarkkaan paljon paremmin, kuin keskikatsaus suomen "tuorreesta" autokannasta. Toivo siis että se naapurin 80 vuotias matleena joka lähestyy sinua 80 km/h omistaa uuden auton ja vielä reagoi jarruun samalla nopeudella kuin itse.


"Pitäs muutenkin reenata sitä vastaväistöö. Ei varmana tuu selkärangasta, kun sitä ei tarvi käyttää normi ajossa." jos haluat ajaa käyttämättä vastaohjausta niin se ei oikeen onnistu kun ajamalla ilman käsiä, juu eihän se enään käänny juuri mihinkään ilman käsiä (ilman vastaohjausta siis). En tiedä kuka tuon vastaohjaus-paskan on keksinyt autokouluihin istuttaa, onkohan siinä taustalla se, että ihmiset eivät uskalla ohjata moottoripyörää tarpeeksi akressiivisesti muuten kuin tuollaisella psykoloogisella tempulla, jossa irrotettaan poikkeava ohjaussuorite muusta ajelusta tuollaiseksi erilleseksi tempuksi?
Jos et aja kisaa tai missään ylimääräisessä koulutuksessa ole kertaakaan ollut moottoripyörän osalta, niin kannattaa lukee vaikka moottoripyörien onnettomuustutkimuksia. On paljon tilanteita missä joku maatalousvehje on tullut yllättäen tielle. Mutta kuinka ollakkaan ei se moottoripyöräilijä istu vehkeineen kauhassa, vaan on ajanut vaikka traktoria perseeseen. Ja ei, se traktori ei ole pakittanut tielle, vaan kuskilla on selkärangasta lähtenyt väistää kohdetta kääntämällä pois, jolloin painopisteen siirrolla ollaankin juuri väärään suuntaan menossa. Eli ennen kuin huutelet, käyppä reenaan pari vkl jonkun opastuksella hätätilanteita. Turha vinkua että "jos haluat ajaa käyttämättä vastaohjausta niin se ei oikeen onnistu kun ajamalla ilman käsiä". No ei oonistu juu. Mutta, jos sun suoltamasta tekstistä ottaa vittuilun pois, niin jäljelle ei jää kuin kantoaalto. :D
 
Oma 120 kg painava kotari pysähtyy tasan tarkkaan paljon paremmin, kuin keskikatsaus suomen "tuorreesta" autokannasta. Toivo siis että se naapurin 80 vuotias matleena joka lähestyy sinua 80 km/h omistaa uuden auton ja vielä reagoi jarruun samalla nopeudella kuin itse.

Paljonko se on se paljon paremmin? 5m ero 100km/h vauhdista? 120kg kotarin painopiste (oletus: supermoto?) on jossain määrin korkealla optimaalista pysähtyvyyttä ajatellen. Moottoripyörän painolla ei ole pysähtymismatkan kanssa mitään tekemistä, sikäli jos/kun jarrujen teho on mitoitettu riittäväksi.
 
Edit: Vappuajeluita varten vaihtu nappulat alle. On se taas hienoo, kun pääsee mettässä painaa enduroo. Saisivat vaan nyt tuon crossiradan kuntoon ja kuivaks Nokialla.
 
Kattelin käytettyjä ajovarusteita Moottoripyörä.orgista. Toisilla ei ole mitään käsitystä, mitä käytetyistä kamoista voi pyytää. 2 vuotta vanhoista hanskoista 70e on aika paljon, uusien ovh 110e tässä mallissa. Tai käytetty Dainesen takki, hp 400e, uuden saa ebaysta samaan rahaan..
Nahkahousuja/ ajofarkkuja vaanin. Dainesen Pony miellyttää nahkaisena, mutta en taida raahtia uusia ostaa.
 
Jos asut PK-seudulla, niin kannattaa käydä Suomenojan Allright outletissa kattomassa. Siellä on ollu housujakin hyvin alennuksin. Ite ostin oman Alpinestar takkini sieltä aikoinani avajaisista reilu 200eurolla, ovh oli jotain 550e.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitte seuraava joka urputtaa että Busa on kankea ajaa, suorittaa seuraavan omalla pyörällään.. :wtf:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt mä oikeesti sit korkkasin ajokauden viime vklp! :rock: Ja ihan ekaa kertaa ajoin tolla mun pyörälläkin, olin kyl aika pähkinöinä...

Totesin samalla, että mun nahkahousut on vähän pinkeemmät mulle ku viime vuonna. Not so good.
 
400km tuli viikoloppuna ja vappuna päristeltyä. Elämäni ekat oikeat kilsat prätkällä. Ihan jees puuhaa. Pääasiassa sivuteitä pitkin lotkottelin menemään. Yllättävän hyvin (laina)kamat piti lämpimänä.
 
Käyttääkö porukka ketju/jarrulevylukkoa pidettäessä pyörää parkkipaikalla? Itselläni ei ole koskaan mitään ulkoista lukkoa ollut, mutta nyt olen ketjulukon ostamista harkinnut. Ei olisi kuitenkaan kova homma yöksi laittaa pyörä lämmitystolppaan kiinni. Luulisi sen vähän hankaloittavan varastamista.
Tekeekö tuollaisella alle 50€:n ketjulukolla vaan mitään? Vai saako sen poikki isoilla voimapihdeillä?
 
Nyt mä oikeesti sit korkkasin ajokauden viime vklp! :rock: Ja ihan ekaa kertaa ajoin tolla mun pyörälläkin, olin kyl aika pähkinöinä...

Totesin samalla, että mun nahkahousut on vähän pinkeemmät mulle ku viime vuonna. Not so good.

Nahkallahan on tapana pienentyä bulkkisyklien mukaan. ;)
 
Mulla on levylukko, vakuutussopparissa muistaakseni sanotaan että varkaustapauksissa pitää olla joku vakuutusyhtiön hyväksymä lukko pyörässä että korvataan.

Edit: tämä minulla http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-1177

ja tässä vielä paketti, ilmeisesti pitää olla toi VAT-merkintä tosiaan https://dl.dropboxusercontent.com/u/2828670/cx500/NOKIA Lumia 800_000708.jpg

Niin tai omavastuu osuus voi olla pienempi varkauden tapauksessa jos VAT hyväksytyssä lukossa kiinni.
Ainoo pakollinen on ratti tai tankolukko.. mikä nyt sit virallinen nimi on.
 
Tänään koetin paljon omalla KTM:lla uskaltaa ajaa (radalla toki). 160km/h vauhdissa tuli supermotolla itsesuojeluvaisto vastaan. Saa pitää tosissaan kiinni, että pysyy penkillä. Tuuli ottaa todella rajusti jo 120km/h jälkeen.
 
Jaaha. Saas nähä tuleeko ajohinkua ollenkaan, tänäkään kesänä. Hetken aikaa rakentelin projektia ja jos oikein rykäisis, olisi pyörä parissa viikossa liikenteessä.
Jotenkin meni ajelupolte taas ohi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom