Ajokausi avattu! Täysin itse huollettu pyörä ja uudet putket. Mahtavat soundit!
Ajettiin kahden auton ja kolmen pyörän letkassa. Ensimmäisen auton kuljettaja päättää jarruttaa 80kmh tiellä äkkipysähdyksen ja antaa tienlaidalla odottaville pyöräilijöille mahdollisuuden mennä yli. Toinen auto hätäjarruttaa, kaveri tyttöystävä kyydissä tekee ihan maksimijarrutuksen ja jää auton taaksen vasemmalle. Toinen motoristi väistää oikealle penkalle. Itse en muista tapahtumista mitään. Nyppylällä näen ne pyöräilijät, höllään kaasun ja nostan visiirin. Kohta ollaan tulossa taajama-alueelle. Seuraava muistikuva on kun näen auton perän edessäni, jarrutan aivan vitusti ja yritän kai vielä väistää. Kaikki tapahtuu ihan törkeen nopeesti ja samalla hidastetusti. Vaikka kuin yritän, luovutan ja PAM!
Herään tieltä ja jotain valuu pitkin kypärää. Huh, onneks vain bensaa. Olin törmännyt kaveriin ja hänen tyttöystävä lensi kyydistä, mutta hän sai juuri pidettyä pyöränsä pystyssä. Sitä jatkoin matkaa focuksen perään ja äxänä korkeelta ojaan. Olin noussut heti pystyyn, kävellyt tielle ja kaatunut tajuttomana siihen. Siitä sitten kuitenkin ominjaloin ambulanssiin ja matka alkoi.
Täytyy sanoa että en voi uskoa tälläiseen tuuriin. Pohjeluu vain murtunut ja muuten olo kuin rautaputkilla hakattu. Eniten harmittaa kaverin tyttöystävän murtumat ja leikkaukset ja pitkä toipuminen. Mutta se että he sulkivat pakotieni ja törmäsin heihin pelastivat henkeni tai vaikean vammautumisen.
Ajakaa siis varovasti ja katselkaa ympärille. Koskaan ei voi olla liisn varovainen. Mut tuokaan ei aina riitä. Tuntuu hullulta olla syytettynä tässä jutussa, koska ilman sitä ensimmäistä idioottia mitään ei olisi käynyt. Hyvää ja turvallista ajokautta pakkislaiset, itsellä hiukan nyt kestää koska on löydettävä uusi pyörä ja sopivia ei ole myynnissä
Ja jos jollain kokemuksia lunastushinnoista, niin kuinka lähellä ovat olleet totuutta?