Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1200S&1300S on hieno pyörä, ainoostaan liian pysty ajoasento häiritti itteä. :)

Joo ei siinä ihan kyykkä-asento ole. Tästä syystä tosin tykkäsinkin siitä kun nakulla ajelee niin tuo ei paljoa siitä mene etukenommaksi. Juuri sen verran enemmän, että paino on pikkasen ranteilla mutta pleksin taakse pääsee motarilla suojaan. Busassa taitaa olla enemmän etukenoa ja jalatkin enemmän kippurallla. Jos siis samassa luokassa vertailee.
 
Nyt on reilu sata kilsaa mittarissa KTM:n supermotolla. Moottori vaatii vielä totuttelua. Paukkuu kuin helvetti ja koettaa sammua ja tärisee koko ajan. Putket ovat vaihdettuja, niin moottorijarrutus aiheuttaa melkoisia pamauksia. Mahtava lelu, mutta ei vuorokaudessa pääse sinuiksi kyykkypyörien jälkeen.

Isompaa tyhjäkäyntisuutinta vaatis ainakin. Muutkin säädöt kannattais tarkistaa.
 
Tyhjäkäynnillä saa liian vähän soppaa, siksi paukkuu. Moottorijarrutuksissa menee tyhjäkäynnin voimin.
 
Jep tuo kaupunkipörräys on supermotolla hävettävän hauskaa. Ennen kartoin tampereen keskustaa, kun en edes siellä asu. Mutta nykyään ihan mielelläni kiepun siellä pidempäänkin. Ja kun tuo nokkakin on niin kevyt niin saa olla tarkkana missä sitä kaasua avaa.

Keulintareeniä tässä ajojen lomassa suorittanut vähän syrjäsemmissä paikoissa. Tavote on, että ennen juhannusta pääsee niin pitkää siivua kun jaksaa. Ei ihan vielä mee kovemmissa vauhdeissa, mutta kohta menee. Kakkonen silmässä eli hitaampaa vaatii vielä vähän enemmän reeniä.

Tuo paukkuminen on ihan normaalia moottorijarrulla. Nollakelissä tässä keväällä vasta paukuttikin. Mutta hei "loud noise save lives" !
 
Mulla oli 530excr:n kanssa suurin ongelma, että se kulki liian hiljaa. Sain vielä vitosella keulan ylös ja kutosen lopussa sitten laskin. Oli vähän jänniä hetkiä välillä kun eturengas lopetti pyörimisen ilmassa ja tultiin 120km/h vauhdista alas. Vesisateella/märällä en suosittele kokeiltavaksi, oli aikamoista rodeota, ja mentiin osittain 2pyöräsladissakin... :D Vieläkin ihmettelen miten siitä selvisin kaatumatta. Kuivalla asfaltillakin lähti välillä eturengas woblaamaan, kun oli niin kevyt keula.

Jos noihin kaasareihin haluaa perehtyä, niin tää on aika tärkeä kuva siihen hommaan:

jetting~chart.jpg


Täällä kanssa juttua FCR:istä:
http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=12&t=69066
 
Ajokausi avattu! Täysin itse huollettu pyörä ja uudet putket. Mahtavat soundit!

Ajettiin kahden auton ja kolmen pyörän letkassa. Ensimmäisen auton kuljettaja päättää jarruttaa 80kmh tiellä äkkipysähdyksen ja antaa tienlaidalla odottaville pyöräilijöille mahdollisuuden mennä yli. Toinen auto hätäjarruttaa, kaveri tyttöystävä kyydissä tekee ihan maksimijarrutuksen ja jää auton taaksen vasemmalle. Toinen motoristi väistää oikealle penkalle. Itse en muista tapahtumista mitään. Nyppylällä näen ne pyöräilijät, höllään kaasun ja nostan visiirin. Kohta ollaan tulossa taajama-alueelle. Seuraava muistikuva on kun näen auton perän edessäni, jarrutan aivan vitusti ja yritän kai vielä väistää. Kaikki tapahtuu ihan törkeen nopeesti ja samalla hidastetusti. Vaikka kuin yritän, luovutan ja PAM!

Herään tieltä ja jotain valuu pitkin kypärää. Huh, onneks vain bensaa. Olin törmännyt kaveriin ja hänen tyttöystävä lensi kyydistä, mutta hän sai juuri pidettyä pyöränsä pystyssä. Sitä jatkoin matkaa focuksen perään ja äxänä korkeelta ojaan. Olin noussut heti pystyyn, kävellyt tielle ja kaatunut tajuttomana siihen. Siitä sitten kuitenkin ominjaloin ambulanssiin ja matka alkoi.

Täytyy sanoa että en voi uskoa tälläiseen tuuriin. Pohjeluu vain murtunut ja muuten olo kuin rautaputkilla hakattu. Eniten harmittaa kaverin tyttöystävän murtumat ja leikkaukset ja pitkä toipuminen. Mutta se että he sulkivat pakotieni ja törmäsin heihin pelastivat henkeni tai vaikean vammautumisen.

Ajakaa siis varovasti ja katselkaa ympärille. Koskaan ei voi olla liisn varovainen. Mut tuokaan ei aina riitä. Tuntuu hullulta olla syytettynä tässä jutussa, koska ilman sitä ensimmäistä idioottia mitään ei olisi käynyt. Hyvää ja turvallista ajokautta pakkislaiset, itsellä hiukan nyt kestää koska on löydettävä uusi pyörä ja sopivia ei ole myynnissä :)

Ja jos jollain kokemuksia lunastushinnoista, niin kuinka lähellä ovat olleet totuutta?
 
Ajokausi avattu! Täysin itse huollettu pyörä ja uudet putket. Mahtavat soundit!

Ajettiin kahden auton ja kolmen pyörän letkassa. Ensimmäisen auton kuljettaja päättää jarruttaa 80kmh tiellä äkkipysähdyksen ja antaa tienlaidalla odottaville pyöräilijöille mahdollisuuden mennä yli. Toinen auto hätäjarruttaa, kaveri tyttöystävä kyydissä tekee ihan maksimijarrutuksen ja jää auton taaksen vasemmalle. Toinen motoristi väistää oikealle penkalle. Itse en muista tapahtumista mitään. Nyppylällä näen ne pyöräilijät, höllään kaasun ja nostan visiirin. Kohta ollaan tulossa taajama-alueelle. Seuraava muistikuva on kun näen auton perän edessäni, jarrutan aivan vitusti ja yritän kai vielä väistää. Kaikki tapahtuu ihan törkeen nopeesti ja samalla hidastetusti. Vaikka kuin yritän, luovutan ja PAM!

Herään tieltä ja jotain valuu pitkin kypärää. Huh, onneks vain bensaa. Olin törmännyt kaveriin ja hänen tyttöystävä lensi kyydistä, mutta hän sai juuri pidettyä pyöränsä pystyssä. Sitä jatkoin matkaa focuksen perään ja äxänä korkeelta ojaan. Olin noussut heti pystyyn, kävellyt tielle ja kaatunut tajuttomana siihen. Siitä sitten kuitenkin ominjaloin ambulanssiin ja matka alkoi.

Täytyy sanoa että en voi uskoa tälläiseen tuuriin. Pohjeluu vain murtunut ja muuten olo kuin rautaputkilla hakattu. Eniten harmittaa kaverin tyttöystävän murtumat ja leikkaukset ja pitkä toipuminen. Mutta se että he sulkivat pakotieni ja törmäsin heihin pelastivat henkeni tai vaikean vammautumisen.

Ajakaa siis varovasti ja katselkaa ympärille. Koskaan ei voi olla liisn varovainen. Mut tuokaan ei aina riitä. Tuntuu hullulta olla syytettynä tässä jutussa, koska ilman sitä ensimmäistä idioottia mitään ei olisi käynyt. Hyvää ja turvallista ajokautta pakkislaiset, itsellä hiukan nyt kestää koska on löydettävä uusi pyörä ja sopivia ei ole myynnissä :)

Ja jos jollain kokemuksia lunastushinnoista, niin kuinka lähellä ovat olleet totuutta?

Sullakin näemmä suojelusenkelit ollu kyydissä.. Hyvä homma ettei käyny pahemmin.

Tiedän yhen tyypin joka vetäs kehä3 bembölen jälkeen itään päin kaartuvan kummun kohilta(jos joku tietää kohdan) 140km/h kun alko etunen woblaamaan. Vetäs kaidetta päin -> pyörä halki jostain keulan kohilta ja sällille tuli naarmuja selkään.

Noista korvauksista on jonkunverran tullut kuultua, kun yhä useampi pyörä kaveripiirissä tullu varastetuksi. Esim. viimevuoden malli 690SMC-r kotarista, tai oikeastaan kaksi sellasta pöllittiin. Toinen tais löytyä mutta toisen kanssa meni homma tutkintaa -> parin kuukauden kivien potkiminen ilman mopoa, jonka jälkeen kaveri sai vasta rahat. Vittumainen tilanne varsinkin alkukaudesta ja kesällä. Kaveri tais saada pyörästään joku 100e vajaa ostohinnan, ja sai vielä pitä vakioputkistonkin. Eli ihan hyvin. Vanhempien pyörien kanssa korvaus taitaa olla aika paljon surkeampi, tullin sivuiltahan voi kaiken järjen mukaan noita kattoa, kun sielä noi pyörien arvot näkyy.
 
Ajokausi avattu! Täysin itse huollettu pyörä ja uudet putket. Mahtavat soundit!

Ajettiin kahden auton ja kolmen pyörän letkassa. Ensimmäisen auton kuljettaja päättää jarruttaa 80kmh tiellä äkkipysähdyksen ja antaa tienlaidalla odottaville pyöräilijöille mahdollisuuden mennä yli. Toinen auto hätäjarruttaa, kaveri tyttöystävä kyydissä tekee ihan maksimijarrutuksen ja jää auton taaksen vasemmalle. Toinen motoristi väistää oikealle penkalle. Itse en muista tapahtumista mitään. Nyppylällä näen ne pyöräilijät, höllään kaasun ja nostan visiirin. Kohta ollaan tulossa taajama-alueelle. Seuraava muistikuva on kun näen auton perän edessäni, jarrutan aivan vitusti ja yritän kai vielä väistää. Kaikki tapahtuu ihan törkeen nopeesti ja samalla hidastetusti. Vaikka kuin yritän, luovutan ja PAM!

Herään tieltä ja jotain valuu pitkin kypärää. Huh, onneks vain bensaa. Olin törmännyt kaveriin ja hänen tyttöystävä lensi kyydistä, mutta hän sai juuri pidettyä pyöränsä pystyssä. Sitä jatkoin matkaa focuksen perään ja äxänä korkeelta ojaan. Olin noussut heti pystyyn, kävellyt tielle ja kaatunut tajuttomana siihen. Siitä sitten kuitenkin ominjaloin ambulanssiin ja matka alkoi.

Täytyy sanoa että en voi uskoa tälläiseen tuuriin. Pohjeluu vain murtunut ja muuten olo kuin rautaputkilla hakattu. Eniten harmittaa kaverin tyttöystävän murtumat ja leikkaukset ja pitkä toipuminen. Mutta se että he sulkivat pakotieni ja törmäsin heihin pelastivat henkeni tai vaikean vammautumisen.

Ajakaa siis varovasti ja katselkaa ympärille. Koskaan ei voi olla liisn varovainen. Mut tuokaan ei aina riitä. Tuntuu hullulta olla syytettynä tässä jutussa, koska ilman sitä ensimmäistä idioottia mitään ei olisi käynyt. Hyvää ja turvallista ajokautta pakkislaiset, itsellä hiukan nyt kestää koska on löydettävä uusi pyörä ja sopivia ei ole myynnissä :)

Ja jos jollain kokemuksia lunastushinnoista, niin kuinka lähellä ovat olleet totuutta?

Ei kyllä kovin harkittua ole päästää kaheksankympin alueella pyöräilijöitä yli. Mutta se on aina monen asian summa, kun liikenteessä sattuu onnettomuuksia.

Todella ikävä aloitus kaudelle mutta onneksi ei tosiaan käynyt pahemmin. Voimia parantumiseen!
 
Noissa tilanteissa, kun pitää pysähtyä auton perään ja on mahdollisuus, että joku tulee takaa autolla kannattaa pysähtyä niin, että vaikka sen takaa tulevan auton jarrutus menee pitkäks. Ei tilanne ikinä ois se, että jää sinne väliin puristukseen. Eli ite vedän yleensä risteyksessä pois auton perästä siihen sivuun.

Perjantaina olin jonkun kuorma-auton perässä jossa oli lavetti. Lavetin reuna aivan kaulan korkeudella. Kyllä kylmäs, kun ajattelin siinä odotellessa, että mitä jos joku runttaa mut tohon lavettiin takaapäin. Ei paljon buffi kaulassa pelasta.

Ja tossa tapauksessa kun joku pysähtyy autolla 80 kmh alueella. Niin mitå pyörii sellasen päässä. Tilanne ois ihan eri, jos se vilkauttas valoja 200 m päässä tien ylittäjälle ja alkas hidastaan rauhassa. Niin, että koko letka huomaa hidastuksen. Onneks prätkä pysähtyy lähes kun seinään, jos vaan etusessa on pitoo. Mut ei se auta tollasessa tilanteessa. Pitäs muutenkin reenata sitä vastaväistöö. Ei varmana tuu selkärangasta, kun sitä ei tarvi käyttää normi ajossa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varusteiden osto on kyllä vähän nihkeetä kun on lyhyt. Nykyinen läski sekä entinen punttisika. Takkia nyt vielä löytyy suht ok mutta vittu noita housuja. Ei millään meinaa istua reidistä/perseestä ja sitten kun istuu niin ne on tehty jättiläisille.
 
Varusteiden osto on kyllä vähän nihkeetä kun on lyhyt. Nykyinen läski sekä entinen punttisika. Takkia nyt vielä löytyy suht ok mutta vittu noita housuja. Ei millään meinaa istua reidistä/perseestä ja sitten kun istuu niin ne on tehty jättiläisille.

Ite kokeilin viime vuonna jotain Alpinestarin nahkasia ajohousuja ja taisin saada ne vedettyä jopa polviin asti.
 
Osaako ihmiset nykyään enää lukea? Nettimotossa selvästi on hinta ilmoitettuna ja ettei siitä enää tipu, siltikin jatkuvasti tulee kyselyitä "tiukasta käteishinnasta" ja soittoja renkaanpotkijoilta, eilenkin taisi tulla kaksi. Hinnan pitäisi olla mielestäni kohdallaan, vai onko 3k€ tuosta mun CBR:stä muka liikaa pyydetty? Ilmoitus löytyy nettimotosta. Eräskin joka kävi koeajolla, yritti oikein keksimällä keksiä "vikoja", että saisi hintaa tiputettua muutaman satasen alaspäin. Eniten läppä taisi olla joku, joka tarjosi 1800e :D Eihän siihen hintaan saa edes mopoa. Ei tällaisia "ostajia" ole ollut ikinä, kun olen myynyt aikaisempia moottorivehkeitä.
 
Noissa tilanteissa, kun pitää pysähtyä auton perään ja on mahdollisuus, että joku tulee takaa autolla kannattaa pysähtyä niin, että vaikka sen takaa tulevan auton jarrutus menee pitkäks. Ei tilanne ikinä ois se, että jää sinne väliin puristukseen. Eli ite vedän yleensä risteyksessä pois auton perästä siihen sivuun.

Perjantaina olin jonkun kuorma-auton perässä jossa oli lavetti. Lavetin reuna aivan kaulan korkeudella. Kyllä kylmäs, kun ajattelin siinä odotellessa, että mitä jos joku runttaa mut tohon lavettiin takaapäin. Ei paljon buffi kaulassa pelasta.

Ja tossa tapauksessa kun joku pysähtyy autolla 80 kmh alueella. Niin mitå pyörii sellasen päässä. Tilanne ois ihan eri, jos se vilkauttas valoja 200 m päässä tien ylittäjälle ja alkas hidastaan rauhassa. Niin, että koko letka huomaa hidastuksen. Onneks prätkä pysähtyy lähes kun seinään, jos vaan etusessa on pitoo. Mut ei se auta tollasessa tilanteessa. Pitäs muutenkin reenata sitä vastaväistöö. Ei varmana tuu selkärangasta, kun sitä ei tarvi käyttää normi ajossa.

Ei sieltä takaa ketään päälle tule kun pitää itse kunnon turvavälin edellä menevään. Tällöin ei tarvitse itse vetää kammo jarruja vaikka edellä oleva tekee jotain erikoista, jolloin se takanatulijakin ehtii jarruttelemaan ihan hyvin vaikka olisikin vähän turhan liki. Prätkällä ei muutenkaan ole mitään tarvetta kihnuttaa siinä kymmenen metrin päässä edellämenijästä, odottamassa ohituspaikkaa kun sitä kulkua riittää ohitukseen vähän kauempaakin.

Kannattaa tarkistaa vähän myös tota tietämystä moottoripyörän hallinnasta, tavallinen moottoripyörä ei pysähdy mitenkään "kuin seinään" autoon verrattuna. Parhaat pyörät pysähtyvät optimisuorituksella johonkin vähän alle 35m lukemiin 100km/h vauhdista, yleensä silti lähemmäs 40m, siis parhaalla mahdollisella jarrutuksella. Kun taas jokainen uusi auto on automaattisesti 39-45m kun vaan painaa sen jarrupolkimen lattiaan ja antaa absien rutista. Tällöin voidaan melkein todeta, että corolla pysähtyy nopeammin kuin 95% pakkislaisista moottoripyörällä:D

"Pitäs muutenkin reenata sitä vastaväistöö. Ei varmana tuu selkärangasta, kun sitä ei tarvi käyttää normi ajossa." jos haluat ajaa käyttämättä vastaohjausta niin se ei oikeen onnistu kun ajamalla ilman käsiä, juu eihän se enään käänny juuri mihinkään ilman käsiä (ilman vastaohjausta siis). En tiedä kuka tuon vastaohjaus-paskan on keksinyt autokouluihin istuttaa, onkohan siinä taustalla se, että ihmiset eivät uskalla ohjata moottoripyörää tarpeeksi akressiivisesti muuten kuin tuollaisella psykoloogisella tempulla, jossa irrotettaan poikkeava ohjaussuorite muusta ajelusta tuollaiseksi erilleseksi tempuksi?
 
Varusteiden osto on kyllä vähän nihkeetä kun on lyhyt. Nykyinen läski sekä entinen punttisika. Takkia nyt vielä löytyy suht ok mutta vittu noita housuja. Ei millään meinaa istua reidistä/perseestä ja sitten kun istuu niin ne on tehty jättiläisille.

Liity (tai ole jo) MotOrgin jäseneksi
Mene Eurobikeriin
Tilaa Sweepin nahkapuku (edullisia jo valmiiksi) mittatilauksena ja omalla värityksellä (~+30%)
Saa MotOrg-alennusta 20%
Aja uniikilla täydellisesti istuvalla nahkapuvulla.

Näin mä tein viime keväänä/lopputalvesta, ja olen hiton tyytyväinen. Ja viime kesän ratalippojen jälkeen korjasivat puvun todella halvalla, joutui laittamaan uutta nahanpalaa yms eikä maksanut kuin 120e tms. Ei nyt löydy parempaa kuvaa, mutta tollaset värit siihen tuli https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/177849_10150936989918918_1174005192_o.jpg
 
Pistetään kysymys teille motoristeille:
Ymmärrättekö yhtään kuinka vitun pahasti käy korviin joku helvetillinen kiihdyttely jollain viri pyörällä. Nyt on parikin kertaa käynnyt niin että olen lenkillä ja joku mulkku saa pätemis kohtauksen ja pitää siitä pyörästä kääntää se kahva kaakkoon just kohdalla. Eilen iltapäivällä joku mulkku kiihdytti just kohdalla kun matkaa oli joku 2-3m ja sen pyörän ääni oli korvia repivä että vasen korva soi koko loppuillan. Jos vaan sinä sinisellä pyörällä ja musta-valkoissa asussa muistat eilen kiihdytellees savossa niin toivottavasti edes kaaduit eilen tai tulet kaatumaan tänä kesänä:evil:
 
Mjoo, mopoilija itekin ja vituttaa kesäöinä kun kämpässä helvetin kuuma ja pitää nukkuu ikkuna auki, niin nää urpot yksmukisillaan, V2 tms muilla paskalaitteillaan, kun pitää vääntää kahvasta keskellä taajamaa YÖLLÄ.
 
Osaako ihmiset nykyään enää lukea? Nettimotossa selvästi on hinta ilmoitettuna ja ettei siitä enää tipu, siltikin jatkuvasti tulee kyselyitä "tiukasta käteishinnasta" ja soittoja renkaanpotkijoilta, eilenkin taisi tulla kaksi. Hinnan pitäisi olla mielestäni kohdallaan, vai onko 3k€ tuosta mun CBR:stä muka liikaa pyydetty? Ilmoitus löytyy nettimotosta. Eräskin joka kävi koeajolla, yritti oikein keksimällä keksiä "vikoja", että saisi hintaa tiputettua muutaman satasen alaspäin. Eniten läppä taisi olla joku, joka tarjosi 1800e :D Eihän siihen hintaan saa edes mopoa. Ei tällaisia "ostajia" ole ollut ikinä, kun olen myynyt aikaisempia moottorivehkeitä.
Mikset laita vähän ilmaa hintaan ja sit kun tinkaajat tulee paikalle niin pitkin hampain pudotat kipurajalle hinnan? Win-Win situation!
 
V2 ja yksmukiset paskalaitteita?! :wtf:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom