Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ainakaan itse todellakaan jätä edes minuutiksi kypärää pyöränpäälle ilman vartiointia. Kyllä suoraan sanottuna vituttas, jos satasien potta varastettais. Eri asia on, jos omistaa paskasen kolmospotan josta on jännityskin mennyt jo toisessa maailmansodassa ja on valmiiksi asenne että saa pölliä, jos tarve on.

Mikä ihmeen tarve on aina pestä pyörä. Tiedän että kun sen tosta työpaikan pihasta starttaan, niin tunnin päästä se on taas saven peitossa. No ei kai, pysyyhän se yleisilme skarppina kun suurimmat pyyhkii pois.

Jos kuraa/hiekkaa kertyy (niinkuin nyt keväällä tuppaa tekemän) niin kantsiihan sitä usein pestä, hiekka(pöly) jarruissa ja rattaissa kuluttaa ko:osia vähän vitusti. Mun kevarin aiempi omistaja oli ollut laiska pesemisen suhteen ja sen huomasi aivan uralle kuluneista jarruista ja lähes pyöreistä rattaista + etupumppujen stefat tuppaa herkimmissä pyörissä vuotamaan jos pumppuja pumpataan likaisena paljonkin.

Takalaatikkoon potta...
Siis minne?
Missä ihmeen ghetossa te asutte kun kaikki viedään pyöristä mitä irti saadaan :D
Kaveriltani vietiin viime kesänä mittariston päältä ajohanskat, oli ehkä 3min pois pyörän luota. Ei tulis kyllä mieleenkään jättää mitään ajokamoja prätkän päälle jos poistuu näköetäisyyden ulkopuolelle.

Kohta 200km tälle kesälle mittarissa, äsken vahingossa availin (kukkahatuille: nopeusrajoitusten puitteissa) tyhjällä tiellä auringon noustessa. Kyllä kelpaa :puntti: Joku voisi oikeasti ostaa tuon CBR:n pois, muuten on joko henki tai kortti vitun pitkän aikaa poissa tällä menolla
comp10.gif

Mäkin kävin tänään herättelemässä mopon talviunilta! Mopo oli kylmässä tallissa syyskuusta lähtien, akku irroitettuna. En ladannut akkua kertaakaan talven aikana, ruuvasin kiinni ja pari kertaa käytin virrat on/off ja laakista käyntiin ilman mitään sahailuja! Vähän kävin tuoretta bensaa tankkailemassa ja kahvaa kääntämässä, hirveen lujaa tollainen tonninen muoviluoti kulkee. Ostakaa pois =)

http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1481338

Onko pakkislaisilla kokemuksia tollasista Jammuista? Tuo olisi erittäin varteenotettava vaihtoehto erään nettimotossa olevan Suzuki DR-Z:n lisäksi. Tuossa olisi valmiina enska + motovanteet ja näyttäisi ainakin kuvien perusteella siistikuntoiselta. Tuossa on vaan yksi mutta: ilmoituksessa tehtyjen huoltojen lisäksi ei ole huoltohistoriasta / ajotunneista tietoa. Minkälaiset huoltovälit noissa on, riittääkö öljyjen vaihto esim. 1000km välein ja suodattimen vaihto/pesu joka toisella öljynvaihdolla, mikäli käyttö on katuajoa ja satunnaisesti kevyttä enduroa? Miten venojen säätö, riittääkö esim. 5000km välein? Minkälaisiin huoltoihin tuollaisessa olisi syytä varautua, jos koneesta ei nyt varsinaisesti ostohetkellä kuulu minkäänlaisia sivuääniä ja vedot tallella jne?

Ei perse kestä kyllä sitä, että ensimmäisen 100km jälkeen menee kone täydelliseen remonttiin jonkun paikan antautuessa. Minkä hintaiseksi kaikkien sisuskalujen uusiminen ylipäätään tulisi, mikäli itse tekisi työt ja tilaisi osat mahdollisimman halvalla?

On tuo smoto vaan näppärä peli keskustassa. Hauskaa ja nopeaa suhauttaa vaikka tampereen keskustan läpi. Autolla en hevillä hämeenkadulle suostu.

Ainoo, että ei oo peilejä niin saa joka valoissa vilkuilla olan yli, että onko takana pillit päällä olevia koppalakkeja. Pitäs löytää joku peli joka kestää metsäpolut ja radan kierrot nappulakumeillakin, mutta ei oo löytynyt vielä omaan silmään sopivaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vanha ja koluttu aihe. Reppu mopoiluun? Mielelään pieni. Vituttaa työntää lompakko, avaimet, iso älypuhelin, nuuskat ja avaimet nahkarotsin taskuun. Eli joku aika mini. Onkohan toi kriegan 15l turhan iso? Niin tietysti plussaa että sais evästä mukaan. Esim vesipullo ja sheikkeri? Tulishan sinne sit viel purkkapussi :D

http://www.reliatec.fi/v2/

Hyvin ovat pitäneet arvonsa nuo 400 DR-Z:t. Kattelin tuollaista motoa 4,5 vuotta sitten ja näyttävät nykyään maksavan lähes saman verran. Ainoastaan kilometrejä on pirusti enemmän suurimmassa osassa.

Eikös nuo WR-F:t ole vähän samaa luokkaa kuin kotarin EXC:t, eli korkeampiviritteisiä kuin esim. LC4-kotarit? Meinaan vaan, että ei välttämättä paras valinta katukäyttöön jos ei jaksa olla jatkuvasti vaihtamassa öljyjä ja säätämässä venttiileitä.

Jos koneremontin hinta mietityttää, niin osta sen verran edullinen mopo että jää vielä touhutonni tilille. Se saattaa aika nopeasti mennä jos kone leviää ja samassa rytäkässä menee vielä kampura ja kansi.

Vanha ja koluttu aihe. Reppu mopoiluun? Mielelään pieni. Vituttaa työntää lompakko, avaimet, iso älypuhelin, nuuskat ja avaimet nahkarotsin taskuun. Eli joku aika mini. Onkohan toi kriegan 15l turhan iso? Niin tietysti plussaa että sais evästä mukaan. Esim vesipullo ja sheikkeri? Tulishan sinne sit viel purkkapussi :D

http://www.reliatec.fi/v2/

Kriega 20l taitaa olla mulla. Vähän piukka on jos salikamppeet sinne tunkee. Muuten paras reppu mitä rahalla saa mopoiluun, IMHO, kevyt ja sopivan pieni, ei paina ollenkaan hartioita täynnäkään..

Kriega 20l taitaa olla mulla. Vähän piukka on jos salikamppeet sinne tunkee. Muuten paras reppu mitä rahalla saa mopoiluun, IMHO, kevyt ja sopivan pieni, ei paina ollenkaan hartioita täynnäkään..
Mulla tuli eilen postissa tuolta realiatechiltä r25. Vaikee sanoa vielä kokemuksia mutta salikamat ainakin mahtuu ine. Jonkun aikaa kesti kun tilailivat itse jostain noita reppuja. Noita luulisi tuolla hyllyssä nyt olevan.

Mulla oli joskus myös Kriegan R35, se oli jo (liian) iso ja vähän hankala kannattimiensa kanssa. Teoriassa hyvä, mutta ajoasentoon leikattu nahkatakki päällä alko olla vähän säätämistä sen vetoketjusysteemin kanssa. R20 kannatteluvehje ja yksi klipsi on huomattavan paljon kätevämpi.

edit: Alkuperäisen kysyjän käyttöön R15 mahtaa olla aika passeli kokoa, mutta salikamat voi tehä jo tiukkaa..

edit2: itse olen tilannut noita suoraan kriegan sivuilta..

15 ois joo sopiva, mutta 20 on hienompi :D Tilaan ton 20.

Nyt on avattu

WP_000065.webp

Huolto tehty ja etulaakeri vaihdettu, aika helppo homma oli kaiken kaikkiaan. Tunnin verran rauhallisesti tein hommia. Tälläinen löydös oli:

WP_000064.webp

SKF:n laakerit sisälle ja kulkee kuin unelma.. nyt vaan :rock:

Voi hitto, ekalla starttauksella komeesti lähti cebari käyntii ja noin 30km ajelun jälkeen hymy ei tunnu lähtevän suupielistä millään! :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom