Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko pakkisraadilla kokemusta (saa mutuillakin) seuraavien pyörien plussista ja miinuksista:

- 1Gen Busa

On.

+ jaksaa kuskata isompaakin ukkoa ja kyytiläistä
+ ainakin meillä tila takana on riittänyt, riippuu toki mittasuhteista
+ pidempääkin matkaa heittää ihan mielellään
+ pidät suht vakiona ja kestää isältä pojalle

- jotku kynikset väittää että raskas ajaa mutkateillä (heikkoja ne vaan on)
- muut moottoripyörät tuntuu lähinnä mopoilta jotka lähtee tuulen mukaan
 
Busasta vielä lisää plussia ja miinuksia edellisten lisäksi:

+hyvä hintalaatu suhde käytetyissä
+kestää hyvin kilometrejä

-kaupungissa/hitaassa vauhdissa tylsä pyörä. Esim vaikka tolla kotarilla tai triplellä on kiva vähän keulitella valoista tai sladitella kadun nurkkiin, busalla taas et vetele kun powerikeuloja maantiellä.

Tosin eipä taida kummosia räppäily pyöriä löytyäkkään jos tarvitsee paljon tilaa kyytiläiselle....
-
 
Juu, koeajoin viime syksynä Busan yksin ja 2 päällä myös, ja onhan siinä pyörää kyllä. Juuri nuo kaupunkiajelut ja pikku kikkailut kuitenkin mietityttää. Ja lisäksi Busa tuntu kyllä siltä, että sillä on vähän turhankin mukava ajaa kovaa, ettei kävis kortin päälle. Nakulla/motolla pysyis ainakin matkavauhdit maltillisempina, toki sitten etupyörä saattaisi keventyä useammin ja kompensoida sakkouhkaa.

Viime syksynä Busa tuntui ainoalta vaihtoehdolta, mutta nyt on tullu nuo muutkin mukaan spekulaatioihin. Ovat tietenkin niin erilaisia pyöriä, että paha sillä tavalla vertailla.
 
Speed Triplen ja Kotarin SMT:n takapenkit pitäisi olla "suht ok" kyyditettävällä tuolla nakupuolella. Varmaan pitää puntaroida kuinka usein se matkalainen on mukana jne. En usko, että meilläkään hirveää intoa tulee kavuta tuon CB1000R kyytiin vaikka pistin siihen Triboseatin. Tuskin kaksipäällä paljon yli 100km vetoja yhteenmenoon tulee tehtyä tässä taloudessa.
 
En kyllä usko että yhenkää pärrän kyyissä on oikeesti mukava istua. Homosohvat erikseen...
 
Juu, koeajoin viime syksynä Busan yksin ja 2 päällä myös, ja onhan siinä pyörää kyllä. Juuri nuo kaupunkiajelut ja pikku kikkailut kuitenkin mietityttää. Ja lisäksi Busa tuntu kyllä siltä, että sillä on vähän turhankin mukava ajaa kovaa, ettei kävis kortin päälle. Nakulla/motolla pysyis ainakin matkavauhdit maltillisempina, toki sitten etupyörä saattaisi keventyä useammin ja kompensoida sakkouhkaa.

Viime syksynä Busa tuntui ainoalta vaihtoehdolta, mutta nyt on tullu nuo muutkin mukaan spekulaatioihin. Ovat tietenkin niin erilaisia pyöriä, että paha sillä tavalla vertailla.

Busalla on tosiaankin helppo ajaa kovaa. Itse pienenä (172cm) huomasin viime kesänä että on paljon mukavampi ajella Tampere-Helsinki väliä n. 180km/h keskinopeudella kun paine käsiltä katosi ilmanvastuksen myötä. Kaupunkipyörittelyyn en tosiaankaan hankkis busaa. Toki jos vähänkin pdiempää matkaa ajelee niin ihan mahtava pyörä.

Itse istunu busan kyydissä, nimenomaan kyytiläisenä, 5000km lenkin 8 päivässä. Ei tehnyt edes tiukkaa vaikka oli ensimmäinen vähän pidempi reissu.
 
Ei me joka päivä ajettu. Muutamat ekat päivät meni reilu 1tkm päivässä. Italiassa viivyttiin kaks yötä, yks kokonainen päivä ettei ajettu ollenkaan. Ja missasit pointin tossa, yritin tuoda esille sitä että busalla on hyvä ajella pidempään myös kaksin.
 
Juu no täytyy kyllä olla jos tuollaisia päivämatkoja pystyy ajamaan. Ite oon heittänyt yleensä kun täälläpäin oon ajamaan lähtenyt (Etelä-Saksa, Itävalta, Pohjois-Italia enimmäkseen) sellaisia 400km päivämatkoja niin ehtii jotain nähdäkkin. Tiet on kohtuu hitaita kun sattuu sopivat serpentiinit kohdilleen. Keskinopeuden pitäminen ei autobahnillakaan yli 150km/h:ssa ole ongelmatonta. Toisin ku monet luulee ni ne on aika ruuhkaisia paikkoja.. Saksa on pohjois-etelä-suunnassa aika tarkalleen tuon 1000km ja muualla ei noita autobahneja oikei olekaan että pitkiä päiviä on perse kestänyt puutumatta jos yli tonnin päiviä on useampia :D
 
Me saatiin hyvin kilometrejä kun noustiin saksan läpi ylöspäin. Autobahnilla oli senverran tyhjää että päästiin koko saksan läpi ruotsiin asti yhdessä päivässä. Oli sivulaukut ja takalaukku, parhaimmillaan nopeutta reilu 280... Se oli hirveintä mitä oon pyörän selässä kokenu :D

M_atti, ja tosiaan kuskina oli oma isä tuolloin joka on tolla busalla ajanu sen ensimmäisen rautaperse merkin... Ei siinä auttanu kauheesti takaa huudella että pidettäiskö taukoja :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt on kausi sitten avattu ja kyllähän tuo virneen naamalle saa, vaikka varovasti pitää vielä kurvailla kun on irohiekkaa joka paikka täynnä ja melkoisen liukasta ajelua sen puolesta. Nyt vaan saisi kelit lämmetä kunnolla.
 
Speed Triplen ja Kotarin SMT:n takapenkit pitäisi olla "suht ok" kyyditettävällä tuolla nakupuolella. Varmaan pitää puntaroida kuinka usein se matkalainen on mukana jne. En usko, että meilläkään hirveää intoa tulee kavuta tuon CB1000R kyytiin vaikka pistin siihen Triboseatin. Tuskin kaksipäällä paljon yli 100km vetoja yhteenmenoon tulee tehtyä tässä taloudessa.

SMT:n takapenkki ja pidemmän matkan ajokyky on varmasti just kohillaan, mutta SM ja Super Duke on lyhyiden koeajojen perusteella just sitä, että yhtään pidempää matkaa niillä ei ilokseen aja. Tai miten sen muotoilis? Uskon että Busalla kaupungissa ajaminen on mukavempaa kuin noilla kotareilla naapurikylän puolelle asti ajaminen. Toki kaikkeen tottuu, mää oon tottunut 7 vuodessa aika pitkälti busalla köröttelyyn.
 
Juu, koeajoin viime syksynä Busan yksin ja 2 päällä myös, ja onhan siinä pyörää kyllä. Juuri nuo kaupunkiajelut ja pikku kikkailut kuitenkin mietityttää. Ja lisäksi Busa tuntu kyllä siltä, että sillä on vähän turhankin mukava ajaa kovaa, ettei kävis kortin päälle. Nakulla/motolla pysyis ainakin matkavauhdit maltillisempina, toki sitten etupyörä saattaisi keventyä useammin ja kompensoida sakkouhkaa.

Viime syksynä Busa tuntui ainoalta vaihtoehdolta, mutta nyt on tullu nuo muutkin mukaan spekulaatioihin. Ovat tietenkin niin erilaisia pyöriä, että paha sillä tavalla vertailla.

Suosittelen että käyt koeajamassa noita. Varsinkin jos et ennen oo motolla ajanut.
Tiiän monta kyykkykuskia jotka on menny koeajamaan motoa ja on sitten sille tielle jäänytkin. Tosi hauskoja pelejä siis!

Ite oon ajellu lähinnä kevyemmillä motoilla ja nyt on toi 950 SM möhkö alla. Hyvin sekin soveltuu kaupunkiräppäilyyn. Vähän on ikävä 530 EXC-r:n keveyttä aina välillä, mutta kyllä tossa 950 SM on paljon enemmän positiivisia juttuja mitä 530 oli. 950 painon oikeastaan huomaa vaan kävelyvauhdissa. 530exc:lä kiihdyttelyt valoista oli aina kakkoselta ylöspäin eturengas ilmassa ihan väkisin. Sitten mentiinki aina eturengas ilmassa aina kutosvaihteelle asti. 950 SM pystyy kiihdyttämään vähän paremmin, ja se lähtee keulimaan vielä kolmosella kun vähän vetäsee sarvista kiihdytyksessä. Ja on aika pitkät välit kun kulkee sen ~200km/h.
 
Ai niin, pistin akun laturiin. Ehkä jo vappuna liikkeelle.

Mäki latasin viime viikonloppuna! Tosin pyörä seisoo vähintään sinne vappuun asti, luultavasti reilun viikon pidempäänkin.

- - - Updated - - -

Ai niin, pistin akun laturiin. Ehkä jo vappuna liikkeelle.

Mäki latasin viime viikonloppuna! Tosin pyörä seisoo vähintään sinne vappuun asti, luultavasti reilun viikon pidempäänkin.
 
SMT:n takapenkki ja pidemmän matkan ajokyky on varmasti just kohillaan, mutta SM ja Super Duke on lyhyiden koeajojen perusteella just sitä, että yhtään pidempää matkaa niillä ei ilokseen aja. Tai miten sen muotoilis? Uskon että Busalla kaupungissa ajaminen on mukavempaa kuin noilla kotareilla naapurikylän puolelle asti ajaminen. Toki kaikkeen tottuu, mää oon tottunut 7 vuodessa aika pitkälti busalla köröttelyyn.

Joo eihän tota matkan taittamiskykyä Kotareissa ja Bussissa ihan pysty vertaamaan. Kompromissejä melkein aina pakko tehdä ja se mikä sopii toiselle niin harvoin on ainoa totuus.

Jos nyt pitäisi matkaratsua katsella millä pärjäisi arkiajossa niin katse kääntyisi BMW K1300S & Hondan VFR 1200 suuntaan. Tehoissa jäävät Bussille mutta omasta mielestä miellyttävämpiä speksien puolesta :)
 
Joo eihän tota matkan taittamiskykyä Kotareissa ja Bussissa ihan pysty vertaamaan. Kompromissejä melkein aina pakko tehdä ja se mikä sopii toiselle niin...

Onhan tohon väliin vaihtoehtoja vaikka kuinka nakupyöristä matkaenduroihin. Itsellä oli ihan sama ongelma kuin mopoa hankin ja vaihtoehtoja supermotoista matkamopoihin. Itse päädyin lopulta tuohon FZS 1000:een kun en kaupunkiräppäilyä oikeastaan harrasta, mutta mutkateitä ja jonkun verran pidempiä reissuja tulee ajeltua.

Yhdellä pyörällä ei kuitenkaan kaikkea saa. Itselle ei tulisi mieleen motoa hankkia ja huijata itteensä että sillä oikeasti lähtisi pidempää reissua ajamaan. Leluna ja hauskanpitoon se kyllä kelpaisi.
 
Paljon motoissa on vakuutusmaksut? Jos vaikka hankkis leluks.... :D Jos ois rahaa toiseen pyörään..
 
Paljon motoissa on vakuutusmaksut? Jos vaikka hankkis leluks.... :D Jos ois rahaa toiseen pyörään..

Eikös noita saa ainakin joidenkin vakuutusyhtiöiden sivuilla laskettua suoraan tiettyyn pyörään? Ainakin jossian vaiheessa on saanu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom