Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo vm.04 kymppiärrähän se. Saa tosiaan olla radalla(kin) aika tosissaan tuon kanssa. Eka päivä menee aina kaudesta siten, että huomaa vaihtavansa isompaa pykälää siinä 9000rpm kohdalla kun rupeaa jänistämään, mutta kyllä se siittä sitten aina rupeaa kulkemaan kun saa vähän tuntumaa pyörään. Kadulla tuntuu joskus siltä, että voisi olla enemmänkin tehoa kun pystyy kuitenkin kolmosella jo laskemaan kaasupohjassa ilman kummempia keulimisia tai vatkaamisia :D
Upea pyörä. Mulla oli samanlainen kymppiärrä viime ajokaudella. -1 ja +2 väleillä, koko putkistolla, PC:llä ja säädöillä aivan käsittämätön eläin. Piirtää viivaa hyvin myös eturenkaalla ja aiheuttaa välillä ylimääräisiä sydämentykytyksiä ;)
Joo itseltä löytyy kanssa noi perus putkistot,pc:eet ja boonuksena päälle vielä sifteri. Itsellä tällä hetkellä -1 edessä ja takana vakio ratas, vähän kaks piippunen juttu toi välityksien lyhentäminen. Nurkissa pyöriessä ykkönen on edelleen niin pitkä ettei ihan pikku vauhdeista hyökkää ihan niin raivolla kun voisi toivoa, toisaalta taas tehoalueella ykkönen on nykyään ihan käyttö kelvoton ja kakkonenkin aika mielenkiintoinen :D
Metka tunne kun nokitellessä lähtee takarengas pyörimään tyhjää. :-)
Onko pakkisraadilla kokemusta (saa mutuillakin) seuraavien pyörien plussista ja miinuksista:
- 1Gen Busa
- Speed Triple, joko 955 tai 1050
- KTM 950 tai 990 SM ja Super Duke
Pitäis jollain 6-7 tonnilla saada, päivittäis tuon Z750 vähän parempaan laitteeseen. Onpi tuo vähän nuhainen yli 100kg ukolle, ja kyytiläinenkin (puolet kevyempi) on välistä mukana ja valittaa että on huonot oltavat.
Käyttö tulee olemaan iltalenkkeilyä mutkateillä, kruisailua myös kaupungilla ja luultavasti kotimaanmatkailua korkeintaan, eli Oulusta käsin kumpaan tahansa päähän Suomea olisi sellainen 600-700km päiväajo kerrallaan.
Kyytiläisen olotilat tulisi siis myös ottaa jossain määrin huomioon, ja kysynkin, että onko em. pyöristä heittää mitään kokemuksia?
Etenkin nuo kotarit kiinnostaa kokemuksina, kun en oikein täällä Oulussa ole moisia edes nähnyt, saati että myynnissä olisi lähimailla tällä hetkellä.
Ktm 950 SM
Paras pyörä tähän mennessä. Aikasemmat: ktm 530 EXCr moto ja Aprillia Tuono 1000 (ajanu oon ainakin 660 SMC, Duke2, LC4 ym.)..
Kivasti kerää mittariin vauhtia ja toi 190kg kuivapaino ei tunnu missään. Tosi alhanen painopiste ja ketterän tuntunen muutenkin. Jousitusta tosin pitää säätää vähän kireemmälle vielä.
Kolmosella keulii vielä kaasulla ainakin mitä oon vähän koittanu. Takarengas tuntuu kuluvan kanssa tavallista nopeammin, jos avaa kaasua. Hauska peli, voin suositella jos tykkää motoista mutta haluaa ajaa isommilla teilläkin. 530 EXCr:lä oli aika tuskaa ajaa kyykkypyöräkuskien kanssa, kun tuntu että kone räjähtää kohta jos piti ajaa yli satasta. Korttelipyörittelyssä ja tosi mutkasella tiellä taas aika lyömättömiä noi kevyemmät motot. Kaasuun vastaaminen on kanssa aika hauskan äkästä, niinkun noilla kotareilla muutenkin yleensä on. Aprillian jälkeen kun hyppäs kotarin puikkoihin ja availi kaasua, niin fiiliksen oli: "se pystyy lukemaan mun ajatukset!".
Muijaa tulee kanssa kyysäiltyä ton kanssa, ja on hyvä ajaa kakspäälläkin.
Tuossa on vissiin kohtuullisen tilava tuo jakkara? Ilmeisesti kyytiläinenkin menee, vaikkei ole yhtään muotoilua tuossa satulassa sitä silmällä pitäen? Entä oma perse? Z750:ssa on ainakin aika kova satula, tai sitten mulla on vaan herkkä perse. Ankea ajaa yli 100km kerrallaan.
Ilmeisesti ihan hauska laitos tuo SM. Nettipalstat ovat mielenkiinnon herättäneet, mutta kun missään lähistöllä ei ole myynnissä ollut, niin ei ole päässyt edes katsomaan.
Perjantaina olisi ostaja tulossa vilkaisemaan CBR:ää ja hyvin todennäköisesti vie pois, ei pitäisi ainakaan pärrän kondiksesta jäädä kiinni. Mitähän tilalle? Ei saatana se mrNICEGUY:n ehdottama 660 SMC oli ehtinyt ilmeisesti eilen mennä kaupaksi. Joutuuko sitä nyt sitten ajamaan vielä yhden kesän kyykyllä 636 ZX-6R kiinnostaisi, vuosimalli 2002->
Perjantaina olisi ostaja tulossa vilkaisemaan CBR:ää ja hyvin todennäköisesti vie pois, ei pitäisi ainakaan pärrän kondiksesta jäädä kiinni. Mitähän tilalle? Ei saatana se mrNICEGUY:n ehdottama 660 SMC oli ehtinyt ilmeisesti eilen mennä kaupaksi. Joutuuko sitä nyt sitten ajamaan vielä yhden kesän kyykyllä 636 ZX-6R kiinnostaisi, vuosimalli 2002->
Budjetti on rajallinen (3,5k€), johon ei oikein tällä hetkellä löydy motoja puhumattakaan noin uusista ninjoista. -02 636:sta saa tuohon hintaluokkaan-