Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu Pirelleistä ei oo mihkään, korkeintaan niistä slikseistä radalle, jos sitäkään.

Kuvioiduilla Pirelleillä ajetaan sen verran kovaa radalla tässä maassa, etten kyllä uskaltaisi tuollaista ääneen huudella.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Misukka (oli sitten mikä malli tahansa) on huomattavasti pehmeämmän ja ketterämmän olonen ajettavaksi kuin Pirellin nakit. Joten kyllä, ajettavuus ja tunto tulee ehkä olemaan kuin yö ja päivä, mutta vain positiivisessa mielessä. :) Se on se kumiseos ja valmistustekniikka, joka saa niistä Misukan renkaista ajettavuudeltaan paremmat. Liekkö Pirellillä tajuavat vieläkään termiä "2CT"..

Taitaa olla enemmänkin pyörä-rengas-profiili-rengaspaine -kombo mikä määrää tuon ajettavuuden, ei pelkkä rengasmerkki.

Tästäkin viisastuneena voin sanoa, että sekasikiö renkailla ajelu on meleko tuskasta. Varsinkin jos on kyse eri valmistajasta.

Enpä ole kyllä huomannut ongelmia tässäkään, en kadulla enkä radalla.
 
Juu Pirelleistä ei oo mihkään, korkeintaan niistä slikseistä radalle, jos sitäkään. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Misukka (oli sitten mikä malli tahansa) on huomattavasti pehmeämmän ja ketterämmän olonen ajettavaksi kuin Pirellin nakit. Joten kyllä, ajettavuus ja tunto tulee ehkä olemaan kuin yö ja päivä, mutta vain positiivisessa mielessä. :) Se on se kumiseos ja valmistustekniikka, joka saa niistä Misukan renkaista ajettavuudeltaan paremmat. Liekkö Pirellillä tajuavat vieläkään termiä "2CT"..
Suosittelen, että jos vaihdat Misukan taakse, niin uusit myös etusen samalla. Näin saat sitten parraimman mahdollisen mukavuuden ja hyödyn irti. :) Tästäkin viisastuneena voin sanoa, että sekasikiö renkailla ajelu on meleko tuskasta. Varsinkin jos on kyse eri valmistajasta.

e. PR3 ei ole tosiaan radalle tarkoitettu, mutta sanotaan nyt näin että jos kerran vuodessa käy kokeilemassa radalla amatöörirallia, niin ei sen takia tarvihe/kannata renkaita vaihdella (oli pyörässä alla sitten mitkä tahansa). :)

Pelkän takarenkaan mä eilen tilasin, ei tuo etunen oo kulunu oikeestaan yhtään ja takana on pian loppu. Saa siis mennä seka rengastuksella siihen asti että seuraavia renkaita pitää hommata :)
Ja siis noilla pirelleillä se ajettavuus parani ihan älyttömästi vs ne metzeler z6. Jos tuolla PR3 pysyy ketteryys samana niin riittää :)
 
Kuvioiduilla Pirelleillä ajetaan sen verran kovaa radalla tässä maassa, etten kyllä uskaltaisi tuollaista ääneen huudella.

Tiedän, että ne on suosittuja ratakäytössä. Ja myönnän, että ylireagoin ehken hieman. :D Ite kirosin Pirellit viime vuonna, eikä alle tule kyllä saman merkkisiä enää _ikinä_. Toki jos ratamopoa ikinä laitan, ni ois ehken vertailukelpoinen ihan vain sen takia.


Taitaa olla enemmänkin pyörä-rengas-profiili-rengaspaine -kombo mikä määrää tuon ajettavuuden, ei pelkkä rengasmerkki.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, kyllä. Mutta kyllä mie melkein pyörään kuin pyörään pistäisin mielummin Misukat kuin Pirellit. Edelleenkin vain oma mielipide. Makuasioista kun ei edelleenkään tässä maailmassa voi kiistellä.



Enpä ole kyllä huomannut ongelmia tässäkään, en kadulla enkä radalla.

Mie olen. Tarkoitin tuossa lähinnä eri valmistajaa. Mulla meinas mennä hermot ja olin jo aikeissa nakata niillä nakeilla vesilintua. Viilataan taas pilkkua ja todetaan että riippuu paljolti renkaasta ja pyörästä. Ja toisaalta, jotku huomaa eron, jotku ei. Meistä on moneksi.
 
Pelkän takarenkaan mä eilen tilasin, ei tuo etunen oo kulunu oikeestaan yhtään ja takana on pian loppu. Saa siis mennä seka rengastuksella siihen asti että seuraavia renkaita pitää hommata :)
Ja siis noilla pirelleillä se ajettavuus parani ihan älyttömästi vs ne metzeler z6. Jos tuolla PR3 pysyy ketteryys samana niin riittää :)

Metzeleristä ei oo omakohtaista kokemusta, mutta sitäkin on kehuttu. Muistuu nyt vain mieleen lähinnä vanhemmat kuskit isompine mopoineen. :)
Mie vaihan suoraan tuohon Kawaan uudet Misukat alle, mutta toisaalta siinä on etunenkin sen verran kulunu, että saapi huonommalla kelillä jännittää millon kippaa nurin mutkassa. :D Kyllä sen Pilot Roadin pitääs olla tosiaan varteenotettava. Huutelehan ihmeessä sitten omia kokemuksia kyseisestä yksilöstä, kun saat sen testiin. :)
 
Sekarengastuksesta tuli sellainen mieleen, että itse ajattelin heittää seuraavaksi Pilot Power 2ct:n eteen ja PR3:n taakse. Tällä pääsisi samaan sykliin noiden renkaanvaihtojen kanssa, eikä tarvisi vaihtaa puolentoista takarenkaan kohdalla uutta etusta. Tuon Pilot road 3 -etusen tuntuma on muista hyvistä puolista huolimatta jossain määrin kääntymistä vastustavan oloinen ts. tuntuu lievästi ylivakaalta, johtunee kaiketi lamelloidusta pintarakenteesta. Matka-ajoon on sitten toisaalta vakaa ja menee junamaisesti kaarteet. PR3:n pidosta kehnossa kelissä kertoo jotain se, että +1 asteen lämmössä vesisateessa jarrutin takarenkaan parikymmentä senttiä ilmaan reippaalla äkkijarrutuksella ennen kuin ABS ehti reagoida.
 
Osaakohan noi räätälit 2 osasta nahka-asua miten hyvin korjata jos pitää sieltäsuntäältä tiukentaa?

Eiköhän ne osaa hommansa. :) Eri asia sitten kuinka tyyriiksi se huvi tulee. Tokihan niiltä voi kysyä aina arviota, ennen ku antaa mitään käsittelyyn ja ehkä vertailla vähän hintoja senkin puolesta. Onko kyse nyt sellasista nahkakamppeista, joissa ei oo minkään sortin vedenpitävää kalvoa?
 
Ajohousuja olen etsinyt ensi kesäksi. Goreja en osta. Nahkatakki on jo olemassa. Millaisia ajofarkkuja teillä on käytössä?
 
Eiköhän ne osaa hommansa. :) Eri asia sitten kuinka tyyriiksi se huvi tulee. Tokihan niiltä voi kysyä aina arviota, ennen ku antaa mitään käsittelyyn ja ehkä vertailla vähän hintoja senkin puolesta. Onko kyse nyt sellasista nahkakamppeista, joissa ei oo minkään sortin vedenpitävää kalvoa?
Laadukasta alpinestars 1.3mm nahkaa, en tiiä vedenpitävyydestä pahemmin.
 
Laadukasta alpinestars 1.3mm nahkaa, en tiiä vedenpitävyydestä pahemmin.

Kyllä ne suutarit osaa hommansa. Sillon ku oma eno aikoinaan teki niitä hommia, niin sillä oli ihan erillinen kone sitä varten, joten oikeanlainen lopputulos oli taattu. MUTTA.. Vitsi onkin nyt siinä, että jos takkiin on integroituna (kankaiden välissä) gore-tex tai muu valmistajan oma vedenpitävä kalvo, niin siitä kannattais ainahi mainita sille ompelijalle (jos kyseinen henkilö ei ole perillä moottoripyöräkamppeista). Vaaranahan siinä on joka tapauksessa se, että kalvo kärsii (rikkoutuu) ja huomaat sen vasta huonommalla kelillä, kun takki päästää läpi vettä. Kunnon sateillahan kannattaa tietenkin käyttää nahkojen päällä erillistä sadeasua, koska nahka kärsii ja on kastuessaan meleko tuskasen raskas materiaali (+ hidas kuivumaan). Mutta noin niinku pointtina..
Jos takki on alle vuoden vanha, niin tuo kavennuttaminen sun muu fiksailu aiheuttaa myös sen, että valmistajan materiaalitakuu raukeaa. (Olettaen, että Alpinestarsillakin on se vuoden takuu ajokamppeille.)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ssarako, väitätkö tosissaan, että harrastat vielä moottoripyöriä ton sun kroppasi lisäksi?! Marry me.

E: MattiH, mee muualle siitä, olin eka!
 
Ssarako, väitätkö tosissaan, että harrastat vielä moottoripyöriä ton sun kroppasi lisäksi?! Marry me.

E: MattiH, mee muualle siitä, olin eka!

Täällä toinen ehdokas =) Treenava ja moottoripyöriä harrastava likka <33

Kyllä. Myönnettäköön, että harjoitan kyseistä hävyttömyyttä.
Ei muuta ko hakemusta vetämään valokuvan kera, ni palataan sitten asiaan. :D
 
Heinäkuussa sitten Viroon, mikäli lomat natsaa: http://www.audruring.ee

Viime vuonna uusittu rata, moottoripyora.orgilla kolme ratapäivää varattu tuonne.

Hyvältä näyttää:
rajajoonis-suurring-uus.png
 
Tuosta tuli mieleen, että botniaringihän pitäs olla loppukesästä uusitussa kuosissa.. Ehtisköhän jossaki välissä käydä kokeilemassa?
 
Ajohousuja olen etsinyt ensi kesäksi. Goreja en osta. Nahkatakki on jo olemassa. Millaisia ajofarkkuja teillä on käytössä?

Olikohan Berikit vai mitkä kulahti viime kesän lipoissa. Taskut häves johonkin taajamanopeudella. Ostan uudet luultavasti kesäksi taas :)

Yksi kaveri ajaa koko kesän aina farkuilla ja hyvin pärjänny.

Ssarakohan se myy housuja vaa ei se anna alennuksia :(
 
Olikohan Berikit vai mitkä kulahti viime kesän lipoissa. Taskut häves johonkin taajamanopeudella. Ostan uudet luultavasti kesäksi taas :)

Yksi kaveri ajaa koko kesän aina farkuilla ja hyvin pärjänny.

Ssarakohan se myy housuja vaa ei se anna alennuksia :(

Sartson housuilla meni viime kesä. Alla vielä lisänä Forcefieldin Tube-suojat. En lipannut niin paha sanoa miten kestää:rock: Mukavat kuitenkin kuumalla kelillä nurkkapyörityksessä, työmatkoilla ja töissä sitten normi farkkuna.
http://www.sartso.com/index.php?option=com_content&task=view&id=117&Itemid=139
 
Kyllähän sitä pärjää farkuilla ja ei sitä nyt aina tartteekaan kamoja jos vähän pörräilee jossain kaupungissa. Mutta se on jos sitten rönähtää niin hyvä olis olla kunnon kamat.
 
Joo, ittellä farkut ollu kaupungissa pyörittelyssä, mutta jos jonnekkin lähtee, niin sitten kunnon kamat päälle.

Pitäis hommata kevlar-farkut vielä ittelle ja pidempi vartiset ajokengät. Siinähän on tämän kevään ostokset + eturengas... Sit taas huolettomia kilometrejä edessä
 
Mulla on housujen suhteen hirveen dilemma juuri nyt :D Housuja on siis kevlari farkut ja tekstiilihousut. Ainoat "paremmat" ajohousut on juuri noi tix-tex-pöxyt (kalvo ja polyoxfordia materiaalina) ja niiden hankauskestävyyttä ei huvita kyllä edes kokeilla vaikka suojat ihan kohdillaan tuntuu olevankin. Yritän tässä pikkuhiljaa päästä nahkahousuihin kohdistuvista ennakkoluuloista mutta nyt törmäsin seuraavaan ongelmaan. Nakupyörällä ei hirveesti napostele polvipalalliset housut ja radallakaan ei tule ihan työksi asti käytyä joten täytyy kait sitten vaan hommta ilman polvipaloja olevat nahkabyysät. Onhan ne toki asteen verran rennommalla leikkauksellakin kun kisakireet muotoon leikatut housut = parempi peruskäytössä kuvittelisin. Toisaalta ratapöksyjen suoja olisi pykälän parempi...

T: ennakkoluuloinen
 

Suositut

Back
Ylös Bottom