Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noh, yksinkertaisesti muistin väärin :D Onhan tuo 240 polleakin jo katukäytössä olevalta moottoripyörältä ihan vitusti, vrt. teho-painosuhdetta yhtä tehokkaaseen autoon, tollainen busakin kun painaa riisuttuna ~230kg nesteineen. Kyllä useampaa pelottais 240 heppasta busaa ajaa :D
 
Kyllä siinä on aika järkky ero onko takasella vähä reilu 200hp vai se 300hp. Itse on tullut ajeltua reilusti erilaisilla kilokyykyillä joissa on se lähemmäks 200hp kytkimeltä, kyllähän se maisema vaihtuu ihan kivasti ja voimaa on pelleilyyn vähintäänkin tarpeeksi mutta sitten kun vaihdetaan 300hp takaselle työntävään turbo pyörään niin ei helvetti. Omasta mielestäni ero on samaa luokaa kuin jostain sataheppasesta nakupyörästä hyppäis kilokyykyn puikkoihin eli ihan helvetinmoinen.
 
Ehdotelkaapa jotain hyviä renkaita pyörään, pitäis vaihdella kesäksi uudet. Mieluiten tietenkin hinta/laatu-suhde ratkaisee, työttömällä ei hirveitä ole mällätä. Pyörä alla Kawan Z750 -08. Tietääkö joku miten nuo liikkeistä saatavat kilpitelineet soveltuu kyseiseen pyörään, tarkoitan siis sitä ettei tarvitsisi alkaa hajottamaan mitään.

Michelin Pilot road 3. Vaikkei olekaan ns. hypersporttirengas niin ei noista ole pito loppunut vielä kesken + kestävät aika hiton pitkään + 2-komponenttirakenne -> ei ole ainakaan omassa käytössä kulunut kantille missään vaiheessa renkaan elinikää. Toimii hienosti myös surkeissa keleissä. Ja tuohon hintapolitiikkaan, itse ajoin ensimmäisellä PR3-takarenkaalla 16tkm eikä sitä olisi tarvinnut vielä vaihtaa. Etunen on mennyt jo 24tkm eikä sekään ole vielä vaihtokunnossa. Moni on tietysti heti suosittamassa katuajoonkin hervottomia supersporttirenkaita, mutta itse en näkisi tarpeelliseksi, mikäli kyseessä ei ole joku +1000cc katupyörä.

Nämä kun tilaa vaikka Saksasta niin hinta jää alle 300€ per setti.
 
Kyllä siinä on aika järkky ero onko takasella vähä reilu 200hp vai se 300hp. Itse on tullut ajeltua reilusti erilaisilla kilokyykyillä joissa on se lähemmäks 200hp kytkimeltä, kyllähän se maisema vaihtuu ihan kivasti ja voimaa on pelleilyyn vähintäänkin tarpeeksi mutta sitten kun vaihdetaan 300hp takaselle työntävään turbo pyörään niin ei helvetti.

Joskus miekka ja kilpi, kun Bike-lehti esitteli videolla B-kingin, niin mukavasti se työnsi selostajan mukaan jossain radan pääsuoralla :lol2: "Tuntuu, että lähtee pää irti" ja aina sai revetä kommentille :D
Jospa luoja suo, että ensi kesänä saa testiä turpo-jopoa joka työntää kunnolla. Viime kesänä yksi kaveri hymyili koko viikonlopun, kun se perjantaina kävi testaileen moista. Siinä se päivät ja yöt täristen kuvaili, kun "jumalan käsi" vaan työntää loputtomasti :lol2:

Sovitaan nyt yhdessä kaikki, että puhutaan vaan takapallo tehoista.. Se MÄÄÄRÄÄÄ!!
 
Nyt on suora fätbari dukessa. Jumaliste, parani ajoasento niinku HUOMATTAVASTi :)
 
Ah, muutama viikko enää..

WP_20130222_002_zps19839544.jpg
 
Muutama viikko liikaa :hyper: Sais nyt ton mopottimen ees omaan autokatokseen niin vois jos ruuvata parit tarvikkeet kiinni ja edes käydä katsomassa päivttäin :kuola: Hitto kun nyt iskee taas kovat pakkaset päälle niin vähän taas siirtyy lumen sulamiset.
 
Mullakin ostettu pyörä vielä liikkeessä. Ajattelin ajaa sen pois, mutta voi olla, että pakko hakea pakettiautolla kotiin hypisteltäväksi.
 
Huuuhu. Muistinpa just, että pittää Kawan linttaan vaihtaa uus pleksi paikoilleen ja tehä pieniä perushifistelyjä, ennen ko lähtee tälle kautta ajelemaan. Tässähän kerkeää aloittaa sopivasti työtkin ennen kunnon ajokautta, ni saapi kaiken peruskaman hommattua taas uloskantohintaan. :D Siispä kaikki ihanat (ja vähemmän ihanat) asiakkaat joutuu tillistelemään meikäläisen pärstää neljättä kautta putkeen! KESÄKESÄKESÄKESÄ!!!
 
Ehdotelkaapa jotain hyviä renkaita pyörään, pitäis vaihdella kesäksi uudet. Mieluiten tietenkin hinta/laatu-suhde ratkaisee, työttömällä ei hirveitä ole mällätä. Pyörä alla Kawan Z750 -08. Tietääkö joku miten nuo liikkeistä saatavat kilpitelineet soveltuu kyseiseen pyörään, tarkoitan siis sitä ettei tarvitsisi alkaa hajottamaan mitään.

Michelin Pilot road 3. Vaikkei olekaan ns. hypersporttirengas niin ei noista ole pito loppunut vielä kesken + kestävät aika hiton pitkään + 2-komponenttirakenne -> ei ole ainakaan omassa käytössä kulunut kantille missään vaiheessa renkaan elinikää. Toimii hienosti myös surkeissa keleissä. Ja tuohon hintapolitiikkaan, itse ajoin ensimmäisellä PR3-takarenkaalla 16tkm eikä sitä olisi tarvinnut vielä vaihtaa. Etunen on mennyt jo 24tkm eikä sekään ole vielä vaihtokunnossa. Moni on tietysti heti suosittamassa katuajoonkin hervottomia supersporttirenkaita, mutta itse en näkisi tarpeelliseksi, mikäli kyseessä ei ole joku +1000cc katupyörä.

Nämä kun tilaa vaikka Saksasta niin hinta jää alle 300€ per setti.

Tuohon pittää itekin ottaa kantaa, että Jiiii on aivan täysin oikeilla jäljillä. Misukan PR3 on ehottomasti parhain vaihtoehto, kun ruetaan miettimään kulutuskestävyyttä. Rengas on tosiaan 2-komponentti, joka meinaa sitä, että rengas on itsessään samaa kumiseosta, mutta rakennetta hifistelty niin, että reunat on pehmeämmät, jolloin taittokulma on helpommin käsiteltävissä. Ite hommasin tuohon seiskapätkään nuo ja olis tarkotus laittaa alle täksi kesäksi. Kyseiset yksilöt ei oo saanu muuta kuin kehuja asiakkailta. Kunhan muistaa pitää rengaspaineet kohillaan (mielummin hieman yli kuin alle), jotta kulutuspinta renkaassa pysyy oikeanlaisena.

Mitä kilpitelineisiin tulee, niin ne on yleensä mallikohtaisia (pyörästä riippuen). Eli ne jannut pyöräliikkeissä näkee kyllä suoraan koneelta, että onko esimerkiksi tuohon sun pyörään olemassa mallikohtaista kilpitelinettä, vai täytyykö siihen alkaa modaamaan jotain yleismallin härpäkettä. Jos pyöriin yleensäkään myydään mallikohtaisesti jotain osia, kuten esimerkiksi nyt sitä kilpitelinettä, niin kaikki kiinnityskohdat on tarkoitettu vastaamaan alkuperäistä, eli toisinsanoen vältytään kaikelta turhalta kikkailulta.

e.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai sitte minäkin tilaan noi PR3 tohon omaan z1000 kawaan. Viime kesänä kun ostin pyörän oli alla metzeler z6 edessä ja takana. Rengas kulu tosi tasasesti loppuun asti, ei mitään tasasta osaa tullu ikään kumiin. Sitten kun nuo loppu, edestä ja takaa niin vaihdoin pirellin diablot ja sen jälkeen toi käänty mutkiin ihan itsestään verrattuna noihin z6 renkaisiin. Mitenkähän nyt jos laittaa ton PR3 taakse niin muuttuukohan paljon ajettavuus verrattuna noihin diabloihin? Toki kulutuskestävyyttä sais olla enee kun nuo pirellit sulaa silmissä, varsinkin takana :D Eli jotain ton PR3 tyyppistä sen täytyy joka tapaukses olla eikä mitään yber sporttista :) Radalla tuskin ajan, mutkatietä ja jonkun verran pitempää siivua suoremmilla teillä..
 
Kai sitte minäkin tilaan noi PR3 tohon omaan z1000 kawaan. Viime kesänä kun ostin pyörän oli alla metzeler z6 edessä ja takana. Rengas kulu tosi tasasesti loppuun asti, ei mitään tasasta osaa tullu ikään kumiin. Sitten kun nuo loppu, edestä ja takaa niin vaihdoin pirellin diablot ja sen jälkeen toi käänty mutkiin ihan itsestään verrattuna noihin z6 renkaisiin. Mitenkähän nyt jos laittaa ton PR3 taakse niin muuttuukohan paljon ajettavuus verrattuna noihin diabloihin? Toki kulutuskestävyyttä sais olla enee kun nuo pirellit sulaa silmissä, varsinkin takana :D Eli jotain ton PR3 tyyppistä sen täytyy joka tapaukses olla eikä mitään yber sporttista :) Radalla tuskin ajan, mutkatietä ja jonkun verran pitempää siivua suoremmilla teillä..

Juu Pirelleistä ei oo mihkään, korkeintaan niistä slikseistä radalle, jos sitäkään. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Misukka (oli sitten mikä malli tahansa) on huomattavasti pehmeämmän ja ketterämmän olonen ajettavaksi kuin Pirellin nakit. Joten kyllä, ajettavuus ja tunto tulee ehkä olemaan kuin yö ja päivä, mutta vain positiivisessa mielessä. :) Se on se kumiseos ja valmistustekniikka, joka saa niistä Misukan renkaista ajettavuudeltaan paremmat. Liekkö Pirellillä tajuavat vieläkään termiä "2CT"..
Suosittelen, että jos vaihdat Misukan taakse, niin uusit myös etusen samalla. Näin saat sitten parraimman mahdollisen mukavuuden ja hyödyn irti. :) Tästäkin viisastuneena voin sanoa, että sekasikiö renkailla ajelu on meleko tuskasta. Varsinkin jos on kyse eri valmistajasta.

e. PR3 ei ole tosiaan radalle tarkoitettu, mutta sanotaan nyt näin että jos kerran vuodessa käy kokeilemassa radalla amatöörirallia, niin ei sen takia tarvihe/kannata renkaita vaihdella (oli pyörässä alla sitten mitkä tahansa). :)
 
Tuohon pittää itekin ottaa kantaa, että Jiiii on aivan täysin oikeilla jäljillä. Misukan PR3 on ehottomasti parhain vaihtoehto, kun ruetaan miettimään kulutuskestävyyttä. Rengas on tosiaan 2-komponentti, joka meinaa sitä, että rengas on itsessään samaa kumiseosta, mutta rakennetta hifistelty niin, että reunat on pehmeämmät, jolloin taittokulma on helpommin käsiteltävissä. Ite hommasin tuohon seiskapätkään nuo ja olis tarkotus laittaa alle täksi kesäksi. Kyseiset yksilöt ei oo saanu muuta kuin kehuja asiakkailta. Kunhan muistaa pitää rengaspaineet kohillaan (mielummin hieman yli kuin alle), jotta kulutuspinta renkaassa pysyy oikeanlaisena.
e.
Tästä postista näkyy mukavasti tuo kahden pintakumiseoksen raja. Siinähän tosiaankin on kahta eri seosta, keskellä kovaa ja reunalla pehmeää. Itse olen pitänyt noissa 2.5bar edessä + 2.9 takana, pyöränä on FZ6 Yammi.
 
Itsellä nyt yksi kausi kokemusta noista PR3 renkuloista ja ihan hyväthän ne on jos ei radalla vieraile useasti. Omilla renkailla ajetu nyt varmaan 7-8 tkm ja pintaa on vielä reilusti jäljellä. Hieman isommilla paineilla pitäis pystyä 20 tkm ajaan oletaen, että ei nyt kumia polttele.

Ite kävin viimevuonna varmaan 8 kertaa radalla noilla renkuloilla ja ei ne oikein hyvin sinne sovellu, mutta toimi nyt kohtalaisesti kuitenkin tuommoisessa hitaahkossa keskiryhmän kiertelyssä.Kaverin pyörää testasin ja siinä oli power cupit niin pyörän käsiteltävyys oli ihan toista luokkaa, tosin se pyörä on nyt muutenkin tehty pelkälle radalle. Täksi kaudeksi pitäis ostaa hieman sporttisemmat renkaat tuonne radan kiertelyyn ja jättää nuo pilot roadit jemman jos lähtee vielä pidemmälle reissulle.
 
Täältäkin ääni pilotroadeille katukumeiksi. Pitoa löytyy tarpeeksi kadulle ja radallakin noilla vetelee ihan hyvin keskinopeassa semmosta perus lepposaa kurvailu kyytiä, tosin eivät kestä kovempaa vauhtia kovinkaan hyvin, vaan kuumana muuttuvat liukkaiksi. Joten jos sielä radalla käy edes sen kerran pari kesässä ja vauhtia on jonkin verran enemmän niin en ehkä vaihtaisi pientä säästöä pidemmässä renkaan kestossa tonnin hintalappuun kaadosta radalla :D

Mutta kadulla tosiaan loisto kumi, kestää ihan älyttömiä kilometrimääriä ja pitää kylmänäkin ihan loistavasti.
 
Tästä postista näkyy mukavasti tuo kahden pintakumiseoksen raja. Siinähän tosiaankin on kahta eri seosta, keskellä kovaa ja reunalla pehmeää. Itse olen pitänyt noissa 2.5bar edessä + 2.9 takana, pyöränä on FZ6 Yammi.

http://lehdisto.michelin.fi/fi/auto/auto_cons_bib_qu_est_pne.jsp

http://lehdisto.michelin.fi/fi/auto/auto_cons_bib_arc_pne.jsp

Rengaspaineet juurikin oikeat. :) Raskaimpiin yksilöihin kestää laittaa 2.7 eteen ja suorilta 3.0 taakse.

e. Matkasohvat on sitten aivan oma juttunsa.
 
http://lehdisto.michelin.fi/fi/auto/auto_cons_bib_qu_est_pne.jsp

http://lehdisto.michelin.fi/fi/auto/auto_cons_bib_arc_pne.jsp

Rengaspaineet juurikin oikeat. :) Raskaimpiin yksilöihin kestää laittaa 2.7 eteen ja suorilta 3.0 taakse.

e. Matkasohvat on sitten aivan oma juttunsa.

Jos meinasit noilla lainauksilla, ettei ko. renkaassa ole eri kumiseoksia pinnassa, niin siitähän se 2ct juuri noihin Michelinin 2-ct-malleihin tulee :) Elikkä Dual-compound (seos) -teknologia. Kaaviokuvatus
 
Jos meinasit noilla lainauksilla, ettei ko. renkaassa ole eri kumiseoksia pinnassa, niin siitähän se 2ct juuri noihin Michelinin 2-ct-malleihin tulee :) Elikkä Dual-compound (seos) -teknologia. Kaaviokuvatus

Hitto, mie en ossaa nyt selvittää omia ajatuksia silleen järkevästi. :D
Mutta pointtina myös se, että kun porukalla on pelkoja siitä että esimerkiksi PR3 rakenteensa ansiosta kuluis reunoilta jotenkin normaali rengasta nopiampaa, niin se on meleko scheissea. :) Toki jos tykkää könytä kyljellään 24/7, ni voi todistaa minut siinäkin hommassa vääräksi. :D

e. Heti ko minä ossaan pukea ajatukset sanoiksi, niin kerron mitä tarkotin tuolla rakennehommalla. :)
 
Hitto, mie en ossaa nyt selvittää omia ajatuksia silleen järkevästi. :D
Mutta pointtina myös se, että kun porukalla on pelkoja siitä että esimerkiksi PR3 rakenteensa ansiosta kuluis reunoilta jotenkin normaali rengasta nopiampaa, niin se on meleko scheissea. :) Toki jos tykkää könytä kyljellään 24/7, ni voi todistaa minut siinäkin hommassa vääräksi. :D

e. Heti ko minä ossaan pukea ajatukset sanoiksi, niin kerron mitä tarkotin tuolla rakennehommalla. :)

No niin :) Perimmäinen ideahan tuossa juuri onkin se, reunalle pehmeämpi kumi -> parempi pito, mutta kun kantilla vietetään vähemmän aikaa, ei ko. kumiseoksen huonompi kulutuskestävyys haittaa (tästä on jopa hyötyä, kun rengas kuluu yhtälaisesti koko profiililtaan, kts viimeinen virke), ja vastaavasti taas keskellä ei tarvita pitoa samaan malliin, laitetaan kovempaa kumia -> lisää kilometrejä ja lisäbonuksena rengas säilyttää profiilinsa elinikänsä ajan ihan eri malliin kuin yhdellä pintaseoksella toteutettu rengas.

Elikkä tuon voisi tiivistää siten, että rengas kuluu reunoilta normivauhtia, mutta keskeltä hitaammin.
 
Tuohon pittää itekin ottaa kantaa, että Jiiii on aivan täysin oikeilla jäljillä. Misukan PR3 on ehottomasti parhain vaihtoehto, kun ruetaan miettimään kulutuskestävyyttä. Rengas on tosiaan 2-komponentti, joka meinaa sitä, että rengas on itsessään samaa kumiseosta, mutta rakennetta hifistelty niin, että reunat on pehmeämmät, jolloin taittokulma on helpommin käsiteltävissä. Ite hommasin tuohon seiskapätkään nuo ja olis tarkotus laittaa alle täksi kesäksi. Kyseiset yksilöt ei oo saanu muuta kuin kehuja asiakkailta. Kunhan muistaa pitää rengaspaineet kohillaan (mielummin hieman yli kuin alle), jotta kulutuspinta renkaassa pysyy oikeanlaisena.

No niin :) Perimmäinen ideahan tuossa juuri onkin se, reunalle pehmeämpi kumi -> parempi pito, mutta kun kantilla vietetään vähemmän aikaa, ei ko. kumiseoksen huonompi kulutuskestävyys haittaa (tästä on jopa hyötyä, kun rengas kuluu yhtälaisesti koko profiililtaan, kts viimeinen virke), ja vastaavasti taas keskellä ei tarvita pitoa samaan malliin, laitetaan kovempaa kumia -> lisää kilometrejä ja lisäbonuksena rengas säilyttää profiilinsa elinikänsä ajan ihan eri malliin kuin yhdellä pintaseoksella toteutettu rengas.

Elikkä tuon voisi tiivistää siten, että rengas kuluu reunoilta normivauhtia, mutta keskeltä hitaammin.

Meinasin tuolla, että rengas on pääosin samaa kumiseosta, mutta juurikin nimenomaan sitä keskiosaa on muokkailtu seosyhdistelmällä sun muilla rakenteellisella tavalla niin, että kulutuskestävyydessäkin on huomattava ero verrattuna normi renkaaseen, kaikkien muiden ominaisuuksien lisäksi. :) Tokihan voi olla ettei Misukan edustaja tienny itekään mistä puhu tai se, että meikäläisellä oli pää perseessä koko koulutusessioiden ajan. Kaikkihan on aina mahdollista. Mutta astumatta kenenkään varpaille selkeytin tuota omaa ajatusta. :)

e.Tuli näköjään muotoiltua väärin tuo lause tuossa edellisessä höpötyksessä, joten ei ihme jos minusta ei saanu selkoa. :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom