Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eipä tässä oo varaa ihan uutta pyörää ostaa, eikä noissa vanhemmissa kusiaisissa tunnu olevan alle 70kw koneita, vanhoissa pc-25:ssakin on 73kw. Kaipa sitä nyt yhden kesän ajelee jollain 400cc ninjallakin, kun sitten on jo oikeus isompaankin pyörään.
E. ellen sit löydä jotain kusiaista, joka on rajoitettu jo ennen säädöstä :)
Senpä takia mainitsinkin, että mulla on se pc23-koneella varustettu eikä pc25:llä, se menee just alle 70kW. :)
search

Tuollainen siis kyseessä, vastaava kun pc-25 mutta snadisti tehottomammalla koneella.

E: Kuva ei jostain syystä näy, kuitenkin sama pyörä pienemmällä koneella, löytyy vuodesta 1987-1991.
 
Senpä takia mainitsinkin, että mulla on se pc23-koneella varustettu eikä pc25:llä, se menee just alle 70kW. :)
search

Tuollainen siis kyseessä, vastaava kun pc-25 mutta snadisti tehottomammalla koneella.

E: Kuva ei jostain syystä näy, kuitenkin sama pyörä pienemmällä koneella, löytyy vuodesta 1987-1991.
Aijaa, täytyykin katsella tuollaisia, jos ton ikäsinä löytyy, luulin että puhuit uudemmasta pyörästä, luin väärin :D Ihan sama kuitenkin ulkonäöltään kuin muutkin ikäisensä cebarit eli ihan passeli mulle :D minkä ikäinen ja arvoinen oma pyöräs on noin suurinpiirtein, jos on kerta tollanen vanhempi pc-23 ?
 
minkä ikäinen ja arvoinen oma pyöräs on noin suurinpiirtein, jos on kerta tollanen vanhempi pc-23 ?
Se on käyttöönotettu -91, mutta todellisuudessa -90, muuten olisi jo uudempikorinen. Maksoin itse 900€ viime syksynä, mutta se olikin hyvä diili :D En osaa sanoa arvoa, mutta varmaan aikalailla 1000-1300€ haarukassa mennään. Tosin pyörään on tekeillä pientä pintaremonttia ensi kesäksi, jolloin jälleenmyyntiarvo joko nousee tai laskee :)
 
Oho, tollanenhan on jopa halpa, kun saman ikäisestä pc-25 saa maksaa 2000e paremman puolen :D Jos sitä tollasta alkais sit etsimään, tosin sen ajo-oikeuden saan vasta syyskuun lopulla vaikka ikää tulee jo heinäkuussa, joten ajelut tältä vuodelta saa unohtaa. Sit alkuvuodesta tollasta voiskin hakea jostain ja hiukan päivittää ennen ajokauden alkua :) Kiitosta paljon, tieto alle 70kw kusiaisesta helpotti huomattavasti tätä moottoripyöräkuumeessa kärvistelevää kloppia.
 
Perkele kun on kova kuume tähän aikaan vuodesta kun tiet alkaa sulaa. Syksyllä olis tullut kevariin vaihdossa kawasaki ZXR 400 moottoripyöräliikkeestä, ja olisin saanut niiltä väliin sen verran rahaa että yhteissumma olis ollut 400e vähemmän kuin mitä pyörästä pyysin. Eli tämän hetkinen myyntihinta. Olis pitänyt vaihtaa, mutta kun oletin että saan kemmun käteisellä kaupaksi pyytämääni hintaan, ja tulos on se että se on vieläkin tallissa :D Kuinka voi olla ihminen tyhmä, ettei tartu tuollaseen tarjoukseen, että moottoripyöräliike maksais välirahaa?
 
Kertokaa tyhmälle mikä crossipotassa on parempaa ku umpikypärässä? Ite ku en sellaista käytä enkä oo käyttänyt johtuen et mul o rillit. Se näyttää musta hiton hankalalta vaa ku jotain laskettelulaseja siinä mukana pyörii. Jos pitäis niistää matkan aikana ni se o niistettävä tonne kypärään :D. Tietty se o makeen näkönen ja sitä kautta pieni ymmärrys. onks siinä muita etuja normipottaan?
 
Ei, ulkonäkösyistä sitä yleisimmin käytetään. Tietenkin kuumilla kesäpäivillä kaupunkiräppäilyssä kätevä kun tuuletus pelittää paremmin kuin umpipotassa. Muuten onkin ihan perseestä, niinkuin aiemmalla sivullakin on juttua niin taajamaa kovemmissa nopeuksissa korvat tekee kuolemaa, ja kurakeleillä räkä valuu ja posket punottaa.
 
Ja lisäksi kylmillä keleillä ei ole samanlaista huurtumisongelmaa kuin yleensä umpikypärissä

Tosin Pinlock(tm) ja hyvä umpikypärä tuuletuksilla niin tuokin ongelma poistuu. No okei ei ehkä ihan kaikissa tilanteissa mutta 90% ajoista ainakin sujuu ongelmitta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja lisäksi kylmillä keleillä ei ole samanlaista huurtumisongelmaa kuin yleensä umpikypärissä
Kyllä ajolasitkin huurteeseen menee, jopa pahemmin kuin visiiri, jos ei ole huurteelta suojatut linssit. Ja vaikka olis, niin huurtuu nekin oikein kosteella ja kylmällä kelillä.
 
Itsellä oli mopo- ja piikki-iän ajan krossipotta päässä ja nyt kun alla 929rr cbr, niin umpipottahan se piti syksyllä ostaa. En kyllä itse henk. koht. allekirjoita tota korvien kuolemista, vaikka vähän humiseekin. Krossipotalla ajelin syksyllä ton nykyisen pyörän Tampereelta Helsinkiin eikä edes tehnyt tiukkaa, kunnes rankka vesisade alkoi.. Huurtumattomat lasit rupesivat vetämään huuruun ja ne oli pakko ottaa pois silmiltä, jotta näkisi ajaa. Ei edes pienen ajotauon jälkeen muistanut, miten paljon vesisade sattuu vasten kasvoja +80kmh vauhdeissa!

Molempi parempi ja kypärä nyt on varmaan paras henkivakuutus, mitä 2-pyöräisellä ajaessa voi olla, eli pihistely sen suhteen tuskin on tarpeellista (maalaisjärjen rajoissa). Itse ainakin huomasi kypärää valittaessa, että mukavuus potan sisällä nousi samassa suhdanteessa, kuin hintalappu. Umpipotalla hintaa oli 430e, krossipotta n. 300e. Molemmat HJC:n tekeleitä, suosittelen! Yksi kolari +100kmh vauhdeista piikillä ajettu krossipotta päässä. Jälkimainingeissa kun katteli kypärää ja huomasi, että kypärän kyljestä/takaraivosta hioutunut vähintään kallon paksuuden verran tavaraa pois niin kävi mielessä, että oltaisiinko tässä kirjoittelemassa, jos kypärä olisi haettu honkkarista alle 50 eurolla.
 
Jep, kypärään kannattaa satsata. Itsekin kun piikkiä varten krossipottaa hain ja testailin jotain Airohin pottia niin ei sovi päähän, ei. Sitten kun pisti hintalappuun satkun lisää ja siirryttiin hiilikuitupottiin niin johan alkoi sopimaan. Tuo huminakin tietty riippuu kypärän ja lasien mallista, itsellä on Onen hiilikuitukyrpä jotain 390e ja spy:n 80e lasit, mut pitkää matkaa kun olin kaverin kyykyn kyydissä 80 vauhdissa niin korvat tinnitti ja särki jonkun aikaa sen tuulen huminan takia.
 
Osaisko joku suositella hyvää maalaria pk-seudulta? Mielellään sellaista, joka osaisi pientä grafiikkaa tehdä myös (KTM-teksti alakatteeseen). JP-paintshop jää nyt kevät-kesäksi tauolle perheenlisäyksen takia :(
 
M.A.D Kuusaa vauhdissa. Ihan siistin näköistähän tuo on, mutta tosiaan riskit ovat kovat kun liikenteessä leikitään, vaikka heput tietävätkin mitä tekevät. Hienoja pyöriä niillä kyllä on, nuo jo edesmenneet destroyer customit (itse duunattuja) eli hayabusasta rakennettuja fightereita, tehotkin tais olla lähemmäs 300hp ellei yli.

422743_363130260394520_1110854438_n.jpg
 
Bomber magazinen järjestämässä penkityskisassa tuo sininen tuli mielestäni kolmanneksi jollain 250-290hp lukemilla ? Voi olla että muistan täysin väärinkin. Tuo sininen on ainakin tietääkseni vaihtanut omistajaa jo aikoja sitten, mustalla 121:sellä tuli vielä syksyllä kuvia nettiin mutta pyörä oli myynnissä 20000e jonkin aikaa, en tiedä vaihtoko sitten loppujenlopuksi omistajaa vai ei.

E. tarkistinpa lehdestä ja tuo sininen on penkitetty 240hp koneelta ja 214 takarenkaalta. Musta taas 206hp takarenkaalta.
 
Bomber magazinen järjestämässä penkityskisassa tuo sininen tuli mielestäni kolmanneksi jollain 250-290hp lukemilla ? Voi olla että muistan täysin väärinkin. Tuo sininen on ainakin tietääkseni vaihtanut omistajaa jo aikoja sitten, mustalla 121:sellä tuli vielä syksyllä kuvia nettiin mutta pyörä oli myynnissä 20000e jonkin aikaa, en tiedä vaihtoko sitten loppujenlopuksi omistajaa vai ei.

E. tarkistinpa lehdestä ja tuo sininen on penkitetty 240hp koneelta ja 214 takarenkaalta. Musta taas 206hp takarenkaalta.

Haha, niin ne hevoisvoimat vaan kasvoi kolmeensataan. :D

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom