Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllähän muuttu zetan ajettavuus kun sai uudet renkaat alle! Kääntyy ihan ittestään vaikka ei noi vanhat ollu mitenkään tasaiseksi kuluneet edes :D Kai tuos z6:ssa ja noissa diabloissa on hieman erilainen profiili!

Joo kyllä uusilla renkailla on aina lysti ajella! :)
 
saakeli sentään.. ajotakit tarvis laittaa vaihtoon... toinen on sopiva aamulla, mutta töistä tullessa liian kuuma. Toinen on aamulla kylmä, mutta iltapäivällä hyvä :D ja irtovuoret on jo pois molemmista
 
Oon yleensä äärimmäisen leppoisa kaveri, mutta äsken meinas kiehahtaa ja oikein kunnolla. Splittasin taksin ohi taksikaistalta viereiselle kaistalle jonon kärkeen ja eikös tuo taksikuski sitten yrittänyt tulla päälle, mutta kerkesin kuitenkin mennä välistä. Käännyin kattomaan että "mitäs hittoa, yrittiks toi tulla mun päälle" ja siellä joku saatanan akka vaan päätä pyöritteli. Näytin kansainvälisen käsimerkin takaisin ja jos mun takana ei olis ollut n. 500m autojonoa, olisin varmasti noussut pyörän selästä ja sanonut pari valittua sanaa.

Kohta joku kukkahattutäti itkee ettei saa splittailla ruuhkassa, oma vika lässyn lässyn.
 
Motollakin pärjää näemmä radalla:





Kaverit olis taas viikonloppuna lähdössä alastarolle ajelemaan gixxereillään. Pitää joku kerta mennä ajamaan motolla mukaan.


Mikä noista motoista tekee niin nopeita? Keveys vai?

Ite muistelisin että helvetin kovaa ne meni Botniaringillä. Suorillahan ne nyt jää ku seisomaan sporttien rinnalla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itsellä on hyvin kokemusta noista "vääntävämmistä" koneista eli näistä cb1000r ja z1000 tyyppisistä kulkineista ja sitten toisaalta nyt taas pyöränä on ollut viimeiset 2v vm.04 zx-10r. Paperillahan noissa ei nyt alakierroksilla ole juuri mitään eroa ja persedynoa hämää nakujen lyhyemmät välitykset. Mutta koitappas keulia leppoisasti tuolla kymppiärrällä ykkönen silmässä niin selviää samantien minkä takia se 50hp tehoa ylhäällä on ihan hyvä juttu jossain tapauksissa.

Nakupyörillä harvemmin tulee ajettua niin kovaa että tarvittaisiin mitään 200 hevosvoimaa vaan sillä alle 150 hevosella saa ihan saman lopputuloksen yleensä, mutta sitten taas kun on se lyhyeksi välitetty ykkönen tai kakkonen silmässä niin meno ei ole aivan hervotonta. Itsellä meni ainakin vuosi ennen kuin tuolla kympillä uskalsi keulitella tai tehdä yli päätään mitään suurilla kierroksilla ilman hirveää kuoleman pelkoa. Kaiken maailman stunttailuun ja tavalliseen arki ajoon tasaisempi tai "tylsempi" moottori on aika paljon helpompi. Harmi vaan että ainakin nuo japanilaiset nakut ovat aika pahoja kompromisseja painon ja alustan suhteen kyykkyihin verrattuna.
 
Eiköhää se keveys tee juuri supermotosta mutkasella radalla aika nopeen. 120-140kg ajokunnossa painoa niin se on helposti yli 50kg kevyempi ku kyykky. mutkassa teholla ei oo mitään merkitystä. Jos vertaa johonkii vähänkään peruspyörään niinku nakufightereihin ni 100kg painoero. 50-70 hepalla tehopainosuhdekii on jo ihan vertailukelponen ihan riittäviin vauhteihin pääsemiseen.
 
Eiköhää se keveys tee juuri supermotosta mutkasella radalla aika nopeen. 120-140kg ajokunnossa painoa niin se on helposti yli 50kg kevyempi ku kyykky. mutkassa teholla ei oo mitään merkitystä. Jos vertaa johonkii vähänkään peruspyörään niinku nakufightereihin ni 100kg painoero. 50-70 hepalla tehopainosuhdekii on jo ihan vertailukelponen ihan riittäviin vauhteihin pääsemiseen.

Jep... Oma 530 exc painaa sen 113kg. Tuntuu helvetin ketterältä tiellä. Sain säädettyä tähän hätään noita enskaiskareitakin nyt, niin keulii kaasusta vielä vitosellakin kun vähän rykäsee.

E:

img0386yd.jpg
 
Motollakin pärjää näemmä radalla:

Kaverit olis taas viikonloppuna lähdössä alastarolle ajelemaan gixxereillään. Pitää joku kerta mennä ajamaan motolla mukaan.

Tuollainen Husaberg kiehtoisi itseä paljonkin kun on tullut omistettua pari kotarin motoa. Tuntuu sopivan raalta laitteelta ja vielä erittäin kevyt. Tuohon joku 710 kitti niin huhheijaa olis kiva vehje. Melkein voisi jopa ostaa, mutta katuajeluun vähän turhan huoltoherkkä motti. Myynnissä olevia kun oon katsellut niin koneen laakerointeja tehty paljon uusiksi jo reippaasti alle 10tkm. ajoilla.

Tuo fast Husaberg videon kuski osaa viedä aika maukkaasti tuota peliä.
 
Mikä noista motoista tekee niin nopeita? Keveys vai?

Ite muistelisin että helvetin kovaa ne meni Botniaringillä. Suorillahan ne nyt jää ku seisomaan sporttien rinnalla.

Keveyshän se juurikin on. Mutkat voi vetää todella lujaa, mutta kyllähän ne suorilla sporteille tietysti auttamatta jää. Kelloa vastaan ajettaessa ne kierrosajat tehdään mutkissa niin juurikin jollain Botnialla voisi saadakin ihan ok kierrosaikoja. Tosin karting radat lienee motoille vähän mukavammat vs. normiradat, ei oo niin pitkiä suoria. Sama se on esim. 125-kuutioisilla ratapyörillä. Ne kärkikuskit varsinkin tuuppaa sellasia aikoja, että hitaammat kisakuskit tonnisilla meinaa jäädä jalkoihin. Ne vaan pystyy ajamaan mutkiin ihan käsittämätöntä kyytiä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko toi se malli missä on se joku ihme puolittajavaihteisto? Joku toinen poljinkin näkyy olevan tossa vaihekepin nurkilla.
Joo jonkun sortin alennusvaihde siinä on. Tai siis juuri puolittaa vaihteiden välitykset. En ole kyllä vielä itse keksinyt mihin sitä käytännössä tuossa tarvitsisi.
 
Tuollainen Husaberg kiehtoisi itseä paljonkin kun on tullut omistettua pari kotarin motoa. Tuntuu sopivan raalta laitteelta ja vielä erittäin kevyt. Tuohon joku 710 kitti niin huhheijaa olis kiva vehje. Melkein voisi jopa ostaa, mutta katuajeluun vähän turhan huoltoherkkä motti. Myynnissä olevia kun oon katsellut niin koneen laakerointeja tehty paljon uusiksi jo reippaasti alle 10tkm. ajoilla.

Tuo fast Husaberg videon kuski osaa viedä aika maukkaasti tuota peliä.

Husabergin ottaisin itekkin mielelläni. Niillä on vaan vähän huono maine moottorin kestävyyden kanssa. Tehoahan noissa on niin perkeleesti.

Voi olla että hommaan tohon kotariin vielä 570 kitin ja 41mm kaasarin ym.
 
Kertokaas tietämättömälle, että paljonki saa laillisesti tehoja kuristaa moottoripyörästä?

En tiedä onko mitään alarajaa, kuhan päästönormit täyttyvät ja pyörä on "ajettava". Tossa omassa ktm 530 exc on otteessa 11kw. Joissain Husabergin 650 kuutioisissa oon nähny muistaakseni jotain 5-7kw tehojakin. Vakuutusmaksuthan tossa tippuu aika reippaasti, vertailuna:

kaverin 2006vm Yamaha wr450f, joka otteessa täystehonen (30kw) ja paino 130kg oli muistaakseni vakuutusmaksut ~1300e/vuosi.
Mulla 2009vm 530 exc joka otteessa 11kw ja paino 113,9kg on vakuutusmaksut ~600e/vuosi. Kaskon osuuskin oli muistaakseni naurettavan pieni noissa, alle 100e. Hinausturva lisänä 4e/vuosi..!
 
Ku mulla on joku hämärä muistikuva et sais kuristaa max. 50% tehoista..

Ei ole tuollaista rajaa olemassa :) Näin päättelen ihan siitä että papereissa on tosi paljon 25kw pyöriä jotka on reilusti yli 50kw olleet ennen kuristusta. Niinkuin senkin jälkeen kun numero paperissa ja kurit pois ;)
 
Ok, löysin sen tiedon mistä mulla on toi 50% tullu mieleen:

A2-luokka

Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi.
 
Saa nähä miten käy nyt huomenna. Hallissa Anyten ja TFM "ottaa yhteen" ja ajelevat kilpaa huippuja :) Muut voi tulla sitte perästä..

Ei ole tuollaista rajaa olemassa :) Näin päättelen ihan siitä että papereissa on tosi paljon 25kw pyöriä jotka on reilusti yli 50kw olleet ennen kuristusta. Niinkuin senkin jälkeen kun numero paperissa ja kurit pois ;)
En kohdista tätä sinulle, mutta lainaan.. Jos tuntuu, että lompakossa on painetta niin ehdottomasti näin! Siinä on vaikia pitää naamaa näkkärillä sitten, kun ihmetellään vakuutusyhtiön kanssa, että kuka korvaa ja mitä jos käy "koistinen".. Sen verran persaukinen olin itse, että otin kurit pois ja ajelin menemään. Voi olla, että konstaapeli ei huomaa, että sulla ei ole "ikää" ajaa täystehoista vrt. kuristuksiin.. Valintojen maailma :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom