Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kävin just kavereiden kanssa pyörällä ajamassa. Käytiin sitten kahvilla ja sisälle päästyä huomasin, kun pikkupojat pyöri "mopojen" ympärillä. Tulivat sitte sisälle odotteleen, kun lähetään.. Pyydettiin kiihytteleen ja muita kouhotuksia tekemään, mutta pysyin lujana enkä liirannu edes paljon :) Jospa niille jäi hyvä mieli tapahtuneesta..

Kyllähän ne useasti kaasukahvaa näyttää kun ajaa ohi, mutta vastaavasti se rajotin paukkuu/mopo lähtee hallitsemattomaan kiihdytykseen :D
 
Daytona 955i kävi Hgin HD-Centerissä 20.000 km huollossa, jossa vaihdettiin nesteitä, suodattimia, tulpat, säädettiin venttiilit ylimääräisenä työnä jne. Kustannus 615 EUR. Kaverit oli mukavia ja palvelu asiakasystävällistä. Huollon kustannuskin ilmeisesti ok huomioiden venttiilien säädön lisänä.

Nyt alkoi himottamaan säädättää joko pyörän oma boksi (450 EUR) tai lisätä commanderi (700 EUR), kun pyörä käy ilmeisesti vähän paksulla alakierroksilla, mikä näkyy pienenä levottomuutena kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa 3.000 kierroksen molemmin puolin. Ketjut ja rattaat kun menee vaihtoon viimeistään 10.000 km päästä niin taakse vois laittaa pari piikkiä lisää, kun 1. ja 2. aika pitkiä. Pienet raiserit ei nekään tekis pahaa ja säädettävät kytkin- / jarrukahvat.

Nälkä taitaa kasvaa syödessä, mutta noilla sais korjattua muutaman Daytonan tyyppivian eli pienen hermoilun alakierroksilla, pitkän 1. vaihteen, jättimäisille käsille suunnitellut vakiokahvat ja helpotettua ainakin omalla kohdallani tapahtuvaa oikean ranteen puutumista.

Tietysti jos kävis niin, että pyörä menis vaihtoon parin vuoden sisällä niin mitään noistahan ei kannattaisi investoida. Muuten huoltomies totesi pyörän olevan hyvässä kunnossa, joten oli ilmeisesti vastinetta 5.500 EUR:lle.
 
Melkoisen kallis huolto ainakin. Noistakin olisi suurimman osan pystynyt itse tekemään vaikka minkäänlaista tallia ei löytyisikään.
 
Moottoripyörän ropaaminen ei kiinnosta, en sitä osaa eikä siihen myöskään ole aikaa - hyvä kun on ajamiseenkaan - joten mielelläni huollatan pyörän ammattimiehellä. Vaikea sanoa tuosta kustannuksesta, kun ei ole kokemusta eri huoltoliikkeistä eikä myöskään tietoa, minkä verran noihin asioihin menee oikeasti aikaa tämän pyörän kanssa. Mutta jos joku nyt pystyy suoralta kädeltä sanomaan tuon huollon ylihintaiseksi ja suosittelemaan halvempaa niin kuuntelen mielelläni.

:)
 
Noita pk seudun liikkeitä en tunne yhtään kun itse en sielä asu. Tosiaan aika monet isommat liikkeet velottaa sen 60-80€ / työtunti niin kyllä siinä rahaa menee, sen takia kannattaa hieman kysellä etukäteen hinnoista ja vertailla.
 
Työn osuushan tuossa suurin oli, 370 EUR ja käytetty aika 5h eli 74 EUR/h. Pyysin käymään pyörän läpi ja tekemään 20.000 km huollon mikä ilmeisesti on "iso" huolto. Siinä vaihdettiin öljyt+suodatin, iridiumtulpat+tiivisteet, bensasuodatin, imupuolen venttiilien säätö (välykset liian isot), jäähdytinnesteet, jarrunesteet eteen ja taakse, ketjut kiristetty, vikakoodit tarkistettu ja pyörä muutenkin noin yleisesti (jarrupalat, laakerit, ilmanputsari jne).
 
On tossa tietysti aika paljon hommaa, mutta kehottaisin silti harjoittelemaan pienten huoltotoimenpiteiden suoritusta myös itse, säästyy sitten rahaa vaikka ostaa vaimolle kukkia sillä rahalla.
 
Öljyt, suodattimet ja tulpat 245€ ? Johan on arvokasta. Omaan samanmoinen setti olis vähän päälle satkun. Toki vain 2 pyttyä itellä.
 
Tässäpä tämä oma mopottimeni, en muista pistinkö kuvaa jo joskus aikaisemmin:

_medium.jpg


Harmittavan vähän vaan kerinny ajelemaan.. :(

- H
 
Moottoripyörän ropaaminen ei kiinnosta, en sitä osaa eikä siihen myöskään ole aikaa - hyvä kun on ajamiseenkaan - joten mielelläni huollatan pyörän ammattimiehellä.
:)

On tossa tietysti aika paljon hommaa, mutta kehottaisin silti harjoittelemaan pienten huoltotoimenpiteiden suoritusta myös itse, säästyy sitten rahaa vaikka ostaa vaimolle kukkia sillä rahalla.

Rupeet vaan kato harjottelemaan mopon huoltamista, ainahan aikaa löytyy, vaikka öisin. Muistat vaan ostaa hyvät työkalut, tilailet halvat osat netistä...
Äläkä vaivu epätoivoon, vaikka kaikki menee päin vittua, koska nyt voit hyvällä mielellä mennä essolle ostamaan sormet verillä ja öljyisenä muijalles 5 euron tulppaanit...ja nyt on muijakin tyytyväinen, vaikka ei ole sua moneen yöhön nähnytkään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
...mopottimeni...

Pistin näköjään puolivahingossa edellisvuotisen kuvan tuosta eikä näköjään pääse enää muokkaamaan. No tässä vielä pari uudempaa kuvaa, pikkaisen lisäilty tuon ekan kuvan jälkeen noita pakollisia blingejä jotta mm. näkee kun jutut pyörii. :D

_small.jpg


_small.jpg


_small.jpg


_small.jpg


Ja pelihän on siis 2006 -mallinen Ducati Sport 1000, kaffilaraaseriretropyörä jota tekivät tuollaisenaan vain tuon yhden vuoden ajan.

- H
 
Saako tuohon ducatiin vaihdettua vaimentimen paikkaa, vaikka sivuun jalkatapin alle tavallaan? Ihan vammasen näköinen omaan silmään tuo huilu.. Muuten kyllä iha helvetin siisti kapistus tehtaan tekemäksi! Rok!
 
Saako tuohon ducatiin vaihdettua vaimentimen paikkaa, vaikka sivuun jalkatapin alle tavallaan? Ihan vammasen näköinen omaan silmään tuo huilu.. Muuten kyllä iha helvetin siisti kapistus tehtaan tekemäksi! Rok!

Onhan noihin tehty erilaisia putkia, tosin alkavat olla sen verran harvinaisia monet että vaikea saada noista enää monia. Tuossa Termignonin valmistamassa "huilussa" on vaan se hyvä puoli että Ducatin ilmajäähytwini ei pidä varmaan millään putkistolla yhtä hyvän kuuloista ääntä (en tarkoita kovaa ääntä vaikka ei tuo ihan hiljainenkaan ole ;) ) kuin tuon titaaniputken kanssa. Ovat siis varmaan miettineet tuon asian aikanaan kuntoon, Termignonihan on Ducatin viriputkien hovivalmistaja.

Ja tuohan on ihan keleen kallis putkisto ollut aikanaan, sen mukana tuli sille sovitettu viri-ECU ja vapaavirtaussuodin ja muistaakseni hintaa paketilla jotain kolme tonnia! :o Onneksi olivat pyörässä valmiina. Olen aikanaan kokeillut vakiotakin tuollaista pyörää ja keskialueen vääntöä tuo putki ja uusi ohjelmointi tuo ihan pirusti lisää, miellyttävää ajaa.

Vakioputkihan on tämmöinen haulikkomalli:

ducati-sport-1000-motographite-25.jpg


Kuvissa näkyy myös vakiopyörän persaus jossa on tuollainen lippa, omaani on sitten tehty "tail chop". :)

Jos ulkonäköjutuista puhutaan niin olisin ehkä varmaan tilannutkin omaan pyörääni Zardin putkiston jossain vaiheessa, on pahuksen makean näköinen:

1295d1137452098-new-zard-exhaust-ducati-sport-007ws.jpg


...mutta valitettavasti olen kuullut kyseisen putkiston soundia livenä ja se ei omaan korvaan kuullostanut kyllä lainkaan hyvältä. Ruohonleikkuri tuli kärjistetysti sanottuna mieleen, sellaista papatusta laite piti. :( Joten vielä mennään soundipolitiikka edellä, katsotaan sitten joskus jos haluaa vaihtelua.

Noita nollakuutosia pyöriä jotka ovat siis yksipaikkaisia (monoposto) ja kuivakytkimellä & epäsymmetrisellä takahaarukalla ja yhdellä iskarilla varustettuja ei ole suomessa kuin ihan muutama ja käsittääkseni tämä minun on ainoa punainen yksilö. Hankin tämän pari vuotta sitten kun eräs Ducatiharrastaja päätti luopua yhdestä kokoelmansa(!) pyörästä, hankki kai jonkin toisen Ducatin tilalle. :D

Sitten itse tiedän tutullani olevan mustan yksilön ja olen nähnyt 2-3 keltaista. Siinä ne alkavat maahantuojan mukaan sitten ollakin, suomalaiset eivät herkästi yksipaikkaisia pyöriä osta. 2007 tuli sitten biposto josta sai takaa esiin satulan.. mutta kyseinen pyörä on sitten takatappihässäköineen ja kaksine iskarineen ja putkineen muutenkin aika lailla erilainen ja "raskaamman" oloinen. Noita on sitten enemmän täällä meillä, ei toki mitenkään paljoa niitäkään. :)

Itse tykästyin aikanaan jo pyörän julkaisuvuonna tuohon muotokieleen ja kun tosiaan tuli tilaisuus hankkia sellainen pari kesää sitten ihan yllättäen niin pakkohan se oli. :) Ajoasentohan tuossa on todella "kyykky" varsinkin tässä nollakuutosessa, myöhempiin tulikin asiakaspalautteen perusteella vähän korkeammat clip-onit. Katsotaan nyt tuleeko itse vaihdettua korkeampaa, vielä on menty orkkiksilla. :D

- H
 
Toiselta foorumilta tuli luettua just...:

Tuli ajokausi lopetettua lyhyeen viikko sitten onnistuneen viron reissun päätteeksi. Latvialainen rekkakuski ei tykännyt mopoilijoista. Ensin viskottiin ikkunasta pulloja kenkiä ja roskia kun oltiin letkassa taka a, ja kun eka lähtivät ohittamaan tämän takia niin tämä valopäähän kiilasi heti eteen vast.tulijoiden kaistalle, onneksi pojat kerkesivät reagoida. Tämän jälkeen päästeltiin hieman vauhdikkaammin ruuhkan jälkeen sumpille ja tankille, lähdettiin huoltoasemalta kohti tallinnaa, no, eipä huomannut taikka ajatellut että kyseinen rekka olikin juuri taas meidän takana. Vas kaartuvassa mutkassa katsoin taakseni että letkan viimeinen on vielä perässä, ja pam. Kaikki pimeni, tunsi koko ruumiini vaseman puolen iskeytyvän johonkin ja todella suuren vihlaisun jalassani., avasin silmäni pari sekunttia maahan iskeytymisen jälkeen ja näen JALKANI polvea myöten irtoutuneena ja ruhjoutuneena edessäni. Yritin tottakai nousta shokisss ylös ja naamalleenhan siinä tiputtiin. Tämän jälkeen tilanne valkeni salamana minulle ja aloin huutamaan tuskasta ja viittilöimään autoilijoille jonossa, muutama nainen tuli luokseni kun muut vain tuijottivat minua ja veren määrää. Englanniksi sonkkasin että nostakaw bänditti jalkani(mitä oli jäljellä) alle ja rtsikää jostain vyö js kuormaliina. Nämä. Ihanat naiset osasivat auttaa minua veden kanssa ja auttoivat pysymään tajuissani elämäni pisimmän ajan kunnes ambulanssi saapui. Muu letka saapui paikalle myös ja alkoi auttamaan miten vain pystyivät. Pääsin ambulansilla tallinnaan jossa minut nukutettiin ja siirrettiin tehohoitoon suomeen. Sieltä nyt päästyäni jalka amputoituneena reiden kohdalta, kehotan kanssa pommittajia varovaisuuteen ulkomailla ja suomessa, sairaita mulkkuja riittää tähän maailmaan aika paljon. Pikaiset parantumiset myös ystävälleni. Jonks raaja murtui pahasti monesta kohtaa rekan takia.
Iso kiitos tuntemattomille naisille jotka auttoivat, etsin teidät vielä käsiini. Iso kiitos myös mahtavalle ja rakkaalle kerhoporukalle.

Tässä sitä nyt selaillaan netistä proteeseja ja mopoja tulevaa seuraavaa kautta varten! Elämä jatkuu kunhan sairaalasta päästään 2-3vk ja aletaan nostelemaan korvauksia ja kouluttautumaan uudestaan

Ride hard but stay safe!

-ileri
_________________
StreetFighters JKL
https://streetfightersjkl.com/
http://www.facebook.com/pages/Streetfighters-JKL/207083239383265

Huhhuh mitä touhua!!!
 
Hopeinen VROD livenä.. :kuola:

harley-davidson-vrod-2009.webp
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom