Saako tuohon ducatiin vaihdettua vaimentimen paikkaa, vaikka sivuun jalkatapin alle tavallaan? Ihan vammasen näköinen omaan silmään tuo huilu.. Muuten kyllä iha helvetin siisti kapistus tehtaan tekemäksi! Rok!
Onhan noihin tehty erilaisia putkia, tosin alkavat olla sen verran harvinaisia monet että vaikea saada noista enää monia. Tuossa Termignonin valmistamassa "huilussa" on vaan se hyvä puoli että Ducatin ilmajäähytwini ei pidä varmaan millään putkistolla yhtä hyvän kuuloista ääntä (en tarkoita kovaa ääntä vaikka ei tuo ihan hiljainenkaan ole ;) ) kuin tuon titaaniputken kanssa. Ovat siis varmaan miettineet tuon asian aikanaan kuntoon, Termignonihan on Ducatin viriputkien hovivalmistaja.
Ja tuohan on ihan keleen kallis putkisto ollut aikanaan, sen mukana tuli sille sovitettu viri-ECU ja vapaavirtaussuodin ja muistaakseni hintaa paketilla jotain kolme tonnia! :o Onneksi olivat pyörässä valmiina. Olen aikanaan kokeillut vakiotakin tuollaista pyörää ja keskialueen vääntöä tuo putki ja uusi ohjelmointi tuo ihan pirusti lisää, miellyttävää ajaa.
Vakioputkihan on tämmöinen haulikkomalli:
Kuvissa näkyy myös vakiopyörän persaus jossa on tuollainen lippa, omaani on sitten tehty "tail chop".
Jos ulkonäköjutuista puhutaan niin olisin ehkä varmaan tilannutkin omaan pyörääni Zardin putkiston jossain vaiheessa, on pahuksen makean näköinen:
...mutta valitettavasti olen kuullut kyseisen putkiston soundia livenä ja se ei omaan korvaan kuullostanut kyllä lainkaan hyvältä. Ruohonleikkuri tuli kärjistetysti sanottuna mieleen, sellaista papatusta laite piti. :( Joten vielä mennään soundipolitiikka edellä, katsotaan sitten joskus jos haluaa vaihtelua.
Noita nollakuutosia pyöriä jotka ovat siis yksipaikkaisia (monoposto) ja kuivakytkimellä & epäsymmetrisellä takahaarukalla ja yhdellä iskarilla varustettuja ei ole suomessa kuin ihan muutama ja käsittääkseni tämä minun on ainoa punainen yksilö. Hankin tämän pari vuotta sitten kun eräs Ducatiharrastaja päätti luopua yhdestä kokoelmansa(!) pyörästä, hankki kai jonkin toisen Ducatin tilalle. :D
Sitten itse tiedän tutullani olevan mustan yksilön ja olen nähnyt 2-3 keltaista. Siinä ne alkavat maahantuojan mukaan sitten ollakin, suomalaiset eivät herkästi yksipaikkaisia pyöriä osta. 2007 tuli sitten biposto josta sai takaa esiin satulan.. mutta kyseinen pyörä on sitten takatappihässäköineen ja kaksine iskarineen ja putkineen muutenkin aika lailla erilainen ja "raskaamman" oloinen. Noita on sitten enemmän täällä meillä, ei toki mitenkään paljoa niitäkään.
Itse tykästyin aikanaan jo pyörän julkaisuvuonna tuohon muotokieleen ja kun tosiaan tuli tilaisuus hankkia sellainen pari kesää sitten ihan yllättäen niin pakkohan se oli.
Ajoasentohan tuossa on todella "kyykky" varsinkin tässä nollakuutosessa, myöhempiin tulikin asiakaspalautteen perusteella vähän korkeammat clip-onit. Katsotaan nyt tuleeko itse vaihdettua korkeampaa, vielä on menty orkkiksilla. :D
- H