Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei tohon tarvii mitään muita perusteita ku se, et se on bmw:) Oikeessa elämässä teholla ja pyörällä o pirun vähän merkitystä ja kuskilla sitäkin enemmän. Mut ei kai se estä silti hankkimasta sitä parasta pyörää. Kyl se hakkaa itsetunnon maahan ku joku kevarihemmo painaa radalla ohi tai crossikuteinen supermotoilija oli alla mikä tahansa naton ohjuksesta formulaan kun ei osaa ajaa....nimim. kokemusta on:)
http://i38.photobucket.com/albums/e148/speedracer93/Webpics/supermoto101.jpg
 
No S1000RR:ssä on vakiona shifteri jonka avulla voit latoa vaihteita sisään kaasupohjassa. Shifterin saa kyllä aftermarket osana muihinkin pyöriin mm. dynojetin valmistamana.

Itse ainakin näen, että kun noita vaihteita hakkaa sisään ilman kytkintä pyörässä jossa ei ole shifteriä, niin joutuu rattaiden kytkennät koville. Säästää laatikkoa, kun jaksaa sitä kytkintä käyttää.

Tohon kaasu pohjassa vaihtamiseen kommentoin jo tossa ylempänä Sleep-O:n viestiin vastatessa.

Säästää laatikkoa, mutta kuluttaa kytkintä vastaavasti. Poteitou potaatou. Moottoripyörissä on suorakytkentävaihteisto, jos vaihtaa oikeaan rakoon, rattaat eivät joudu minkään poikkeuksellisen suuren rasituksen kohteeksi.
Ollut muuten pari kertaa ihan oikeasti hyötyä ilman kytkinkahvan hipelöintiä vaihtamisesta, kun kytkinvaijeri on sanonut sopimuksensa irti kesken ajon.


Tiesit kyllä varsin hyvin mistä puhuttiin, mutta piti vain tulla viisastelemaan?

Puhuit ylöspäin vaihtamisesta, et kaasu pohjassa ylöspäin vaihtamisesta. Omassa pikku mielessä ne on kaksi varsin eri asiaa.
Ei tullut kyllä nopeasti lukiessa mieleen mistä puhuttiin, "viisastelusta" huolimatta. :piis:
 
Säästää laatikkoa, mutta kuluttaa kytkintä vastaavasti. Poteitou potaatou. Moottoripyörissä on suorakytkentävaihteisto, jos vaihtaa oikeaan rakoon, rattaat eivät joudu minkään poikkeuksellisen suuren rasituksen kohteeksi.

Kytkinlevyt maksaa huntin ja ovat helppo vaihtaa. Laatikkoremppa maksaa pari tonnia ja sitä varten on purettava koko kone.
Ne rattaat muuten kuluu ainakin ratakäytössä shifteriä käytettäessäkin ihan riittävästi :down:
 
IsoDino , mikset osta kilvetöntä ratapyörää? Ihan vakuutuksien kannalta olis varmaan fiksumpi... Tässä yksi esimerkki joka sattui eteen http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1081389
Joo , liian halpa sulle, mut siis esimerkkinä.

Jos tommosen ostaa, niin kannattaa ostaa samantien kaks. Tai 5000e korjaus/huoltorahaa säästöön. Pari kaveria ajaa juurikin gixxereillä radalla, ja niillä on ~1.5x prätkän arvosta varaosia tallilla. mm. sylenteririvistön joutuivat vaihtamaan.
 
Radalla on kyllä perkeleen hauskaa, mutta se vie sitten ilon kokonaan kadulla ajelusta. Kerran loppukesästä radalle niin on iloa koko kesäksi :D
 
Noi giksut nyt vaan oli esimerkkejä... Voishan se kilvetön pyörä olla vaikka se bemmi. Lähinnä tuli mieleen että vois säästää aika paljon jos ostais kilvettömän pyörän ja sit jos sattuu lippaamaan radalla sen niin katukäytössä olevan pyörän korjaaminen voipi olla vakuutusyhtiön piikkiin aika vaikeaa. Eikös se yleensä niin mene että noi vakuutukset ei kata metriäkään rata-ajoa(?)
 
Vakuutuksiakin sai muistaakseni suljetuille alueille kisakäyttöön. Mutta niillä oli sitten hintaakin muistaakseni. Ihan sama mikä pyörä, niin kannattaa varautua myös huoltokuluihin jos meinaa enemmänkin radalla ajella. :)
 
Tosta kilvettön vs. kilvellinen väännöstä sen verta ettei se kilpi sielä perässä vaikuta niihin korjaus tai huoltokuluihin mitään. Itsellä on kilvellinen zx-10r ratapyöränä ja ei sitä tarvitse sen siistimmäksi parsia lippojen jälkeen kun kilvetöntäkään, huoltaa saa toki myös ihan samanverran. Ainoa ero on hankinta hinnassa kilvetön on monesti sen tonnin pari halvempi ja mukaan saattaa tulla kaikkea hipopalikkaa mitä alottelija ei nyt välttämättä tarvitse päästääkseen radalla ajamisessa pitkällekkin. Tosin katuajelut jää sitten kokonaan jos ostaa sen kilvettömän.

Ja tosta vaihteiden vaihtamisesta sen verran että sifteri on kyllä ihan ykkös lisävaruste/viritysosa kadulle ja radalle eikä tarviste ostaa mitään 20k€ bemaria sitä varten. Translogikin sarja maksaa muistaakseni luokkaa 300€ ja toimii aivan loistavasti pyörässä kuin pyörässä. On meinaan siistiä kun voi leijuttaa eturengasta 30cm irti maasta mutkista ulos aina sinne kahdensadan paremmalle puolelle kun ei mene hyvät pidot vaihtamisen takia pilalle, vaatii toki vähän puhtia konehuoneestakin tuo huvi :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Seuraava päivityskohde tuohon pyörään oliskin sitten jotku sirot sivulaukut.. Itellä ainoat vastaan tulleet on tämmöset http://www.rmheino.fi/index.php?cPath=4_171_172_245 Tyyliltään tommosia siis haussa, reppuun ei sovi kaikki tarpeellinen kun on vkl tai pidempiä reissuja ja muutenkin sitä on suht perseestä varsinkin kuumalla pitää selässä :(

Onko siis muita vastaavan tyylisiä laukkuja ihmisillä, vai onko nuo melkein ainoat suht siistit ja helposti irrotettavissa olevat laukut? Hintaakaan ei tarttisi olla ainakaan yhtään enempää kuin tuo ~250egee mitä noi maksaa :)
 
Noi giksut nyt vaan oli esimerkkejä... Voishan se kilvetön pyörä olla vaikka se bemmi. Lähinnä tuli mieleen että vois säästää aika paljon jos ostais kilvettömän pyörän ja sit jos sattuu lippaamaan radalla sen niin katukäytössä olevan pyörän korjaaminen voipi olla vakuutusyhtiön piikkiin aika vaikeaa. Eikös se yleensä niin mene että noi vakuutukset ei kata metriäkään rata-ajoa(?)

Tietyt vakuutukset kattaa, jos on kyse ennakoivan ajon koulutuksesta radalla. Yleensä hitaan ryhmän ajot lasketaan tähän, mutta kannattaa kuitenkin etukäteen tarkastaa oman vakuutusyhtiön politiikka. Varoitan kuitenkin, että jos vähänkin enemmän radalla rupeaa ajelemaan niin se tuppaa tosissaan laskemaan intoa kadulla ajamiseen :)

Yleensä sen kilvettömänkin kaataminen maksaa melkoisesti. "Touhutonni" menee yleensä aina, jos katteet, cliparit ja vaikka toisen puolen jalkatapit menee särki. Jos se heittää vielä volttia niin silloin menee yleensä vähän enemmänkin.

Tosta kilvettön vs. kilvellinen väännöstä sen verta ettei se kilpi sielä perässä vaikuta niihin korjaus tai huoltokuluihin mitään. Itsellä on kilvellinen zx-10r ratapyöränä ja ei sitä tarvitse sen siistimmäksi parsia lippojen jälkeen kun kilvetöntäkään, huoltaa saa toki myös ihan samanverran. Ainoa ero on hankinta hinnassa kilvetön on monesti sen tonnin pari halvempi ja mukaan saattaa tulla kaikkea hipopalikkaa mitä alottelija ei nyt välttämättä tarvitse päästääkseen radalla ajamisessa pitkällekkin. Tosin katuajelut jää sitten kokonaan jos ostaa sen kilvettömän.

Ja tosta vaihteiden vaihtamisesta sen verran että sifteri on kyllä ihan ykkös lisävaruste/viritysosa kadulle ja radalle eikä tarviste ostaa mitään 20k€ bemaria sitä varten. Translogikin sarja maksaa muistaakseni luokkaa 300€ ja toimii aivan loistavasti pyörässä kuin pyörässä. On meinaan siistiä kun voi leijuttaa eturengasta 30cm irti maasta mutkista ulos aina sinne kahdensadan paremmalle puolelle kun ei mene hyvät pidot vaihtamisen takia pilalle, vaatii toki vähän puhtia konehuoneestakin tuo huvi :D

Isoin ero varmaan on, että jos sulla kilvellisessä on vakiokatteet ja jos ei Aasiasta tilaile siihen uusia niin on ne jonkin verran kalliimmat vs. kuitukatteet. Hankintahinnassa säästää verojen verran + jos ostaa käytetyn valmiiksi rakennetun pelin niin yleensä saa tosiaan noita roippeita mukaan. Huolloissa ei kauheasti extraa tule ja varsinkin tonniset japsikoneet kestää kilvanajoakin yleensä sen pari kautta ja huoltona riittää ihan normit. Ainoa isompi ero on öljynvaihto, jota ratailussa kannattaa tehdä parin ratapäivän välein. Se on kisapuolella varsin standardi ja kun se on helppo & edullinen tehdä niin siinä on paras vakuutus, jolla ehkäistä isompia ylimääräisiä remppoja.
 
Käsittelykoe ja inssi läpi :) Autokoulunopettaja kusetti, että käys harjoittelee vielä 1 kierros ja takaisin kun tulin niin ilmoitti, että käsittelykoe on hyväksytty. Katsastusinssi oli katsonut vierestä tietämättäni, joten ei tullut turhia hermoiltua. Ajokoekin todella rento, ihan tavallinen yhdistelmäajolenkki, jossa ei tarkoituksella lähdetty kiertämään kaikkia espoon 1-suuntaisia katuja. Oli pienet paineet kyllä asian suhteen, koska pyörä ollut pilttuussa 2 viikkoa ja seuraava yritysmahdollisuus olisi ollut heinäkuun puolivälissä.

Yllättävän mukava pyörä ajaa Daytona 955i taajamaliikenteessä autokoulun F800R jälkeenkin. Noista kahdesta ajelisin itseasiassa mieluummin omallani, koska bemu oli aika hengetön. Yllättävän siististi ajelin ekat lenkit, mutta kyllähän se tuppi tekee mieli vääntää nurin jokaisessa kiihdytyksessä. Vituttaa kun kaasua kärsii pitää pohjassa noin 2s ja kortti lähtis jokaisella kerralla.
 
Yllättävän siististi ajelin ekat lenkit, mutta kyllähän se tuppi tekee mieli vääntää nurin jokaisessa kiihdytyksessä. Vituttaa kun kaasua kärsii pitää pohjassa noin 2s ja kortti lähtis jokaisella kerralla.

Sä tuut selkeesti vielä pitämään sitä tuppia nurin useita kymmeniä sekunteja jonain päivänä, ja sillä samalla kerralla et jää kiinni ni arvaappa kuinka paljon tekee mieli sen jälkee ajella pikku ylinopeuksia :D Toisaalta, itellä oli joskus hiljasena iltana mittarissa se mittarin maksimi 299 jonkun aikaa ja sen jälkee tuntu hetken että 80kmh riittäis motariajeluun ihan hyvin. Adrenalinrush oli nimittäin aikamoinen! Taas tuli vierotusoireita pelkästä ajatuksesta :rolleyes:

E. tärisee nii et kirjotusvirheitäki tuli hulluna ja joutu korjailee :D
 
Sä tuut selkeesti vielä pitämään sitä tuppia nurin useita kymmeniä sekunteja jonain päivänä, ja sillä samalla kerralla et jää kiinni ni arvaappa kuinka paljon tekee mieli sen jälkee ajella pikku ylinopeuksia :D Toisaalta, itellä oli joskus hiljasena iltana mittarissa se mittarin maksimi 299 jonkun aikaa ja sen jälkee tuntu hetken että 80kmh riittäis motariajeluun ihan hyvin. Adrenalinrush oli nimittäin aikamoinen! Taas tuli vierotusoireita pelkästä ajatuksesta :rolleyes:

Motoparkissa kerkee bussipysäkin jälkeen hetken ajan kutosen kelaamaan tappiin, jos pystyy bussipysäkin oikee-vasen-oikeen ajamaan lähes täydellä kaasulla. Siinä ulostulon jälkeen sitten kerran konkoili pari venäläistä rinnakkain. Ajoivat nekin varmasti yli 200km/h, mutta silti vauhtiero oli niin kova, että en kerenny tehdä mitään kun ko. paikan bussipysäkiltä mutkasta ulos n. 250km/h ja kaasu oli jo pohjassa. Sen verran kerkesin tajuta, että ehkä tuosta niiden välistä ja kun siihen etupyörä sojoitti niin siitä mentiin. Helikopterikyyti ei ollu taas kaukana ja toinen niistä Venakoista säikähti aikalailla ja ajeli pusikkoon. Olivat kylläkin väärässä ryhmässä ajamassa, joten sinänsä heidän virheensä, mutta olis varmasti ollu paikat aika kipeenä itselläkin, jos jommankumman selkään olis kiivenny niistä kyydeistä.

Kannattaa siis muistaa, että noissa vauhdeissa ei nopeesti korjailla, jos jotain yllättävää sattuu. Tiedän kyllä tunteen miten kiva se on sitä tuppia nurin kääntää :) Jopa niin kivaa, että olen päättänyt jättää nuo katuajelut muille. Ei pysy missään järjen rajoissa se touhu....
 
Mulla ajamisen ilo syntyy pelkästään mutkista, pyörän hallinnasta. En mä tiedä onks vanhaks tullu, mut tupen nurin kääntö ei aiheuta mitään isoja fiiliksiä. Ehkä autolla saanu tyydytettyä sisukalujen siirtoohjelman ni ei oo mopolla tarvetta. Jokaisen ajoreissun jälkeen tarkka mittaus missä menee chikenstripes rajat. Tai no. Ei niitä oo enää :) Mut tulee aina lämmin olo itelle ku kattoo pysäköityjä mopoja ja ku 2 senttii o sivuilla kyykkypyörässä käyttämätöntä kumia. Tämänkesän tavoite ois saada keula pystyy ja vähän stoppiee. Musta ajoharjottelu sopivissa vauhdeissa ja pyörän hallinta on kaikista antoisinta. tietysti myös rata-ajo samaa kastia.
 
Mulla ajamisen ilo syntyy pelkästään mutkista, pyörän hallinnasta. En mä tiedä onks vanhaks tullu, mut tupen nurin kääntö ei aiheuta mitään isoja fiiliksiä. Ehkä autolla saanu tyydytettyä sisukalujen siirtoohjelman ni ei oo mopolla tarvetta. Jokaisen ajoreissun jälkeen tarkka mittaus missä menee chikenstripes rajat. Tai no. Ei niitä oo enää :) Mut tulee aina lämmin olo itelle ku kattoo pysäköityjä mopoja ja ku 2 senttii o sivuilla kyykkypyörässä käyttämätöntä kumia. Tämänkesän tavoite ois saada keula pystyy ja vähän stoppiee. Musta ajoharjottelu sopivissa vauhdeissa ja pyörän hallinta on kaikista antoisinta. tietysti myös rata-ajo samaa kastia.

Näinhän se tosiaan on kun kumeja katselee. Itsellä se ensimmäinen ratakäynti oli oikeastaan jopa jollain tapaa shokeeraava: enhän mä osannut vetää mutkaa yhtään! Tuli ehkä jopa vähän paha olo, että miten puutteellisilla taidoilla sitä oli tullut kiskottua menemään ja pidin jopa pienoisena ihmeenä, että mitään ei ollut tapahtunut. Mutkat alkoi kiehtoa siinä määrin, että tuli pari kautta kiukulla vedettyä kisaa niin alkoi sitten sekin sujumaan ihan kohtuullisesti.
 
10351683.jpg



Tollanen matkantekijä tuli hommattua kesäksi. Tyytyväinen pyörään ainakin tähän asti ollut :) Pientä modailua kaipais, jos rahatilanne sallii.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom