Kyllä se fiksuinta on, että käyt koeajamassa kaikkia kiinnostavia malleja ja päätät sit mikä noista sopii sulle parhaiten. Jos rata-ajoa meinaat harrastus mielessä ja vasta aloittelemassa lajia niin itse en ainakaan ymmärrä miksi pitäisi heti ostaa joku 18te:n bemari.
Kyllä se fiksuinta on, että käyt koeajamassa kaikkia kiinnostavia malleja ja päätät sit mikä noista sopii sulle parhaiten. Jos rata-ajoa meinaat harrastus mielessä ja vasta aloittelemassa lajia niin itse en ainakaan ymmärrä miksi pitäisi heti ostaa joku 18te:n bemari.
Kyllä se vain helpottaa ku voi lyödä isompaa sisään ilman kytkintä, avata kaasun mutkasta tultaessa pelkäämättä sitä että ei lähde sutimaan tai keulimaan. Tulla mutkaan ja lyödä huoletta pienempää pelkäämättä sitä että rengas lähtee alta. No luistokytkin nyt taitaa olla jo melkein jokaisessa tonnisessa.
Ostaa suoraan tonnisen kikserin niin ei tarvi hetkeen miettiä sitä tehon loppumista. Tuommoinen duke on niin vittuimainen ajaakki huippunopeudessa kun tuuli ottaa paljon ennemmän kiinni kuin näihin oikeisiin kyykkyihin...
Kyllä se vain helpottaa ku voi lyödä isompaa sisään ilman kytkintä, avata kaasun mutkasta tultaessa pelkäämättä sitä että ei lähde sutimaan tai keulimaan. Tulla mutkaan ja lyödä huoletta pienempää pelkäämättä sitä että rengas lähtee alta. No luistokytkin nyt taitaa olla jo melkein jokaisessa tonnisessa.
Tottakai, mutta tossa bemmissä on paljon motogp-tyylistä elektroniikkaa, joka auttaa oikeasti nopeita kuskeja olemaan nopeampia. Kukaan rähmäkäpälä ei aja radalla kovasti, vaikka olisi mitenkä ajoapuja.
Kyllä se vain helpottaa ku voi lyödä isompaa sisään ilman kytkintä, avata kaasun mutkasta tultaessa pelkäämättä sitä että ei lähde sutimaan tai keulimaan. Tulla mutkaan ja lyödä huoletta pienempää pelkäämättä sitä että rengas lähtee alta. No luistokytkin nyt taitaa olla jo melkein jokaisessa tonnisessa.
Ja mitähän hyötyä tuostakin on, että vaihtaa vaihteita ilman kytkintä? Tuskin on kierrosajat siitä kiinni, saati sitten jossain kadulla :D Jos tuolle on oikeasti tarvetta, niin sitten shifteriä kiinni.
Ja mitähän hyötyä tuostakin on, että vaihtaa vaihteita ilman kytkintä? Tuskin on kierrosajat siitä kiinni, saati sitten jossain kadulla :D Jos tuolle on oikeasti tarvetta, niin sitten shifteriä kiinni.
Ei tarvi pitää vasenta kättä tangolla kun cruisailee ja voi äijästi paukuttaa pienempää ja isompaa sisään miten haluaa, kun rullaa Kaivarin kierrokselta Mutterille parkkiin, kun kateelliset touring-homot ja haarovälistä kostuvat mopomimmit kattelee vierestä.
Tarviiko siitä olla jotain hyötyä? Kysyin mihin tarvii S1000RR:n, että voi vaihdella ilman kytkintä ylös. Osaatko vastata?
Ei tarvi pitää vasenta kättä tangolla kun cruisailee ja voi äijästi paukuttaa pienempää ja isompaa sisään miten haluaa, kun rullaa Kaivarin kierrokselta Mutterille parkkiin, kun kateelliset touring-homot ja haarovälistä kostuvat mopomimmit kattelee vierestä.
Tarviiko siitä olla jotain hyötyä? Kysyin mihin tarvii S1000RR:n, että voi vaihdella ilman kytkintä ylös. Osaatko vastata?
Ostaa suoraan tonnisen kikserin niin ei tarvi hetkeen miettiä sitä tehon loppumista. Tuommoinen duke on niin vittuimainen ajaakki huippunopeudessa kun tuuli ottaa paljon ennemmän kiinni kuin näihin oikeisiin kyykkyihin...
Jaa kaasu pohjassa vaihto, no tulihan sieltä joku järkevä syy. En ehkä ihan S1000RR ostaisi pelkästään ton takia, mutta sulla taisi olla muitakin argumentteja.
Hieno mopo toki, kelpais itelleki kyllä.
Ei tarvi pitää vasenta kättä tangolla kun cruisailee ja voi äijästi paukuttaa pienempää ja isompaa sisään miten haluaa, kun rullaa Kaivarin kierrokselta Mutterille parkkiin, kun kateelliset touring-homot ja haarovälistä kostuvat mopomimmit kattelee vierestä.
Tarviiko siitä olla jotain hyötyä? Kysyin mihin tarvii S1000RR:n, että voi vaihdella ilman kytkintä ylös. Osaatko vastata?
No S1000RR:ssä on vakiona shifteri jonka avulla voit latoa vaihteita sisään kaasupohjassa. Shifterin saa kyllä aftermarket osana muihinkin pyöriin mm. dynojetin valmistamana.
Itse ainakin näen, että kun noita vaihteita hakkaa sisään ilman kytkintä pyörässä jossa ei ole shifteriä, niin joutuu rattaiden kytkennät koville. Säästää laatikkoa, kun jaksaa sitä kytkintä käyttää.
Tänään piti sitten polkaista tankki tyhjäksi kesken ajon. Oli epähuomiossa hana jäänyt varatankille kun jotain olin räpeltänyt :D Onneksi taajamassa ni bensis oli lähellä, kaveri kipaisi kannullisen.
Tuli samalla testattua eBaystä hommatut halavat kiinalaiset BT-kypäräpuhelimet. Ihan jees toimi muutaman sadan metrin etäisyydelle asti, maksaakseen 30 euroa / kpl.
Jaa kaasu pohjassa vaihto, no tulihan sieltä joku järkevä syy. En ehkä ihan S1000RR ostaisi pelkästään ton takia, mutta sulla taisi olla muitakin argumentteja.
Hieno mopo toki, kelpais itelleki kyllä.
Hohhoijaa! Behrin motovanteet tuli vihdoin Saksasta. eBaysta tilasin ja hinta sen 607e. Ei vaan ollu mukana vetopakkaa kumeineen ja etufillarin laakerit oli 20mm akselille, kun tässä omassa on 26mm akseli. Siinä sitten pähkäilin aikani ja löysin netistä akselin muutossarjan jolle olis tullu hintaa ~70e. Sitten olis vielä pitäny tilata se vetopakka joka oli reilu 70e sekin. Noh, päätin sitten vaihtaa navat enskavanteista noihin motovanteisiin. Alotin joskus klo 12 jälkeen ja lopetin hetki sitten (22:00 nyt), etuvanne on nyt sit jo paikoillaan renkaineen! Takavanteestakin jo pinnat ja rengas irrotettu! Yllättävän helppoa toi vanteen saaminen suoraksikin, heiluu meinaan nyt vähemmän mitä purkaessa orkkisnavoilla. Sisäkumissa on nyt muuten 5 rengaspaikkaa ja meni rengaskin lopulta väärinpäin vanteelle. Renkaan irrottaminen vanteelta on aika helppoa kun sen osaa, takasin laitto on mahdotonta ilman paria jippoa. Olis vaan pitäny tutkia tota takasin laittoa vähän ennen yrittämistä, siksi paikat sisäkumissa!