Moottoripyörä?

Lateee sanoi:
Täältä löytyy VFR-aiheinen postilista.. lista on pyörinyt yli 10 vuotta joten käytännössä tuolta löytyy kaikki ja vähän lisää mitä vifferiin liittyy.

Onnittelut, erinomainen valinta :thumbs:
 
dogi sanoi:
Täältä löytyy VFR-aiheinen postilista.. lista on pyörinyt yli 10 vuotta joten käytännössä tuolta löytyy kaikki ja vähän lisää mitä vifferiin liittyy.

Onnittelut, erinomainen valinta :thumbs:


Jälleen kiitämme loistavista vastauksista...vielä kysyisin, josko joku tietää suorituskykyyn liittyviä arvoja ko. pyörässä. esim. kiihtyvyys, vääntö, huiput ym. :worship:

edit; tai siis, eiköhän nuo tuolta postituslistan kautta ilmene...
 
Tässä vielä odotellaan hetki ajokautta, sen verran että pyörän saa pihaan parkkiin. Harmittavasti piha on varjon puolella eikä täällä Oulun korkeudella ihan vielä niin sulaa ole... No eiköhän sitä viikonloppuun mennessä jotain jo tapahdu ja saa tän liikenteeseen...
 
Ensimmäiset 20 kilsaa tuli eilen päästeltyä. Kahdeksan jälkeen alko vaan teiden märät kohdat mennä jäähän niin piti lopettaa ettei kaadu ennen varsinaista ajokautta :rock:
 
Ensimmäinen 40km lenkki tuli tänään tehtyä.. :hyper: Perjantaina olis vain tentti ja pitäs muka lukeakkin.. Hiton koulu, kun tulee mopoilun tielle.. :rolleyes:
 
Vitsi ku olis itelläki pyörä, pääsis vähä "päästelemää". Ei vain riitä ikä, taidot, rahkeet eikä raha!! Odotellaan vielä, en ainakaa rupee ajamaa millää 25kw vehkeellä.
 
Muhahaaa! Ensimmäiset ajot on tehty, vaikka välissä vielä mentiinkin sohjossa ja jäällä. Paskansin housuuni silkasta onnesta, kun pääsin kiihdyttämään moottoritielle ja Yoshimuran putki naukui kiimaisena vieressä. Päästin housuuni myös ilopissat, kun... Tai mitäpä sitä selittelemään, kusin nauraen housuuni. Aim in laav. :haart:
 
Lateee sanoi:
Jälleen kiitämme loistavista vastauksista...vielä kysyisin, josko joku tietää suorituskykyyn liittyviä arvoja ko. pyörässä. esim. kiihtyvyys, vääntö, huiput ym. :worship:

edit; tai siis, eiköhän nuo tuolta postituslistan kautta ilmene...

'97, '98 ja '02 vfr:n suorituskykyarvot:
http://www.sportrider.com/bikes/146_perf_nums/

painot ja tehot samoista vuosimalleista:
http://www.sportrider.com/bikes/146_Weights_Measurements/

Ja taitaapa ajokausi alkaa mullakin viikonloppuna :hyper:
 
Hain perseensuristimen ja kruisailin sillä pikkusen yli 100km!
Hauskaa hommaa. Kiva kun sai ton pyörän niin ymmärsi ettei sitä
duuni ole turhaan paiskinut. Tosin työntekoa on vielä monta kuukautta
jäljellä että saan ton kokonaan maksettua.

Hauskaa puuhaa tuntuu toi ajaminen olevan. Kyseessä on ensimmäinen
pyörä, ja eilistä ennen ainoa ajokokemus on ollu 1h ajoa skootterilla ja
autokoulu er-5:lla. Alkuun oli jännäkakka housuissa,
mutta kyllä se siitä lähti sitte kulkemaan ja onnistu jopa
rentoutumaan pyörän selässä.

ps. Kuvan jouduin ottamaan yläkerran ikkunasta ku ulkona oli
niin kylmä etten sinne jaksanu lähteä.
 

Liitteet

  • pyora 001.webp
    pyora 001.webp
    64,7 KB · Katsottu: 1 066
ein Motorrad, ein Treiber. Muutama kuva valmiista pärrästä. En nyt ruennut vaihtamaan tuota vaimenninpönttöä, äänet ovat edelleen hanaa annettaessa melkoiset mutta eipä väliä.
 

Liitteet

  • mp1.webp
    mp1.webp
    195,6 KB · Katsottu: 387
  • mpl2.webp
    mpl2.webp
    109,4 KB · Katsottu: 436
Laitetaan nyt kysymys vaikka tänne.

Mitäs mieltä olette Suzuki TL R:stä?
Onko jollain omia kokemuksia?
Mitä "vikoja" ja yleensä kannattaako ko. pyörän osto?

Pitäis joku v-kone kyykky hommata ja toi on ainakin mun mielestä niistä parhaimman näköinen hintaansa nähden.
Mitä muita v-koneellisia kyykkyjä on kun tellu, vtr ja vfr?


Kiitos
 
55DSL sanoi:
Laitetaan nyt kysymys vaikka tänne.

Mitäs mieltä olette Suzuki TL R:stä?
Onko jollain omia kokemuksia?
Mitä "vikoja" ja yleensä kannattaako ko. pyörän osto?

Pitäis joku v-kone kyykky hommata ja toi on ainakin mun mielestä niistä parhaimman näköinen hintaansa nähden.
Mitä muita v-koneellisia kyykkyjä on kun tellu, vtr ja vfr?
Kiitos

Ei ole omia kokemuksia, mutta ainakin TL-R:ssä on hieman erikoinen takaiskari-ratkaisu (rotary damper) jota on testeissä aikanaan kritisoitu. Lisäksi pyörä on varsin painava varsinkin nykyisin isoihin sporttinelareihin verrattuna. Koneen pitäisi olla tviniksi varsin muikea ja ajo-ominaisuudetkin lienevät ikäisekseen varsin hyvät. Ulkonäkö on mielestäni persoonallinen ja kaikin puolin kohdallaan.

Jotkut TL-S:n omistajat ovat päivitelleet ruiskun fuel mappeja ahkerasti, R:n tapauksessa en ole kuullut vastaavasta.

Isolohkoisia v-tvinejä mainitsemiesi lisäksi:
Ducati 916/996/999/SS1000
Honda VTR-SP1/SP2
Suzuki SV1000S, TL-S
Buell XB12R/XB9R Firebolt

Ja asiasta viidenteen, parisataa kilsaa kawalla takana ja on pirun kivaa, huolimatta pölystä ja joka paikassa löytyvästä hiekasta...
 
Kävin juur ostamassa xx:n tulpat,makso vaivaset 90e.Luulin aluksi et myyjä pilaili mut tosissaan se olikin :D

Edit:Perjantaina vaihdan öljyt,suodattimen ja tulpat.Sit siitä viikon päästä ois tarkotus laittaa vakuutus ja lähtee baanalle :hyper:
 
Kawa myytiin pois tänään ja toinen museo-Honda tulossa talliin ensi viikolla :rock:
 
Helekkari,pyörä ei käy kunnolla talven jäljiltä.Kylmänä käy hetken aikaa mutta ei ota normaalisti kierroksia missään vaiheessa.Sitten kun kone lämpenee ja antaa kaasua,niin sammuu samantien.Vaihdoin siihen tulpat,öljyt ja suodattimen.Tankkiin hain 5litraa uutta löpöä,ilmansuodattimen putsasin huolella.Kellään ideoita mitä kantsis kokeilla vai veiskö suosista huoltoon? Pyörä on honda cbr 1100xx blackbird -96...
 
Back
Ylös Bottom