Moottoripyörä?

Antzu sanoi:
Mulle on alkanut iskeä aika rankan puoleinen prätkäkuume Yammun R6:seen... Rahat ois periaatteessa pitkän säästämisen jälkeen kasassa, mutta niitten oli tarkoitus olla alunperin muuhun tarkoitukseen (joka ei ole ajankohtainen, eikä välttämätön sekään....) Sanokaa nyt joku mulle, että noissa prätkissä menettää vaan rahansa, eikä ne ole turvallisia, kalliit vakuutukset, eikä Suomessa voi ajaa ku muutaman kuukauden jne... :)

Toisaalta, mulla on täydet bonukset, superkasko takais ettei rahat mene(henki ja terveys eri asia...), eikä toi nyt niin kauhea sijoitus ole ja lisäks tarvitsen kesäksi jonkun menopelin. :)

Rahat hommassa kyllä menee enemmän kuin hyvin, mutta ei sillä ole väliä kun fiilispuoli menee niin reippaasti plussalle.

Ja mitä kauemmin odotat, niin sitä enemmän sinua vituttaa sitten kun lopulta saat ostoksen aikaiseksi ja ajattelet ajellessasi: "miksi helvetissä mä nyt vasta tämän hommasin ja menetin monta mahtavaa kesäkautta?".

Niin joo ja mopoilu ei ole turvallisia, turvallista on istua kotona styrox-kypärä päässä puhallettavassa sumo-asussa telkkaa katsomassa. Turvallisuus on hauskan suurin vihollinen.

Ja talvikausi on tosissaan siitä hyvä, että silloin voi käydä tallilla roplaamassa ja masturboimassa sen laitteen äärellä lähes päivittäin. Mikä sekin on kohtuullisen mukavaa ajankulua.

Noniin, mutta kuten sanottua ei tällaisia asioita kannata järjen kanssa laskeskella. Jos haluat pyörän, niin osta se pois. Hannaamalla halu tuskin häviää.

55DSL sanoi:
Ja heti kärkeen toinen kysymys että onko kellään Buell merkkistä pyörää? Onko minkälainen pärrä ajella ja pystyykö viemään kyydissä hyvin? Vikoja?

Kiinnostus olisi kova :rock:

Hyviä kokemuksia monella tuosta tuntuu olevan. Tehoja ei tosin ole yhtä paljon kuin japseissa, mutta kyllähän tuollakin kerkeää. H-DCF:n nettipalstalla on paljon Buell-harrastajia, joten sieltä kannatta kysellä enemmänkin käyttökokemuksia.

Moottoripyöräkuume on kova! Buellin pyöristä haaveilen, mutta taitaa ensimmäinen pyörä olla kumminkin joku huokeampi 600-750 kuutioinen. Vuoden päästä olisi realistinen mahdollisuus saada ostettua käytettynä joku tuommoinen pyörä, joten sinne asti joutuu kärvistelemään :(

Buellin lisäksi Triumph Speed Triple saa minut ihan hurmoksen valtaan. Joko tämä tai Buell on pakko saada joskus :kuola:

speed-triple-2005_1050.jpg

Damdidam, ens viikolla pitäs tulla se Kawasakin zx6r 636 ninja -04 minkä tilasin ylivuotisena. Kauhee kuumotus kun kamat venaa tossa hyllyllä että mopo tulee :rolleyes:

Nyt vaan tarvii paiskii töitä siihen malliin että treenit menee miten sattuu... mut mitä välii :rock:

Antzu sanoi:
Oon päässyt jonkin verran tollasella kutosella pärryyttelemään, ja voi kiasus, se vei miun sydämein. Mites täällä on jengillä pelannut R6:set? Käsittääkseni laatikon kanssa (erityisesti kakkospykälä) on joillain ollut ongelmia, jos pyörä on saanut kovaa kyytiä (keulimista)? Muuten käsittääkseni toimivia vehkeitä?

Edit: Erityisesti vuosimallit 99-01 kiinnostaa. 01:sissä käsittääkseni tuota laatikon rakennetta on vahvistettu? Mitä käytännön eroja noissa pyörissä on eri vuosimallien välillä muuten? Eikö "facelift" tullut vasta 02?

Noissa on tosiaan ollut (99-01) laatikkovikaa mutta uudistettu boksi on muistaakseni tullut vasta -02 malliin. Mutta
TÄÄLTÄ löydät paljon juttua noista.

nigster sanoi:
Noissa on tosiaan ollut (99-01) laatikkovikaa mutta uudistettu boksi on muistaakseni tullut vasta -02 malliin. Mutta
TÄÄLTÄ löydät paljon juttua noista.

Juu, oon käyny tuolla forumilla, pirun hyvä! Vm.01:sessä on tehty mieto facelift, eli mm. takavalo muutettiin mageemmaks, -02 muutettiin vissiin vain väritystä (ja ehkä tuo loota?). Mutta, taidanpa painaa duunia kesästä lähtien kuin eläin ja säästää vielä ens kesään asti, ja sit täräyttää vm.03-04:sen R6:sen suoraan. Se onkin sitten jo käytännössä täysin eri pyörä edellisen mallisukupolven R6:seen verrattuna erityisesti tekniikaltaan, ja toki ulkonäkö on entistä herkumpi.

03r6_blu_1.jpg

Itellä kans aivan mieletön kuume ostaa pyörä, ja todella houkuttelevalta näyttää toi r6, mut en oo koskaan pyörää aikasemmin omistanu enkä kyl edes kokeillu et ihan ensikertalaisena ollaan liikenteessä, jos nyt sopii pikkasen tunkea tähän väliin ni olisko jotain tärkeetä ekan pyörän ostoon liittyvää??

Jotain cbr600 tai vastaavaa oon ajatellu...

Jii82 sanoi:
Itellä kans aivan mieletön kuume ostaa pyörä, ja todella houkuttelevalta näyttää toi r6, mut en oo koskaan pyörää aikasemmin omistanu enkä kyl edes kokeillu et ihan ensikertalaisena ollaan liikenteessä, jos nyt sopii pikkasen tunkea tähän väliin ni olisko jotain tärkeetä ekan pyörän ostoon liittyvää??

Käy ajamassa useampi pyörä ja kato mikä itselle sopii parhaiten, se on mun mielestä paras vaihtoehto, jos ei ole pyörää omistanut/ajellut paljon. Ja kannattaa tietysti miettiä, että millaista ajoa meinaat ajella ja meinaatko pitää pyörän kauan jne.

Jii82 sanoi:

Tämän viikon LA & SU on Vantaan Bikeworldillä koeajopäivä eli tuolla voi jättiomavastuulla kokeilla yhtä sun toista laitetta. Siis jos tuntuu että taidot ovat sen verran kohdallaan ettei mopo lähde käsistä ja ajovarusteet löytyy.

Jos aivan täysin epävarma ja jännityksestä tärisevä ihmisraunio olet prätkien kanssa, niin autokouluilta saa kyllä varailla mp-ajotunteja, vaikkei korttia varten ajelisikaan. Samoin mp-vuokraamoiden pyörillä voi ajella sen verran, että saa käsitystä minkälaiset asiat tuntuvat itselle tärkeiltä.

Mutta lyhyesti: kokeile mahd. monen tyyppisiä pyöriä, kukaan muu ei voi tietää sinun puolestasi millainen laite on mieleesi. Pelkkien kuvien perusteella täysin ilman testausta en ainakaan prätkän tyyppiä menisi valitsemaan. Pystymmällä ajoasennolla varustetut nakupyörät ovat myös aloittelijalle kyykkyjä helpompia ohjastettavia, jos muovikuorrutus ei ole sinulle välttämätön asia.

Jii82 sanoi:

Muista, että ajovarusteet maksavat myös kohtuudella. Jotkut jopa suosittelevat, että ostaa ensin kamat, sitten katsoo mihin pyörään riittää rahat. Muuten ei liene väliä mikä pyörä se alla on, kunhan itseä miellyttää.

Tietenkin jos järkeä ei ole päässä, niin ei heti kannata isointa ja tehokkainta ostaa mitä ei pysty kontrolloimaan. Jos järkeä taas on päässä niin en näe syytä miksi ei voisi ostaa heti äkäsempääkin peliä alle. Itse ostin tuon Thundercattini talvella ilman koeajoja ja muita, ehkä vähän riskillä, mutta enpä ole vielä päivääkään katunut. Hyvältä peliltä "yleiskäyttöön" vaikuttaa. Mutta nyt kesällä on helppo koeajella eri pelejä..

Jii82 sanoi:

Hetkinen, jos oot "kasikakkonen", niin eihän sulla ole vielä A-korttiakaan, jos et ole kerta pyörään koskenutkaan? Vai menikö multa jotain ohi? Sittenhän sulla on vielä prätkäkortin hommaaminen edessä, ennenkuin noita ostoksia tarvitsee sen tarkemmin pähkäillä?

Tänään pyyhkäs vihdintiellä Kawan ZX-10R ohi... argh. sietämätön tunne istua metallikopperossa kun joku taittelee tollasta pyörää autojen välistä.

EDIT: toi vois olla hyvä vilkasta jokatapauksessa läpi
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32398&page=1&pp=20

Antzu sanoi:
Hetkinen, jos oot "kasikakkonen", niin eihän sulla ole vielä A-korttiakaan, jos et ole kerta pyörään koskenutkaan? Vai menikö multa jotain ohi? Sittenhän sulla on vielä prätkäkortin hommaaminen edessä, ennenkuin noita ostoksia tarvitsee sen tarkemmin pähkäillä?

Tänään pyyhkäs vihdintiellä Kawan ZX-10R ohi... argh. sietämätön tunne istua metallikopperossa kun joku taittelee tollasta pyörää autojen välistä.

EDIT: toi vois olla hyvä vilkasta jokatapauksessa läpi
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32398&page=1&pp=20

Hei Antzu tai muut. Miten toi R6:n passaa pidemmälle henkilölle (itse 188cm)? Olen sitä R6:sta pitänyt pirun pienenä, mutta nyt tuli päällä istuttua ja ei se niin kauhean pieneltä tuntunut. 2003 ja 2004 mallisia olen katsellut... tyyppejä ei oo tullut niillä otettua, tosin kaveri osti 2005:n. Se taitaa jonkin verran erota noista em. malleista? Thundercatilla ja CBR:llä olen testilenkit joskus heittänyt. Toisena vaihtoehtona on kawan 636:n. Yamaha houkuttelis kuitenkin sitä enemmän.

On R6 huomattavasti tilavampi kuin tuo Kawa, melkein siedettävän kokoinen. Molemmat ovat kuitenkin omaan makuun enemmän puolitoistametrisille kinkeille mitoitettuja. Itse olen pitkäselkäinen ja 182 cm pitkä.

Antza sanoi:
Hei Antzu tai muut. Miten toi R6:n passaa pidemmälle henkilölle (itse 188cm)? Olen sitä R6:sta pitänyt pirun pienenä, mutta nyt tuli päällä istuttua ja ei se niin kauhean pieneltä tuntunut. 2003 ja 2004 mallisia olen katsellut... tyyppejä ei oo tullut niillä otettua, tosin kaveri osti 2005:n. Se taitaa jonkin verran erota noista em. malleista? Thundercatilla ja CBR:llä olen testilenkit joskus heittänyt. Toisena vaihtoehtona on kawan 636:n. Yamaha houkuttelis kuitenkin sitä enemmän.

Nyt on vähän vaikea mennä sanomaan. Koeajolenkillähän tuon saat parhaiten selville. Ite oon sen verran pätkä (177cm), että toi R6 on aikalailla optimaalisen kokonen meikäläiselle. Paha kyllä mennä sanomaan MuTulla, että sopisko sulle, ei sun auta muuta ku hakea pyörä koeajoon. Jos tila ei meinaa riittää, niin sitten R1 alle, pitäisi olla tilavampi.

Enpä tiedä minne tämä kysymys sitten kuuluisi niin heitetään tänne

Pitäisi hankkia prätkäkortti, nyt aikaa on siunaantunut kolme viikkoa n. kuukauden päästä Helsingissä suorittaa tämä kortti. Mikähän autokoulu tms järkkäisi kursseja joista kortin saa käteen näin nopeasti? Jos jollain tietoa.
Prätkä on jo hankittu, aikaa on vaan ollut vähän liian vähän kortin hankintaan...
Jos tämä on väärä paikka kysellä niin ihmeessä siirrelkää/deletoikaa ne joilla valta tähän on. :)
kiitos ja kumarrus.

Antzu sanoi:
Jos korttia ei ole ja pyörä himoittaa, niin kipin kapin autokouluun ajamaan sitä korttia. Samalla pääsee näppärästi kokeilemaan, että minkälaista se ajaminen on. Ja saattaapa tuo näkemys siitä, minkälaisen mopon haluaa varmistua.

Itse suosittelisin aloittelijalle(jollainen vielä itsekin olen) jotain kattamatonta peruspyörää. Useammastakin syystä, et oikeasti vielä tiedä minkälaisen pyörän haluat, et välttämättä vielä tiedä minkälaista ajoa aijot ajaa, peruspyörä on halpa ostaa, halpa huoltaa, halpa korjata kun se kuitenkin jossain välissä kaatuu (ei en minä tietenkään...), jos homma ei maistukaan niin siitä pääsee helposti eroon. Ja lisäksi(saan taas muoviluotien omistajat vihaisiksi) se peruspyöräkin on suorituskyvyltään reilusti reippaampi kuin se perus perheauto, joka useimmilta kotoa kuitenkin löytyy. Ja ensimmäinen ajokesä menee kuitenkin opetteluksi, varsinkin jos et ole aikaisemmin mopolla ajanut.

anzu sanoi:
Aah keskiviikkona Müncheniin, abt. 500km matkaa, sää ennuste lupaa auringonpaistetta ja aikaa koko päivä nautiskella ajamisesta...

Delmonte: Niin, siis varmaan tarkotit tuon ylemmän enimmäkseen Jii82:lle? Mulla "iso-A" löytyy jo taskusta ja kokemusta on muutamasta pyörästä. Tiedän kyllä mitä haluan, ja se on R6. Mutta ihan hyviä vinkkejä sulta anyways. :thumbs:

032503side1.jpg

No niin. Buell ja Triumph on ihania, mutta Moto Morinin Corsaro 1200 on ihanin :kuola:. Moto Morini on siis Italialainen merkki mikä rupeaa uudelleen vuosikymmeninen tauon jälkeen tekemään moottoripyöriä (tämmöinen käsitys siis minulla). Onneksi minulla pyörän hankinta ei ole ihan nyt ajankohtainen niin kerkiää vaivata päätään noilla, että minkä sitä lopulta hankkisi. Kävin nimittäin tänään paikallisella Triumphin edustajalla, mutta heillä ei ollut kyseisiä pyöriä paikalla ja tuli vain puhetta, että Corsaro tulee heille. Toukokuun loppupuolella pitää käydä katsastamassa kyseinen pyörä livenä.

MotoMorini_Cosaro_lsf_bg.jpg

Back
Ylös Bottom