- Liittynyt
- 24.8.2003
- Viestejä
- 373
Tarkista pyöriikö kone kaikilla pytyillä. Käyntiääni sen jo kertoo, mutta homman voit myös tarkistaa pyörän pyöriessä tyhjäkäynnillä kokeilemalla heti koneesta lähtevistä pakoputken alkukäyristä VAROVASTI kädellä. Lämpöero tuntuu kyllä, jos joku pytty on pimeänä. Jos sellainen löytyy, niin vikaa etsisin sen pytyn kaasarista. Jos taas kaikki pytyt pyörivät yhtä hyvin (eli huonosti), niin kone ei saa joko tarpeeksi ilmaa, tai sitten bensansyötössä tankista kaasareihin on jotain häikkää, roskaa, bensaletku puristuksissa jossain tms. Nämä amatöörivinkit omaa 1000cbr:ää rassattuani koko viime talven. Jos muuten päädyt viemään pyörän huoltoon, kannattaa kuitenkin selvittää noiden pyttyjen toimivuus niin osaa vähän osviittaa antaa korjaajalle, ja ennen huoltoa ottaa katteet & mahd. tankki irti, säästää rahaa kun huollossa ei veloiteta tuntihintaa niiden kanssa peuhatessa.Jullikka sanoi:Helekkari,pyörä ei käy kunnolla talven jäljiltä.
Onko venttiilit säädetty milloinka? Käytitkö pyörää kertaakaan käynnissä talven aikana? Ja onhan akussa virtaa? Omassa vanhemmassa pyörässäni oli samanlainen ongelma, tyhjäkäynnillä jaksoi pyöriä, mutta kaasua annettaessa sammui heti. Syyksi löytyi tyhjentynyt akku. Pyörä on kuitenkin vuosimallia -61, joten potkustarttia ei sinun pyörästäsi taida enää löytyä...

