Moottoripyörä?

Jullikka sanoi:
Helekkari,pyörä ei käy kunnolla talven jäljiltä.
Tarkista pyöriikö kone kaikilla pytyillä. Käyntiääni sen jo kertoo, mutta homman voit myös tarkistaa pyörän pyöriessä tyhjäkäynnillä kokeilemalla heti koneesta lähtevistä pakoputken alkukäyristä VAROVASTI kädellä. Lämpöero tuntuu kyllä, jos joku pytty on pimeänä. Jos sellainen löytyy, niin vikaa etsisin sen pytyn kaasarista. Jos taas kaikki pytyt pyörivät yhtä hyvin (eli huonosti), niin kone ei saa joko tarpeeksi ilmaa, tai sitten bensansyötössä tankista kaasareihin on jotain häikkää, roskaa, bensaletku puristuksissa jossain tms. Nämä amatöörivinkit omaa 1000cbr:ää rassattuani koko viime talven. Jos muuten päädyt viemään pyörän huoltoon, kannattaa kuitenkin selvittää noiden pyttyjen toimivuus niin osaa vähän osviittaa antaa korjaajalle, ja ennen huoltoa ottaa katteet & mahd. tankki irti, säästää rahaa kun huollossa ei veloiteta tuntihintaa niiden kanssa peuhatessa.

Onko venttiilit säädetty milloinka? Käytitkö pyörää kertaakaan käynnissä talven aikana? Ja onhan akussa virtaa? Omassa vanhemmassa pyörässäni oli samanlainen ongelma, tyhjäkäynnillä jaksoi pyöriä, mutta kaasua annettaessa sammui heti. Syyksi löytyi tyhjentynyt akku. Pyörä on kuitenkin vuosimallia -61, joten potkustarttia ei sinun pyörästäsi taida enää löytyä...
 
Kyllä käy kaikilla.Ilmansaantiin tai bensansyöttöön vika näyttäis kallistuvan,täytyy huomenna kokeilla ilman ilmansuodatinta,mitä sitten sanoo.
En tiedä koska venttiilit on säädetty.Ostin pyörän viime kesänä ja huoltokirjaa ei tullut mukana.En käyttäny käynnissä talven aikana kertaakaan,yleensä oon sen aina tehny vanhalla pyörällä,mut nyt jäi jostain syystä väliin.Akussa vika ei kyllä ole...
 
Jullikka sanoi:
Jep, neljän kaasarin säätöjen yhtäaikainen sekoaminen on tilastollinen mahdottomuus, joten vika ei ainakaan niissä pitäisi olla. Tokkopa olet onnistunut poimimaan kaupan hyllyltä neljää viallista sytytystulppaa, vaikka tulppien heikot kipinät/väärät lämpöarvot saattaisivat myös ongelman aiheuttaa. Tarkista siis kuitenkin että tuli varmasti oikeat tulpat ostettua. Venttiilit olisi hyvä käydä säädättämässä kohdilleen muutenkin, vaikka tokkopa nekään ovat talven aikana itsestään täydelliseen solmuun menneet. Kokeile siis ilman ilmansuodatinta, tai mikä parempaa osta samalla uusi tilalle. Kaasarin suuttimia on kuitenkin ikävä rueta puhdistamaan, jos niihin likaa pääsee.

Mikäli ei sekään auta, niin silloin todennäköisesti bensansyötössä on ongelma. Tarkista ettei bensaletku ole jäänyt puristuksiin jonnekin. Bensatankissa kiinni oleva bensahana voi olla myös tukkeentunut, jos talven aikana tankissa on ollut jotain roskaa joka on sitten vajunut hanaan. Hana toimii alipaineella, joten bensoja tankista ei ainakaan minun pyörässäni saanut muuten kuin irrottamalla hana kokonaan tankista ja valuttaa bensat ämpäriin. Hanan sisältä pitäisi sitten löytyä roskasuodin, joka kannattaa puhdistaa.

Eli etene vianmäärityksessä yksinkertaisesta vaikeampaan, mikään ei vituta enempää kuin purkaa ensin puoli pyörää ihmetellessä miksi pyörä ei käynnisty ja sitten huomata että akunnapa on irti. Kaasarikoneet on kuitenkin siitä kivoja että ne osaa vielä itsekin korjata, ruiskuvehkeet on saatanasta.
 
Voisikohan syynä olla vanhentunut bensa? Jos käyttää etenkin 95-oktaanista löpöä, niin se saattaa mennä jo talven aikana hartsimaiseksi ja tukkia kaasarin..
 
Oliko tankki tyhjä vai täynnä talven yli?
Edellä jo mainittiinkin että todennäköisesti mujua tankissa tai hanassa.
Puhdista hana ja tarkasta että toimii (jos sellainen on) ja puhdista tankin sisällä oleva suodatin.
Bensat kannattaa samalla valuttaa pois, pestä tankki ja tarkastaa onko tankki sisältä ruosteessa tai alkanut muuten hilseilemään.
 
blackie sanoi:
Oliko tankki tyhjä vai täynnä talven yli?
Edellä jo mainittiinkin että todennäköisesti mujua tankissa tai hanassa.
Puhdista hana ja tarkasta että toimii (jos sellainen on) ja puhdista tankin sisällä oleva suodatin.
Bensat kannattaa samalla valuttaa pois, pestä tankki ja tarkastaa onko tankki sisältä ruosteessa tai alkanut muuten hilseilemään.
Tankissa oli löpöä muutama litra talven yli,menin sitten hakemaan sinne 5l uutta ja kaadoin sekaan.Ois pitäny ensin tyhjätä ja laittaa uudet sitten sisään :rolleyes:
Noh,ei muutaku kaikki mäkeen ja tarkastamaan hanan ja tankin kunto.Kiitoksia vinkeistä,toivottavasti on apua.Soitin nimittäin huoltoon ja jonoa on ainakin 3 viikkoa :eek:
 
ettei vaan olisi erittynyt sun tankkiin kosteutta ja sit kaasareissa kiusaa niin tuttu mutta vittumainen vesihelmi ongelma! Meinaan ite olen ainakin havainnu että kone käy kohtuu hyvin mutta ku yrittää kierrättää niin kone tuupertuu ku ei saa bensaa!

Tietysti voi olla roskaakin...

Tai toinen voi olla että kone ei saa ilmaa kunnolla, jos on paskanen ilmanputsari! Se kannattaa ainakin tsekata...
 
Jee jee,tuntus taas toimivan.Tyhjäsin kaasarit ja nakkasin 'vanhat' bensat mäkeen.Putsasin hanan ja tankin ja eiku uutta löpöä ja käyntiin :rock:
Joku paska siel sit täyty olla...
 
Tämmöinen sitä tuli sit haettua viikonloppuna.. :hyper:
Suzuki GSX-R 1000 -03
EDIT: Pahoittelen kuvan laatua
 

Liitteet

  • PV sivusta 1.webp
    PV sivusta 1.webp
    134,3 KB · Katsottu: 918
Vitun hieno pyörä! Ite tuli eilen otettua pyörä ajoon ja isketty siihen Yoshimura kiinni. Sen jälkeen ajaminen oli yhtä orgasmia äänien takia! =)
 
Little boy sanoi:
Tämmöinen sitä tuli sit haettua viikonloppuna.. :hyper:
Suzuki GSX-R 1000 -03
EDIT: Pahoittelen kuvan laatua

Hemmetin hieno peli. Tonninen ärrä on kyllä luokkansa ehdoton kingi.
 
Garion: Vilkaisin sitä kuvaa nopeasti ja se heitti sen mun ruutuun "sopivaksi", vissiin..
Nyt kun maltoin katsoa sitä kunnolla niin olihan siinä laatu ihan kohdillaan, heh
 
Mieletön fiilis. Eilen ekat tyypit Hondalla.
Akku oli niin loppu aamulla että ei jaksanut edes starttia pyörittää, onneksi on polkustartti ;)
Biltsukasta hain kuitenkin uuden akun ja kun käynnistin auton niin Steppenwolfin Born to be wild soi sopivasti radiosta :rock:
 
Minkälaiset huoltovälit yleensä moottoripyörissä on ja millaisia huoltoja?
Esim. jossain Jammun R6:ssa...

Ikinä en ole vielä omistanut katupyörää mutta kovassa harkinnassa on...
 
800km tuli ajettua tänä vkl! ja hienot on fiilikset nyt näyttää kylmenevän ilmat hiukan mutta lisää vaatetta vaan päälle! kylmyys on omaa tyhmyyttä...
 
Mulle on alkanut iskeä aika rankan puoleinen prätkäkuume Yammun R6:seen... Rahat ois periaatteessa pitkän säästämisen jälkeen kasassa, mutta niitten oli tarkoitus olla alunperin muuhun tarkoitukseen (joka ei ole ajankohtainen, eikä välttämätön sekään....) Sanokaa nyt joku mulle, että noissa prätkissä menettää vaan rahansa, eikä ne ole turvallisia, kalliit vakuutukset, eikä Suomessa voi ajaa ku muutaman kuukauden jne... :)

Toisaalta, mulla on täydet bonukset, superkasko takais ettei rahat mene(henki ja terveys eri asia...), eikä toi nyt niin kauhea sijoitus ole ja lisäks tarvitsen kesäksi jonkun menopelin. :)

Oon päässyt jonkin verran tollasella kutosella pärryyttelemään, ja voi kiasus, se vei miun sydämein. Mites täällä on jengillä pelannut R6:set? Käsittääkseni laatikon kanssa (erityisesti kakkospykälä) on joillain ollut ongelmia, jos pyörä on saanut kovaa kyytiä (keulimista)? Muuten käsittääkseni toimivia vehkeitä?

Edit: Erityisesti vuosimallit 99-01 kiinnostaa. 01:sissä käsittääkseni tuota laatikon rakennetta on vahvistettu? Mitä käytännön eroja noissa pyörissä on eri vuosimallien välillä muuten? Eikö "facelift" tullut vasta 02?
 
Ja heti kärkeen toinen kysymys että onko kellään Buell merkkistä pyörää? Onko minkälainen pärrä ajella ja pystyykö viemään kyydissä hyvin? Vikoja?


Kiinnostus olisi kova :rock:
 
Back
Ylös Bottom