Niin uusi VMAX (niin kuin se nyt kirjoitetaan

) on kyllä aikamoinen supertykki, toivottavasti sillä pääsee vielä joskus ajelemaan. Se taitaa olla tämän hetken sarjatuotantopyörien kingi tehoissa ainakin paperilla, ja mitä parit reviewit olen lukenut niin potkua tuntuu riittävän myös käytännössä. :whip:
Onkohan tässä uudessa kuinka paljon säilytetty edellisen mallin turbopotkua muistuttava tehopiikki kierrosten kasvaessa? Jos oikein muistelen niin vanhassa mallissahan oli servomoottoreilla toimiva systeemi joka aukaisi ylimääräiset "kurkut" sylintereihin eli yhtäkkiä bensaa syötettiinkin tuplamäärä normitilanteeseen verrattuna. Tuo tapahtui muistaakseni jossain 6000rpm paikkeilla ja potku tosiaan tuntui. Vastaavaa systeemiä tässä uudessa ei ole mutta käsitin jostain että tuollaista tehopiikkiä olisi saatu ainakin jossain määrin aikaan muilla keinoin, varmaan jotta vanhat fanit olisivat tyytyväisiä. :D
Vaikka tehoa noissa vanhoissa ei ollut nykypäivän mittapuussa kuin maltilliset 140hv niin jotenkin tuntui että kulkua olisi ollut enemmänkin tuon "piikin" ansiosta, tämä siis omalla perstuntumalla kun parilla tuollaisella olen joskus kurvaillut. Tosin siihen että peli tuntui kulkevan isoa kovaa vaikutti sekin että ajo-ominaisuudethan tuossa vanhassa maxissa eivät olleet lainkaan noidenkaan tehojen tasalla.. aina kun mutka lähestyi niin jännäkakka meinasi tulla housuun kun peli ei oikein kääntynyt tai jarrut mainittavasti hidastaneet hah hah. :D Vanha V-Max jos mikä oli pyörä jossa tehoja pystyi käyttämään vain suorilla, tähtää-ja-laukaise -meiningillä.
Uudessa versiossa onkin aika paljon mm. R1:stä lainattua ja muutenkin paremmin mietittyä osaa alustan puolella ja jarruissa joten tuo puoli pitäisi olla paremmassa mallissa, mutkaankin uskaltaa sitten mennä hieman vauhdikkaammin. Eikös tuossa ole luistokytkinkin?
Kylmät tyypit (siis tosi kylmät kuten kuvista näkyy) otin tuossa alkuvuodesta, aikamoisen "munakas" laitos oli luonnossa pitää sanoa.

Hauskinta oli kun viereen laitettiin vanhempi maxi (joka joskus aikanaan näytti niiiin muskelilta) niin se näytti lähinnä säälittävältä mopedilta tämän uuden vieressä, nimenomaan koon puolesta. Tämä uusi on kaikilta mitoiltaan niin paljon isompi.
Muutama foto:
- Hans
PS. Niin jos minulta kysytään niin ei näillä +-3sec nollastasataan -luokan pyörillä jätetä toista saman teholuokan pyörää liikennevaloissa "naurettavan helposti" missään tapauksessa, ainakaan elleivät kuskit tiedä tarkkaan mitä tekevät kytkimen ja kaasun kanssa ja töpeksi koko kiihdytystä. :D Tai sanotaanko niin päin että jos vaikka tuollaista uutta maxia kuskaa joku vähänkin kokemattomampi kaveri kuin vaikkapa jotain kiloista kyykkyä niin ei varmasti jälkimmäinen jää mihinkään kiihdytyksessä. Toki sitten jos osat ovat toisinpäin "kyykyttelee" tuollaisen kanssa aika monia laitteita liikennevaloissa, varmaan 99% ja osat kaikesta mitä tiellä liikkuu. :D Autossakin saa (toki painosta riippuen) olla siellä lähemmäs 1000 hevosvoimaa ennen kuin alkaa pärjäämään kiihdytyksessä tällaisille tehokkaimmille kaksipyöräisille, toki sitten nopeuden noustessa pärjätään pienemmilläkin tehoilla autoissa. Ja sittenhän siihen pyörään voi asentaa sen turbon jos tuntuu että kulku ei riitä..
