Moottoripyörä?

Niin uusi VMAX (niin kuin se nyt kirjoitetaan :) ) on kyllä aikamoinen supertykki, toivottavasti sillä pääsee vielä joskus ajelemaan. Se taitaa olla tämän hetken sarjatuotantopyörien kingi tehoissa ainakin paperilla, ja mitä parit reviewit olen lukenut niin potkua tuntuu riittävän myös käytännössä. :whip:

Ei taida ihan pitää paikkaansa?

Kasawika 10r ainakin omaa samat 200hv...
 
Alkaa olemaan jo peniksen venytystä.
Paperiin katsojille käy helposti kuin entiselle pomolleni, ostettiin helvetin iso pyörä ja alle viikossa käsi 2 kohtaa poikki.
 
Kyllä näiden vehkeiden kanssa ajellessa kannattaa tosiaan pitää järki päässä, muuten lähtee lappu tai henki. Ellei käy radalla (ja on liikenteessä lainkuuliainen kansalainen) niin kaikki nämä tehopyöräthän ovat tieliikenteessä oikeastaan ihan turhia vehkeitä täällä kotimaassa. Customeilla yms. laitteilla asia on sitten hieman eri juttu mikä on aika jännä asia, 100km/h ei tunnu tehokkaalla kyykyllä ajettaessa yhtään miltään ja hieman toisen tyyppisellä kulkineella on jo ihan hyvät fiilikset. :D

- Hans
 
Onko kellään kokemuksia/mietteitä Suzuki GSX-R 750:sestä? Lähinnä tämän vuosituhannen puolella valmistetuista.
 
Allekirjoittaneellekki tuli sitten vihdoin eka iso peli harjoittelukäyttöön :D Kevarikortti ja piikki tuli hankittua silloin joskus 10 vuotta sitten :rolleyes:

3812289707_b396582f83.jpg
 
Onko kellään kokemuksia/mietteitä Suzuki GSX-R 750:sestä? Lähinnä tämän vuosituhannen puolella valmistetuista.


GIXXER.FI varmaan antaa tietoja :rolleyes: :kippis1: 750 ois kaikista fiksuin kiksu koska se on kevyt ja ketterä eikä "huuda" niinkun 600cc.
 
GIXXER.FI varmaan antaa tietoja :rolleyes: :kippis1: 750 ois kaikista fiksuin kiksu koska se on kevyt ja ketterä eikä "huuda" niinkun 600cc.
Juuri näin. On isompi moottoriltaan ja kenties tasaisempi(helpompi ja halvempi) ajaa kuin 600cc, muttei kuitenkaan sellainen tehopakkaus niinkuin 1000cc. Lisäksi olen fanittanut tätä mopoa jo ties kuinka kauan :dance:
 
Juuri näin. On isompi moottoriltaan ja kenties tasaisempi(helpompi ja halvempi) ajaa kuin 600cc, muttei kuitenkaan sellainen tehopakkaus niinkuin 1000cc. Lisäksi olen fanittanut tätä mopoa jo ties kuinka kauan :dance:

Varsinkin alottelijalle kilo kiksu on aikas raaka radalla ja muutenkin "kömpelö". Tuo 750 taipuu radalla todella hyvin ja voimaa on eri tavalla kun 600cc.

Minulla kyllä on se K3 600 :rock:
 
Kaverilla on vissiinkin vm.02 gsxr-750 ja koko ajan paskana. Ei ilmeisesti kestä keulittelua oikeen ja kaveri ei taas osaa olla keulimatta :D Onhan se seiskapuokki varsinkin kadulla huomattavasti kivempi kun on vähän enemmän sitä voimaa, radalle taas löytyy parempiakin pyöriä kun noi susukit. Sinäänsä mielenkiintoinen harhaluulo tuo "ei tonnisen tehoilla tee kadulla mitään" oman kokemuksen mukaan kadulla sitä tehoa ja vääntöä tarvitaan radalla taas aloittelija ajaa kuussatkulla varmasti kovempaa.
 
Kaverilla on vissiinkin vm.02 gsxr-750 ja koko ajan paskana. Ei ilmeisesti kestä keulittelua oikeen ja kaveri ei taas osaa olla keulimatta :D
Tai sitten sun kaveris ei osaa keulittaa ja rysäyttelee pyörää ihan huolella. Jos tuon keulittamisen tekee oikeen niin eihän se rasita pyörää enempää kuin kova kiihdyttäminen, kytkintä käyttäen ei edes sitä vertaa ja kyllä tuollainen pyörä keulimista ja kiihdyttelyä kestää. Eli kyllä vika on nyt jossain muussa.
 
Seurannut polttoaineen kulutusta ja huomaan että kesäkuussa vei vähiten (3 peräkkäistä tankkausta = 5.12, 5.12 ja 5.13 L/100km). Kesäkuussa täällä oli helteet ja nyt ilmojen kylmetessä kulutus on noussut. Luulisi että kylmällä kelillä kulutus pienenisi, kun happi lisääntyy. Vai käykö pyöräni liian kylmänä ?? tänään ajettaessa lämmöt 65-75 astetta, helteillä lämmöt oli luokkaa 80-95 astetta.
(kunhan pohdiskelen)
Mielestäni ajotavat ei kauheasti muuttunut.... ehkä kurveihin mennään entistä lujempaa :david:
 
Tai sitten sun kaveris ei osaa keulittaa ja rysäyttelee pyörää ihan huolella. Jos tuon keulittamisen tekee oikeen niin eihän se rasita pyörää enempää kuin kova kiihdyttäminen, kytkintä käyttäen ei edes sitä vertaa ja kyllä tuollainen pyörä keulimista ja kiihdyttelyä kestää. Eli kyllä vika on nyt jossain muussa.

Aluksi oli laturi paskana mitä ei varmaan voi pistää keulimisen piikkiin, sitten meni kytkinkruunu ilmeisesti keuliessa kun kytkimellä nostaa aika reippaasti ja viimeinen niitti oli nyt about totaalinen konetuho ilmeisesti voitelun petettyä kun kone ei saanut enään ölppää imettyä liian pystyn asennon takia pidemmässä siivussa. Kytkin nyt voi mennä mistä vaan mutta tuo susukin öljyn pickuppi on vakiona ilmeisesti liian edessä pidempään keulitteluun. Alas rysäytelemällä ei mene kuin stefat etupampuista mikä nyt on pieni vaiva noihin kone juttuihin verrattuna. Kannattaa vähän penkoa netistä tarinoita miten siinä omassa pyörässä kestää kone vakiona pidempää keulimista ennen kuin rupeaa vetelemään hirveitä siivuja varsinkin V-kone pyörissä on aikamonessa malissa ongelmia asian suhteen.
 
Aluksi oli laturi paskana mitä ei varmaan voi pistää keulimisen piikkiin, sitten meni kytkinkruunu ilmeisesti keuliessa kun kytkimellä nostaa aika reippaasti ja viimeinen niitti oli nyt about totaalinen konetuho ilmeisesti voitelun petettyä kun kone ei saanut enään ölppää imettyä liian pystyn asennon takia pidemmässä siivussa. Kytkin nyt voi mennä mistä vaan mutta tuo susukin öljyn pickuppi on vakiona ilmeisesti liian edessä pidempään keulitteluun. Alas rysäytelemällä ei mene kuin stefat etupampuista mikä nyt on pieni vaiva noihin kone juttuihin verrattuna. Kannattaa vähän penkoa netistä tarinoita miten siinä omassa pyörässä kestää kone vakiona pidempää keulimista ennen kuin rupeaa vetelemään hirveitä siivuja varsinkin V-kone pyörissä on aikamonessa malissa ongelmia asian suhteen.
Aaah, sun kaveris onkin liian hyvä keulimaan...:thumbs:
 
Seurannut polttoaineen kulutusta ja huomaan että kesäkuussa vei vähiten (3 peräkkäistä tankkausta = 5.12, 5.12 ja 5.13 L/100km). Kesäkuussa täällä oli helteet ja nyt ilmojen kylmetessä kulutus on noussut. Luulisi että kylmällä kelillä kulutus pienenisi, kun happi lisääntyy. Vai käykö pyöräni liian kylmänä ?? tänään ajettaessa lämmöt 65-75 astetta, helteillä lämmöt oli luokkaa 80-95 astetta.
(kunhan pohdiskelen)
Mielestäni ajotavat ei kauheasti muuttunut.... ehkä kurveihin mennään entistä lujempaa :david:
No ainakin ruiskupyörän kohdallahan tuo nyt tuntuisi ihan järkevältä; enemmän happea - > enemmä bensaa pystyy syöttämään seoksen pysyessä optimaalisena - > ainetta kuluu enemmän (ja tehoaki toki enemmän).
 
Back
Ylös Bottom