Moottoripyörä?

Kuinkahan paljon tuommonen sigman fillariin tarkotettu mittari kusee moottoripyörässä 60-80 vauhdissa? Omassa pärrässä ei ole mitään mittareita ja mukava olis tietää edes noin suurinpiirtein vauhti kaupungissa.
 
Ei sen pitäisi pahemmin valehdella. Ehkä pari kilometriä heittoa.
Oikein konffattuna ei virhettä lähellekään noin paljon. Jossain turbohirviössä oli muutama vuosi sitten kentokentällä Sigman ja GPS:n ero < 1 km/h noin 330 km/h vauhdissa eli erittäin tarkkoja laitteita ovat.
 
Itsellä joku merkintön wnb sigma pyörässä kiinni muutaman kokeilun jälkeen sain kalibroitua oikean renkaan kehän sinne gps:än lukemiin vertaamalla. Alle 60km/h kyydeissä se nopeuden päivitys kerran per kierros on vähän liian pieni ja lukema tuppaa pomppimaan vähän miten sattuu jolloin sitä on vaikea verrata gepsiin. Välillä 60-160 tuntuu näyttävän ihan kilometrin tarkkuudeella oikein kovemmissa vauhdeissa ei nakupyörällä kerkeä mittarin ja gepsin lukemia vertailemaan, tietenkin voisi joskus verrata vehkeisiin tallentuneita huippunopeuksia mutta tokkopa tuolla on väliä kovaa mennään joka tapauksessa :D Kovissa kyydeissä taitaa rengas vähän venyä pysty suunnassa joka vaikuttaa mittaus tarkkuuteen tiedä sit onko tuollakaan hirveesti merkitystä...
 
Itsellä joku merkintön wnb sigma pyörässä kiinni muutaman kokeilun jälkeen sain kalibroitua oikean renkaan kehän sinne gps:än lukemiin vertaamalla. Alle 60km/h kyydeissä se nopeuden päivitys kerran per kierros on vähän liian pieni ja lukema tuppaa pomppimaan vähän miten sattuu jolloin sitä on vaikea verrata gepsiin.

Mulla oli nakupyörässä Sigma 800 ja se näytti tasaisessa vauhdissa tasaisia lukemia, vain kovemmissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa hyppi noin 5-10 km/h askelin. Kyseessä oli siis langallinen mittari, langattomissa on kuulemma enemmän ongelmia. Toinen huomionarvoinen asia on että Sigmat näyttävät nopeuksia 299 km/h asti, kun taas kaikkein halvimmat fillarimittarit näyttävät vain 99 km/h asti.

Asetukset saa kerralla kohdalleen kun laittaa autotallin lattiaan ja renkaaseen merkin (teippi tms.) ja työntää prätkään yhden renkaan pyörähdyksen verran. Kun renkaan merkki ottaa seuraavan kerran lattiaan, niin siitä vain rullamitalla mitataan renkaan ympärysmitta. Jos oikein hifistelee, niin pitää säätää mittari uudelleen kun kumit kuluu :)
 
Jaahas ilmeisesti la Kemoraan Spyke -päiville ja ma Alastaroon vapaaseen kokeileen radalle saako sen polven maahan ;). Onko muita tulossa?
 
Jaahas ilmeisesti la Kemoraan Spyke -päiville ja ma Alastaroon vapaaseen kokeileen radalle saako sen polven maahan ;). Onko muita tulossa?

Pääseekö kemoraan kuka vain? Samana päivänä Botniaringillä Koskenkorwa mc:n ajopäivä.. Saas nähä ehtiikö/pääseekö kumpaankaan.
 
Pääseekö kemoraan kuka vain? Samana päivänä Botniaringillä Koskenkorwa mc:n ajopäivä.. Saas nähä ehtiikö/pääseekö kumpaankaan.

Juu pääsee, jos on Spykee päällä saa alennusta.
Katos katos, Botniaringi olis kyllä lähempänä taidamme kavereidin kanssa suunnata sinne. Lauantaille ainakin vielä lupaa aurinkoa pohojanmaalle.
 
Kyllä joskus tosiaan luulin, että osaisin muka ajaa. Kyllä eka kerta Busalla laitto pojan ojennukseen aika äkkiä. No, tietääpä ainakin sen, että pienellä sitten lähdetään liikkeelle :)

PS. Ajoin Busalla kolmosella 120 ja silläkään uskaltanu vääntää kahvaa :) Tuntu, että löytyy löytyy!

PPS: Onks kellään myynnissä vaikka 250 cc? ;)
 
Äkkiä siihen vauhtiin tottuu. Nykyään ei meinaa eturatas pysyä tontissa vaikka ajais shortseilla.

Radalla muuten lähtee kaikki luulot siitä että osais ajaa pyörää.
 
Tällä Ducatin Streetfighterilla tuli kurvailtua viime viikonloppu kun oli koeajossa. Kyllä olikin uskomattoman upea vekotin, huh huh!

_medium.jpg


_medium.jpg


_medium.jpg


- Hans
 
Oon nyt isäukon saanu taas mopokiimaan yllytettyä, mikä tarkoittaa, että se ei paljoo ajele ja mulle se jää. Voisitteko eka pyöräks suositella jotain 750-1000 cc 2001- ja uudempia.

Jos esim. 750 gixxeri vaikka 2001 etiäpäin vois olla aika jees.

Ehdottakaa jotain hyvää mooppedia!
 
Äkkiä siihen vauhtiin tottuu. Nykyään ei meinaa eturatas pysyä tontissa vaikka ajais shortseilla.

Radalla muuten lähtee kaikki luulot siitä että osais ajaa pyörää.
Eikö sulla ollut tonninen räärää honda? Siinä taitaa löytyä spesiaalikilpi vai oonko sekottanut kaverin?
 
Sniffari sanoi:
Kyllä joskus tosiaan luulin, että osaisin muka ajaa. Kyllä eka kerta Busalla laitto pojan ojennukseen aika äkkiä. No, tietääpä ainakin sen, että pienellä sitten lähdetään liikkeelle

PS. Ajoin Busalla kolmosella 120 ja silläkään uskaltanu vääntää kahvaa Tuntu, että löytyy löytyy!

Toinen koeajo tehty?

Joku taisi kirjoitella moottoripyörä.orggiin tai busanisti palstalle, että busa on helpompi kuin R6 yamaha.. ;)

Kaverikin osti kevarin jälkeen ekaksi isoksi pyöräksi vanhan busan, vielä se on hengissä.
 
Juu rr ja minikilpi on ja siitä jo kirjallinen huomautuskin. Ootko bongaillu?
Foorumille tulee jauhettua niin paljon paskaa ettei voinu olla huomaamatta. Naapurikylästä kotosin.
Ninjassa oli kans minikilpi eikä poliisi tuumannut mitään kun meikän ja normi rytkösen perässä tuli muutaman metrin päässä Oulun yössä..

Kuumottashan tuo ajelemaan mutta taitaa jäädä haaveeksi kun ei nimeltä mainitsematon emc saa hommattua yhtä tiivistettä :curs:
 
Toinen koeajo tehty?

Joku taisi kirjoitella moottoripyörä.orggiin tai busanisti palstalle, että busa on helpompi kuin R6 yamaha.. ;)

Kaverikin osti kevarin jälkeen ekaksi isoksi pyöräksi vanhan busan, vielä se on hengissä.

R6 on jotain tonnin busaa keveempi :)

Menee niin kuin kiskoilla se busse. Hieno pyörä, hieno pyörä.
 
Back
Ylös Bottom