Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistäs suomesta tilaamalla sais sellasen hienon obd porttiin laitettavan lcd näytöllisen systeemin, joka näyttäs kulutuksen ja mahdollisia vikakoodeja yms yms?
Deal extremessä olis tollanen myynnissä hintaan 130e mut mietin vaan saisko suomesta tollasia.
 
Oiskohan laturissa kilometrit täynnä? Eli ei jaksa ladata, mutta sen verran riittää viel eloa et pysyy auto jotenkuten käynnissä.

e: jos mahdollista niin kannattaa mitata latausjännite tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
Taisi olla vika akussa, eikä laturissa. Tänä aamuna mittasin akun varauksen (12.3V), auto ei kummiskaan käynnistynyt. Mittasin jännitteen sen jälkeen uudelleen ja varaus heittelehti välillä 11.1-11.7V. Uudella akulla ei tuota tehnyt ja auton ollessa käynnissä varaus näytti 14.4V, joten laturi kyllä toimii.
 
Mun lohkolämmitin on kärähtänyt enkä aio uusia sitä. Onko porukalla mielessä jotain hyviä kikkoja miten lämmittää kone kovilla pakkasilla? Vituttaa jo pelkästään se ajatus että moottori pyörii -25c asteisella öljyllä.
 
Mun lohkolämmitin on kärähtänyt enkä aio uusia sitä. Onko porukalla mielessä jotain hyviä kikkoja miten lämmittää kone kovilla pakkasilla? Vituttaa jo pelkästään se ajatus että moottori pyörii -25c asteisella öljyllä.

Ööö..miksi hitossa et aio uusia sitä? Uusi vastus maksaa ehkä reilu 50e. Jos kyseessä on joku pommi, johon 50-100e on liian iso sijoitus, niin ei luulis paljoa kiinnostavan myöskään koneen kärsiminen kylmäkäynnistyksissä..
 
Joku puhallin tohottamaan öljypohjaan ja suojaat auton keulan ettei lämmin ilma karkaa heti. Tai ryssätyyliin: nuotio koneen alle ;)
 
Ööö..miksi hitossa et aio uusia sitä? Uusi vastus maksaa ehkä reilu 50e. Jos kyseessä on joku pommi, johon 50-100e on liian iso sijoitus, niin ei luulis paljoa kiinnostavan myöskään koneen kärsiminen kylmäkäynnistyksissä..

Jos tolla hinnalla löytyy niin vaihdan sen.Edellisessä nissanissa tuli hintaa 180e ja vitun hankala vaihtaa.
 
Miksi wankel on niin epäluotettava?

Arvaisin että: korkea litrateho (josta aiheutuu korkea kulutus), verrattain alhainen vääntö ja kireä ylärekisteri + että sitä wankkelia pitää polkea kuin ilmaista huoraa että se kulkee mihinkään.

Asiaan myös voi vaikuttaa se, että wankkelista on pakko tehdä mahdollisimman kevyt ja pieni, jotta siinä olisi ylipäätänsä mitään järkeä.
 
Viime viikolla auto piti hirveää ulinaa, päättelin että laturi on tullut tiensä päähän ja varasin rempan. No ulina loppui itsekseen, ei mitään probleemia enää ja huomenna olis huoltoaika. Tohtisko perua vai vaihtaisko ihan varuiksi? Sen tietää että se pettää sitten viimeistään joulun menoliikenteessä, pimeällä metsätaipaleella joko hirveässä räntäsateessa tai 30 asteen pakkasessa. :jahas:
 
Arvaisin että: korkea litrateho (josta aiheutuu korkea kulutus), verrattain alhainen vääntö ja kireä ylärekisteri + että sitä wankkelia pitää polkea kuin ilmaista huoraa että se kulkee mihinkään.

Asiaan myös voi vaikuttaa se, että wankkelista on pakko tehdä mahdollisimman kevyt ja pieni, jotta siinä olisi ylipäätänsä mitään järkeä.


Lisätään vielä apex tiivisteet,jotka ovatv"männänrenkaina"

- - - Updated - - -

Viime viikolla auto piti hirveää ulinaa, päättelin että laturi on tullut tiensä päähän ja varasin rempan. No ulina loppui itsekseen, ei mitään probleemia enää ja huomenna olis huoltoaika. Tohtisko perua vai vaihtaisko ihan varuiksi? Sen tietää että se pettää sitten viimeistään joulun menoliikenteessä, pimeällä metsätaipaleella joko hirveässä räntäsateessa tai 30 asteen pakkasessa. :jahas:

Moniurahihnan kiristin,?
 
Moniurahihnan kiristin,?

En oikein usko, luulisin tunnistavani luistavan hihnan äänen. Lisäksi tää kuului yhtä kovaa riippumatta kierroksista, taajuus vain muuttui. Hihnan luisto yleensä loppuu kun antaa kierroksia?
 
Taas vaihteeksi toyota ollut pajalla milloin minkäkin vian takia. Just rupesi hihna jälleen kerran luistamaan, alustassa taas kaikki _väljää_ , lohkolämmitin lakkasi toimimasta. Mitäs muuta. Niin, pakittaessa kuuluu jotain ihme kolinaa takapäästä ja eivät löydä merkkihuollossa että missä vika. Noh, rahallahan siitä pääsee.

Tänään tuli uusi vika, oikealle vilkkua käyttäessä vilkku välkkyy hirveätä vauhtia eli vilkussa vika. Etuvilkku palaa, takavilkku ei. Mutta miksi ei? Vaihdoin polttimon tietysti ja kaikki näyttää päällisin puolin ok:lta, mutta kun ei niin ei?
 
En oikein usko, luulisin tunnistavani luistavan hihnan äänen. Lisäksi tää kuului yhtä kovaa riippumatta kierroksista, taajuus vain muuttui. Hihnan luisto yleensä loppuu kun antaa kierroksia?

ei tarvii hihnan luistaa jos kiristäjä pitää ääntää, on siin kiristäjässäkin laakeri ;) mikäli sul on siel moniurahihna ei eikä kiilaa?
 
Tänään tuli uusi vika, oikealle vilkkua käyttäessä vilkku välkkyy hirveätä vauhtia eli vilkussa vika. Etuvilkku palaa, takavilkku ei. Mutta miksi ei? Vaihdoin polttimon tietysti ja kaikki näyttää päällisin puolin ok:lta, mutta kun ei niin ei?

Vilkun rele, varsinkin jos valo palaa jatkuvasti, eli ei vilkuta.
 
Tämä on tyhmä kysymys mutta kun en ole käynyt autokoulua niin en tiedä vastausta.
Sammuuko auto jos on vaihde päällä ja nostaa kytkimen kokonaan ylös käsijarrun ollessa päällä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom