Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Vilkuttaako tasaisesti vai jotakin viestiä? jos vilkuttaa jotain viestiä esim 2 pitkää 2 lyhyttä 2 pitkää, tauko, niin googleta vikakoodin perusteella mistä johtuu. Tarkista kanssa airbagiin liittyvät liittimet ettei oo irronnu. Mulla irtos penkin alta airbagin liitin kun siirsin penkkiä eteenpäin ja alkoi vilkuttamaan sitä valoa. Korjaantui kun painoin liittimen taas pohjaan.

Joo mä alustavasti kattelin penkkien alle mut pitää vielä kattoa tarkemmin. Se valo vilkkuu tasaisesti ja siihen näyttöö tulee jotain siitä airbagista ja sitten teksti detailed info.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan käyttänyt tai tietääkö kenenkään käyttäneen 130 watin hehkuja Boschin Rallyissa? Kestääkö umpio sen? Paikallinen liike mulle niitä tarjosi, kertoi että muihin lyhtyihin ei suositella.

Mulla on nyt 100 watin hehkut 2,5 neliön johdoilla. Jos vaihdan 4 tai 6 milliseen niim tuskin kirkastuu yhtään? Pitäs kuulemma olla paksumpaa, mutta pelittää näinkin hyvin.

Sais sillä yhden watin lisää :D suhteellisen veemäistä tavaraa jo neljä neliöinen.

Lisätään nyt vielä yks tyhmä kysymys. Onko kukaan laittanut led pakkivaloja? Silleen että niillä jopa näkis peruuttaa. Käytin semmoista joka suuntaan leditettyä, mutta teho oli huonompi kuin hehkulla. Pitäiskö sen olla semmonen kalansilmällä varustettu, että näkis?

Pahoittelen tyhmää kysymystä...
Nyt kun alkaa olemaan renkaiden vaihto ajankohtaista pikkuhiljaa niin kattelin noita pulttipyssyjä ja noissa paineilmavehkeissä näyttää olevan joissain jopa 1356Nm vääntöä niin miten vitussa joku esim. 60kg ihminen voi pitää siitä kiinni pyörimättä itse holtittomasti ympyrää kun painaa liipasinta?

Pahoittelen tyhmää kysymystä...
Nyt kun alkaa olemaan renkaiden vaihto ajankohtaista pikkuhiljaa niin kattelin noita pulttipyssyjä ja noissa paineilmavehkeissä näyttää olevan joissain jopa 1356Nm vääntöä niin miten vitussa joku esim. 60kg ihminen voi pitää siitä kiinni pyörimättä itse holtittomasti ympyrää kun painaa liipasinta?

Se tulee impulsseina. Jos olisi jatkuvaa vääntöä, niin ei varmaan onnistuisikaan.

Ja jos pyssyn ostaa niin kannattaa ostaa samalla momenttivarsi/hylsy niin voi laittaa myös pyssyllä kiinni ilman pelkoa että pultti katkeaa tosin kannattaa lopullinen momentti laittaa momenttiavaimella ja saa myös tienpäällä irti...Muutaman auton kanssa kironnut kun laitettu pyssyllä kiinni niin ei meinaa saada irti ilman pyssyä.

Mulla on autossa tollanen integroitu toi audiokeskus, siinä on cd-soitin, radio bensankulutukset sun muut samassa. Cd-soitin ei kuitenkaan toimi, enkä jaksaisi vanhaa paskaa korjauttaakkaan. Jos hommaan siihen jonkun soittiminen missä on bluetooth tuki ja mp3sille liitäntä niin onko siitä jotain haittaa? Ei varmaankaan noi kulutukset näy eikä muut mutta onko siitä oikeasti jotain haittaa käytölle? En mä niitä kulutuksia sun muita vauhteja siitä näytöltä muutenkaan koskaan katsele? Eli onko auton käytölle oleellinen se auton oma setti vai voiko sen vaan vaihtaa modernimpaan audio vehkeeseen?

Auton merkki&malli vois auttaa. Riippuu niin paljon autosta. Esim mun autosta hävis mankan vaihdon yhteydessä sieltä näytöltä se mankalta tuleva data, koska auto ja soitin ei puhuu samaa kieltä :jahas:

2004 toyota corolla verso, mua ei häiritse jos joku näkyviin tuleva data jää pois, kuhan vain sais jotain muuta kuin radion autoon.

Sähköhommelit on ihan pyllystä enkä sitä ymmärrä joten kysyn täältä. Voiko tupakansytyttimestä ottaa virran 55w xenonpolttimolle?

Sähköhommelit on ihan pyllystä enkä sitä ymmärrä joten kysyn täältä. Voiko tupakansytyttimestä ottaa virran 55w xenonpolttimolle?

55w/12v = 4,5A. Tupakinsytyttimen sulake lienee jotain 10-15A joten pitäis voida.

No ainakin katalysaattorivaurio on teoriassa mahdollinen jos pitkään päästelee menemään lambdan antaessa vääränlaista infoa seoksesta.

Eipä siinä muuta kummempaa yhdellä pätkällä ole, kuin kulutus. Itse päästelin 940 Volvolla 600 kilsaa putkeen kulutuksen ollessa yli 20 litraa satkulle :lol2:

Edit. Minkä helvetin takia xenon pitäisi laittaa tupakansytkäriin kiinni?

Eipä siinä muuta kummempaa yhdellä pätkällä ole, kuin kulutus. Itse päästelin 940 Volvolla 600 kilsaa putkeen kulutuksen ollessa yli 20 litraa satkulle :lol2:

Edit. Minkä helvetin takia xenon pitäisi laittaa tupakansytkäriin kiinni?

Ostin motonetistä todella halvan hakuvalon missä on H3 kantainen halogeeni, tuli vaan mieleen voisko sitä hieman upgreidata :D Itseasiassa vaihdoin siihen jo 100w halogeenin mutta en tosta xenonista oikeen tiedä että tarviiko se kuitenkin enemmän virtaa kun siinä on ne ballastit ja kaikki. Maksavatkin vielä pirusti, taitaa jäädä tekemättä.

Autossa tollaselle nyt ei hirveesti käyttöä tule mutta veneessä vois tulla enemmänkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom