Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Aa :D oletin jotain ajovalohommia tms. Xenon tarttee sen ballastin. Et lediä harkinnu?

Ledi ois kyllä kiva, en ole itseasiassa yrittänyt paljoa etsiäkään.

Edit. Mahtaako 100w halogeenia vastaavaa H3 kantaista ledpolttimoa löytyäkään mistään. Toi nykynenkin valaisee kuitenkin esimerkiksi rivitalon päädyn hyvin ainakin 150m päästä :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
APUA! miten helvetissä tohon uuskoppaseen skeidaan vaihdetaan avaimen patteri??? Mitä googlaa selitykset on että "se on helppoo mutta ei sitä pysty selittää". Sit kun löysin yhden graafisen pedarin niin siinä visu on että "paina sivuilta" ja sitten se luukku/kansi aukee. Mutta toi avain on toiselta sivulta semmonen että ei siinä oo mitään painettavaa ja toiselta sivulta semmonen että eihän sinne koloon mahdu edes mun pikkunen peukku. Ja niissä pedariohjeissa sanottin että "ei saa käyttää voimaa ja ei saa käyttää työkaluja". Mä oon ihan käsi kaikessa tekniikassa mikä vituttaa muijaa niin jos joku pystyis neuvomaan miten ton 2005-> skeidan avaimen patterin saa vaihdettua voisin saada myös tänään pillua. Et pliis, skeidan omistajat, kertokaa miten se tehdään.
 
Jeesaisko toi käyttöohje?

Kerro ihmeessä tuliko pildee.

Kyllä mä käyttöohjeen on lukenut. Siinä on joku virhe kun vitut se luukku tolla tavalla esitettynä mihinkään aukee. Toisella puolella ei oo mitään mistä painaa, ja toisella on kolo johon ei sormi mahu. Joko noissa ohjeissa on virhe tai sitten on joku todella idioottitason perusjuttu jota mä teen väärin. Mut ei todellakaan tapahdu mitään kun painaa sivuista ton oheen sivun 2 mukaan. Mulla ei ole siis mitään vaikeuksia hahmottaa mikä on se luukku jonka alla patteria on. Ja tosiaan tekis mieli saada pildee pitkästä aikaa niin jeesatkaa nyt Skeida-miehet tai semmosen tuntevat mua.
 
Kiitos CRG! Kiitos Youtube. Tässä siis tämä Skeidan oma "ohje":

Naumlyttoumlkuva2013-11-04kohteessa221123_zpsc913e393.png


Ja se tärkein tieto että Pildee tuli aamulla ja illalla vielä huulihölkkä!! Pienen lapsen isälle aivan luksusta! Sä oot CRG mun idoli. Mut oikeesti - tossa vitun käyttöohjeessa on siis IHAN KAIKKI pielessä verrattuna siihen miten se patteri oikeesti vaihtuu. Kohta 1 "paina VAROVASTI sivuista" kun oikeasti pitää KIERTÄÄ REIPPAASTI RUUVARILLA SIIHEN VARATUSTA KOLOSTA ja liike siis aivan eri suuntaan kuin painaa eikä todellakaan varovasti. Ohjeet antaa ymmärtää kunhan vaan "painat varovasti kohdista 1" niin patterin kansi jotenkin maagisesti vain irtoaisi, kun todellisuudessa sekin piti vääntää auki ihan reipasta näppivoimaa käyttäen sen jälkeen kun avaimen oli saanut kahteen osaan. Vielä kolmas pielessä ollut kohta on että ei todellakaan patteri irtoa painamalla tosta enemmän tai vähemmän kryptisestä kohdasta "2", vaan sekin ruuvarilla varovasti ylöspäin vääntämällä.

Se pitää sanoa Skeidan puolustukseksi että patteri on tosi pitkä ikäinen, Opelissa sai tyyliin kolme kertaa vuodessa vaihtaa patterin.
 
Mikä Opel? Mun Omegassa menee vuoden samalla patterilla, vaikka päivittäistä käyttöä. Tosin on jotkut valittaneet jopa 2 viikon vaihtoaikaa :eek:

Gee Koppanen Astra oli enkä yhtään liioittele et kolme kertaa vuodessa sai vaihtaa kaken patteria. Ihan paska auto. Päätin sen jälkeen et oon ostanu Opelin kaksi kertaa - ekan ja vikan. Avaimen patterin lisäksi sen lamput paukku parin kuukauden välein, onneks siinä ne pysty vaihtaa ite, mutta kyllä kestovitutti se ainainen lamppujen vaihtelu. Tuttu mekaanikko selitti jotain (mä en siis autoista mitään ymmärrä) että siinä G astrassa on jotenkin ihan päin vittua suunniteltu ne sähköt. Mene ja tiedä. Skeidassa ei oo polttimot palanu vielä kertaakaan.
 
Ilmeisen onnistunut patterinvaihto ;) Räpelsin ton kooran ohjeen mukaan kokeiluksi omaa avainta pari minuuttia ja turhauduin.
 
Mitä materiaalia oletta tukkineet diesel auton keulaan talveksi? Karjala laatikon pahvi ei napeksi. Joku ohuehko kumiläpyskä muotoon leikattuna feat. nippusiteet?
 
^Edelliseen leikkelin juurikin kaupasta ostamastani jalkatilan kuramatosta sopivat palat ja nippusiteillä kiinni. Nykyseen ocuun tarvis kanssa askarrella jostain. Ajattelin tehdä 2 osasen eli pienemmillä pakkasilla puoliks peitetty ja sitten talven edetessä kokonaan umpeen. Tai stten laiskuus iskee ja kerrasta umpeen :D
 
Mikäs mahtaisi olla honda accord -05 vikana? Eilen auto toimi normaalisti vielä. Tänään kun yritti käynnistää niin auto ei käynnisty. Virrat päällä mittareiden valot vilkkuu nopeasti ja käynnistettäessä kaikki valot sammuu eikä mitään tapahdu. Jos radion laittaa päälle ja painaa jarrupoljinta, niin radio sammuu. Jarrun kun päästää niin radio menee taas päälle. Virtaa antamalla auton saa kumminkin käyntiin. Akku on vain pari vuotta vanha optima yellow top, joten ei siinä luulisi olevan vikaa.
 
Mikäs mahtaisi olla honda accord -05 vikana? Eilen auto toimi normaalisti vielä. Tänään kun yritti käynnistää niin auto ei käynnisty. Virrat päällä mittareiden valot vilkkuu nopeasti ja käynnistettäessä kaikki valot sammuu eikä mitään tapahdu. Jos radion laittaa päälle ja painaa jarrupoljinta, niin radio sammuu. Jarrun kun päästää niin radio menee taas päälle. Virtaa antamalla auton saa kumminkin käyntiin. Akku on vain pari vuotta vanha optima yellow top, joten ei siinä luulisi olevan vikaa.

Akku laturiin ja uutta yritystä. Alhainen varaus akussa saa nykyautot käyttäytymään mitä ihmeellisimmin.

Edit. Nii ja muista ajaa sillä autolla pitempääkin ajoa. Noinkin uudessa autossa on elektroniikkaa jo niin paljon, että akulta vaaditaan paljon. Tyhjäkäynnillä akku ei latadu.
 
Mutta miten sen akun varaus yhtäkkiä olisi purkautunut? Kun auto saatiin käyntiin niin ajoin sillä 40km moottoritietä...ei tainnut sitten riittää akun lataukseen.

Ajoit 40 kilsaa ja sama vika jatkuu edelleen/tuli uudestaan? Onko ajaessa radio vika? Minkä värinen akun huoltosilmä on? Siis jos on. Mittaa akulta jännite. Kuulostaa kyllä ihan akku vialta näin ensimmäisenä.

Edit. Kyllä tuon lenkin pitäisi akku ladata.
 
Ajoit 40 kilsaa ja sama vika jatkuu edelleen/tuli uudestaan? Onko ajaessa radio vika? Minkä värinen akun huoltosilmä on? Siis jos on. Mittaa akulta jännite. Kuulostaa kyllä ihan akku vialta näin ensimmäisenä.

Edit. Kyllä tuon lenkin pitäisi akku ladata.

Sama vika jatku. Auton kun sammutti, niin ei enää käynnistynyt. Radio toimi normaalisti. Kerran auto kuitenkin meinasi sammua, kun jarrutin vähän voimakkaammin. Pitäisi mitata kuhan käy huomenna ostamassa välineet.

Ps. Ei tainnut huoltosilmää akussa olla
 
Oiskohan laturissa kilometrit täynnä? Eli ei jaksa ladata, mutta sen verran riittää viel eloa et pysyy auto jotenkuten käynnissä.

e: jos mahdollista niin kannattaa mitata latausjännite tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom