mm Reidet jumittavat:

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sfl
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

sfl

Ikä
41
Terves.

Lopetin jalkojen treenaamisen tuossa joskus toukokuun puolessavälissä (?), syynä reisien tukkoisuus. Takareidetkin lyövät samaa efektiä. Kokonaisuudessaan miltei kaikki lihasryhmät jaloissa eivät näytä toimivan. Pohkeetkin kapinoivat >_<

Kun jännitän reisilihaksen/(t), tuntuvat ne tunnottomilta ja tuntuu kuin niissä olisi kova paine. Ei sen mitään, mutta väsyvätkin helposti (pelkästään tämä kerran jännittäminen riittää) ja kun kesällä tein viiden~ viikon lepotauon jälkeen taas jalkoja kaksi kertaa (kerran per viikko). Tulos oli aika samanmoinen, ei niin paha, mutta huonolta tuntui.

Tänään sitten ensimmäinen jalkapäivä ja fiilis oli enemmän kuin perseestä. Ensimmäisen syväkyykkysarjan jälkeen meinas perse revetä, kun jaloissa semmoset paineet, etteivät melkein kantaneet.

Tein ennen jalkoja niin, ettei viimeisen reisien ojennus-sarjan jälkeen jalat kantaneet, kun laitteesta nousi. Fiilis oli mitä parhain ja reeni onnistunut. Nykyään eivät jaksa mitään ja ei tee mieli reenata :itku:

Mikäköhän tässä mahtaa olla ongelman ydin? Ainut asia mikä tulee mieleen on se, että juon nykyään aivan liian vähän nestettä (vettä).

Taktiset mitat: 173/70~ , ikä 22.

Kiitosta vaan etukäteen vastanneille. Pakko tähän on joku roti saada, rakastan jalkatreeniä :haart:

-SF

sfl sanoi:
Mikäköhän tässä mahtaa olla ongelman ydin? Ainut asia mikä tulee mieleen on se, että juon nykyään aivan liian vähän nestettä (vettä).
No lisäät siinä tapauksessa reilusti mineraalisuolaa joka ruokaan ja välipalaan ja juot päivän aikana 4-6 litraa vettä.

Kaippa venyttelet kunnolla treenin jälkeen? Mun oli joskus mahdotonta tehdä kyykkyä kun meni niin hapoille ekassa sarjassa ettei melkein pystynyt kävelemään, venyttely auttoi. Mielestäni kannattaa venytellä jalkoja kevyesti myös ennen treeniä.

Tomi sanoi:
No lisäät siinä tapauksessa reilusti mineraalisuolaa joka ruokaan ja välipalaan ja juot päivän aikana 4-6 litraa vettä.

:lol2:

Mä suosittelen kysyjän antamista tiedoista huolimatta venyttelyä.

Trifixion sanoi:
:lol2:

Mä suosittelen kysyjän antamista tiedoista huolimatta venyttelyä.

Oon kyllä venytellyt huolella ennen, mutta aina se jää reenin jälkeen toiselle asteelle..

No koetellaan :) Kiitoksia vaan.

Olen tätä sanonut joskus mutta alaraajojen ongelmat johtuvat usein selästä, selkärangassa saattaa olla jotain pielessä, nikamalukko niin että painaa jotain hermoa ja lyö lihaksia tukkoon.

Yksi esimerkki omalla kohdallani oli oikean kyynärvarren kivut, jota luulin tulehdukseksi, sitten mennä fysioterapeutille yläselän kipujen takia, niin fysioterapeutti totesi: "ai se menee jo kyynärvarsiin asti", rintarangan nikamissa oli lukkoja+niskassa+keskellä selkää myös. Kun yksi paikka menee jumiin niin väärät lihasten kuormitusmallit vetää muita lihaksia jumiin.

Syy ei välttämättä ole lihaksessa, vaan jossain muualla on se heikko lenkki, lihastulehdus on periaatteessa aika vaikea saada, riippuen toki treenin määrästä yms. tekijöistä.

Edit: fysioterapeuttien kyvykkyydessä on huikeat erot välillä, ihan kenelle tahansa en kyllä selkärankaan antaisi käsiteltäväksi.

Ja venyttelystä kun tuli puhe niin tulisi tehdä esim. 1 venyttelyharoitus viikossa....sillain että venyteltävää lihasta ei saisi reenata seuraavana päivänä. ja ideanan se että 2*2min / lihas tai venyttelyliike. Tämän neuvoi eräs kansallisen tason aitajuoksija ja se toimii oikein kunnolla. Kiitoksia isolle O:lle jos luet tätä.:rock: Todella toi syvävenytys on ollu itelle se juttu...vaikka käy hieronnassa niin se elastisuus meinaa sitten loppuvaiheessa hävitä niin syvävenyttelyä kehiin niin alko itellä esim takareidet voimistumaan oikein kunnolla. varsinkin juuri nuo reidet/pohkeet/selkä kaipaa venyttelyä ja paljon, koska niitä käytetään periaatteessa koko ajan.

voihan se olla, että on jotain napsahtanut :o voisi käydä muutenkin kun on tarve.

Kiitos :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minulla ollut sama ongelma, portaita noustetta puutuivat ja pitkän istumisen jälkeen jalkoja pisteli niin että oli pakko nousta ja tehdä pienet venytykset. nykyään toimivat jo paremmin. Jalat hierotaan kerran viikossa, kerran viikossa kunnon venyttelyt, nämä eivät vielä auttaneet joten treenaat nykyään jalat 10.päivän kierrolla. NYT TOIMIVAT TAAS. Kokeile ihmeessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom