Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
älkää nyt puhko 10kg pelkkää lihasta vuodessa. max 6kg... kannattaa lukea lihas-anatomian kirjoja (lääkäri teoksia, mis nää on oikeesti tutkittuj juttuja) tääl kuulee kaikkee roskaa.
En usko, en millään. Se nyt vain on niin, että jos syö yli kulutuksen, painoa kertyy lisää - joko lihana tai läskinä, mutta painoa tulee.Uskotteko että joillain ei vain se paino nouse kunnolla vaikka söis mitä. Ja ne jotka on ollut joskus läskejä... te ette voi edes ymmärtää
En usko, en millään. Se nyt vain on niin, että jos syö yli kulutuksen, painoa kertyy lisää - joko lihana tai läskinä, mutta painoa tulee.
Olin itse aikanaan sitä mieltä, että minulla on 'nopea aineenvaihdunta', olen 'hardgainer' ja minuun ei tartu liha eikä läski millään eikä ikinä. Ja laihat geenitkin löytyy, kaikki sukulaismiehet yhtä laihoja. Olin myös sitä mieltä, että syön aivan mahdottomasti, ja tuon huomion vahvisti kyllä koko tuttavapiirikin. "Syö enemmän" kuulosti lähinnä naurettavalta neuvolta, kun kerran söin joka päivä kaksi reilua ateriaa, ja aina napani niin täyteen, kuin voi.
Minun kohdallani tilanne oli tämä:
- Aamulla kuppi kahvia, aamulla kun ei ruoka maistu.
- Ruokalalounas - pääosin hiilareita
- Töiden jälkeen välipala, ehkä leipää tjsp.
- Illalla tukeva illallinen - myös pääosin hiilareita.
Vaivauduin pitämään vähän aikaa kirjaa syömisistäni ja kalorien laskeskelu paljasti, että noilla sapuskoilla ei saa päivässä parhaallakaan tahdolla kuin ehkä 60g proteiinia ja 2000kcal.
Oikea lääke tuohon onkin jo helppo arvata - väkisin syödyt aamu- ja välipalat, sekä tonni tunaa, ehramia ja heraa.
Oma kokemus siis tekee minut ennakkoluuloiseksi aina kun joku kertoo omistavansa laihat geenit. Jos kuvittelin syöväni paljon ja olevani läpipasko, vaikka oikeasti söin kuin pikkutyttö, on minun valtavan helppoa epäillä, että samasta vaivasta on kyse muillakin jotka väittävät ettei paino nouse syömällä. ;)
Ja kyykkyä! Ruokaa ja kyykkyä! :DHyvä stoori. Olen ihan samoilla linjoilla ja siitä aikasemmin tähän ketjuun jo kirjoitinkin. Sitä ruokaa mä tässä olenkin koko ajan tuputtamassa, muut puhuu jo jostain dieteistä...
Mistä tuo 10kg tulee? Mikä on se sääntö joka kieltää kasvamasta enemmän?
Toki fläsää tulee, mutta niin se elimistö toimii. Se täytyy sitten dieetata pois.
Itse väitän että 17v kaveri joka painaa 50 ja ei ole treenannut niin jos omistautumalla treenille vuodeksi ei kasva 20kg rasvatonta painoa, kannattaa vaihtaa pingikseen.
Huomaa että kun paino nousee 50->70 esimerkiksi niin 10% rasvat sisältää 2kg enemmän fläsää, + sitten nesteet. Ei sitä lihaa tarvitse tarttua 20kg puhdasta lihasta että kasvaa 20kg lihomatta. Vähän anatomiasta selvää ennekuin rupeaa laukomaan.
Ja edelleen tuo 10kg on naurettavan vähän, ei kannata uskoa tuollaista ja sitten tyydyttyä siihen kun ei kehity(ruoka tai treeni, ehkä molemmat vituillaan) "kun pakkiksellakin sanottiin että natumaksimien mukaan en voi..."
Ja naiset tykkää myös pakaroista.
miksköhän kaikki ei lähde ekan kahden treenivuoden jälkeen cbb lavoille, kun sitä lihasta niin helposti saadaan vaikka 30 kiloa tahkottua kroppaan muutamassa vuodessa haluan nähdä sen jätkän (vaikka sut) joka kasvaa natuna 20 kiloa vuodessa rasvaprosentin pysyessä suhtkoht samana. voihan tollasiakin kavereita olla, mutta ne löytyykin sitten myöhemmin mr. olympiasta kun on täydelliset geenit :D ja 10 kg oli ihan vaan heitto siksi, että ihmiset ymmärtäis jotain suuntaa-antavaa siitä mihin se keho kykenee ja mihin EI
Kuinkahan monella tähän ketjuun vastanneilla on oikeasti ollut vastaavat lähtökohdat kuin kysymyksen kirjoittajalla? Jos on laiha, kapeaharteinen,pelkkää luuta ja nahkaa ja aloittelemassa vasta treenausta niin tollaset bulkki ja sitten dietti hommat on täyttä roskaa tässä tapauksessa. On totta, ettei kannata mitään hiilaridiettiä vetää mutta normaalia ruokaa vaan ihan perkeleesti. Uskotteko että joillain ei vain se paino nouse kunnolla vaikka söis mitä. Ja ne jotka on ollut joskus läskejä... te ette voi edes ymmärtää
Lisäys: samoin nämä 6-10kg lihasta vuodessa tyypit. Jos on geeneiltää laiha ruippana niin luuletteko te todella että se lihas tarttuu samalla tavalla kuin siihen leveäharteiseen kaveriin? Ei tartu. Tarttuu helvetin hitaasti. Kärsivällisesti ja määrätietosesti vaan eteenpäin niin muutosta tapahtuu.
Niin jos on muka "laihat-geenit", niin se oikeasti tarkoittaa vain sitä, että ei vain tule helposti nälkä tai pystyy helposti olemaan syömättä pidempiä aikoja.
Siis jos söisin miten huvittaa, söisin varmaan jotain 1500 kcal. Mutta silti syön nyt lähes 3500kcal. Tästä ero siihen miksi nykyään painan 24kg enemmän kuin puolitoista vuotta sitten.