Miten tähän kuntoon?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Selvä, pitää muistaa huomioida myös ruokavalio. Olisiko tähän antaa edes mitään suuntaa antavaa infoa? Miten yleensäkin tällaiset kepit huomioidaan salilla, tuleeko pelkkää naurua suoraan päin naamaa?

Oli pakko tähän tulla sanomaan oma mielipide. ensinäkin ei siellä naureta ku kaikkihan on ollu joskus alottelijoita. Ja sehän on vaan hyvä asia et ihmiset on kiinnostuneita treenauksesta ja yks uus naama omalle kuntosalille ei oo ikinä pahasta. Tää on nyt tämmönen mun mielipide.

Kunhan sinne salille ei tule alle 50 kilonen kokeilemaan runkku penkkimaksimiaan ilman lämppiä kuuden muun 12-vuotiaan ja kovaäänisen uroon kanssa. Nii ja muutama gimmakin siihen penkin viereen mahtuu ihailemaan. Ja lopuksi juodaan hormoneja shakerista ja kaverit on huuli pyöreänä. Suihkuun ei tarvitse mennä, jos ei tullut hiki.

Siis ihan hyvin aloittelijat otetaan vastaan salilla. Jos nään aloittelijan harjoittelevan penkkiä pelkällä tangolla kunnon meiningillä ja asenteelle, kyllä multa ainakin tulee pelkkää kunniotusta siitä että on sinne salille lähtenyt. Enemmän katon pitkään näitä hieman pitemmän aikaa treenanneita, jotka hirveillä ylipainoilla riuhtovat mitä paskimmalla tekniikalla ja katsovat ympäri salia, että näkihän kaikki varmasti.

95 kg kaveri pääsee vielä helpolla ruokien kanssa jos ollaan lihaksia hakemassa. Vasta kun ollaan yli 120 kg niin alkaa olemaan vaivalloista.
No itellä samanlainen tavote ko thriidi alottajalla. Ja tilanne on nyt tämä 95/n.184.
Ruokavalio, treeniohjelma pitäs saada kuntoon. Lähden koittaan jos kesäksi 2010 olisi tuossa kunnossa.

http://www.johnstonefitness.com/
Ja tuossa esimerkki mitä pystyy tekemään puolessa vuodessa kun oikein ottaa kuntoilun asiakseen :)

Hyvää työtä. Jos annetut painot ja rasvaprosentit pitävät paikkansa, niin pikaisella laskutoimituksella voi muuten todeta, että vuoden 2003 kuvissa rasvaton kehonmassa on pysynyt samana vuoden läpi eikä ainakaan noussut, eli eipä tuollakaan dieetillä ole juuri lihaksia kasvatettu.

Hyvää työtä. Jos annetut painot ja rasvaprosentit pitävät paikkansa, niin pikaisella laskutoimituksella voi muuten todeta, että vuoden 2003 kuvissa rasvaton kehonmassa on pysynyt samana vuoden läpi eikä ainakaan noussut, eli eipä tuollakaan dieetillä ole juuri lihaksia kasvatettu.

Ei niin, mutta "aika" huomattava ero :D hiukan on tarttenut :whip:
Kun saa rasvaprosentin alas näyttää pienemmätkin lihakset jo joltain ;)

Suoraan sanottuna vituttaa, kun jengi sanoo keskivertomiehellä olevan tuon verran lihasta jo syntyessään ja että tommosen kunnon saavuttamiseen menee korkeintaan vuosi. Bullshit. Se nyt vaan ei ole niin, että kaikilla on samat geenit ja taipumukset punttaamiseen. Valitettavasti joillakin ihmisillä (kuten allekirjoittaneella) menee ne ensimmäiset pari vuotta ihan peruslihaskunnon saavuttamiseen.

Geeneillä on tosiaan suuri vaikutus siihen paljo kestää että tohon kuvan kuntoon pääsee, mesomorfisen ruumiinrakenteen omaavalla saattaa riittää 1kk tai vähemmän treeniä, saattaa olla tossa kunnossa jopa ilman mitään treenaamista, toisin kun jollain ektomorffilla saattaa kestää monta vuotta.

Suoraan sanottuna vituttaa, kun jengi sanoo keskivertomiehellä olevan tuon verran lihasta jo syntyessään ja että tommosen kunnon saavuttamiseen menee korkeintaan vuosi. Bullshit. Se nyt vaan ei ole niin, että kaikilla on samat geenit ja taipumukset punttaamiseen. Valitettavasti joillakin ihmisillä (kuten allekirjoittaneella) menee ne ensimmäiset pari vuotta ihan peruslihaskunnon saavuttamiseen.

Ei millään pahalla mutta sitten olet kyllä treenannut ihan vituilleen :piis:

Kaikilla ei ole samat lähtökohdat ja toisia ei edes kiinnosta treenata kovaa ja syödä kunnolla.
Itse olin n.70kg(184cm) laihaläski aloittaessa, penkistä edes 30kg saanut, mutta kyllä ~7kk bulkkia ja treeniä + ~2kk dieetin jälkeen olin alle vuodessa (n.9kk) tuota paremmassa kunnossa.
Kehityin alussa hurjaa vauhtia, miksi? Treenasin helvetin kovaa(halmeen esimerkeillä :rolleyes: eli 4 treeniä(kroppa läpi) 1 lepo ja tuota uudestaan ja uudestaan sarjoja lihaksille 15 pienille ~25 jaloille ja selälle, sekä aloitin myös nyrkkeilyn samaan aikaan(3x viikossa), ruokaa söin aivan valtavasti parhaimmillaan yritin syödä 2h välein vähän mutta koulu sotki sen).
Nyt taas kaverini on aloittanut treenaamisen ja "paras" vaihe on kohta ohi, kehitystä ei ole paljoakaan tullut... miksikö? Hän itsekkin sanoi että ei oikein syöminen kiinnosta vaikka ohjeet on annettu ja esimerkit laskettu ja vaikutukset selitetty. Keitto tosin maistuu!

Mitä tällä yritän sanoa? Älkää itkekö ettei teillä ole samoja mahdollisuuksia jos ette tee yhtäpaljon töitä kuin muut :) Kova työ palkitaan tässä lajissa ja pitkäjänteisyys on ehkä tärkeämpää kuin missään muussa harrastetason toiminnassa(pienoismalleja ei lasketa ;)).

Ja tsemppiä DeeSniderille, ei ole tuosta 95/184 enää vaikea päästä tuollaiseen kuntoon kuin aloittajalla on tavoitteena. Dieetti vain päälle ja treenaaminen niin olet tuossa kunnossa kyllä heti dieetin jälkeen eli syksy-kevät aikavälillä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä esimerkki MINIMI ruokailusta KORKEINTAAN 80kg kaverille, miettikää syöttekö oikeasti tarpeeksi(esimerkki ei ole optimaalinen, vaan suunniteltu kotona asuvalle kaverille joka syö vanhempien jääkaapilta, ruuat mietitty sen mukaan ja palkkarikin saa olla parempi tuota vain sattuu löytymään paikallisesta lähikaupasta, 2 "ruokaa" on myös todella todella pieniä ja kevyitä koska oletus on että aiemmin ei ole syöty kunnolla tämä antaa siis vähän löysää kaiken mättämisen lomassa)

Aamiainen
-Puuro(valmispussit kaupasta x2) 70g
= 8,4g prot, 42g hiilarit, 3,4g rasvat, 240kcal
- Raejuusto 200g purkki
= 31,6g prot, 5g hiilaria, 4g rasvaam 184kcal(2% raejuusto, normia ei listassa)
- Maito 2dl(lasillinen)
prot 6,4g, 9,6g hiilarit, 3g rasva, 92kcal
yhteensä 46,4g prot, 56,6 hiilareita, 10,4g rasvaa

Välipala
-Tonnikala öljyssä 200/150g purkki
proteiinia 36g, rasvaa 19,5g, hiilarit 0, kcal 210
-ruokalusikkamitallinen öljyä 15g
15g rasvaa, 135kcal
yhteensä proteiinia 36, rasvaa 34,5, kalorit 345

Ruoka
- Makaroni 100g
= prot 13g, 69g hiilarit, 2,5g rasvaa, 360kcal
- Jauheliha 100g(sikanauta)
= prot 17,5g, hiilarit 0, rasva 17g, 221kcal
- Maito 2dl(lasillinen)
yhteensä proteiinia 36,9 78,6g

Palautusjuoma
UFS Massblast
=362 kcal energiaa, 48 g hiilihydraatteja, 36 g proteiinia 3 g rasvaa

Ruoka
-Pirkka pitkäjyväinen riisi 100g
=prot 7,5g, hiilarit 78g, rasva 1g, kcal 360
-Kana ~200g
= prot 46,2g, rasva 3g, hiilarit 0, kcal 214
- Maito 2dl(lasillinen)

yhteensä proteiinia 60,1g(oikeasti ei koska kanassa on luuta, mutta aika paljon on), hiilaria 87,6g, rasva 4g

Iltapala
-100g pähkinöitä
43g rasvaa, 13,2 hiilareita, 25,6 proteiinia, 538 kcal

HH: 284g PROT: 241 R:97,9 KCAL: 3070

Rasvaa saa lisäillä ihan niin paljon kun tuntuu että vatsa sietää, mutta tuossa on 3x op protskuja ja hiilareita ja yli 1x rasvoja, sekä tarpeeksi kaloreita ~80kg kaverille joka käy salilla 3-4x viikossa.

Tohon ruokamäärään ei kyllä riitä edes fyffet, mutta epäilen suuresti, että tämänkokoinen kaveri (78kg/180cm) tarvitsisi 3,5x rasvaton painokilo proteiinia minimissään, jotta tulosta syntyisi. Ei myöskään sovi unohtaa aikoja jolloin ollaan kipeänä tai loukkaantuneena. Itse en ole pystynyt treenaamaan yhtäjaksoisesti kovin pitkiä aikoja. Ehkä viiden viikon välein on ollut viikko taukoa, joskus pidempäänkin. Nilkka nyrjähtää jalkapallotreeneissä, varvas murtuu tuolin jalkaan jne. Eli joo, jos ei loukkaannu, ei tule kipeeksi ja rahat riittää niin varmaan on mahdollista vuodessa päästä tuohon kuntoon. Minään normaalikehityksenä en kuitenkaan sitä pitäisi. Tai sitten mä olen vaan huono. :itku:

No ei nyt lueta kuin piru raamattua, kalorit ratkaisee mutta proteiineja on hyvä olla suhteessa mahdollisimman paljon(ylimääräiset tulee kuitenkin ulos, on hyvä että saa niin paljon kun keho haluaa käyttää). Korvaa protskuja rasvalla ja hiilarilla niin johan on halvempaa.
Kaloreita, kaloreita... Ja siis miten "ei ole varaa" tuollainen ruokailu ei paljoa maksa hatusta heitettynä saonisin että alle 10e päivässä ja pitkälti.

Tuo 5vko ei kyllä ole mitenkään normaali väli sairastella tai loukkaantua. 5kk ehkä normaalimpi. Tosin jos pienen nuhan tai yskän laskee taudiksi niin sitten taas on asenteessa vika(joo ja kuumeessa ei mennä salillle!, mutta jos nokka vähän valuu niin se ei haittaa) Nyrjähtänyt nilkka nyt taas estää korkeintaan kyykkäämisen, jopa mave onnistuu sillä, murtunut varvas ei haittaa kai mitään liikettä.

:piis:Juu siis varmaan sä tosta treenaamisesta yleensä oot oikeassa, jos sulla on lihat ja mulla on narut. ;) Mut kyl mä nyt vähän vielä selittelen omaa hidasta kehitystäni. Siis jos toi edes lähentelee 10 euroa päivässä niin sehän on ihan jumalattomasti rahaa. Sulta ei varmasti muuten ole koskaan murtunut varvas, jos luulet että semmosella ihan tosta vaan kyykkäillään. Onnekas tosiaan olet jos 5kk välein joudut jättämään treenejä väliin. :thumbs:

Vittu mitä saivartelua :D

Nojoo ei ehkä kyykätä murtuneella varpaalla joo, mutta tajusit pointin ehkä sinäkin, se murtunut varvas ei estä tasapuolista treenaamista ja kehittymistä.
Ja en nyt itse ihan 5kk kerrallaan terveenä kestä, mutta 3-6 noin keskimäärin, mutta sitten kun olen kipeä niin saattaa tulla paussia kerrasta 1-2kk jonka parhaillaan vietän kokonaan kuumeessa :) yksittäisiä treenejä nyt tulee jätettyä väliin ihan väsymyksen tai ajanpuutteen takia.

Meinasin kirjottaa paljon enemmänkin mutta en kirjoita kun ei ollut tarkoitus tuollaiseen nillitykseen ollenkaan tarttua...

Älä minua käy syyttelemään jos ei treeni maistu :)

Hyvät keskustelut teillä :hyvä:

Joka tapauksessa, veijari kirjoittaa asiaa. Uskon vakaasti, että asenteella kehitytään paljon nopeammin kuin nämä perinteiset säännöt (5kg lihasta maksimi vuodessa!!!!!!) sallivat. Kehitystä on jo tapahtunut aivan vitusti vaikka olen treenannut ihan vähän aikaa.

Nyt kaikki kasvattamaan lihoja :rock:

Tässä esimerkki MINIMI ruokailusta KORKEINTAAN 80kg kaverille, miettikää syöttekö oikeasti tarpeeksi(esimerkki ei ole optimaalinen, vaan suunniteltu kotona asuvalle kaverille joka syö vanhempien jääkaapilta, ruuat mietitty sen mukaan ja palkkarikin saa olla parempi tuota vain sattuu löytymään paikallisesta lähikaupasta, 2 "ruokaa" on myös todella todella pieniä ja kevyitä koska oletus on että aiemmin ei ole syöty kunnolla tämä antaa siis vähän löysää kaiken mättämisen lomassa)

Aamiainen
-Puuro(valmispussit kaupasta x2) 70g
= 8,4g prot, 42g hiilarit, 3,4g rasvat, 240kcal
- Raejuusto 200g purkki
= 31,6g prot, 5g hiilaria, 4g rasvaam 184kcal(2% raejuusto, normia ei listassa)
- Maito 2dl(lasillinen)
yhteensä 46,4g prot, 56,6 hiilareita, 10,4g rasvaa

Välipala
-Tonnikala öljyssä 200/150g purkki
proteiinia 36g, rasvaa 19,5g, hiilarit 0, kcal 210
-ruokalusikkamitallinen öljyä 15g
15g rasvaa, 135kcal
yhteensä proteiinia 36, rasvaa 34,5, kalorit 345

Ruoka
- Makaroni 100g
= prot 13g, 69g hiilarit, 2,5g rasvaa, 360kcal
- Jauheliha 100g(sikanauta)
= prot 17,5g, hiilarit 0, rasva 17g, 221kcal
- Maito 2dl(lasillinen)
yhteensä proteiinia 36,9 78,6g

Palautusjuoma
UFS Massblast
=362 kcal energiaa, 48 g hiilihydraatteja, 36 g proteiinia 3 g rasvaa

Ruoka
-Pirkka pitkäjyväinen riisi 100g
=prot 7,5g, hiilarit 78g, rasva 1g, kcal 360
-Kana ~200g
= prot 46,2g, rasva 3g, hiilarit 0, kcal 214
- Maito 2dl(lasillinen)

yhteensä proteiinia 60,1g(oikeasti ei koska kanassa on luuta, mutta aika paljon on), hiilaria 87,6g, rasva 4g

Iltapala
-100g pähkinöitä
43g rasvaa, 13,2 hiilareita, 25,6 proteiinia, 538 kcal

HH: 284g PROT: 241 R:97,9 KCAL: 3070

Rasvaa saa lisäillä ihan niin paljon kun tuntuu että vatsa sietää, mutta tuossa on 3x op protskuja ja hiilareita ja yli 1x rasvoja, sekä tarpeeksi kaloreita ~80kg kaverille joka käy salilla 3-4x viikossa.

Riittääkö tuo muka tosiaan 80 kiloiselle kaverille. Itse olen 70 kg ja syön enemmän kuin tuossa esimerkissäsi ja tuntuu että ei meinaa paino oikeen nousta.

Riittääkö tuo muka tosiaan 80 kiloiselle kaverille. Itse olen 70 kg ja syön enemmän kuin tuossa esimerkissäsi ja tuntuu että ei meinaa paino oikeen nousta.

Joo sata grammaa jauhelihaa ja riisiä nostaa pikemminkin nälkää vaan entisestään kun toimii hyvänä bulkkiateriana

Joo sata grammaa jauhelihaa ja riisiä nostaa pikemminkin nälkää vaan entisestään kun toimii hyvänä bulkkiateriana

200g makaronia ja litra maitoa on ollut hyvä 1200kcal ateria tähän mennessä. Proteiinia se 40g. Rasvaton mölö olisi tietysti parempi, jos hifistellä haluaa, koska rasvaa ja hiilaria ei samalla aterialla "saisi" ottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom