Miten syödä ennen salille menoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suba
  • Aloitettu Aloitettu
Eli mitä pitäisi syödä enne salille menoa ja mitä aikaa, jotta olis mahdollisimman paljon panoksia treenata. Nyt tuntuu, että varsinkin maastanosossa jalat on hyytelöä ja vähän sellainen vetelä olo muutenkin aina salilla. Vinkkejä kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iten otan heraa+kaurahiutaleita 1-2h ennen treeniä. ihan hyvä kombo.

Itse syön perusruokaa jos aikaa on, muuten protudrinkki. Ja elovenan välipala keksin.

yleensä prodedrinkki tai jos aikaa on niin puuro ja raejuustoa. Drinkistä tunti ja treenaamaan, puurosta 2 tuntia, tulee muuten kurkkuun.

Jos ihan vaikka sen pari tuntia jättäisit syömättä ja keskittyisit juomaan vettä.
Ei se verensokeri siellä salilla niin heilahtele.

Mä en pystyisi kyllä puuroa syömään lähelläkään treeniä. Se ei vaan sula tarpeeksi nopeasti mun järjestelmässä. Jos pystyy hyvin rytmittämään, 2,5-3 tuntia ennen treeniä kunnon ruoka. Mä puolitan palkkarin ennen ja jälkeen treenin - etenkin, jos syömisestä on pidempään - jos on iso mies, voi varmaan vetää alkupalkkarin ja loppupalkkarin ihan erikseen sekoiteltuina komboina. Onhan moni niitä omiaan täällä esitellyt.

Kevyesti.. mutta ravintopitoisesti.
Purkki raejuustoa+energiajuoma on meikäläisen perussetti.
Aivan täydellä vatsalla treenaaminen on aika persiistä.

Miks kaikki vetää jotai protskudrinksui ennen reenii. Eiks pikemminki pitäs hiilareit vetää et on energiaa tehä siel salil kaikkee?!

Ei oikeastaan, en usko juuri ennen treeniä tankatuilla hiilihydraateilla olevan vaikutusta lihasten glykogeenitasoon. Oikaiskaa ihmeessä jos olen väärässä. Ennemmin olen huomannut tuon hiilihdraatin aiheuttavan väsymystä ja vievän treeneistä potkua pois.

Proteiini ennen treeniä sen sijaan auttaa lihaskasvua sekä palautumista.

Emppu, mikä tuossa palautumisjuomassa tuntia ennen treeniä on ideana?

2-3h ennen treeniä syön kanapastaa tms. ruokaa. Sit protsku drinkki jotain 45min ennen ja 30min ennen V12 turbot.

mackaiwer sanoi:
Miks kaikki vetää jotai protskudrinksui ennen reenii. Eiks pikemminki pitäs hiilareit vetää et on energiaa tehä siel salil kaikkee?!

enne treeniii protskuu ja treenin jälkee protskuu ja hiilareita

right?

Itselläni toimii, kun vielä noin 45 min ennen treeniä syän puuroa, johon sekoitan matorahkaa ja oliivi-/rypsiöljyä. Tai sitten syön proteiinipatukan.

Voikohan vatsaa jotenkin totuttaa tällaiseen ruokailurytmitykseen, sillä joku täällä jo mainitsi, että puuro ainakin tulee suinpäin ylös, jos sitä syö ennen treeniä. Joidenkin taas pitää syödä 2-3 tuntia ennen treeniä jotain, eikä siinä välissä välttis syö mitään.

mackaiwer sanoi:
Protskua ennen reeniä = aminohappoja vereen.

Hiilareista (ainakin nopeista) <1h ennen treeniä tulee monille paha olo reenatessa, en tiedä miksi.

Ite vedän muutamaa tuntia ennen normiruokaa (suhteellisen kevyesti) ja aika usein ½-1h ennen treeniä heraa.

Suositut

Back
Ylös Bottom