Miten saatte hauikset kasvamaan???

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä miten saa hauikset kasvamaan todella suuriksi, ja ojentajat myös? Luin erään kehorakentajan kotisivuilta että se tekee joka toinen viikko ns. super-sarjat käsille, elikkä 8 sarjaa molemmille sekä hauiksille että ojentajille, sillai että 15-20 toistoa per sarja....hirvee pumppi. Oottako koittaneet toimiiko??? Tai oisko jotain muita vihejitä kellään??

Kerronpa, mitä tein joululomalla, kun oli niin julmetut pakkaset, ettei sen läpi viitsinyt kävellä salille ja autokaan ei lähtenyt liikkeelle. Kotona oli vain käsipainot.

Lähes päivittäin tein keskitettyjä hauiskääntöjä, sarja silloin, toinen tällöin, joskus parikin sarjaa peräkkäin. Ja aina lähes totaaliseen uupumukseen asti. Kun olin oikealla kädellä tehnyt sen parikymmentä, tuli ihan ajatus, että apua, miten sen jaksaa vielä vasemmalla. Mutta pahalla sisulla sen teki.

Ja katso: pari viikkoa tätä teki eetvarttia. Pari milliä tuli heti paikalla. En kerro käsipainon suuruutta, mutta sen paljastan, että se oli suunnilleen 75% siitä painosta, jolla salilla olen tehnyt viime aikoina kuuden sarjoja.

Ojentajille tein samalla painolla sellaista liikettä, että käsi ylhäällä kattoa kohti, kyynärpäästä taivutus, paino noin korvan korkeudelle ja taas ylös. 8 - 10 toistoa. Näitäkin aina silloin tällöin muiden löhöilyjen lomaan. Tumppu rupesi kasvamaan lähes silmissä. (Ei hurjasti liioiteltu.)

Mikä tuon ojentajaliikkeen nimi nyt olikaan? Me he olvidado.

Pidin tossa mennäviikolla pitkästä aikaa pelkän käsipäivän.

Tein liikkeet vuorotellen: ensin ranskalaiset sitten kääntö suoralla tankolla, ojentajat taljassa - hammerit käsipainoilla, ojennus kahdella kädellä yhdellä käsipainolla penkillä istuen - hauikset ristikkäistaljassa

Tuloksena oli tämän treenikauden ylivoimaisesti kovin pumppi!!

Sarjapainot sai pidettyä joka liikkeessä maksimissa, ilmeisesti koska palautumisaikaa jäi niin paljon enemmän kuin normaalisti lihasryhmän eri liikkeiden väliin...

On ollut monesti palstalla puhetta mutta lyhyesti annan omat vinkkini:

- Vaihda treeniohjelmaa tasaisin väliajoin, myös niin että teet myös kädetkin omana päivänä
- Tee erikoistekniikoita esim. superit, tiputukset jne.
- Suosi suuria painoja ja perusliikkeitä. Itselläni suoratanko on toiminut parhaiten.
- Minulle riittää noin 6 sarjaa hauiksille, ja teen kaikki loppuun saakka.
- Venyttele hauista... ja tietenkin muitakin lihaksia.

5-10 sekunnin venytykset ja 5 sekunnin jännitykset sarjojen välissä antaa minulle ainakin paremman pumpin. Hauiksille tuntuu tehoavan myös todella puhtaat suoritustekniikat hieman pienemmillä painoilla. Voimapäivät sitten erikseen.

Meikäläinen on jo luopunut ajatuksesta komeista hauiksista (ja ojentajista). Ne kun eivät ole yli vuoteen enää kasvaneet lainkaan, sitä ennenkin vaatimattomasti. Ainoa kasvupyrähdys tapahtui armeijan jälkeen, josta merkkinä raskausarvet.
Monenlaista treeniä on kokeiltu, mutta mikään ei tunnu toimivan. Pakko kait se on uskoa että mun kättä ei ole suureksi tarkoitettukaan... Hauis on _todella_ lyhyt ja kapea, eikä tunnu vastaavan treeniin mitenkään. Ois kiva tietää onko joku muu saanut näinkin vaikean tapauksen kunnolla kasvamaan?
Myisin vaikka mummoni, jotta saisin edes 45 cm käden ;)

Originally posted by Jansku
Meikäläinen on jo luopunut ajatuksesta komeista hauiksista (ja ojentajista). Ne kun eivät ole yli vuoteen enää kasvaneet lainkaan, sitä ennenkin vaatimattomasti. Ainoa kasvupyrähdys tapahtui armeijan jälkeen, josta merkkinä raskausarvet.
Monenlaista treeniä on kokeiltu, mutta mikään ei tunnu toimivan. Pakko kait se on uskoa että mun kättä ei ole suureksi tarkoitettukaan... Hauis on _todella_ lyhyt ja kapea, eikä tunnu vastaavan treeniin mitenkään. Ois kiva tietää onko joku muu saanut näinkin vaikean tapauksen kunnolla kasvamaan?

Ethän treenaa liikaa sitä hauista? Sitä paksuutta käsiin tulee ku vaan jaksaa treenaa hauiksia ja ojentajia. Tsemppiä vaan.:kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Originally posted by Jansku

Oletko kokeillut supersarjoja? Entäs venyttelyn (varsinkin sarjojen välillä) vaikutusta? Erikoistekniikoita ja niiden variaatioita? Tehdä kädet 2 kertaa kierrossa? Vähentää käsien osuutta treenissä? Liikkeet vastaotteella?
Kädet tuntuu useilla olevan varsin hitaasti kehittyvää sorttia, mutta yleensä raa`alla treenimuutoksella saa aikaan jo melko paljon. Ei luovuteta, eiköhän ne hanskat siitä kasva kun kunnolla vääntää ja muistaa syödä ja levätä. :kippis1:

Hauikseni on kasvanut 2,5cm n. 7 kuukaudessa ilman ainoatakaan "suoraan" käsiin kohdistuvaa liikettä. Ennen kaikkea maastaveto ja ylätalja, ojennuspuolelta penkki ja pressi. Ei siis ainoatakaan hauiskääntöä eikä ojentaja- mitään. Eikä hormoneja tai muita aineita (en tiedä "virallista" nimeä").
Treeniä kaksi kertaa viikossa, joka liikkeelle kaksi tai yksi sarjaa VIETYNÄ VIIMEISEEN PUHTAASEEN TOISTOON ASTI.
Jos olet muuten ruipelo, niin kätesi eivät kasva vaikka kuinka pumppaisit. Jos taas maastavedät hyviä painoja, niin olet iso kaikkialta, myös hauiksista. Näin se vaan on.

tumppuun kokoa

parhaiten on alkanut hauis kasvamaan, kun pienensin kylmästi painoja. Esim. yhden käden scotissa sarjapainot tiputin melkein puoleen ja todella panostin suoritustekniikkaan. Aluksi tuntui lommo egossa. Mutta kyllä sitä nykyään mielellään kevyempiä painoja heiluttelee, kun tietää, että treeni tehoaa. Lait weit bebe

Arnoldi, olen samoilla linjoilla sun kanssa. Kovat perusliikkeet kasvattaa käsivarsia parhaiten. Penkki, pystypunnerrus ym riittävät ojentajien stimulointiin ja selkäliikkeet erityisesti erilaiset leuanvedot ovat nannaa hauiksille. Keskittykää kasvattamaan voimaa perusliikkeissä ja muu mukava seuraa perässä. Hauiksille voi ehkä silloin tällöin heittää sarjan tai kaksi levytankohaukkaa. Kaikenmaailman eristävät liikkeet ovat mielestäni melko turhia.

Free weight

HANSKA

Haenkin tässä kokemuksen neuvoja semmosilta kavereilta joiden tumppu on 50+ senttiä,olen tehny perusliikkeitä ja perustreeniä pari vuotta ja nostanut oman kehon painon tuolta 80kg-110kg:hen ja tiedän että koko kaveri kasvaa perusliikkeillä,nyt alankin kasvattamaan kintastani oikeen urakalla, ja olen miettinyt jospa kiinnittäisin rahaa ARM BLASTERIIN ja testaisin moista.

Mistä on tullut tuo pinttymä päähän, että hauis ei muka kasvaisi vaikka olisit ruipelo?? Suoraan sanottuna paskapuhetta..... ite oon 166 cm ja semmon heinäkeppi olin ennen kuin aloin punttaan. Ja haba sen ku kasvaa vaan, ja alkaa oleen 40cm. Kaikki on sarjoista ja toistoista. Paras minkä tiewdän on 3x5-10 tää tehdään raskailla painoilla. Seuraava reeni menee 3x10-20 kevyillä painoilla. Tässä nimenomaan tähdätään nousujohteisuuteen.

Venom,

En tarkoita etteikö etteikö pienemmästäkin miehestä voisi tulla vaikka kuinka iso treenaamalla, mutta kyllä sille hauiksen koolle tulee aika nopeasti seinä vastaan jos koko muu kroppa laahaa pahasti perässä. Ja onhan se pumpattukin hauis aika nuijan näköinen jos se seisoo kahdella ruipelo jalalla ja törröttää kiinni luisessa selässä.
Ja jos pystyt vaikka kyykkäämään tuplasti oman painosi rautaa, niin silloin jokaikinen paikka kropassasi on tullut isommaksi ilman mitään eristäviä liikkeitä. Ja ongelmahan noissa jokaista lihasta erikseen kehittävissä "isolation"- tyyppisissä liikkeissä on se, että joudut tekemään loputtoman määrän liikkeitä ja sarjoja, ja treenaamaan niin monena päivänä viikossa, ettei keskiverto ihmisen palautumiskyky riitä moiseen millään. Keskity isoihin liikkeisiin, oikeasti.
Se mielikuva että pitää harjoitella mielettömällä voluumilla juontaa juurensa ammattikehonrakennuspiireistä, jossa käytetään paljon kehonrakennushuumeita. (tämä ei ole tarkoitettu arvosteluksi mihinkään suuntaan) Doupattu keho palautuu paljon nopeammin ja pystyy kasvamaan tuollaisella suuri volyymisellakin harjoittelulla. Ja usein nämä kehonrakennussupertähdet ovat alkujaankin superlahjakkaita fysiikaltaan. Kun tavallinen kuntosaliharrastaja ottaa sitten esikuvakseen jonkun tälläisen poikkeusyksilön ohjelman, eivät tulokset voi olla kovin hyviä. Tai jos olisivat, niin eikö jokainen kuntosali olisi kansoitettu paljon suuremmalla määrällä paljon lihaksekkaampia ihmisiä kuin mitä ne nyt ovat?
Ennen 1960-lukua ja kehonrakennushuumeiden tuloa suosituiksi ja saatavilla oleviksi, kehonrakentajat treenasivat juuri tällä tavalla harvemmin ja isoja liikkeitä isoilla painoilla.
Ja toistan; en arvostele tällä kirjoituksella ketään enkä mitään, mielestäni on vain hyvä että ihmiset tulisivat tietoiseksi kehonrakennuksen historiasta, ja tavasta jolla asiat tehtiin ennen lääkkeiden aikakautta.
Ja juokaa paljon maitoa :p

Valitettava faktahan on, että hauiksen koko riippuu hyvin paljon geeneistä, ehkä pohkeiden ohella enemmän kuin mikään muu lihasryhmä. En ole ikinä tavannut kaveria, joka monen vuoden treenin jälkeen olisi saanut hauiksensa kasvamaan yhtäkkiä huomattavasti isommaksi(natuna) verrattuna muihin lihasryhmiin.

Itse olen rääkännyt hauistani loputtomiin erilaisilla menetelmillä ja frekvenssillä mitä vaan voi kuvitella, mutta ei se juuri siitä paljoa ole muuttunut. Lukioaikoina kun aloiteltiin treenaamaan hyvä ystäväni kasvatti oman tumppunsa 45 cm:iin jo 17-18 v ikäisenä natuna tekemällä 3 sarjaa levytankohaukkaa viikossa.

Toisilla se vain kasvaa paremmin ja toisilla huonommin.

Free weight

jokainen on yksilö

Jokainen on yksilö,jollekkin sopii toinen ja toiselle taas toinen.
ite suosin vahvasti haukkareille levytankoo,talja sekä käsipainoilla
keskitetysti... perusosa-alueet kunniaan.
kunnon ravinto,lepo,haukkari ensimmäisenä lihasryhmänä,hienoinen ärsyke,korvanapit korviin ja kunnon jytää tuleen...jeejee kylä lähtee :hmmm:

Mina en usko pakkotoistoihin enka pudotuksiin haukkareissa. Itella ku aloitin noin 3 vuotta sitten oli 35cm kasi ja nyt 50, kerran viikossa 3 liiketta ja niissa toistot 8-12 sarjoja 2

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom