Miten on? (sis. järjestyshäiriöshittiä)

Pulunkuristaja sanoi:
Mä en siis yhtään vähättele naapureiden "nukkumistarvetta", mutta kun lauantai iltana pitää pirskeet niin ei se nyt voi olla niin vaikeaa kestää yhden yön...

Paskanmarjat. Miksi kenenkään pitäisi kestää mitään joidenkin teinien örvellysbileiden takia? Kasvakaa aikuisiksi ja ryypätkää baarissa kuten muutkin.

Yhdellä naapurillani (keski-ikäinen setä) oli tapana soittaa jotain Paula Koivuniemiä melko kovalla aina, kun otti kalsarikännejä. Rupesi kerran sen verran vituttamaan, että nokitn ac/dc:llä. Ja minulla oli paremmat stereot. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pulunkuristaja sanoi:
Mä en siis yhtään vähättele naapureiden "nukkumistarvetta", mutta kun lauantai iltana pitää pirskeet niin ei se nyt voi olla niin vaikeaa kestää yhden yön... En siis tosiaankaan pidä usein pirskeitä, ja jos yhdestä yöstä häätöjä tulee niin kyllä pistää vituttamaan.

Enkä ymmärrä tätä joidenkin ihmisten "pätemistarvetta" täällä pakkiksella. Miksi ei voi vaikka sanoa jotain objektiivisia neuvoja, tai muuta mukavaa. ;Miksi pitää pistää kaveri stressikuoleman partaalle, sanomalla että "HÄÄDÖT HETI!!" tai "MITÄ SÄ KITISET SIELLÄ"...yms.

(en siis puhu niille jotka ovat sanoneet objektiivisia neuvoja)

Kyllä sitä stressiä kuule repii väkisinkin jo yhdestä yöstä. Kokeile itte tehdä vaikka pariviikkoa duunia putkeen ja ole siellä välissä yksi yö kokonaan nukkumatta. Voi toimia sun iässä, mutta kun ikä tuplataan ja muutenkaan ei ehdi mitään 10 tunnin yöunia vetämään, niin alkaakin tulemaan heti ongelmia. Ja väsyneenä työskentely on vaarallista, tosin työstä riippuen, mutta mietippä vaikka esim. taksikuskin ammattia...

Ja tuo miten sulle on vastattu riippuu paljon myös tavastasi esittää asia. Itse huudat että "suvaitsevaisuutta saatana nyt vähän" tyyliin, niin älä ihmettele jos vastaukset ovat vastaavanlaisia. Sitä saa mitä tilaa ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

reinhardt sanoi:
Yhdellä naapurillani (keski-ikäinen setä) oli tapana soittaa jotain Paula Koivuniemiä melko kovalla aina, kun otti kalsarikännejä. Rupesi kerran sen verran vituttamaan, että nokitn ac/dc:llä. Ja minulla oli paremmat stereot. ;)

Porukoilla, asuvat omakotitalossa, oli parivuotta vähän vastaava tilanne. Naapuri soitti ulkona jotain paskaa suomihumppaa täysillä, yritä siinä nyt sitten grillailla ja viettää kesäiltaa rauhassa.

Eihän se sitä äänekkäistä vihjailuista huolimatta lopettanut vaan ääni nousi vaan. No me roudattiin subbareita myöden kaikki mahdolliset poppikamat pihalle ja ladattiin kans jotain mättöä täysillä. Tuli sitte lopulta tien toiselta puolelta naapuri sanomaan, että eikö tuo helveti möykkä jo voi loppua. No naureskellen laitettiin vehkeet kiinni ja kerottiin sille asia. Lopulta se joi meidän kanssa pari olutta ja ilta meni kaikin puolin mukavasti.

Tyhmäähän tuo oli, mutta harvemmin sitä pikkupäissään fiksuja ideoita keksiikään...

Timba79 sanoi:
Kyllä sitä stressiä kuule repii väkisinkin jo yhdestä yöstä. Kokeile itte tehdä vaikka pariviikkoa duunia putkeen ja ole siellä välissä yksi yö kokonaan nukkumatta. Voi toimia sun iässä, mutta kun ikä tuplataan ja muutenkaan ei ehdi mitään 10 tunnin yöunia vetämään, niin alkaakin tulemaan heti ongelmia. Ja väsyneenä työskentely on vaarallista, tosin työstä riippuen, mutta mietippä vaikka esim. taksikuskin ammattia...

Ja tuo miten sulle on vastattu riippuu paljon myös tavastasi esittää asia. Itse huudat että "suvaitsevaisuutta saatana nyt vähän" tyyliin, niin älä ihmettele jos vastaukset ovat vastaavanlaisia. Sitä saa mitä tilaa ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

En huuda suvaitsevaisutta, ihmettelen vain. Enkä ole tietääkseni teitä loukannut. Ja olen ollut töissä nyt 2 kk putkeen, välillä pitempääkin. Onneksi työ loppuu tämän viikon torstaina niin pääsee vihdoin lepäämään ja nukkumaan ihan kunnolla. Ja nyt kun töissä olen niin nukun 5-6 tuntia per yö, huom olen kasvava nuori :D , joten unimäärä on aivan liian vähän.
Eli kun tämän thredin postasin en hakenut haukkuja tai moitteita, vaan ennemminkin tukea. Okei saa tottakai sanoa omen mielipiteen mitta miksi ei voi sanoa sitä mukavasti? En minäkään ole toille häätöjä joka reiästä jaellut :D . ...anteeksi vain...

Pulunkuristaja sanoi:
Mä en siis yhtään vähättele naapureiden "nukkumistarvetta", mutta kun lauantai iltana pitää pirskeet niin ei se nyt voi olla niin vaikeaa kestää yhden yön... En siis tosiaankaan pidä usein pirskeitä, ja jos yhdestä yöstä häätöjä tulee niin kyllä pistää vituttamaan.
no tuskin nyt häätöä tulee jos yhden kerran bileet on ollut. anteeksi vain naapureilta pyytämään ja mummolle tosiaan kahvipaketti :) . mutta kyllä se yksikin yö voi olla liikaa joillekin. kuvittele ite että tee vuorotyötä ja yrität epätoivoisesti saada unta (univelkaa on riittävästi + mahd. muut ongelmat pyörii päässä), että jaksat aamulla töihin. sitten kuuntelet koko yön kun naapurit kerran 10 vuodessa pitävät suuren luokan megabileet. kyllä siinä tulee mieleen, että josko voisivat lopettaa ihan aikuisten oikeasti. tai niin mä ainakin ajattelisin. vai ajatteletko että "kivahan toi on kun pitävät noinki hauskaa? on tää kiva valvoa koko yö ja kuunnella miten nykynuoriso osaa juhlia. on olo aamulla niin pirteä olo ettei tosikaan."
täällä varmaan suurin osa käy vuorotöissä ja on lapsiakin. eipä siinä huvita varmaan kuunnella teinien megabileiden melua. vai olisiko se kiva, jos itelläsi olisi lapsia, sanoa heille, että nyt saat valvoa kun naapurin nuoriso haluaa juhlia :jahas: . ihan vain vähän miettimistä. mutta ehkä sitten on vähän enemmän ymmärrystä kun vanhemmaksi kasvat:) eipä siitä nyt kannata stressiä kuitenkaan ottaa. ja tuskin nyt kukaan toivoo oikeasti, että häädöt saat. en ainakaan minä. annetaan suomen nykynuorisolle uusi mahdollisuus :thumbs:

Timba79 sanoi:
Ja kerrostaloon EI MISSÄÄN NIMESSÄ tuoda mitään jatkoporukoita, sitä meteliä kun humalaisista lähtee 100% varmasti vaikka miten hiljaa yritettäisiin olla.

Lisäisin tähän vielä sen että kun tuodaan se hoito baari-illan jälkeen kotiin niin pannaan sitten jumalauta hiljaa tai ainakin sille horolle sukka suuhun.

Asuin 5 vuotta sitten Jyväskylässä siinä kävelykadun alapäässä ja naapurina joku opiskelija ämmä. Voi helevetti sitä jodlaamista jos se sattui ke, pe tai la iltana saamaan parrua. Miten voi jollain olla niin aktiivinen sukupuolielämä?

Nimimerkillä "kovat housussa kateellisena kuunnellut"

Aylah sanoi:
no tuskin nyt häätöä tulee jos yhden kerran bileet on ollut. anteeksi vain naapureilta pyytämään ja mummolle tosiaan kahvipaketti :) . mutta kyllä se yksikin yö voi olla liikaa joillekin. kuvittele ite että tee vuorotyötä ja yrität epätoivoisesti saada unta (univelkaa on riittävästi + mahd. muut ongelmat pyörii päässä), että jaksat aamulla töihin. sitten kuuntelet koko yön kun naapurit kerran 10 vuodessa pitävät suuren luokan megabileet. kyllä siinä tulee mieleen, että josko voisivat lopettaa ihan aikuisten oikeasti. tai niin mä ainakin ajattelisin. vai ajatteletko että "kivahan toi on kun pitävät noinki hauskaa? on tää kiva valvoa koko yö ja kuunnella miten nykynuoriso osaa juhlia. on olo aamulla niin pirteä olo ettei tosikaan."
täällä varmaan suurin osa käy vuorotöissä ja on lapsiakin. eipä siinä huvita varmaan kuunnella teinien megabileiden melua. vai olisiko se kiva, jos itelläsi olisi lapsia, sanoa heille, että nyt saat valvoa kun naapurin nuoriso haluaa juhlia :jahas: . ihan vain vähän miettimistä. mutta ehkä sitten on vähän enemmän ymmärrystä kun vanhemmaksi kasvat:) eipä siitä nyt kannata stressiä kuitenkaan ottaa. ja tuskin nyt kukaan toivoo oikeasti, että häädöt saat. en ainakaan minä. annetaan suomen nykynuorisolle uusi mahdollisuus :thumbs:

Kiitos! Toi oikeasti piristi ja tuli jieman parempi olo. Ja ihan asiaa puhut, ei kenenkään tule karsimaan omaa unta, taikka mitään muuta, naapurien mellastuksen, alkoholin väärinkäytön, ja terveydenpilaamisen takia. Mutta ottaen olosuhteet huomioon en ymmärrä tätä häätötulvaa. En kyllä ole vielä mitään lappusta saanut, mutta ken sitä tietää vaikka tulisi kuukauden päästä, joten en nuolaise ennen kun tipahtaa. Olen tosi "paskat housuissa" tällä hetkellä, en edes kuuntele tällä hetkellä himassa musaa.

jambo sanoi:
Nimimerkillä "kovat housussa kateellisena kuunnellut"
Hehee :D

Pululle: kyllä tuo suvaitsevaisuus kuihtuu, kun joudut itse ekan kerran kuuntelemaan naapurista känniälämölöä ja itseä nukuttaisi.
- aissattanaaa!
- huorraaaa!
- vittu mä sanoin sille että vittu!

Itsekin ihmettelen tätä vihamielisyyttä mitä Pulua kohtaan on esitetty. Toki mielipiteitään voi kertoa, mutta ne voi kertoa myös mukavasti, kuten Pulukin sanoi. Herra itse ei kuitenkaan karmean kärkevästi tässä ketjussa kommentoinut.

Nuorena ihmisenä tehdään virheitä ja opitaan kantapään kautta. Pulunkuristaja on pitänyt yhdet bileet (25 ihmistä ei mielestäni ole mitkään megabileet) ja mitä ilmeisimmin on ottanut opikseen.

Edellisessä taloyhtiössä jossa asuin oli henkilö, joka ei vastaavaa oppimishalukkuutta/ympäristön huomioonottamista osoittanut, vaan useana viikonloppuna/joskus jopa viikolla piti yksiössään äänekkäät etkot ja jatkot. Vieläpä ikkunat auki että pystyy vetämään röökiä sisällä. Itseäni ei tuollainen melu karmaisevan paljon haittaa, hyvin pystyin nukkumaan vaikka saatoinkin bileiden alkamiseen herätä.

Ulkomailla asuessani alakerran huoneistossa pidettiin joskus useamman kerran viikossa n. 40 hengen bileitä kuorolaulannan ja muun säestyksellä, ja nukuin. Vähän enemmän piti yrittää nukahtamista, mutta se onnistui kuitenkin. Oon aina ollut vähän huono nukahtamaan joten harjoitus tekee mestarin. :)

Itse asuessani en ole karmeaa metakkaa pitänyt. Avokin kanssa riitelystä suurin mekkala lähtee, ja sekin on vuosien saatossa helpottunut ja rauhottunut se homma kun ollaan toisistamme opittu. Harrastan kotiteatteria ja musiikin kuuntelua, mutta teen sen hillityillä äänitasoilla.

Tarkoituksenani on sanoa, että erilaisia asujia on. Pulunkuristajasta tuskin tekee ongelma-asujaa yhdet bileet, eritoten jos hän ottaa opikseen ja onnistuu tulevaisuudessa välttämään vastaavat hassit. En todellakaan sanoisi, että tulee olemaan huono vuokralainen. Huono vuokralainen ei olisi edes kirjoittanut tänne asiasta, eikä todellakaan käynyt pyytämässä anteeksi naapureilta.

Pulunkuristaja sanoi:
Menen tänään pyytämään anteeksi naapureilta.

Kävitkös anteeksi pyytämässä? Tuossa anteeksipyynnön yhteydessä voi helpostikin selvitä, että onko se varoitus tai häätö tulossa vai ei. Ja jos et käynyt pyytämässä anteeksi, niin kannataa kipittää jo niiden naapureiden ovikelloja soittamaan ja äkkiä! Etkä laita mtn lappusia rappuun, missä pyydät anteeksi. Kohtaa naapurit kasvotusten. Antaa sinusta paremman kuvan. :thumbs:

Koska ilmaisin itseäni hieman epäselvästi ja huomasin kirjoittaneeni osaksi potaskaa, etsin tietoa ja tässä otteita Asunto-osakeyhtiölaista. Lihavoin noita tähän tapaukseen liittyviä kohtia.

8 LUKU
Yhtiön pakkokeinot
81 §
Huoneiston ottaminen yhtiön hallintaan
Yhtiökokous voi päättää, että osakkeenomistajan hallinnassa oleva huoneisto on enintään kolmen vuoden ajaksi otettava yhtiön hallintaan, jos:

1) osakkeenomistaja ei maksa erääntynyttä yhtiövastiketta;

2) huoneistoa hoidetaan niin huonosti, että yhtiölle tai toiselle osakkeenomistajalle aiheutuu siitä haittaa;

3) huoneistoa käytetään oleellisesti muuhun tarkoitukseen kuin mihin se on aiottu tai muuten yhtiöjärjestyksen vastaisesti;

4) huoneistossa vietetään häiritsevää elämää; tai

5) osakkeenomistaja tai muu huoneistossa asuva ei noudata, mitä järjestyksen säilymiseksi yhtiön tiloissa on tarpeen.

Huoneistoa ei saa ottaa yhtiön hallintaan, jos rikkomuksella on vain vähäinen merkitys. Päätöksessä on mainittava hallintaan ottamisen peruste, kestoaika ja kohteena olevat tilat.

82 §
Varoituksen antaminen

Päätöstä huoneiston ottamisesta yhtiön hallintaan ei saa tehdä, ellei hallitus ole antanut osakkeenomistajalle kirjallista varoitusta. Jos osakkeenomistaja on vuokrannut huoneiston tai sen osan taikka muutoin luovuttanut huoneiston toisen käytettäväksi, varoitus on annettava tiedoksi myös vuokralaiselle tai huoneistossa asuvalle muulle käyttöoikeuden saaneelle. Varoituksessa on ilmoitettava sen antamisen peruste sekä mainittava mahdollisuudesta ottaa huoneisto yhtiön hallintaan. Varoitus on annettava tiedoksi niin kuin haasteen tiedoksiantamisesta säädetään tai muuten todistettavasti.

Jos osakkeenomistaja varoituksen johdosta viivytyksettä täyttää velvollisuutensa tai oikaisu muuten tapahtuu, yhtiöllä ei ole oikeutta ottaa huoneistoa hallintaansa.

Mistä ihmeestä te saatte aina ton 3 varoitusta noihin juttuihinne? Vai johtuuko tää eri asumismuodoista? Huoneenvuokralaissa (kuulemma tätä nykyä) annetaan 1 varoitus - seuraavasta suoraan hankeen tavaroineen.

eedit: etellinen ehtikin jo näköjään, tossakaan ei puhuta 3:sta varoituksesta.

VVF sanoi:
Riippuu nuo häätö käytännöt varmasti ihan taloyhtiöstä, mutta naapurini sai viikonlopun bileiden jälkeen ilmoituksen että kämppään ei ole muuta asiaa enää kuin tavaroiden nouto. Eikä se siellä sen jälkeen enää majaillu. Se oli ensimmäinen ja viimenen varotus. Kannattaa lukea ne taloyhtiön järjestys säännöt ja ottaa selvää mikä on käytäntö tällasissa tilanteissa.

Olispa se sun kaveris ollut se jota joskus yritettiin taloyhtiön kämpästä häätää :D .
Elämä olisi paljon helpompaa, jos prolet eivät tietäisi oikeuksiaan liian hyvin :curs:

ps. ;)

.,.

Kyselin tossa meidän hallituksen pj:ltä ja kyllä se noi on, että yksin KIRJALLINEN varoitus on annettava ja sitten tulee lähtö. Ja jos olet vuokrannut asunnon osekatalosta, niin ensimmäisen varoituksen jälkeen vuokraisännälle annetaan ukaasit haltuunotosta. Tämä paperi riittääkin saamaan minkä tahansa vuokrasopimuksen kuukaudessa poikki, joten pystyy pistämään asukkaan kämpästään pihalle.

Eli tuskin tässä Pulunkuristajaa vielä häätämässä ollaan, kirjallinen varoitus tosin voi napsahtaa ja sitten kannattaakin tosissaan kattoa mitä porukkaa kämppäänsä hankkii. Siinä on nimittäin aika helposti naapureiden kyttäyksen kohteena jonkun kuukauden. Tosin sen anteeksipyytäminen auttaisi varmasti vielä tässäkin kohtaa.

mantelikala sanoi:
Oletetaan, että hiljaisuus alkaa klo 22.00. Musiikkia kuunnellaan hieman "normaalia" kovempaa siihen asti, sitten laitetaa vähän hiljemmalle ja lähdetään klo 00.00-01.00, niin mielestäni siitä ei ole mitään haittaa. Mutta tuskin kukaan siitä kuolee jos jollain joskus järjestyssääntöjen kellonajat hieman venyvätkin. Ja puhun kohtuuden rajoissa, en mistään monen tunnin aikamääristä.

Sinulla tämä siis tapahtuu kerran viikossa vai kuinka? Näin olin ymmärtävinäni tästä keskustelusta.

Kerrohan vähän tarkemmin tuosta "normaalia" kovempaa tapahtuvasta musiikin kuuntelusta. Kuuluu rappukäytävään? Kuuluu pihalle? Minulla on yli 20 vuoden kokemus kerrostalossa asumisesta ja siinä vaiheessa kun viidakkorummut alkavat kuulua rappukäytävään, kuuluu se tasan varmasti häiritsevästi kaikkiin seinänaapurien asuntoihin. Siinä vaiheessa kun viidakkorummut kuuluvat pihamaalle asti, ei kukaan pysty nukkumaan edes korvatulpilla.

Voisitko myös hieman tarkentaa millä perusteella asetat itsesi muiden asukkaiden yläpuolelle sen suhteen että yörauhaa koskevat taloyhtiön säännöt eivät koske sinua? Kuullostaa varsin teiniltä ja minä-minä-minä tyyppiseltä asenteelta. Jos valvotat naapureita kerran viikossa kello yhteen asti yöllä niin se on sitten 52 valvottua yötä vuodessa sinun seinänaapureille.

Jotenkin sain kirjoituksistasi sellaisen kuvan että työssä käyminen antaa sinulle vapautuksen taloyhtiön järjestyssääntöjen noudattamisesta? :D

mantelikala sanoi:
Miksi juon:
1. Olut on erittäin hyvänmakuista, eikä ole saunaoluen voittanutta. Mutta kylmä terassiolut auringonpaisteessa kuumana päivänä pääsee lähelle.
2. Terävät myös ovat hyvänmakuisia. Kylmänä nautittuna esim. Jägermeister, Finlandia Vodka Lime tai jokin maustetuista Absolut Vodkista on hyvää. Ja lämmittää mikäli on kylmä.
3. En ole kännissä ärsyttävä, vaan Partyboy. Enkä voisi ikinä kuvitella itseäni tanssilattialle selvinpäin.
4. Nousuhumala, musiikki sekä ajatusmaailmani kännissä ovat mielenkiintoisia sekä viihdyttäviä.
5. Kontrolloin sitä nykyään niin hyvin, ennen kun meni lähemmäs 100 €, niin nykyään max. 30-40 €, enimmäkseen n. 20 €.
6. En ole siitä riippuvainen, mikäli ei ole fiiliksiä juoda niin sitten ei oteta.
7. Baarissa on yleensä loistava meininki ja se on vielä parempi kun on ottanut vähän.
8. Otan enää harvoin kunnon perseitä.
9. Krapula on mielenkiintoinen ja harvoin se on minulla vahva. Voi hyvällä omalla tunnolla levätä koko päivän, sekä elämän pienet ilot tuntuvat huomattavasti normaalia paremmilta, esim. kylmä vesi ei ikinä maistu yhtä hyvälle kuin krapulassa.
10. Yleensä helpompi lähestyä naisia sun muuta sekä juttu lentää muidenkin kavereiden kanssa paremmin. Ja olen ERITTÄIN HARVOIN känniääliö.
11. Morkkis tulee enää harvoin ja minulla on kavereiden kanssa kivaa, ja juttuja on hauska muistella.
12. Ihmiset voivat laittaa tekoni kännin piikkiin, vaikka todennäköisesti tekisin niitä myös selvinpäin=hyvä tekosyy tehdä jotain harkitsematonta mistä ei ole mitään haittaa.
13. Olen harvoin sellaisessa tilassa, etten kontrolloisi itseäni.
14. Joskus ei vain ole muuta tekemistä .
15. Osa kavereistä ns. baarikavereita, heitäkin on kiva nähdä välillä.
16. Humalaiset ovat kivempia kun on itsekin ottanut vähän ja elämänasenne on usein hieman rennompi ja siedettävämpi mikäli se on mahdollista.
17. Jotkin jutut ovat kännissä kivempia, jotkin eivät.

Olet eritellyt toisessa keskustelutredissä niitä syitä miksi nyt 19-vuotiaana sinulle maistuu viina ja kalja. Alright:

"Nousuhumala, musiikki sekä ajatusmaailmani kännissä ovat mielenkiintoisia sekä viihdyttäviä."

Hienoa että viihdyt nousuhumalassa stereoitten äärellä vielä kello 01 yöllä. Kannattaisiko ehkä jatkossa miettiä kuitenkin myös sitä naapureitten viihtymistä? Eipä muuta. :david:

P.S. Aivan kuten humala ei ole lieventävä asianhaara missään hölmöilyssä niin samalla tavalla on mielestäni turha vedota siihen että "kun me hei ollaan vielä niin nuoria niinq tiätsä".

Juuei, kyllä niitä yhteisiä sääntöjä pitää noudattaa. Ja muutenkin pitäisi tajuta, että kerrostalossa asuminen EI OLE mitään omakotitalo-asumista! Naapureita on joka ilmansuunnassa ja sen tosiasian kanssa pitää vaan elää. Ja tämä tarkoittaa siis sitä, että ne naapurit pitää huomioida myös ennen sitä kello kymmentä, luulisi tämän olevan ihan itsestäänselvä asia ja kuuluvan hyviin käytöstapoihin.

Itsellänikin on ollut ongelmia naapureiden kanssa, ja nimenomaan mummojen. Tämä tapaus oli juuri sellainen, että hän valitti normaalin elämisen melusta ja otti minut "silmätikukseen", keksipä jopa soittaa isännöitsijälle että myyn huumeita asunnostani käsin. Noh, muutin siitä taloyhtiöstä aika nopeasti pois..

Niin, ja en siis oikeasti myynyt huumeita! :)

Protskulta tuli asiallista tekstiä koskien tota musan kuuntelua kerrostalossa. Kerrostalossa et koskaan voi soittaa silleen, että taulut tärisee seinissä. Ne nimittäin tärisee silloin myös naapurien seinissä ja sitä ei tartte kenenkään sietää oli kello sitten mitä tahansa.

Eli jos sitä musaa haluaa kuunnella niin että sen myös tuntee, kuten itsekin välillä haluan, niin vaihtoehdot on siinä, että hommaa omakotitalon ja soittaa siellä (tottakai tässäkin pitää huomioida naapurit) tai sitten investoi musavehkeet autoon kuten itse tein. Siellä voikin ajaessaan esim. työmatkoja popittaa ihan niinkovaa kun mieli tekee ja tuskin häiritsee ketään.

Kerrostalossa asuessa on AINA huomioitava myös naapurit ja jos tämä ei omaan ajatusmaailmaan sovi, ei mielestäni ole silloin soveltuva kerrostalossa asumaan.

Timba79 sanoi:
Eli jos sitä musaa haluaa kuunnella niin että sen myös tuntee, kuten itsekin välillä haluan, niin vaihtoehdot on siinä, että hommaa omakotitalon ja soittaa siellä (tottakai tässäkin pitää huomioida naapurit) tai sitten investoi musavehkeet autoon kuten itse tein.

... tai investoi kuulokkeisiin, toimii ainakin meillä loistavasti! (Teen itse töitä kotoa käsin ja tarvitsen rauhaa, joten avokki kuuntelee tuolloin musiikkia kuulokkeiden kautta.)

Gillyanne sanoi:
... tai investoi kuulokkeisiin, toimii ainakin meillä loistavasti! (Teen itse töitä kotoa käsin ja tarvitsen rauhaa, joten avokki kuuntelee tuolloin musiikkia kuulokkeiden kautta.)

Totta, tosin kannattaa varmasti vähän testailla niitä kuulokkeita ennen ostamista, niissä on erojakin aivan hirveästi. Mutta vähän euroja jonoon, niin saa jo varmasti erittäin laadukkaat kuulokkeet. Voi soittaa kovaa ja naapurisopu säilyy. :)

Tämä menee jo melkein :offtopic: mutta tässä on hyvin jo tullut esille näitä kerrostaloasumisen vaikeuksia.
Mä järkeilin asiaa niin että kotonaan sitä viettää varmasti yli puolet elämästään, joten asumismuodon/kämpän tulisi olla sellanen että edes jotenkin viihtyisi. Rivitalossa ja kerrostalossa on tullut asuttua, ja aina ei se asuminen ole tosiaan niin miellyttävää ollut.
Jos nyt saan tuon talon joskus asuttavaan kuntoon, niin muutan sinne samantien ja laitan riippukeinun pihalle vaikka olisi perkele talvi. Ei naapureita, eikä muitakaan häiriötekijöitä->oma rauha.

Edit: vaikka aika isoja päätöksiä ja ratkaisuja tässä joutuu tekemään kämpän takia (muutto toiselle paikkakunnalle, duunipaikan ja naisen vaihto, jne.) niin uskon silti että olen tekemässä oikeaa ratkaisua.

Suositut

Back
Ylös Bottom