Miten on? (sis. järjestyshäiriöshittiä)

mantelikala sanoi:
....Päällimmäisenä pointtina vaikka se että mikäli minun pitää sietää lasten ääniä niin saan hyvällä omalla tunnolla viettää jonkin viikonlopun kuunnellen musiikkia hieman kovempaa mitä normaalisti.

Valitettavasti se ei vain käytännössä mene näin - lapset kuitenkin useimmiten leikkivät ja pitävät ääntä päiväsaikaan, kun taas nuorilla (ja vähän vanhemmillakin) on tapana pitää noita bileitään (tai kuunnella musiikkin "hieman normaalia kovemmalla") illalla/jopa yöllä. Ja jos tällöin mennään yörauha-ajalle - jopa useimmissa kerrostaloissa taitaa alkaa klo 22 - niin jonkuntasoinen varoitus lienee melkeinpä satavarma juttu.

Epäoikeudenmukaistako? Elämä on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gillyanne sanoi:
Valitettavasti se ei vain käytännössä mene näin - lapset kuitenkin useimmiten leikkivät ja pitävät ääntä päiväsaikaan, kun taas nuorilla (ja vähän vanhemmillakin) on tapana pitää noita bileitään (tai kuunnella musiikkin "hieman normaalia kovemmalla") illalla/jopa yöllä. Ja jos tällöin mennään yörauha-ajalle - jopa useimmissa kerrostaloissa taitaa alkaa klo 22 - niin jonkuntasoinen varoitus lienee melkeinpä satavarma juttu.

Unohtui laittaa noita kellonaikoja :david: . Oletetaan, että hiljaisuus alkaa klo 22.00. Musiikkia kuunnellaan hieman "normaalia" kovempaa siihen asti, sitten laitetaa vähän hiljemmalle ja lähdetään klo 00.00-01.00, niin mielestäni siitä ei ole mitään haittaa. Mikäli jollain on seuraavana päivänä töitä (viikonloppuna), niin silloin hän on mielestäni samassa asemassa kuin minä kun olen yötöissä. Ja tarkoitin lähinnä yhtä iltaa/yötä viikonloppuna. Eikä minulla ole mitenkään tapana tehdä näin, asia vain on mielestäni tällainen. Ja samaa mieltä olen kanssasi, mikäli kyse on jostain reiveistä tai muista megabileistä kerrostaloasunnossa. Mutta rauhallisemmista illanistujaisista (lue ylempää) olen järkymättömästi tätä mieltä. Suurin osa toki elää normaalin rytmin mukaan (ma-pe töissä, vkl vapaa), mutta osa on taas töissä vkl ja öisin, ja valtaosan mukaanhan järjestyssäännöt on tehty, ei siinä mitään epäselvää ole. Mutta tuskin kukaan siitä kuolee jos jollain joskus järjestyssääntöjen kellonajat hieman venyvätkin. Ja puhun kohtuuden rajoissa, en mistään monen tunnin aikamääristä.

Tilanteen mukaan ja hieman solidaarisuutta :kippis1: .

Tuskin tulee mitään häätöä..siinä sitten normaalisti kun sitä ruvetaan harkitsemaan sut kutsutaan sinne asukaskokoukseen tjsp. keskustelemaan jne.

Itesehän en kauhean usein mitään bileitä järjestä, mutta yksillä synttäreillä tuli naapuri vaan suoraan sanomaan kun oli musiikki oli liian kovalla mikä on jeesh. Olin vielä laittanut hissiin lapun, että synttärien johdosta "pientä" meteliä saattaa esiintyä, mutta tällä kaverilla oli vauva niin asia oli täysin ymmärrettävää. Laitoin musaa hiljemalle ja siitähän sit ruvettiin baariin lähtemään(harrastuksena itselälläni musiikki ja kotiteatteri :D joten o ne naapurit vissiiin tottunut vähän kovempaan päivämeteliinkin ;) ).

Pulunkuristaja sanoi:
Ja tosta yörauha jutusta, niin ei sitä millään voi pitää kurissa 25 nuorta, kun viina virtaa ja kalja kolisee. Yritin mä sitä moneen otteeseen hiljentää, mutta ei siitä kauheesti mitään tullu. Ja sitten kun sinne tuli yks helvetin kusipäinen tyyppi, ni se rupes ihan huutamalla huutaa, ni se piti heittää vittuun, ni sitten se rupes riehumaan ulkona, heitteni pyöria yms.
Onko tää asunto siis vanhempiesi asunto ja siksi niin hermona? Mitä mieltä ne oli näistä bileistä? Kyllä mullakin hermo menisi tuollaiseen perseilyyn, valitus lähtisi varmasti, mutta tuskin te häätöä saatte jos niitä ei ole alla enempää.

Kun asiaa tuumaa enemmän, niin tuosta toiminnastahan voi olla muitakin seurauksia. Koska "syyllinen" on alaikäinen, voisi näppärämpi naapuri esim. soittaa lastensuojeluviranomaisille. Jos bileissä oli muitakin alaikäisiä, niin siitäkös riemu repeäisi. Ja vielä kun hommassa olisi mukana 14v "kisuja" kuten toisella postaajalla, niin jokunen vihainen isäkin voisi tulla oven taa. Minä ainakin tulisi rimpauttamaan jos meidän tytär narahtaisi ;)

Riippuu nuo häätö käytännöt varmasti ihan taloyhtiöstä, mutta naapurini sai viikonlopun bileiden jälkeen ilmoituksen että kämppään ei ole muuta asiaa enää kuin tavaroiden nouto. Eikä se siellä sen jälkeen enää majaillu. Se oli ensimmäinen ja viimenen varotus. Kannattaa lukea ne taloyhtiön järjestys säännöt ja ottaa selvää mikä on käytäntö tällasissa tilanteissa.

Pulunkuristaja sanoi:
Miten te kaikki olette niin enteeksi antamattomia???

Mitäs kitinää sieltä vielä kuuluu?!?!?!

Eikö se nyt tullut jo selväksi, että Pakkotoiston Huoneenvuokralautakunta on antanut sinulle HÄÄ-DÖN. Rupeat siitä viivyttelemättä kantamaan niitä kamoja pihalle. Ne on oltava ulkona ennen syyssateita. Jos ei homma etene, niin täältä löytyy kyllä isoja ukkoja kantamaan.

...
P.S. Synnin tunto on viisauden alku (Vanha Katekismus)

Eleonoora sanoi:
Tässä meidänkin rivarissa asuu 17-vuotias tyttö, joka tulee ihan saatanan myöhään kotiin ja saattaa kyllä lähteäkin kotoa myöhään. Ja saattaa käväistä kotona keskellä yötä useampaan kertaan. Eihän siinä mitä, käykööt ja kulkekoot ihan rauhassa, mutta kun se ei tule yksin eikä jalan. Aina tulee autolla ja kotioven eteen. Ja joka kerta koko talo herää tuohon autonääniin. Tuon autojen ravaamisen takia meille tuli tohon pihaan ajokieltomerkki, kun alkoi muitakin naapureita kyrpiä tuo öinen ajelu. Mutta eipä tunnu tyttöä haittaavan. Tytön kaverit ajavat edelleen kotiovelle asti, oli aika mikä tahansa. Tyttö asuu vanhempiensa kanssa, joten pakko on kyllä ihmetellä, että kuinka vanhemmat antavat lapsensa tehdä tuota. Minun lapset eivät välttämättä olisi tuollaisia yövaeltajia.. :rolleyes:

nämä kuuluvat imo. ihan normaaleihin kaupungin ääniin ja jos näitä ei kestä niin täytyisi harkita maalle muuttoa. :D

Pulunkuristaja sanoi:
Edit. Miten te kaikki olette niin enteeksi antamattomia??? Siis ajatelkaa nyt tilannetta vähän tarkemmin. Lukekaa toi juttu ylhäällä ja miettikää uudestaan. Miksi ei voisi vaikka tulla sanomaan seuraavana aamulla päin naamaa? Miksi meitä nuoria ei voi sitten niin yhtään kestää? Te kaikki olitte joskus nuoria, vai ettekö? Olitteko heti tuommoisia tosikkoja jotka ei ikinä valvo klo2200 yli???!!! ... :(

Anteeksi nyt, mutta teksteistäsi huomaa, että et ole ihan kohtakaan aikuinen.. :rolleyes: Ei sillä, että aina olisin sitä itsekään. :D
Mutta vakavasti puhuen, en ymmärrä, miksi meluavia nuoria pitäisi ymmärtää? Nykynuorilta on ilmeisesti mennyt kasvatuksessa jokin ohi, sillä kyllä minulle on ainakin opetettu, mikä on järkevää ja mikä ei. Kertaakaan en ole koko nuoruuteni aikana pitänyt mtn megabileitä. Jos olen bileet pitänyt, niin paikalla on ollut hyviä ystäviä ja tuttuja, jotka osaavat varmasti käyttätyä. Vanhempani asuvat omakotitalossa, jossa ei välttämättä olisi niin haitaksi vaikka meteliä olisikin, mutta eipä sielläkään kyllä koskaan mitään äänekkäitä bileitä pidetty. On niitä naapureita porukoillakin, vaikka ei ihan kerrostalomeininki olekaan.
Minun puoleta joka ikinen nuori saa ryypätä ja pitää bileitään, mutta järki pitäisi silti pitää päässä! Jokainen, joka järjestää megabileitä on myös vastuussa seurauksista. Tappelut ja muut ikävyydet voi helposti välttää miettimällä ketä bileisiinsä kutsuu/päästää.
Ei kaikkien nuorten tarvitse meluta ja sen jälkeen pelätä häätöä. En ole itsekään mikään pyhimys kai koskaan ollut, mutta järjen olen kyllä aina mukanani pyrkinyt pitämään. Aina ei voi ajatella vain itseään. Asuu siellä kerrostaloissa muitakin kuin sinä. Ja toiset tahtoo ehkä nukkua yöllä.

Tulikohan nyt sekavaakin tekstiä.. Noh, postataan silti ja pannaan väsymyksen piikkiin.

tiieitiijuu sanoi:
nämä kuuluvat imo. ihan normaaleihin kaupungin ääniin ja jos näitä ei kestä niin täytyisi harkita maalle muuttoa. :D

Ei ole normaaleja kaupungin ääniä. Tässä ei kulje yleistä autotietä vaan pelkkä pihatie. Ja tällä tiellä vain huoltoajo on sallittua. Nuoret osaa enää edes liikennemerkkejä tulkita! :jahas:

edit: ja rivarissa siis asutaan. Ja makuuhuoneet on pihatien puolella, joten varmasti äänet kuuluvat nukkuvan korviin.

Kaveri mekasti yhtenä iltana liikaa, pyysi anteeksi naapureilta ja otti opikseen. Mun mielestä asia on ok, eikä pitäis muillakaan olla nokan koputtamista.

Kannattaa valita naapurinsa tarkasti (onko se mahdollista?!?). Meillä on niin rentoa nuorta porukkaa (ja ei asuta missään opiskelijakämpässä, vaan ihan Saton), että häädöistä tuskin on pelkoa, vaikka joskus metelöitäisiin.

Viimeksi pääsiäisenä järkättiin pippalot, ja YLEENSÄ jos näin, niin jätetään kaunis lappu alaovelle ja omaan oveen jne. MUTTA, pääsiäisenä ei jostain syystä näin tehty. Meteli yltyi ja yltyi (testattiin mm. uutta karaokelaitetta :rolleyes: :eek: :evil: ja tarjoiltiin kaikille snapseja jne jne. porukkaa oli ehkä kymmenkunta, mutta meteli oli saatananmoinen. No, ei tullut valituksia, kukaan ei tullut ovelle tms. (poistuttiin kyllä muistaakseni siinä 23 aikoihin Itäkeskuksen suuntaan), mutta parin päivän päästä, kun oltiin avokin kanssa roudaamassa vanhaa sohvaa pakulla hemmettiin, naapurin kundi tuli käytävässä vastaan, ja kysyi hilpeenä: Olikos teillä jotku läksiäisbileet lauantaina, vai? Siinä sitten vaikeena yritin jotain heittää takas.. :D :lol2:

Mutta joku roti se pitää metelöinnissä olla. Siltikään, jos mekastaa ennen puoltayötä pe-tai la-iltoina, ei pitäs olla kellekään mitään ongelmaa. Siis ei todella. Ja huom, ENNEN puoltayötä. Viime syksynä pidettiin tossa naapurissa avon kaverilla singstar-partyä, ei siinä mitään, mutta kun ne oli jatkojen jatkot, ja kello lähempänä neljää aamulla. Seuraavana aamuna putos luukusta niille kirjallinen varotus.. :rolleyes: :kippis1:

Meidän taloyhtiössä kolmella varoituksella lentää pihalle.Tässä muutamia vuosia sitten naapurissa asui mies,vaimo ja koira.Koira oli vasikankokoinen ja mies oli järkälemäinen kaappi.Koira haukkui ja ulisi päivät,ja myös illat jos isäntäväki oli poissa.Tappelua ja huutamista oli harva se päivä,ja jos heillä meni hyvin,niin bileitähän siellä pidettiin :)

Tästä vähän hermostuneena soitin sitten ovikelloa,ja ajattelin sanoa ihan nätisti ja asiallisesti,että jos sitä musiikkia saisi pienemmälle,kun meillä on pieni poika joka ei saa unta metelin takia.No,jäbähän sitten meinasi tulla päälle,ja alkoi suoltamaan erinäisiä kirosanoja.Puhumalla sain sitten hänet rauhoitettua.Musiikki hiljeni kyllä sinä yönä,mutta sama meno jatkui muina päivinä.

Myös muut naapurit olivat jo kyllästyneitä tähän menoon,ja kerättiin sitten allekirjoituksia valituspaperiin.Tosiaan nimiä tarvitsee muutama,että sen valituksen voi tehdä.Taloyhtiö antoikin sitten varoituksen,mutta sama meno jatkui edelleen.He myös valittivat päätöksestä,ja siinähän he saivat sitten lisäaikaa.Kolmannen varoituksen jälkeen he lopulta saivat häädön,mutta aikaa meni yli puolivuotta.
Elikkäs osaavat myös aikuiset meluta ja rällästää :rolleyes: Jos haluaa pitää bileitä,niin hyvä idea on tosiaan,mitä tuossa aikaisemmin on sanottu,että laittaa vaikka lapun ilmoitustaululle,tai tiputtaa postiluukusta kirjelmän,missä pahoittelee,jos melua syntyy.Ainakin minä pitäisin sitä arvossa :)

tiieitiijuu sanoi:

Samaa mieltä. Täälläkin pukkaa tietä vähä joka suunnas ja prätkien/autojen yö kaahailut kyllä kuuluu mut eipä niitä enään edes tajua noteerata saatika, että siihen herää. Sit ku maistuu hiljaisuus ni sillo ruvetaa harkitsee muuttamist pohjolan avarille seuduille.

Tiettyä perspektiiviä asiaan tuo myös lukaalin sijainti. Eräässä mukavassa keskikaupungilla sijaitsevassa lukaalissa on vain yksi huono puoli: sinne kuuluu kaikki meteli sisään (mistä vois myös päätellä, että jokseenkin kaikki kuuluu myös ulos :nolo: ), ja paikoitellen yksistään lokit voivat viedä yöunet aika tehokkaasti. Tämän lisäksi trafiikkia on siinä määrin paljon, että jokaisen auton ohikulun (mitä tapahtuu yölläkin kohtuupaljon) kuulee täydellisesti. Itse en ole omassa kämpässäni kokenut koskaan moisia meluhaittoja, vaikka naapurit olisivat pitäneet minkälaisia pippaloita. Kun tuollaista riemua kokee päivittäin, alkavat satunnaiset humalaisryypingit ja örvellykset tuntumaan herttaisen yhdentekeviltä.

Eipä sillä, voi sitä niistäkin kärsiä.

Olet nuori tai et, ei se sitä mölyn määrää naapureiden yössä vähennä. Ei mölyn aiheuttajan iällä ole väliä, mutta kännibileitä ei tod jaksa kunnella pitkään jos on vähän aikaa nukkua ja pitäisi töihinkin mennä vielä aikaisin. Mutta tietty, kyllähän sitä sattuu, mutta ei pidä pistää sen piikkiin. Muuten voi pistää aina sen piikkiin.

Käy pyytämässä anteeksi rehdisti. Kyllä se vie jo pitkälle.. jos älämölö oli vain keskivertoa, niin ei pitäisi pidemmälle mennä ja jos menee niin aika kummallista. Mitä pikemmin käyt, sen parempi, koska se käy vaikeammaksi kun odottaa.

Ei voi tietää miten vittumainen tilanne se on jollekin naapurille, voi olla että se just tuli töistä jostain yövuorosta, ihan paskana, sitten joku migreeni päällä ja kipeenä ja pitäis herätä parin tunnin päästä taas niin sillä vitutuksen määrällä ei ole väliä vaikka se olis kuinka eka kerta kun tulee möykkää kämpästä. Eli kannattaa aina kuulostella vähän sitä mölyn tasoa, kännissä sitä ei tajuakaan miten möykkä on kova.

Ja olet kyllä vastuussa muista äänipesäkkeistä kämpässä. Jos et ole kontrollissa laumasta niin sitten pitää mennä muualle. En sitten tiedä miten on jos se ääliö jonka häädit ja se jäi pihalle riehumaan, että miten sen kanssa nyt on, koska kuitenkin häädit sen. Mutta sanoisin että mitä kämpän sisällä tapahtuu on sen asukkaan vastuu, riehuu siellä sitten tyttöystävä, anoppi tai kaveri.

Kyllä se siittä.. on itsellekin sattunut tämmöinen ja nolottaahan se ikävästi.. mutta anteeksi vaan pyynnöt niin homma varmasti paranee heti ja sitten varoo tulevaisuudessa hiukka enemmän. Ja jos meinaa jotain pakollisia pippaloit ajärjestää (tuparit tms) niin joku lappu vaikka naapureille siihen että semmoiset meneillään, ja sitten numero vaikka että voi soittaa tai kehotus että voi tulla hakkaamaan ovea jos möykkä käy liian kovaksi, ja että yritetään pitää melun taso alhaisena. Silloin ne ei ihan niin helposti ärsyynny kun tietää jo ennakkoon, ja sitten jos vituttaa niin ei soita ehkä poliiseja ensin vaan tulee valittamaan ja se on silloin vähemmän noloa kun 'se oli tiedossa'. Mutta ei sitä silti tahallaan kannata räyhätä, tuparit tai ei.

Mä aikoinani laitoin että 'jos äänentaso ylittää siedettävän rajan, soita xxx-xxxxxx tai tule koputtamaan oveen, tai jos muuten masentaa niin liity joukkoon iloiseen! terveisin naapuri'. tai vastavaa.. tosin oli opiskelijakämppä joten.. oli aika no problem.

tulipa vain mieleen, että mullapa on sellainen naapuri joka valitti edellisestä asukkaasta silloinkin kun tää ei ollut kotona eli tästä kämpästä on muka kuulunut kauhea meluaminen, vaikka entinen asukas oli töissä ja kämppä täysin tyhjänä :jahas: vitun reilua sitten sekin. innolla odottelen, että koska itelle napsahtaa ensimmäinen valitus, vaikka elän hiljempaa kuin hiiret :D tolla naapurin sedällä ei olekaan kaikki kotona. avohoidossa olevat on syvältä :curs: kun ei osata edes tervehtiä kunnolla, vaan myhäillään jonnekin katon rajaan katseella. on siinäkin sitten naapurissa kestämistä, kun keski-ikäinen äijä ei voi normaalisti tervehtiä. että eikö niitä tapoja olekaan opetettu kaikille. että kyllä sitä osaa nuoretkin tervehtiä ja käyttäytyä hyvin, mutta sitten nää keski-ikäiset alkoholi- ja mielenterveysongelmaiset on kyl asia erikseen. toiset naapurit on eläkkeellä oleva pariskunta, ja hyvin niiden kanssa olen tullut toimeen.

entisessä kämpässä yläkerran naapurista kuului telkkari tosi kovalla. silloin vielä oli parvisänky, oli tosi jees kuunnella nelosen uutisia - naapureiden telkkarista. pisti aika pahasti vituttamaan kun seiskaan seuraavana aamuna töihin. ikinä ja toivottavasti ei tarvikaan naapurista kuunnella mitään megabileitä, koska hyvin pitkälle voi mennä hermo aika pahasti. kyl sen ymmärtää, jos etukäteen varoittelee tulevista bileistä, mutta ei ole kiva todellakaan kuunnella mitään megaluokan bileiden melua jos 16h työvuoro seuraavana päivänä odottaa.

Pulunkuristaja sanoi:
Miten te kaikki olette niin enteeksi antamattomia??? Siis ajatelkaa nyt tilannetta vähän tarkemmin. Lukekaa toi juttu ylhäällä ja miettikää uudestaan. Miksi ei voisi vaikka tulla sanomaan seuraavana aamulla päin naamaa? Miksi meitä nuoria ei voi sitten niin yhtään kestää? Te kaikki olitte joskus nuoria, vai ettekö? Olitteko heti tuommoisia tosikkoja jotka ei ikinä valvo klo2200 yli???!!! ... :(

Ei varmaan tullut mieleen, että jos kerrostalo kämpässä on jotain 25 kpl alle 18-vuotiasta pikkulasta niin tuskin siellä huopatossut jalassa korttia pelataan. Yleensähän se menee niin kun otataan eka hörppy kaljapullosta niin äänentaso nousee 10db ja seuraavan hörpyn jälkeen taas 10db jne. Olen tehnyt nyt kahden vuoden aikana tuntimusta omalla parvekeella. Kerrostalo on aivan tien vieressä ja tien toisella puolella on kirkkopuisto ja siinä menee kadun vieressä semmoinen mukava hiekkainen kävelytie ja mukavaa nurmikkoa sekä tämän hiekkatien vieressä on reilusti penkkejä. Aina viikonloppuisin kahdeksan jälkeen viimeistään teinejä saapuu näille penkeille mekastamaan ja ulvomaan. No silloin ei paljon kiinnosta olla parvekkeella, joten onneksi parvekkeen ovi on aika tiivis joten känniääliöiden ääni pysyy aika hyvin ulkona. Ainoa hyvä puoli on siinä, että kun kotiintuloajat ilmeisesti sentään vielä toimivat niin enää yhdentoista jälkeen siellä ei enää olekaan näitä meluajia.

Niin ehkäpä kaikki yli 18-vuotiaat on sinusta tosikkoja, mutta oletko itse kuullut ikinä sellaista asiasta kuin töistä, saati sitten kesätöistä. Monilla se meinaa sitä, että on sitä sitten opiskelija tai muuten vaan töissäkäyvä ihminen, sitä rahaa tarvitsee niin täytyy mennä viikonloppunakin töihin jos haluaa kerätä vähän enemmän käpyjä talteen talveksi. Otetaan esimerkki minun viime kesästä, sanotaan vaikka viikonlopusta X. Kun sitä pääsee töistä vaikka vähän 21.00 jälkeen ja on kotona joskus puoli kymmenen aikaa. Tämän jälkeen täytyy tehdä tietenkin ruuat töihin ja jotain iltapalaa. Sitten voipi katsoa vähän telkkaria ja sitten täytyykin mennä nukkumaan kun työt alkaa alle 7 tunnin päästä klo.05.00 ja kestääkin seuraavat 12 tuntia. Ja sama 12h rupeama on sitten sunnuntaina.

Tuskinpa itselläsikään huumori riittäisi tuossa tilanteessa. Ja eipä kaikilla välttämättä ole edes mahdollisuutta näiden töiden takia edes tulla sanomaan päin naamaa seuraavana aamuna kun pitää olla töissä. No mutta minkä sille mahtaa kun se maailma pyörii vain oman navan ympärillä.

Onneksi itselläni ei ole enää tätä tilanne, sillä eipä tarttee enää olla kesätöissä saati sitten viikonlopputöissä. Ja vaikka minä en itse enää käy viikonloppuisin töissä, luulisin että monet muut ihmiset taitaa vielä käydä.

Mä en siis yhtään vähättele naapureiden "nukkumistarvetta", mutta kun lauantai iltana pitää pirskeet niin ei se nyt voi olla niin vaikeaa kestää yhden yön... En siis tosiaankaan pidä usein pirskeitä, ja jos yhdestä yöstä häätöjä tulee niin kyllä pistää vituttamaan.

Enkä ymmärrä tätä joidenkin ihmisten "pätemistarvetta" täällä pakkiksella. Miksi ei voi vaikka sanoa jotain objektiivisia neuvoja, tai muuta mukavaa. ;Miksi pitää pistää kaveri stressikuoleman partaalle, sanomalla että "HÄÄDÖT HETI!!" tai "MITÄ SÄ KITISET SIELLÄ"...yms.

(en siis puhu niille jotka ovat sanoneet objektiivisia neuvoja)

Tästäkin on jo mainittu, mutta muistakaa aina pistää se lappu ilmoitustauluun niistä bileistänne ja todellakin maininta puhelinnumerosta tai oveen koputtumisesta jos melutaso on kova. Ja lähemmille naapureille voi vaikka käydä jopa suullisestikin sanomassa asiasta.

Ja toinen homma on se, että se hiljaisuus alkaa 22.00 - 23.00 ja se tarkoittaa sitä, että tähän aikaan on sitten syytä tilata ne taksit pihaan ja lähteä vaikka kapakkaan jatkamaan bileitä. Ja kerrostaloon EI MISSÄÄN NIMESSÄ tuoda mitään jatkoporukoita, sitä meteliä kun humalaisista lähtee 100% varmasti vaikka miten hiljaa yritettäisiin olla.

Nuo pari hommaa kun muistaa, niin aika hyvin voi bileitä pitää jos naapurissa ees jotenkin täysijärkistä väkeä asuu. On niitä bileitä ollut meilläkin, niinkuin naapureillakin ja tulee varmasti jatkossakin olemaan. Mulla on aina ollut takaraja 22.30 bussi, eli sillä kaupunkiin tai himaan, mutta meille ei möykkäämään jäädä. Tällöin myös ne naapurit saa ajoissa hiljaisuuden.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom