Miten on? (sis. järjestyshäiriöshittiä)

Fucit sanoi:
missa vitun kartanossa/ladossa sa asut jos 25 henkee uppoo kevyesti?
puhutaan hei KERROSTALOSTA.... da?

Da da ja kyllä kyllä, 25 henkeä ei mielestäni ole MEGAbileet. Suurehko kokoontuminen varsinkin pienessä asunnossa, mutta esim. 80-neliöisessä kämpässä tuo määrä menee vielä ihan jees. Ainakin ne ihmiset, keitä mä tunnen.

Pidin 25 neliön yksiössä synttärit, joihin osallistui kymmenkunta ihmistä eikä tehnyt tiukkaa. Tosin ei siellä mitään tansseja järjestetty, vaan ihan vaan juteltiin ja otettiin muutama bisse. Täten väittäisin että normaalissa kaksiossa parisen kymmentä menee vielä, isommassa kämpässä vielä enemmän.

En väitä etteikö pienikin määrä ihmisiä saisi aikaan suuren määrän häiriötä, mutta en voi oletusarvoisesti sanoa, että 25 ihmistä olis jotkin megabileet joista ei muuta tule kuin maailmanloppu. Kyllä siihen vaaditaan jo enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Jyväskylässä sijaitsee tällanen hiljaisuuden paratiisi. Tässä talossa asuu suurimmaksi osaksi eläkeläisiä niin ne on sitten vähän innostuneet sääntöjen kanssa. Eikös ihan lain mukaan yötöistä tulessa saa käydä suihkussa, tästä on jotain ennakkotapauksia ollut.

Fucit: Näin mäkin oon kuullut, ettei normaalia elämistä voi rajoittaa. Suihkussa käymisen kieltäminen 22 jälkeen mä viel ymmärrän, koska lähteehän tuosta aika hitonmoinen meteli mutta jos on pakko käydä niin sitten käy.

Missä täällä tuollainen kerrostalo on, mua kiinnostaa oikeasti tietää kun täällä asun. :D

Ja mä en kans ymmärrä valittamista jostain suihkussakäynnistä. Siis toki siellä suihkussa käydään ennen 22.00 jos ollaan esim. päivätyössä, mutta kun mä tuun iltavuorosta n. 22.30 kotiin, niin käyn 100% varmasti suihkussa ja siihen ei missään talossa tule yhdelläkään naapurilla olemaan sanomista, tosin siellä menee ehkä se 2-3 minuutti aikaa. Eli järki käteen, siellä ei tartte mitään puolen tunnin maratonsuihkua yöllä vetästä.

Sama idioottimaisuus on tämä vessan vetäminen, jos mä käyn yöllä kusella, niin takuulla vedän vessan, en jätä sitä haisemaan aamuun. Ja oletan että niin tekee jokainen muukin ihminen.

Jos ei ylläolevia ääniä kestä, niin sitten kannattaa jo muuttaa vittuun kerrostalosta. Ihan sama homma on pienten lasten itku, tai juoksuaskeleet, ne on vain kestettävä, se katos kuuluu siihen normaaliin elämiseen!

Timba79 sanoi:
Missä täällä tuollainen kerrostalo on, mua kiinnostaa oikeasti tietää kun täällä asun. :D

Sama idioottimaisuus on tämä vessan vetäminen, jos mä käyn yöllä kusella, niin takuulla vedän vessan, en jätä sitä haisemaan aamuun. Ja oletan että niin tekee jokainen muukin ihminen.

Mäki-Matin mummot rulettaa täällä:D Missä päin kaupunkia ite muuten asustelet?

Oli hyvä tapaus viime vuonna kun tapasin alakerran muumion, joka on näitä lappusia luukusta laitellut, niin se antoi mulle hyvän neuvon: "jos yöllä on pieni hätä, niin vessaa ei tarvi vetää. sen voi sitten vetää aamulla"
Kyllä siinä meinas pokka pettää, varmaan kylppäri haisee helvetin hyvältä kun jättää pönttöön kuset haisemaan muutamaksi tunniksi :urjo:

mxm sanoi:
Mäki-Matin mummot rulettaa täällä:D Missä päin kaupunkia ite muuten asustelet?

Puparissa minä, tosin osaketalossa. Olen asunut Pupu 24:ssäkin, eli tiedän mitän on kun kerrostalossa on vähän säpinää. Tää on muuten todella rauhallinen paikka nykyään, hyvä kun kuulee ees mitään ääniä kun ulkona yöllä kävelee. Toista oli vielä 6 vuotta sitten. :D

Timba79 sanoi:
Puparissa minä, tosin osaketalossa. Olen asunut Pupu 24:ssäkin, eli tiedän mitän on kun kerrostalossa on vähän säpinää. Tää on muuten todella rauhallinen paikka nykyään, hyvä kun kuulee ees mitään ääniä kun ulkona yöllä kävelee. Toista oli vielä 6 vuotta sitten. :D

Oon aina luullut, että Pupari on se pahin gangstapaikka tässä kaupungissa mutta ilmeisesti asiat muuttuu. Meille selitettiin koulussa, että pahinta duunia on olla koulupsykologina Puparin kouluilla, koska siellä on eniten työttömiä, nuorisorikollisia ja narkkareita, antoi hyvän kuvan asuinalueesta:D

D.Yates sanoi:
Sitä vitutuksen määrää ei voi sanoin kuvailla, kun herää keskellä yötä jonkun naapurin känniälämölöön! :curs: Onneksi ei ole pariin vuoteen tarvinnut tuollaista sietää. Toivottavasti heittävät sut niskaperseotteella pihalle.
Älä muuta viserrä perkele, Yhtenä yönä herättiin siihen kun joku äijä karju aamukolmelta hirveessä kännissä Simoa vislailun säestyksellä noin puolen tunnin ajan ja seuraavana yönä joku toinen jamppa huuteli meidän pihalla Juha nimistä henkilöä :curs:

Erkka80 sanoi:
Da da ja kyllä kyllä, 25 henkeä ei mielestäni ole MEGAbileet. Suurehko kokoontuminen varsinkin pienessä asunnossa, mutta esim. 80-neliöisessä kämpässä tuo määrä menee vielä ihan jees. Ainakin ne ihmiset, keitä mä tunnen.

Pidin 25 neliön yksiössä synttärit, joihin osallistui kymmenkunta ihmistä eikä tehnyt tiukkaa. Tosin ei siellä mitään tansseja järjestetty, vaan ihan vaan juteltiin ja otettiin muutama bisse. Täten väittäisin että normaalissa kaksiossa parisen kymmentä menee vielä, isommassa kämpässä vielä enemmän.

En väitä etteikö pienikin määrä ihmisiä saisi aikaan suuren määrän häiriötä, mutta en voi oletusarvoisesti sanoa, että 25 ihmistä olis jotkin megabileet joista ei muuta tule kuin maailmanloppu. Kyllä siihen vaaditaan jo enemmän.

Asun nyt 75 nelion kampassa ja luulen etta 25 henkea olis aika paljon tanne...

mxm sanoi:
Oon aina luullut, että Pupari on se pahin gangstapaikka tässä kaupungissa mutta ilmeisesti asiat muuttuu. Meille selitettiin koulussa, että pahinta duunia on olla koulupsykologina Puparin kouluilla, koska siellä on eniten työttömiä, nuorisorikollisia ja narkkareita, antoi hyvän kuvan asuinalueesta:D
Oli aikoinaan. Nykyään alkaa olemaan suht rauhallista. Asuin itse aikoinaan siellä ja meno oli kuin villissä lännessä. Vessanvetoon yöllä ei varmaan silloin olisi kukaan reagoinut...
Onneksi asun nykyään omakotitalossa, mutta voi sielläkin naapureista olla harmia... :curs:

Oisko siitä suihkussa käynnistä/vessan vetämisestä jotain linkkiä. Sillon kun asuin porukoiden kanssa ja kun muutettiin uuteen kämppään niin mutsi ei antanu mun käydä suihkus 10 jälkeen...kyllä oli mukavaa aina treeneistä tullessa 10 yli 10 venailla aamuun...

Eli pitäis päästä kuittaamaan :evil:

mxm sanoi:

Näin oli vielä 10 vuotta sitten, eikä varmaan tartte ihan noinkaan kaukasi palata, mutta nyt täällä on oikeasti jo todella hiljaista. Nuo kaupungin vuokrakämpät on kaikki peruskorjattu ja sitäkautta kaikki huonompi aines on "häädetty" muualle. Kangaslampi taitaa enemmänkin ghettoa olla tänäpäivänä, jos tätä suuntaa kaupungista kattelee.

Mutta me ostettiin tää oseke kolme vuotta sitten ja saatiin aika pirun halvalla, että on siitä huonosta maineesta ainakin meille hyötyä ollut. Eli jos/kun maine pikkuhiljaa paranee, niin esim. 5 vuoden päästä voi saada ihan kohtuuhinnan tästäkin kämpästä.

protsku sanoi:
Sinulla tämä siis tapahtuu kerran viikossa vai kuinka? Näin olin ymmärtävinäni tästä keskustelusta.

Kerrohan vähän tarkemmin tuosta "normaalia" kovempaa tapahtuvasta musiikin kuuntelusta. Kuuluu rappukäytävään? Kuuluu pihalle? Minulla on yli 20 vuoden kokemus kerrostalossa asumisesta ja siinä vaiheessa kun viidakkorummut alkavat kuulua rappukäytävään, kuuluu se tasan varmasti häiritsevästi kaikkiin seinänaapurien asuntoihin. Siinä vaiheessa kun viidakkorummut kuuluvat pihamaalle asti, ei kukaan pysty nukkumaan edes korvatulpilla.

Voisitko myös hieman tarkentaa millä perusteella asetat itsesi muiden asukkaiden yläpuolelle sen suhteen että yörauhaa koskevat taloyhtiön säännöt eivät koske sinua? Kuullostaa varsin teiniltä ja minä-minä-minä tyyppiseltä asenteelta. Jos valvotat naapureita kerran viikossa kello yhteen asti yöllä niin se on sitten 52 valvottua yötä vuodessa sinun seinänaapureille.

Jotenkin sain kirjoituksistasi sellaisen kuvan että työssä käyminen antaa sinulle vapautuksen taloyhtiön järjestyssääntöjen noudattamisesta? :D

Olet eritellyt toisessa keskustelutredissä niitä syitä miksi nyt 19-vuotiaana sinulle maistuu viina ja kalja. Alright:

"Nousuhumala, musiikki sekä ajatusmaailmani kännissä ovat mielenkiintoisia sekä viihdyttäviä."

Hienoa että viihdyt nousuhumalassa stereoitten äärellä vielä kello 01 yöllä. Kannattaisiko ehkä jatkossa miettiä kuitenkin myös sitä naapureitten viihtymistä? Eipä muuta. :david:

P.S. Aivan kuten humala ei ole lieventävä asianhaara missään hölmöilyssä niin samalla tavalla on mielestäni turha vedota siihen että "kun me hei ollaan vielä niin nuoria niinq tiätsä".

Tarkoitin, että jos tapahtuu yhtenä päivänä pidemmällä ajanjaksolla, esim. itselläni max. 3 kertaa vuodessa (viikko ehkä hämäsi jonkun verran). Enkä edelleenkään tarkoita mitään hirveitä megaälämölö-bileitä.

Normaalia kovemmalla tarkoitan sitä, että se häiritsee naapureita. Se taas sitten riippuu naapurista miten paljon häiritsee. En muista tarkkaan mitä kirjoitin, mutten aseta missään tapauksessa itseäni muiden yläpuolelle, sen olet kehittänyt itse omassa päässäsi. Tarkoitin, ettei minua häiritse mikäli joku naapurini silloin tällöin viettää iltaa samalla volyymillä kuin minä. Enkä valvota naapureitani kello yhteen asti kerran viikossa joka viikko.

Mukavaa että olet jaksanut kaivaa vastauksiani muista threadeista :D , mutta nuo eivät taas liity tähän niin paljon kuin luulet. Hyvä että tiedät kuitenkin, että "viihdyn nousuhumalassa stereoitteni äärellä vielä kello 01 yöllä". Näinhän se aina meneekin :thumbs: :piis: . Minulla kun ei ole elämälläni muuta sisältöä kuin tuo edellinen lause. Ja mistähän ihmeestä muuten edes vedät tuollaisia johtopäätöksiä? Vaikka viihtyisin komerossa kello yhden aikaan yöllä nousuhumalassa niin mitä väliä sillä on kunhan se ei häiritse naapureita? Eivät nuo kaksi threadia ole yhteydessä mitenkään. Jos nyt välttämättä haluat tietää lisää miten minun mahdollinen alkoholinkäyttö häiritsee naapureitani niin aloita threadi "Miten alkoholinkäyttösi häiritsee naapureitasi?" niin voin vastata sinne. Katsos kun jos otan niin ei se välttämättä tapahdu aina kotona kello yhteen asti musiikin soidessa täysillä. Ja tuo 01.00 on se takaraja mihin se maksimissaan menee, niin sinun tietääksesi se illanvietto menee aina siis siihen asti? Et ole tietääkseni naapurini, niin tuskin voit ruveta huutelemaan siitä minulle miten paljon saan pitää ääntä kämpässäni.

Sain sellaisen kuvan, että tiedät minun alkoholinkäytöstä enemmänkin. Anna anteeksi epäilykseni, mutta epäilen silti. Ja kerta otit esimerkiksi syitä miksi juon jos juon, niin olisitko mahdollisesti voinut lukea siitä alapuolelta syitä miksi en juo? Vaikka olen 19-vuotias ja vastasin juomis-thrediin, niin ei se silti kaikkea kerro.

Saavat vanhemmatkin juhlia samalla tavalla kuin nuoremmatkin, en ole sitä missään vaiheessa mielestäni kieltänytkään. Ja mielestäni on tyhmää ruveta vihjailemaan minua joksikin teiniXiksi kun et tunne minua(tietääkseni...).

Humala ei ole lieventävä asianhaara missään tapauksessa. Turhaan yhdistelet asioita kahdesta eri threadistä. Voi sitä ääntä pitää samalla tavalla selvinkinpäin, mutta silloin sen tiedostaa itse paremmin jos desibelit yltyvät liikaa.

Parhaiten asia selviäisi siten, että tulisit seinäni taakse joku ilta/yö kun satun kuuntelemaan musiikkia "hieman normaalia kovempaa" ja sitten kerrot häiritsikö se sinua. Mutta kun näin tuskin tulee käymään, niin pysyttäydytään näissä vastauksissa?

Olet ajatellut asiaa minun kohdalla liian pitkälle ja eksynyt siinä erittäin paljon.

:haart: :haart: :haart: :haart:

Eleonoora sanoi:
Saattaapa olla, että joku kerta vielä käyn ihan henkilökohtaisesti tytölle ja hänen kavereilleen illoittamassa, että jos tuo öinen liikenne ei lopu hyvällä, niin sitten pahalla. En ymmärrä, miksi nykyajan nuoret ovat niin helvatin ajattelemattomia! Ja laiskoja. Ei tuolta tieltä tarvitsisi tytön kävellä kuin sata metriä ja olisi kotona, mutta ilmeisesti tytöllä on perkeleen huono kunto eikä hän jaksa..

Tulipahan taas avauduttua. :rolleyes:
Kannattaa varmaan käydä sanomassa. Jos kukaan ei kerran ole viitsinyt muijalle asiasta huomauttaa niin ei se varmaan sitten ole tajunnut että ihmisiä häiritsee. Ja miten helvetin kovaääninen auto saa olla että sen ääneen herää?

Pulunkuristaja sanoi:
Ja tosta yörauha jutusta, niin ei sitä millään voi pitää kurissa 25 nuorta, kun viina virtaa ja kalja kolisee. Yritin mä sitä moneen otteeseen hiljentää, mutta ei siitä kauheesti mitään tullu.
Tuliko yllärinä että 25 nuorta pitää meteliä? Kyllähän se on sun vika jos kutsut vieraita etkä saa pidettyä niitä kurissa. Mua henk. koht. vituttaa kun ihmiset päättää bilettää läpi häiriten naapureita, viikonloppu tai ei. Aloittelu kotona on ihan jees mutta kun hiljaisuus alkaa 22.00 niin siirrytään baariin metelöimään.

Janne sanoi:
Kannattaa varmaan käydä sanomassa. Jos kukaan ei kerran ole viitsinyt muijalle asiasta huomauttaa niin ei se varmaan sitten ole tajunnut että ihmisiä häiritsee. Ja miten helvetin kovaääninen auto saa olla että sen ääneen herää?

Onhan siitä käynyt taloyhtiön puheenjohtajakin jo tyttöä jututtamassa. Ja sen tytön takiahan tuo ajokieltomerkkikin tuohon tuli.. Eikä tarvitse olla kovinkaan kovaääninen auto, mutta kun poppi soi ja tuossa pihatien vieressä on kallio, niin johan ääntä lähtee. Nyt eivät ole varmaan viikkoon käyneet rälläämässä.. :eek:

Mua pistelee vihaksi kaikki perkeleen urpot (teiniX tai ei) Pilettäjät jotka ravaa neljännestä kerroksesta rappuja alas röökille vartin välein, kikattaa niin saatanasti ja kiljuu ja örisee. Sitten ne dorkat jotka kännissä unohtaa avaimesa kotia ja neljän aikaan aamulla hakataan alaovea ympärikännissä jos joku naapuri aukasis??!! :david: Ja musiikki on TIETYSTI täysillä yli puolen yön. Ja töissä ne luuserit eio missään, vaan veroillahan niiden viinat maksetaan ja ah, kun elämä on niin vitun laiffii rentoo ja yhtä juhlaa, oujeah kun viina nousee päähän tilulii!!! Ja haistakaa naapurit vittu, me vaan dokataan!

Mitä näille sitten voit tehä??? Mulla eio pokkaa mennä valittamaan.

Yhtä#Hauista sanoi:
Mitä näille sitten voit tehä??? Mulla eio pokkaa mennä valittamaan.

Pahintahan on jos niille ei tee yhtään mitään, sit ne luulee, että on ihan ok räyhätä aamuyöhön ja huudattaa musaa niin että koko kortteli kuulee.
Rohkeesti vaan naapurien ovelle ja sanot suoraan, että vituttaa toi melu.

Yritys1: "Sori mutta toi teidän musiikki on hiukan liian kovalla, voisitteko laittaa sitä hiukan pienemmälle kun huomenna ois työpäivä ja ihmiset yrittää nukkua."

Yritys2: "Ettekö te nyt perkele tajua puhetta vai miks toi musiikki edelleen pauhaa täysillä. Ihmiset käy jumalauta töissäkin, eikä tässä vitun talossa saa nukuttua!!!"

Jos ei noi auta, niin ei muuta ku soitto poliisille niin rupee kummasti tapahtumaan, tosin riippuu kovasti asuinalueesta tuleeko poliisi käymään vai ei.

mxm sanoi:
Pahintahan on jos niille ei tee yhtään mitään, sit ne luulee, että on ihan ok räyhätä aamuyöhön ja huudattaa musaa niin että koko kortteli kuulee.
Rohkeesti vaan naapurien ovelle ja sanot suoraan, että vituttaa toi melu.

Yritys1: "Sori mutta toi teidän musiikki on hiukan liian kovalla, voisitteko laittaa sitä hiukan pienemmälle kun huomenna ois työpäivä ja ihmiset yrittää nukkua."

Yritys2: "Ettekö te nyt perkele tajua puhetta vai miks toi musiikki edelleen pauhaa täysillä. Ihmiset käy jumalauta töissäkin, eikä tässä vitun talossa saa nukuttua!!!"

Jos ei noi auta, niin ei muuta ku soitto poliisille niin rupee kummasti tapahtumaan, tosin riippuu kovasti asuinalueesta tuleeko poliisi käymään vai ei.

Kiitti hyvistä yritys-vihjeistä:) On ne känniset kyllä melkoisen taulapäitä, muut naapurit on jo käyny valittamassa. Kun oikeesti, yläkerrassa asuu tyyppejä joila ei oo mitään muuta elämää kun toi yöelämä :curs: Se alkaa varmaan tänäkii iltana sillä että bimbot raahaa ensin mäyräkoirat ja sit jätkälauman ylös :D Se on jännä että olipa tapahtuma mikä hyvänsä, ikinä sieltä ei häivytä baanalle ryyppäämään vaan aina pippaloidaan siellä yläkerrassa :david:

Kunhan dieetti on ohi niin järkkään samanlaiset :kippis1: heh... :evil:

mxm sanoi:

Eipä sitä varmaan näin saisi neuvoa, mutta kannattaa sitten jo vähän liioitella kun soittaa poliisille. Sanoo vaikka kuulleensa kunnon tappelun ääniä tai jotain. Eihän siitä nyt helvetti mitään tule, jos poliisit eivät edes saavu paikalle ja yö toisensa perään menee valvoessa.

Ja ennenkuin kukaan älähtää, niin tiedän että poliisilla on paljon "tärkeämpääkin" tekemistä kun olla lapsenvahtina teinien bileissä, mutta eipä tuollaisessa tilanteessa muutakaan vaihtoehtoa ole.

Timba79 sanoi:
Eipä sitä varmaan näin saisi neuvoa, mutta kannattaa sitten jo vähän liioitella kun soittaa poliisille. Sanoo vaikka kuulleensa kunnon tappelun ääniä tai jotain. Eihän siitä nyt helvetti mitään tule, jos poliisit eivät edes saavu paikalle ja yö toisensa perään menee valvoessa.

Ja ennenkuin kukaan älähtää, niin tiedän että poliisilla on paljon "tärkeämpääkin" tekemistä kun olla lapsenvahtina teinien bileissä, mutta eipä tuollaisessa tilanteessa muutakaan vaihtoehtoa ole.

IMO on järjettömän typerää soittaa poliisille/palokuntaan/tms. instanssiin ja liioitella tapahtunutta tahallisesti. Jos asunnossa soitetaan musiikkia, niin siellä sitten soitetaan musiikkia. Jos siellä tapellaan, niin sitten tapellaan, mutta asia pitää mielestäni kertoa niin kuin se on.

Uskoisin, että jokaisella paikkakunnalla hälytyskeskus tekee ilmoituksesta kiireellisyysarvioinnin ja antaa tehtävän partiolle kun mitään muuta kiireempää ei ole. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että poliisi tulee paikalle kun ehtii kiireemmiltä tehtäviltään.

Liioiteltu ilmoitus voi vaikuttaa toimintaan siten, että poliisipartio ei ole siellä, missä sitä ihan oikeasti tarvittaisiin nopeasti paikalle. Henki ja terveys menee kuitenkin möykkäbileiden edelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom