Miten on? (sis. järjestyshäiriöshittiä)

Munmielest on kyl yleensäkkin ihan idioottimaista pitää bileitä kerrostalossa, ellei sitten tee selväks et pitää lähtee ennen 2200 esim... Ja, kyl se muutenkin on tyhmää pitää bileitä kerrostalossa vaikka lähtiski aikasin pois, alottelu on ookoo, sillon ei tuu riehuttu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
D.Yates sanoi:
Sitä vitutuksen määrää ei voi sanoin kuvailla, kun herää keskellä yötä jonkun naapurin känniälämölöön! :curs: Onneksi ei ole pariin vuoteen tarvinnut tuollaista sietää. Toivottavasti heittävät sut niskaperseotteella pihalle.

Ja melkein yhtä vittumaista on herätä sunnuntai aamuna 7.00 siihen ku yläkerran pikkukakara juoksentelee/hyppii ympäriinsä.

Weak sanoi:
Munmielest on kyl yleensäkkin ihan idioottimaista pitää bileitä kerrostalossa, ellei sitten tee selväks et pitää lähtee ennen 2200 esim... Ja, kyl se muutenkin on tyhmää pitää bileitä kerrostalossa vaikka lähtiski aikasin pois, alottelu on ookoo, sillon ei tuu riehuttu.

Kyllä se sillon teininä oli kivaa. Ei tullu asioita ajateltua samalla tavalla. Esim. tubarit uudessa kämpässä kun äidin kanssa muutettiin, tulos: Kaappien ovet paskana, oma sänky paskana, äidin sängyn jalat katki, rikkinäisiä pulloja, pulloja joka puolella ja kuivuneita bisselammikoita ympäri lattioita. Myös taloyhtiön puheenjohtajan valitus kesken bileitten.

Tällöinkin olin tosin jo 18v, mutta baariinkaan ei voinut mennä koska bileitten kissat oli kuitenkin jotain 14-16v ( :evil: )

Ei tarvi kun pari vuotta lisää ikää, paljon töitä ja enemmän unentarvetta, niin alkaa hyvin ymmärtää miten kerrostalossa teinien pitämät bileet ottaa päähän.
Threadin aloittajalle toivonkin että saatte ne viralliset valitukset ja tajuatte lopettaa ne mölypileet. Apinat.

Dippi sanoi:
Itse olen sitä mieltä, että öiset kopinat, ajelut, naapurien mölinät ja muut "häiritsevät" äänet kuuluvat kaupungissa asumiseen, vaikka känniääliöriehumiset tyyliin "karjutaan 'HUORRRRAAH!' 15 minuutin välein aamuyöllä" ovat tietenkin asia erikseen.
Täysin samaa mieltä. Se tuppaa aika lailla vituttamaan. Pahinta on jos bileet pidetään viikolla. Viikonloppuna tulee vähän harvemmin mentyä avautumaan. Ei olis sekään eka kerta... :pesismaila:

Dippi sanoi:
Olisiko järjestyssäännöissä ollut jotain mainintaa sunnuntairauhasta? Tuolloin napsahtaa tuollainen varoitus helpommin. Entisessä kerrostalotaloyhtiössäni oli järjestyssäännöissä kielletty esim. mattojen tamppaus, asuntoremontit ja muu meteli sunnuntaisin (siis koko vuorokauden ajan) eikä tuossa ollut mistään uskonnosta kyse.
Broidille tultiin kerran valittamaan, kun työhaalarit oli sunnuntaina parvekkeella tuulettumassa. Vaari oli sitä mieltä, että ihan jees kun tuulettaa, mutta ei ihmisten pitäisi joutua niitä kattelemaan pyhäpäivänä kahvipyödässä istuessaan. :jahas:

Kylläpä otti viikko sitten päähän herätä neljän maissa aamuyöllä siihen, kun yläkerrassa soitettiin vanhaa suomi-iskelmää nupit kaakossa ja laulettiin siinä itse sitten tunteella mukana. Pienistä en tykkää niuhottaa, mutta jos tuollaisen takia joutuu itse valvomaan 2 tuntia, niin kyllä siinä hermot menee.
Herkkäuninen en ole, mutta kun tuollaiseen herää, niin ei siinä enää unen päästä helpolla saa kiinni. Kirjoitin siinä sitten aikani kuluksi kirjelmän, jonka heitin postiluukusta. Jos tuo ei riittänyt, niin seuraavaksi soitto isännöitsijälle. :curs: Toki ois voinut heti soittaa, mutta annettakoon anteeksi kerran.

Eleonoora sanoi:
Aivan.

:offtopic:
Tässä meidänkin rivarissa asuu 17-vuotias tyttö, joka tulee ihan saatanan myöhään kotiin ja saattaa kyllä lähteäkin kotoa myöhään. Ja saattaa käväistä kotona keskellä yötä useampaan kertaan. Eihän siinä mitä, käykööt ja kulkekoot ihan rauhassa, mutta kun se ei tule yksin eikä jalan. Aina tulee autolla ja kotioven eteen. Ja joka kerta koko talo herää tuohon autonääniin. Tuon autojen ravaamisen takia meille tuli tohon pihaan ajokieltomerkki, kun alkoi muitakin naapureita kyrpiä tuo öinen ajelu. Mutta eipä tunnu tyttöä haittaavan. Tytön kaverit ajavat edelleen kotiovelle asti, oli aika mikä tahansa. Tyttö asuu vanhempiensa kanssa, joten pakko on kyllä ihmetellä, että kuinka vanhemmat antavat lapsensa tehdä tuota. Minun lapset eivät välttämättä olisi tuollaisia yövaeltajia.. :rolleyes:

Saattaapa olla, että joku kerta vielä käyn ihan henkilökohtaisesti tytölle ja hänen kavereilleen illoittamassa, että jos tuo öinen liikenne ei lopu hyvällä, niin sitten pahalla. En ymmärrä, miksi nykyajan nuoret ovat niin helvatin ajattelemattomia! Ja laiskoja. Ei tuolta tieltä tarvitsisi tytön kävellä kuin sata metriä ja olisi kotona, mutta ilmeisesti tytöllä on perkeleen huono kunto eikä hän jaksa..

Tulipahan taas avauduttua. :rolleyes:

Tosiaan kumma että hänen vanhempansa eivät puutu meininkiin mitenkään. Mielestäni tuosta pitäisi pikimmiten kirjoitella vaikka jokin kirje, ja jos se ei riitä niin sitten enemmän älinää. Ja toivottavasti tämä tyttö muuttaa pois kotoaan 18 vuotiaana ettei tarvitse kauaa kuunnella... tosin mitä työtä tämä tyttö kykenee tekemään jos juoksee yöt ulkona... Ellei se huora ole.

Kyllä olisi ihan kiva jos häätöjä tulee bilettäjille nopeasti. Kukaan ei halua asua samassa talossa kuin nuoret jotka pitävät kovaäänisiä bileitä ja sitten menee pihalle heittelemään pyöriä. Toivottavasti ei mennyt vielä pyöriä rikki, se siitä vielä puuttuisi.

JA itseäni kyllä häiritsee vähemmän lapsen itku aamuseiskalta, jolloin itse olen jo noussut, kuin älyttömät paskakännibileet yörauhan jo alettua.

Naene sanoi:
JA itseäni kyllä häiritsee vähemmän lapsen itku aamuseiskalta, jolloin itse olen jo noussut, kuin älyttömät paskakännibileet yörauhan jo alettua.

Jep, ja kannattaa myös muistaa se, että sille lapsen itkulle ei kertakaikkiaan aina voi mitään, jos kyseessä on vaikkapa sairaustapaus tai koliikki. Kun taas jokainen voi itse 100% vaikuttaa bileistään lähtevän melusaasteen määrään - jos ei muuten, niin pistämällä reuhaajat tylysti pihalle klo 22 (jolloin useimmissa kerrostaloissa alkaa tuo yörauha).

Stailivirhe sanoi:
Threadin aloittajalle toivonkin että saatte ne viralliset valitukset ja tajuatte lopettaa ne mölypileet. Apinat.

Siis ei tosiaankaan olla pidetty 6 VUOTEEN yhtään bilettä! Eli en tosiaan ole mikään bile-apina. Mutta nyt tuli tämmöset "megabileet", ja toi ei tosiaan ole hauskaa että saatais häädöt. Menen tänään pyytämään anteeksi naapureilta.
En ole tosiaankaan samanlaisia pileitä järkkäämässä. Toi ei ole hauskaa kun niin moni teikäläisistä toivoo mulle häätöjä, olen 17v olen vielä nuori, niin tekin olitte, yrittäkää ymmärtää. Kuvitelkaa lisäksi että olen asunut TOSI pitkän aikaa tuossa kämpässä ja ei IKINÄ ennen ole bileitä ollut.

Edit. Miten te kaikki olette niin enteeksi antamattomia??? Siis ajatelkaa nyt tilannetta vähän tarkemmin. Lukekaa toi juttu ylhäällä ja miettikää uudestaan. Miksi ei voisi vaikka tulla sanomaan seuraavana aamulla päin naamaa? Miksi meitä nuoria ei voi sitten niin yhtään kestää? Te kaikki olitte joskus nuoria, vai ettekö? Olitteko heti tuommoisia tosikkoja jotka ei ikinä valvo klo2200 yli???!!! ... :(

Mua vituttaa noi viiskymppiset känniääliöt, jotka soittaa niitä tangorääkymisshittibiisejä aamu kahdestatoista puoleen yöhön pitäen helvetinmoista älämölöä. PIHALLA! On se hyvä että on loma, mutta onko se pakko saatana keskellä viikkoa rivi ja luhtitalo-alueella soittaa sitä perkeleen tuubaa niin kovalla ettei unta saa ennen töihin menoa. Vitun keski-ikäiset känniääliöt...

Ps. Ois pitäny pistää tohon vitutusthreadiin, mutta kun tämä antaa erinäkökulman. Useammin noi keski-ikäiset normitallaajat sitä helvetinmoista älämölöä pitää.

Pulunkuristaja sanoi:
Edit. Miten te kaikki olette niin enteeksi antamattomia??? Siis ajatelkaa nyt tilannetta vähän tarkemmin. Lukekaa toi juttu ylhäällä ja miettikää uudestaan. Miksi ei voisi vaikka tulla sanomaan seuraavana aamulla päin naamaa? Miksi meitä nuoria ei voi sitten niin yhtään kestää? Te kaikki olitte joskus nuoria, vai ettekö? Olitteko heti tuommoisia tosikkoja jotka ei ikinä valvo klo2200 yli???!!! ... :(

Kyllä me valvotaan, muttei meluta.

Ei mutta vakavasti ottaen, ei mielestäni häätöä yksien bileitten perusteella pitäisi tulla, mutta osoittaa kyllä hieman ajattelemattomuutta kohdaltasi kutsua 25 ihmistä samaan osoitteeseen kerrostalossa, ilman että asiasta naapureille etukäteen ilmoitit.

Pulunkuristaja sanoi:
Siis ei tosiaankaan olla pidetty 6 VUOTEEN yhtään bilettä! Eli en tosiaan ole mikään bile-apina. Mutta nyt tuli tämmöset "megabileet", ja toi ei tosiaan ole hauskaa että saatais häädöt. Menen tänään pyytämään anteeksi naapureilta.
En ole tosiaankaan samanlaisia pileitä järkkäämässä. Toi ei ole hauskaa kun niin moni teikäläisistä toivoo mulle häätöjä, olen 17v olen vielä nuori, niin tekin olitte, yrittäkää ymmärtää. Kuvitelkaa lisäksi että olen asunut TOSI pitkän aikaa tuossa kämpässä ja ei IKINÄ ennen ole bileitä ollut.

Toi rehdisti pyytämään anteeksi on oikea mentaliteetti. Alakerran mummolle voisit viedä kahvipaketin anteeksipyynnöksi poraamisesta, useiden taloyhtiöiden järjestyssäännöissä rajataan melua aiheuttavat remontit arkipäiville, jopa kellonaikakin on usein kerrottu (meillä se on esimerkiksi 8-20).

Jokainen valvoo välillä yli 22, mutta jos taloyhtiön hiljaisuus alkaa silloin (tai 23 kuten yleensä), se valveillaolo suoritetaan hillitysti ja hiljaa.

Mä en tod päästä meille kotiin KETÄÄN ihmisiä sisälle, joiden käyttäytymisestä en voi olla varma (no ok, vaimo on pakko päästää sisään ku se asuu täällä ;) ), joten kannattaa varmaan totakin puolta hieman ajatella tulevaisuudessa.

Käy tavaamassa oman rapun ilmoitustaululta järjestyssäännöt ja noudata niitä, ei ne niin monimutkaisia ole. Sujuu elämä paljon smoothimmin. :)

Pulunkuristaja sanoi:

Helposti. Väsyneenä kaikki on tuskaa. Tosikkaudella ei ole tässä mitään tekemistä.

Ja itse ainakin olen sen verran jänishousu, etten nykyaikana uskalla kenellekään huomauttaa kesken bileiden tai seuraavana aamuna. Sitä varten on poliisi ja isännöitsijä.

EDIT: en mä sulle mitään häätöä vaadi/toivo. Ota nyt kerrasta oppia. Meidän talossa joku rokkiakka hoiti asian melko fiksusti laittamalla lapun, jossa pyydettiin anteeksi tapahtunutta, rappukäytävään. Lapussa lupasi olla vast'edes rauhallisemmin ja se on myös pitänyt.

Pulunkuristaja sanoi:
Ja tosta yörauha jutusta, niin ei sitä millään voi pitää kurissa 25 nuorta, kun viina virtaa ja kalja kolisee.

Auktoriteetin puute, kyllä isännän pitäisi olla isäntä omassa kämpässään. :whip:

Pulunkuristaja sanoi:

Kuten Peppe Halti jo ehtikin todeta, valvoa voi meluamattakin.

Kyse ei suinkaan välttämättä ole siitä, että naapurisi eivät "yhtään kestäisi nuoria", vaan siitä, että jos työvuoro alkaa vaikkapa klo 6 aamulla, voi kyllä huumorintaju olla aika vähissä tuollaisten läpi yön kestävien möykkäbileiden kanssa. Oletko tullut lainkaan ajatelleeksi asiaa tältä kannalta?

EDIT: Jitsi ehtikin mainita tästä tuossa ylempänä.

Catherina sanoi:
Häätö voidaan tehdä samantien isännöitsijän/ taloyhtiön toimesta. Häätöä ennen ei tarvitse antaa mitään ''kolmea varoitusta'' asukkaalle, vaan häätö voidaan tehdä välittömästi. Toi varoituskäytäntö on aika yleisesti käytössä, mutta laki ei siihen millään tavoin velvoita.

Ja tämä perustuu mihin? Ei mun käsittääkseni voihda yhdestaä meluamistapauksesta vielä häätää, jos se tosissaan häiritsee niin polisiit olisi kannattanut soittaa paikalle, ne olisi tyhjentäneet kämpän ja bileet olisi loppuneet siihen.

Itse asun ihan oseketalossa ja meilläkin on toki noita sijoituskämmppiä ja niissä vuokralaisia. Enpä ole edes kuullut tuollaista vaihtoehtoa, että suoraan yksistä bileistä lentäisi asukas pilalle, aina siitä on ne varotukset jaettu.

Ja asukashan voi viedä oikeuteen jutun, jos on sitä mieltä että se häätö on ollut turha ja jos häätäjällä ei oikeasti ole perusteita häädölleen, voi se tulla sille kalliiksi. Tokihan niitä juttuja pystytään tarvittaessa vaikka keksimään, ihminen saadaan pihalle jos niin halutaan, mutta enpä usko että siihen yksistä bileistä kukaan rupeaa.

Eli anteeksipyyntökierros vaan käyntiin ja alakerran mummolle se kahvipaketti ja vastasuudessa ilmoitus jos melua on ja se melu sitten vain sääntöjen puitteissa. Sitten ei pitäisi kenellekään olla mitään mussuttamista mihinkään.

KukiHilli sanoi:
Auktoriteetin puute, kyllä isännän pitäisi olla isäntä omassa kämpässään. :whip:

Nimenomaan..pihalle jos jengi ei usko :rock:

Jos sunnuntain poraamisesta saa valituksen ni moniko täällä miettis hetkeäkään käskeekö 25 kännistä kaveria keskellä yötä bilettään kerrostaloasuntoon??
Nöyrästi vaan pyyteleen anteeks ja jos ei toimi ni omista teoista vastuu, kamat kantoon ja pihalle :whip:

Mut et sä ainut ihminen ole kuka on vastaavassa tilanteessa ollu, jokainen täälläkin on varmaan jossain vaiheessa nuorempana jännittäny paska jäykkänä aikuisten reaktioita johonki vastaavaan...? ..vai oonks mä ainut :nolo:

Catherina sanoi:
Häätö voidaan tehdä samantien isännöitsijän/ taloyhtiön toimesta. Häätöä ennen ei tarvitse antaa mitään ''kolmea varoitusta'' asukkaalle, vaan häätö voidaan tehdä välittömästi. Toi varoituskäytäntö on aika yleisesti käytössä, mutta laki ei siihen millään tavoin velvoita.

Jaahas. Vai niin. Olen itse ollut tekemisissä yhden kriminaalis-psykoilu-porukan häätämisprosessissa taloyhtiön puolella. Ei kestänyt kun 8 kk saada ne sieltä ulos, yhtään vuokraa eivät maksaneet ja meno oli kuin Berliinissä 1945. Taloyhtiön omistamasta osakkeesta.

Niin että kuristele vaan niitä puluja ihan rauhassa. Mutta älä nyt enää hölmöile koska se on tyhmää ja epäkohteliasta.

.,.

Mielestäni meidän taloyhtiössä pitää saada 3 kirjallista varoitusta, ja kolmannesta lentää pihalle. Eikä yhden asukkaan tekemä varoitus riitä, vaan siihen vaaditaan usemman (kahden?) allekirjoitus, mutulla. Itse olen asunut koko "pitkän" ikäni kerrostaloissa ja mielestäni pitää ymmärtää että ääniä kuuluu kun asuu monta ihmistä yhdessä, tosin rajansa kaikella. Itseäni ottaa päähän, kun olen ollut kesällä aika paljon yötöissä ja kun rupeaa nukkumaan aamulla niin yläkerrassa rupeaa lapset leikkimään ja pihalla taas päivällä ne saatanat pitävät hirveää älämölöä. Mutta eihän sille mitään voi, ajankohta on vain minun kannalta erittäin huono. Ja mitä osa sanoi että ei sille lapsen itkemiselle mitään voi, no ei voikaan mutta mikäli tiedostaa että se saattaa häiritä muita, niin on mielestäni aivan väärin vetää herneitä nenään jos sattuu pitämään joskus yhdet bileet. Sama oikeus nuorilla on leikkiä kuin lapsillakin :D. Kun kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa sinne keskelle metsää asumaan niin tuskin se sitä tarkoittaa että pitää elää hiljaisuudessa koko loppuelämänsä. Meilläkin kävi viime vuonna poliisit pysäyttämässä yhdet bileet kun oli veljeni synttärit. Itse oli periaatteessa selvinpäin mutta veljeni ja sen kaverit saivat kunnon mekkalan aikaiseksi :rock: . Eikä minuakaan häiritse mikäli jostain kuuluu musiikkia ja puhetta yöllä, kunhan se ei ole liian kovalla. Suurin osa kerrostaloissa asuvista valittajista ovat mielestäni kukkahattutätimäisiä. Itse ollaan huopatossut jalassa ja katsotaan Kauniit ja rohkeat korvalappujen kanssa, sitten ei ymmärretä yhtään jos joku nuorempi asukas tahtoo hieman viettää viikonloppua rankan viikon jälkeen ja ollaan heti soittamassa poliiseja. Silloin voisi harkita muuttoa jonnekin alueelle tai taloon missä muutkin asukkaat ovat samanhenkisiä. Meillä tosin ei onneksi ole näin. Aiheesta olisi vielä paljon kerrottavaa ja avauduttavaa mutta saa jäädä tähän. Päällimmäisenä pointtina vaikka se että mikäli minun pitää sietää lasten ääniä niin saan hyvällä omalla tunnolla viettää jonkin viikonlopun kuunnellen musiikkia hieman kovempaa mitä normaalisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom