Miten "nautitte" öljynne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tuota ruokapuolta vähän säädellyt ja nyt on tullut mukaan rypsiöljy päivittäiseen ruokavalioon.

Heitin sitä tänään ekan kerran mukaan rahka-mehukeitto härdelliin ja maku on :urjo:

Tiukkaa teki, että sai tuon kauhottua mutta toiste en tuohon koske...

Eli tähän loppui tämä extreme-rypsiöljy-rahka-mehukeitto testailu.

Heittäkääs vinkkejä, että miten itse otatte öljyn.

Tällä hetkellä on rasvatonta jogurttiakin päiväannoksessa mutta sehän kannattaisi vaihtaa tavalliseen niin saisi päivittäistä rasvamäärää nostettua sitäkin kautta.

Haen siis hyviä "reseptejä" mihin tota rypsiöljyä kannattaisi lorautella vai tyydynkö syömään vain riittävästi kananmunia päivässä :D

Lusikalla.

Ei oikein sopinut mulle tuo suoraan pullosta ottaminen. Menee paremmin alas, kun ottaa lusikalla...

No, eikö kaikista helpointa olisi paistaa kaikki liha kunnon määrässä sitä öljyä? Jos ei siis ihan tolleensa maistu. Oliiviöljy on hyvää salaateissa, mutta ei mulla ole rypsiksenkään kanssa ollut mitään ongelmaa myslin/maitorahkan jne. seassa. Siis maun puolesta. Et kai sä desikaupalla sitä sinne sekaan laita? :D

Mä sekoittelen oliiviöljyä proteiinijuomiin ja salaatteihin, sekä käytän reilusti melkein kaikessa ruoanlaitossa. Oliiviöljy ei mielestäni maistu jossain maustetussa proteiinijuomassa ollenkaan vaikka sitä öljyä olisi paljonkin. Taitaa olla tottumiskysymys, koska rypsiöljy maistuu :urjo: :lle samanlaisina määrinä. Toiset taas on ihan päinvastaista mieltä...

Menee vähän off-topiciksi, mutta tuleeko jollain muulla helvetin paha olo kun ottaa kunnon lurauksen rypsiöjyä raakana?

Aina ei näin käy, mutta usein "ryypyn" jälkeen vatsaa kouristaa ja laatta meinaa lentää.

edit: Niin tuo maku ei siis yökötä, vaikkei se mitään herkkua olekaan

Rahkan sekaan vaan. Toimii ainakin itselläni. Tosin vedän ihan tavallista rypsiöljyä, enkä mitään kylmäpuristettua(tekstistäsi ei selvinnyt, kumpaa käytät), joka kyllä maistuukin sitten aivan hirveältä. Eli 500g rahkaa + 70g Fun Light vadelmaa ja 50 - 90g Euroshopperin rypsiöljyä(pitää tuota määrää kyllä alkaa rajoittaa, kun on alkanut laardia tarttua ihan liian tehokkaasti) ja ainakin omasta mielestäni tuo on ihan hyvänmakuistakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Ulkki
Menee vähän off-topiciksi, mutta tuleeko jollain muulla helvetin paha olo kun ottaa kunnon lurauksen rypsiöjyä raakana?

Aina ei näin käy, mutta usein "ryypyn" jälkeen vatsaa kouristaa ja laatta meinaa lentää.

Mulla käy noin, jos otan raakaa yli 50% viinaa monta kunnon ryyppyä peräkkäin :thumbs:

Joo, just päinvastoin Jimmyn kanssa menee mulla. Silteensä otan ruokalusikalla rypsäriä, helposti uppoaa, kun on niin miedon makuista, pähkinäistä (nimenomaan se kylmäpuristettu, halpisversiossa oli muistaakseni lievä pistävä sivumaku). :D Oliiviöljyä taas en syö muuta kuin salaatin seassa, on se niin karvasta paljaaltaan. Mitään mahaongelmia ei ole rypsärin kanssa ollut.

On tää kumma juttu, miten erilailla meillä makuhermot toimii!

suoraan pullosta vaan pari kunnon huikkaa joka aterian päälle ja tätä nykyä normaali r.öljy maistuu jo ihan hyvältä (kylmäpuristettu on aika neutraali maultaan... turhan kallista vaan)

Originally posted by esni
No, eikö kaikista helpointa olisi paistaa kaikki liha kunnon määrässä sitä öljyä?
On ollut jotain juttua että rasvaa kuumennettaessa tulee transrasvoja tjsp. En tiedä sitten, mieluummin kylmänä, ei vara venettä kaada...

Originally posted by kattila
Suoraan pullosta ja päälle maitoa tai muuta nestettä monta kulausta niin ei maista rypsäriä.
60 000:s posti treeni- ja ravintopalstalle!!11yksyks!!11huutomerkki!11
:kippis1:

Suoraan pullosta menee kylmäp. rypsiöljy. En kyllä menis vannomaan että toi mitään neutraalin makuista olis. Jos raakana ottaa ni maku ei häiritse mutta ruuan maun se pilaa täysin.
Oliiviöljy on hyvää ruokiin sekotettuna (esim. salaatti, puuro), mutta raaka aivan järkyttävän karvasta.

Originally posted by iivili
Oliiviöljyä taas en syö muuta kuin salaatin seassa, on se niin karvasta paljaaltaan. Mitään mahaongelmia ei ole rypsärin kanssa ollut.

On tää kumma juttu, miten erilailla meillä makuhermot toimii! [/B]

Oliiviöljyähän on parempaa... Rainbow:n oliiviöljy on ok makusta, etiketissä vielä lukee että pehmeä maku(tai jotain sen tapasta). Extra virgin oliiviöljyt, pistää laatan lentää :urjo:.

Jarkko, kaikkeen tottuu kun vaan sitkeästi jaksaa totutella... myös siihen rypsärin makuun. :) Rypsi- ja oliiviöljyä menee puuroon, rahkaan, kaikenlaisen ruoan päälle "kastikkeeksi"... ja ehkä parasta rypsäri (se kylmäpuristettu pähkinäinen) on paahdetun ruisleivän päällä, jolla lepää myös aimo keko kalkkunaleikettä... naaamm. :kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom