Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suomalaisella on siinä mielessä varsin huonot lähtökohdat, että hänen pitäisi osata kahta totaalisen hyödytöntä kieltä ja niiden lisäksi pitäisi oppia kieliä, joita muutkin ymmärtävät.Oma talous kuntoon vaikkapa ulkomailla työskentelemällä ja sitten downsiftailemaan Suomeen sosiaaliturvalla jos koti-ikävä iskee ja Suomessa on vielä jotain jaettavaa.
Totta tuokin.
Oma talous kuntoon vaikkapa ulkomailla työskentelemällä ja sitten downsiftailemaan Suomeen sosiaaliturvalla jos koti-ikävä iskee ja Suomessa on vielä jotain jaettavaa.
Oletko koskaan ollut peruspäivärahalla? Vai meinasitko toimeentulotuelle heittäytyä, ei taida se ihan onnistua ennekuin olet lidvidoinut omaisuutesi.
Senhän takia se omaisuus ensin tehdäänkin muualla. Lähinnä tarkoitin terveydenhoitopalveluita yms ;)
Perustulo on asia, josta näkee hyvin erilaisia laskelmia ja mielipiteitä. Joidenkin mielestä se on tulonsiirto köyhiltä rikkaille ja jotku näkevät sen vähentävän tuloeroja. Toisten mielestä ei ole mahdollista maksaa elämiseen riittävää summaa ja toisten mielestä ei ole mitään vaikeutta maksaa riittävästi.
Sen mitä tossa kuullut itse vanhusten parissa työkentelevältä, niin en sen takia ainakaan suomeen palais, että täällä ois hyvä olla vanhuksena laitoksessa. Esim itse en ainakaan viihtyis samoissa kuteissa montaa kuukautta putkeen. Ja ei auta vaikka sulla on massia tilillä, joku muu päättää sun raha-asioista jos alat olla yhtään pää pehmeenä. Kävelyreissulla 2 e mehukin voi olla kiven alla, kun et itse päätä rahoistasi.Niissä Länsi-Euroopan maissa, missä olen asustellut ainakin kevyehkö perusterveydenhoito toimii vähintään yhtä hyvin kuin Suomessa ja on suunnilleen saman hintaista. Yleensä se toimii joustavammin ja paremminkin. Minulla ei ole kokemusta raskaammista hoidoista omalla kohdallani, joten niistä en osaa sanoa mitään. Vanhusten hoito Espanjassa näyttää toimivan jonkin verran paremmin kuin Suomessa.
Että siinä mielessä ei ole kyllä tarvetta Suomeen tulla.
Sen mitä tossa kuullut itse vanhusten parissa työkentelevältä, niin en sen takia ainakaan suomeen palais, että täällä ois hyvä olla vanhuksena laitoksessa. Esim itse en ainakaan viihtyis samoissa kuteissa montaa kuukautta putkeen. Ja ei auta vaikka sulla on massia tilillä, joku muu päättää sun raha-asioista jos alat olla yhtään pää pehmeenä. Kävelyreissulla 2 e mehukin voi olla kiven alla, kun et itse päätä rahoistasi.
Toivon että lähden kengät jalassa.
Rahapoliittisesti suvereeniksi voidaan kutsua sellaista valtiota, joka ei ole merkittävässä määrin velkaantunut ulkomaisessa valuutassa, joka laskee liikkeelle oman valuuttansa ja jolla on kelluva valuuttakurssi. Tällaiset valtio saavat markkinoilta käytännössä ilmaista lainaa juuri niin paljon kuin ne tarvitsevat, mikä on seurausta siitä, että ne eivät voi milloinkaan ajautua maksukyvyttömiksi. Tämä taas johtuu siitä, että tarvittaessa nämä valtiot voivat aina rahoittaa kulutuksensa suorilla keskuspankkiluotoilla.
Useimmat lukijoita tietävät Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevat Holiday Inn hotellin. Hotelli on neljän tähden nykyaikainen, erittäin hyvällä paikalla, ja yhdellä maamme kalleimmista tonteista sijaitseva majoituslaitos. Katsoin juuri hotellin hinnastoja. He tarjoavat hemmottelulomaa kahdelle alkaen 79€/henkilö. Hinta ei ole paha, kun tietää siihen kuuluvan tilavan hotellihuoneen, siivouspalvelut, kuntosalin, monipuolisen buffet-aamiaisen ja jopa kylpytakit.
Muutaman kymmenen kilometrin etäisyydellä sijaitsee Evitskogin vastaanottokeskus. Vastaanottokeskusta operoi SPR. Keskuksessa ei ole asukkaille erillisiä huoneita asukkaille, eikä sänkyjen petaajia eikä monipuolista buffet-aamiasta ja kylpytakkejakaan, kuten Helsingin ydinkeskustan Holiday Inn:ssä on.
Migri julkaisi äskettäin tiedotteen, missä muun muassa tuotiin esiin puoli vuotta toimineen Evitskogin vastaanottokeskuksen kustannukset. 1,5 kk kustannukset olivat 1,4 M€. Vastaanottokeskuksen 250 asukasta kohden kustannus on 125€/asiakas/päivä. Hinta on siis 60% korkeampi kuin Holiday Inn:n tarjoama hemmotteluloma on.
Väitän, että saataisiin satojen miljoonien säästöt turvapaikkabisneksestä helposti.
Väitän, että saataisiin satojen miljoonien säästöt turvapaikkabisneksestä helposti.
http://juhanikleemola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/213530-neljan-tahden-vastaanottokeskus
UPM selvittää, voiko laittomien toimien aiheuttamista vahingoista saada korvauksia.
http://www.talouselama.fi/uutiset/l...gon-yhtio-harkitsee-korvausvaatimusta-6531595
Onko UPM oikeasti ensimmäinen firma, joka lähtee viemään asiaa eteenpäin? Eikö tosiaan ole oikeuden ennakkopäätöstä olemassa?!?
Ei se EU tuomioistuin taida oikein muuta voida todeta, kuin että miksi helvetissä pystytitte sen tehtaanne Suomeen? Niin kauan kun Suomen lait eivät riko jotain universiaaleja periaatteita, kuten ihmisoikeuksia vastaan, pitää oikeusasteiden tulkita typerää lakia jämptisti niinkuin se on kirjoitettu. Samaa typerää lakia ei tietysti voida parlamentaarisesti korjata, koska kansanedustajat eivät uskalla. Koska yleislakko ja uudelleenvalinta.Toivottasti hakevat oikeutta vaikka Eu tuomioistuinta myöten.