Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse ainakin olen tuossa kohtaa isojen korotusten kannalta jos itseltä TÄYSIN PERUSTEETTA viedään etuja ja liksaa.
Paikallista sopimista pitäisi oikeasti kehittää ja kun se vaan pitäisi mennä niin että henkilöstöllä pitäisi olla tässä valtaa. Koska muuten tämä ois YT laki osa 2 eli pelkkää teatteria se neuvotteluosuus. Edelleen pysyn kannassani että osuus x yhtiön voitoista henkilöställe bonareina ja kun tappiota niin sitten näitä leikkureita pakolla tai sopien.
http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijan+kolumni/811891/Kuka+onkaan+ahne
Tässä puhutaan kyllä paljon asiaa. Pitäisi Sipilän tämä yrittäjänä tietää eikä nyt länkyttää mitään muuta.
Kirjoituksesta lainattua:
Ei siis ole kyse siitä, etteikö tuotekehitykseen tai investointeihin olisi rahaa. Ainoa mikä puuttuu, on tahto ja yhteiskuntavastuu suomalaisen työn lisäämiseksi. Sen tilalla on omistajilla silkkaa ahneutta.
Suomen talouden ongelmat eivät ratkea yrityksille annettavilla lisälahjoilla. Ne ratkeavat sillä, että etenkin suuryritysten johto nostaa katseensa omasta navasta ja lompakosta tulevaisuuteen ja alkaa tehdä vaikkapa puolella yritysten jakamista osingoista investointeja ja innovaatioita.
Mistä lähtien "omistajien" velvollisuus on tehdä investointeja? Aivan uskomatonta tuubaa mm. ahneus-kortti ja innovaatioiden perään huutelu, hohhoijaa :D
Haluatko selventää? Kannatat paikallista sopimista, mutta kuitenkin henkilöstöllä pitäisi olla valtaa? Eikö sopiminen ole sellaista, että siinä kummallakaan osapuolella ei ole valtaa, vaan haetaan yhdessä sellainen ratkaisu, joka kelpaa molemmille tai jos toinen osapuolista on tyytymätön, niin minkäänlaista sopimusta ei synny? Entä mitä tarkoitat tuolla "osuus x yhtiön voitoista..."? Sitä, että vaatisit itse sopimusta tehdessäsi moista vai että työnantaja pitäisi ylemmän tahon toimesta pakottaa moiseen esim. yleissitovan työehtosopimuksen avulla?
Sanooko "tuottavuusloikka" mitään? :D
Mitä olen postauksiasi lukenut niin aika tiukassa saattaa olla iso korotus siellä teidän työmaalla..
Haluatko selventää? Kannatat paikallista sopimista, mutta kuitenkin henkilöstöllä pitäisi olla valtaa? Eikö sopiminen ole sellaista, että siinä kummallakaan osapuolella ei ole valtaa, vaan haetaan yhdessä sellainen ratkaisu, joka kelpaa molemmille tai jos toinen osapuolista on tyytymätön, niin minkäänlaista sopimusta ei synny? Entä mitä tarkoitat tuolla "osuus x yhtiön voitoista..."? Sitä, että vaatisit itse sopimusta tehdessäsi moista vai että työnantaja pitäisi ylemmän tahon toimesta pakottaa moiseen esim. yleissitovan työehtosopimuksen avulla?
Soininvaara ymmärtää tilanteen paljon paremmin kuin todellisuudesta vieraantuneita ajatuksiaan laukova Haapasalo. Tuo ei sinänsä kyllä yllätä ollenkaan.
Aika väsynyttä...
Joo just tuo Ville. Hienosti keksit taas ihan itse!Kuka on Haapasalo? Ville Haapasalo? Varmaan ymmärtääkin.
Taas klo10 työpäivänä netissä. Ei teillä hommat paina kun ei ole vastuuta tuloksesta.
Joo just tuo Ville. Hienosti keksit taas ihan itse!
Onhan se nyt aika paksua puhetta että kummallakaan osapuolella ei olisi valtaa.
Kyllähän se nyt niin on että se kellä on rahat sillä se valta, kaikki valta on. Paikallinen sopiminen ei juuri koskaan voi kyllä olla aitoa sopimista vaan sanelua.
Suurin osa kun on riippuvainen työpaikastaan ei voi uuteen työhön tosta noin vaan mennä ja saa olla kiitollinen jos työtä edes saa tehdä.
Toisella osapuolella on kaikki valta päättää kaikki tuo. Neuvottele siinä sitten. Korkeintaan liukuvoiteen merkin millä vedetään duunaria kakkoseen, siitä voi neuvotella muusta ei.
Ei ne yritykset ikinä suostuisi paikalliseen sopimiseen.. Köh siis saneluun ellei siitä olisi niille etua vs keskitetty sopiminen.
Eli mun mielestä asia on niin etten kannata paikallista sopimista niin kauan kun en ole a miljonääri ja b omistaja.