miten hauikset kipeiksi?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaleb2
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Moro!!

Ongelmani on aina ollut se etten saa haukkareita kipeeksi ja varsinaista kehitystä ei tapahdu.
Esimerkkinä eräs päivä:
haukkarit vinotangolla 2*10*35, 2*6*40, 2*4*45, 2*7*35
ja käsipainoilla niin että vaihtaa lennossa toiseen käteen 2*7*21, 2*7*18.5, 3*7*16, 3*7*13.5, 4*8*11
yhteensä toistoja tulee 54+102=156.

Tuo setti kässäreillä vedetään sen mukaan, että painoja lasketaan vasta kun ei enää millään nouse ja tehään ankaralla sykkeellä. Hiki lentää, kaikki märkänä eikä puntitkaa meinaa pysyä enää kädessä.Kaikki kattoo, että mitä toi hullu oikeen tekee ja vittuilee et pitäis jo tuntuu... ja tuntuukin heti treenin jälkeen.
Kädet on niin tönköt ettei taitu ja selän pesu on vain haaveilua. Kalenteriinkaan on turha yrittää kirjottaa, kun ei kynä pysy kädessä saatika vakaana. olo on siis mahtava ja kaikki vaikuttaa hyvältä. :rolleyes:

Seuraavana päivänä olo on kuin ei olisi puntilla ollukkaan. rintaa kun treenaa ni tissit on 3 seuraavaa päivää kipeät, mutta miksei haukkarit kipeydy? Alkanut vituttaa ja haukkarit jääneet pikkuhiljaa vähäseen...
Joten mitä teen väärin vai onko se vaan voivoi. :(

Lihas kuin lihas tottuu samaan ärsykkeeseen, eli käytännössä ohjelmaa/toistoja/sarjoja vaihtelemalla lihakset saattavat kipeytyä...uusien ärsykkeiden ansiosta siis.

Pitääkö lihasten kipeytyä sitten...niin no..no niin.
Eipä ole kehittymiselle mikään ratkaiseva tekijä.

niino... jotenki on vaan semmone käsitys et pitää tuntuu et on tehnykki jotain. jollei mitään tunnu niin onko mitään edes tapahtunu. Tietty liikkeitä pitää vaihtaa tai ainakin kokeilla eri variaatioita. Mutta kuitenkin nää kädet on tommoset pulkan narut, ja talvikin tulossa...Joten jotenkin on kehitystä tultava vaan eipä ole näkyny.

Moro!!

Ongelmani on aina ollut se etten saa haukkareita kipeeksi ja varsinaista kehitystä ei tapahdu.
Esimerkkinä eräs päivä:
haukkarit vinotangolla 2*10*35, 2*6*40, 2*4*45, 2*7*35
ja käsipainoilla niin että vaihtaa lennossa toiseen käteen 2*7*21, 2*7*18.5, 3*7*16, 3*7*13.5, 4*8*11
yhteensä toistoja tulee 54+102=156.

Tuo setti kässäreillä vedetään sen mukaan, että painoja lasketaan vasta kun ei enää millään nouse ja tehään ankaralla sykkeellä. Hiki lentää, kaikki märkänä eikä puntitkaa meinaa pysyä enää kädessä.Kaikki kattoo, että mitä toi hullu oikeen tekee ja vittuilee et pitäis jo tuntuu... ja tuntuukin heti treenin jälkeen.
Kädet on niin tönköt ettei taitu ja selän pesu on vain haaveilua. Kalenteriinkaan on turha yrittää kirjottaa, kun ei kynä pysy kädessä saatika vakaana. olo on siis mahtava ja kaikki vaikuttaa hyvältä. :rolleyes:

Seuraavana päivänä olo on kuin ei olisi puntilla ollukkaan. rintaa kun treenaa ni tissit on 3 seuraavaa päivää kipeät, mutta miksei haukkarit kipeydy? Alkanut vituttaa ja haukkarit jääneet pikkuhiljaa vähäseen...
Joten mitä teen väärin vai onko se vaan voivoi. :(

Moi!

Mä voin oikeastaan kertoo vaan omasta kokemuksesta, että millä lailla itse olen kehitystä saanut aikaiseksi, sillä hauiksen ympärystä on tullut reilusti tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Itse teen kolmea liikettä pääasiassa ja kussakin 2-3 sarjaa, sekä keskimäärin 10 toistoa per sarja. Välillä toki vaihtelen reenityyliä niin, että jossakin liikkeessä tehdään joskus raskaammilla romuilla kuin yleensä että lihas saa mahdollisimman monipuolista ärsykettä. Ja aina tulee reenin jälkeen/reenin aikana sopiva pumppifiilis ja seuraavana päivänä tietää tehneensä tarpeeksi.

Mun ohjelmassa yleensäkin esim. selkäpäivänä hauikset pääsevät tekemään työtä ja oletankin ettei pelkästään keskittyminen "hulluun" harjoitustyyliin hauispäivänä ole ainoa tie kehitykseen. Tekniikka, lepo ja ravinto ovat varmasti kaikki yhtä tärkeitä niin olkavarren kehityksen kannalta kuin muissakin lihasryhmissä. Korjatkoon ken haluaa, mutta näin itsellä ja koskaan en ole liikaa keskittyny hauiksen kasvuun. En väitä myöskään että itellä onmassiivinen hauis, mutta nyt mitta on saatu 45 senttiin = kehitystä monta senttiä ½ v. aikana.

Kai niillä pakkotoistoillakin habat kipeeks saa, varsinkaan jossei ole tehnyt usein/ikinä. Unohda vaan ne kipeytymiset ja treenaa, kyllä ne siitä kasvaa ;)

Tee selkä samana päivänä haban kanssa,paljon leuanvetoa eri variaatioina ja muuta,15 sarjaa selkää ja saman verran habaa,mulla ainakin tuntuu taipeissa jonkin verran arkuutta seuraavana päivänä.
Käsi oli alkuvuodesta 49cm pumpissa,joten ei ihan tuulesta temmattu idea,ainakin mulla toimii.

Kehittyyköhän tällä mun treenilla hauiksen koko ollenkaan vai vaan pelkkä voima.

Teen 4 x 5 sarjoja. Jokainen toisto on hidas, raskas ja hallittu.

Toistojen puolesta menee voimatreeniksi enemmänkin. Kokeile 6-12 toiston sarjoja.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Miten muuten on, eihän lihakset laske toistoja. Miten käy jos tekee esim. tuota mainitsemaani 4x5 haukkaria niin että toistot ovat erittäin hitaita. Tällöinhän lihas on rasituksessa ajallisesti kauan ja toistot alkaa vastaamaan ajallisesti nopeampia 8 toiston sarjoja?

Mitä lihas tykkää jos näin tekee? Eikös tässä tuu nyt sitten raskailla painoilla ja paljon? Eiks se olis kaikkeista parasta? :D

Olisko tämä sit hyvä, että treenaan 3x viikossa niin esim maanataina 4x12, keskiviikkona 4x8 ja perjantaina 4x5 ??

Jos uskot että habat kerkeävät palautua niin mikäettei. Itse teen tällähetkellä 3x viikkoon ma. 3x6, ke.3x6 ja pe 3x10. Tuo on itselläni lisännyt habaan kokoa ja muotoa. Ennen tein aina vain 3x10 sain silläkin tuloksia mutta en läheskään niin hyvin mitä tällä nykyisellä menetelmällä.

Minä mistään mitään tiiä mutta kokeileppas tehdä piiitkiä sarjoja n. 30 toistoa niin luulempa että alkaa hanskassa tuntumaan.

Tiedä sitten kasvattaako se hanskaa mutta ainakin mulla menee hanskat kipeiksi. Lyhyemmillä sarjoilla mun hanskat ei kipeydy millään.

pienemmillä painoilla pitempää sarjaa ni kyl rupee polttaa, olen huomannut. selkä seinää vasten ja keskittyy et kyynärpäät pysyy paikallaan ja lasku on tasainen.
Mutta pitäisikö tehdä koko treeni tällaista vai lyödä isompaa romua kehiin? ja missä järjestyksessä?
alkuun kunnon poltteet sitten isommat romut ja lopuksi kauhialla pumpilla ihan jumiin? Ja entäs taukojen merkitykset sarjojen välissä?

Ymmärsin juuri että selkää tehdessä esim. taljassa ni ottaa myöskin habaan eikö vaan?
En meinaan tee tällä hetkellä samana päivänä..
Kai sitä ruvetaan tekeen useammin kun kerran viikossa.

Siiis ymmärsinkö Kaleb oikein et teet 22 sarjaa viikossa hauiksille....ei ihme ettei kehity
vähennä sarjamäärää 3:min kertaiseksi eli joku 8 sarjaa ni eiköhä ala käsi turpoomaan:thumbs:

Miten muuten on, eihän lihakset laske toistoja. Miten käy jos tekee esim. tuota mainitsemaani 4x5 haukkaria niin että toistot ovat erittäin hitaita. Tällöinhän lihas on rasituksessa ajallisesti kauan ja toistot alkaa vastaamaan ajallisesti nopeampia 8 toiston sarjoja?
Toimii, jos negatiivisilla tekee. Mulla saatta joissain sarjoissa (esim. taljassa tehtynä) olla eka sarja pitkä (about 8-10 toistoa) ja toinen ja kolmas tippua puoleen edellisen määrästä...Mutta negoilla ja pidoilla siis. "Venyttää" sitä hauista.

Itse saan hauikset helvetin kipeiksi tekemällä:

a) Isoilla painoilla tosi lyhyttä sarjaa tankokääntöä, todella hitaat negat.

b) Todella pienillä painoilla esim 5-10*20 toistoa, palautukset max 45sek

Elikkäs juuri semmosesta ne tuntuvat menevän kipeeksi, mitä ei yleensä tee. Hauisten koon kasvuunhan toi kipu ei välttämättä korreloi millään tavalla.

Treenin lopuksi vanha kunnon 21-systeemi (7 toistoa ala-asennosta puoleenväliin, 7 toistoa puolesta välistä ylös saakka ja loput 7 toistoa koko liikeradalla hitaasti, niin jo kolottaa seuraavana päivänä.

Ps. Kehitys ja mahdollisimman suuri kipu ei välttämättä kulje siltikään käsi kädessä

Jos hauikset/ojentajat tuntuvat palautuvan nopeasti, niitä kannattaa ehdottomasti treenata useita kertoja viikkoon, ja unohtaa niiden kipeytymisen miettimien, jos niitä pyritään kehittämään. Esim. 3x viikossa +plus lisäksi epäsuora rasitus, niin alkaa varmasti tapahtumaan. Eri toistoalueiden käyttö on myös suositeltavaa, esim. toistot 4-6, 6-10, 10-20. Voimapainotteisessa treenissä pyrkii nostamaan sarjapainoja, muissa lisää sarjamääriä/painoja esim. 4vk syklillä. Eli ei hinkata viikosta toiseen sitä 4x8 samoilla painoilla ....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom