miten hauikset kipeiksi?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaleb2
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
hauiksia ei voi liikaa edes reenata IMO. monesti kuulee sanottavan että reenaat hauiksia liikaa ja siksi ne ei kehity, ihan täyttä paskaa kyllä sellanen höpinä. olisi kyllä helppoa jos jälkeen jäänyttä lihasta voisi kehittää vähentämällä reeniä.

mun mielestä hauikset on hyväksi reenata pumppipainotteisesti selkäreenin päälle muutamalla sarjalla(esimerkiksi 3sarjaa, toistot 12-30) ja sitten vielä erikseen jonain muuna päivänä jolloin sarjoja 8-12 ja osa noista sarjoista raskailla painoilla joissa toistot 4-6 ja osassa 6-10.

Ehkä keskustelun aloittajan kannattaisi kokeilla jakaa hauisreeni useammalle vähän kevyemmälle päivälle.

Viittaan tässä nyt siihen kuuluisaan tutkimukseen, jossa testiryhmä teki kolme sarjaa kerran viikossa ja toinen testiryhmä yhden sarjan kolme kertaa viikkossa. Jälkimmäisellä porukalla kasvoi voima ja lihas paremmin.

Kiitoksia kaikista hyvistä vinkeistä!!
Se taitaa olla niin että mikä toimii toisella ni ei välttämättä toimi toisella, mutta kaikkia noita vinkkejä kun kokeile ni eiköhän se löydy. Ja vaihteluhan on se tärkein asia ettei lihas totu samaan.
tänäänkin tuli tehtyä 19 sarjaa toistot 6-10 ja alkuun piitkiä sarjoja muutama.
Semmone tyhmä kysymys ku mitataan habaa ni mitataanko se jännityksessä?

Kiitoksia kaikista hyvistä vinkeistä!!
Se taitaa olla niin että mikä toimii toisella ni ei välttämättä toimi toisella, mutta kaikkia noita vinkkejä kun kokeile ni eiköhän se löydy. Ja vaihteluhan on se tärkein asia ettei lihas totu samaan.
tänäänkin tuli tehtyä 19 sarjaa toistot 6-10 ja alkuun piitkiä sarjoja muutama.
Semmone tyhmä kysymys ku mitataan habaa ni mitataanko se jännityksessä?

kyllä mitataa,mut älä helvetissä tee noin montaa sarjaa pliis

Ja miksi ei noin montaa sarjaa? Jos sen hauiksen tekee kerran viikossa, niin toi ei ole todellakaan vaarallista.

Esitän vastakysymyksen,että miksi??
Ei varmasti ole vaarallista,mutta jos kaveri menee sen mukaan,että mitä vähemmän kehittyy----sitä enemmän sarjoja,niin kohta alkaa sarjamäärä olla kolminumeroinen.
Toki jos kyseessä on joku EDT homma,mutta oon käsittäny,että puhutaan suorista raskaista lähelle failurea tehdyistä sarjoista???

Itse saan hauikset helvetin kipeiksi tekemällä:

a) Isoilla painoilla tosi lyhyttä sarjaa tankokääntöä, todella hitaat negat.

b) Todella pienillä painoilla esim 5-10*20 toistoa, palautukset max 45sek

Elikkäs juuri semmosesta ne tuntuvat menevän kipeeksi, mitä ei yleensä tee. Hauisten koon kasvuunhan toi kipu ei välttämättä korreloi millään tavalla.
Itse tulee tehtyä lähes samanlaisella systeemillä hauiksia. Tosin harvoin teen aivan noin pitkiä sarjoja, mutta kuitenkin ensin lyhyitä sarjoja isolla painolla ja sitten pumppi päälle. Tämän teen vielä selkätreenin yhteydessä, jolloin hauikset ovat väistämättä sesuraavana päivänä kipeät. Myös ympärysmittaan on tullut jokunen sentti lisää.

Omasta mielestäni hauisten kehittämisessä on tärkeää saada lisää rautaa tankoon niin kuin muissakin liikkeissä. Sillä tavalla olen itse saanut jonkinlaista kehitystä.

eipä tuohon mitään rajaa ole montako sarjaa hauiksia saa tehdä. jos osaa huonosti kohdistaa reeninsä tiettyyn lihakseen niin silloin sarjoja on pakko tehdä enemmän että saadaan se riittävä ärsyke aikaiseksi. reenaamisessa on se jännä homma että mitä kauemmin reena(reenivuosia takana) sen paremmin oppii keskittämään liikkeet oikeaan osoitteeseen vaikka liikkeen tekisi hieman epäpuhtaastikin tai siis ulkopuolisen silmin epäpuhtaasti.

Toki harhauttaa pahasti,jos mennään tekniikan kustannuksella,mutta kaikki,jotka tekevät puhtaasti 100 kilon tangolla tai 40 kilon kässäreillä omaavat suuret kädet

Ja vitun posket...eivät omaa. Ei se malmin määrä ja lihax massa kulje aina käsi kädessä. Elä sinä poika usko kaikkea, mitä nettibodarit kertovat.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ei tuo minusta ole niin väärinkään väitetty, ettäkö lihasmassa ja maksimivoima olisivat aina suoraan yhteydessä toisiinsa. Erityisesti, jos mennään yksittäisten liikkeiden tasolle.
Tietty siinä on suuri korrelaatio, mutta ei se ole automaatio, että enemmän lihasmassaa omaava on aina vahvempi.

Ei tuo minusta ole niin väärinkään väitetty, ettäkö lihasmassa ja maksimivoima olisivat aina suoraan yhteydessä toisiinsa. Erityisesti, jos mennään yksittäisten liikkeiden tasolle.
Tietty siinä on suuri korrelaatio, mutta ei se ole automaatio, että enemmän lihasmassaa omaava on aina vahvempi.
juu ei lähellekkään aina.

jos taas puhutaan yhdestä ja samasta henkilöstä niin silloin asia on yksinkertaisempi. eli jos herra x tekee hauista nyt 50kilolla ja 5vuoden päästä 100kilolla, niin 100kilon vääntöön hän tarvii huomattavasti enemmän lihasmassaa kuin 50kiloon. mutta se että joku henkilö jossain tekee hauista 100kilolla ei kyllä kerro mitään lihaksikkuudesta vaan enemmän se kertoo voimasta.

Tuu vetään mun kans joskus reeni, kaverilla oli 2 viikkoa paikat kipeinä sen jälkeen.:lol2:

kyllähän niitä näkee salilla kun laittaa helvetisti painoa tankoon ja sitä kiskotaan niin että rauta liikuttaa miestä enemmän kun mies rautaa..
Mielestäni tekniikka on ensimmäinen asia joka pitäisi hioa kuntoon ennenkuin ruvetaan lastaamaan rautaa urakalla.
Siksi vituttaakin kun tuntuu että teen jotain väärin...
Mutta kai se aina johonkin ottaa.

Itse aina vedellyt vaan yksijakoisena treeniä, puhtaasti hauikselle suunnattuja liikkeitä ollut aina vaan se tasan yksi, ja silti edistystä aina tapahtui. Saa nähdä miten jatkossa. Voisi harkita toista liikettä oheen, mutta alkaa kyllä yksijakoiseni venyä tosiaan turhan laajaksi jos siihen vielä kovin liikkeitä lisäilee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom