Miten aloitit salilla käynnin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Halusin lihasta sekä voimaa, joten aloitin tekemään kotona punnerruksia, istumaannousuja, dippejä, leuanvetoa sekä hauiskääntöä ja kulmasoutua pienillä käsipainoilla. Sitten päätettiin parin kaverin kanssa lähteä salille. Treenikaveri on vaihtunut pari kertaa mutta itse jäin koukkuun ja nyt olen käynyt salilla n. 1,5v.

Lätkäura kun loppu jo junnuna ni tuli aika äkkiä semmone olo että pitää tässä jotai muutakin tehä ku koulussa käydä..

2003 syksyllä eksyin salille ja mistään en oo niin ylpeä kun siitä että salille tuli lähdettyä :thumbs:

80- 90-lukujen vaihteessa kattelin rocky-leffoja ja tein sit-uppeja niin, että häntäluusta lähti nahka. Sitten kellariin isoveljen vinyylipuntteja vinguttamaan. Seuraava askel oli salille meno. Otin viisitoistavuotiaana yli satkun penkistä alle 60-kilosena, mutta kyykky oli varmaan saman verran. Se niistä treenien järkevyyksistä.

Ostin joskus kakruna wrangelta tangon 10kg ja vinyylilevyjä 40kg. Penkistä jaksoin nostaa varmaan pelkän tangon ekakerralla =)

Mä aloitin 3v sitten, koska olin 188/70 painava rääpäle. Juoksin kyllä joku viitisen kertaa viikossa ja tennistä pelasin joku pari kolme kertaa viikkoon. Aerobinen kunto oli tosi hyvä ja leukoja ja punnerruksiakin meni ihan riittämiin, mutta olin kyllä aika rääpäle... ;)

No nyt on painoa sitten noin 10kg enemmän. Tuskin tästä enää painoa yritän nostaa, koska se alkaa jo olemaan tiellä kun aerooppiset lajit on mulle kuitenkin pääasia. Pidemmän ajan tavoite olisi saada rasvat nykyisestä (jotain 11-12%) alas johonkin 8% kieppeille ja painoksi sama kuin nyt. Nyt keväällä ajattelin tosin kokeilla bulkata... eli mihinkään kesäkondiksiin en jaksa nyt panostaa. :D Tavoitteena olisi nostaa se paino jonkin 85kg kieppeille ja siitä sitten tulla alas sellanen 6kg. Sillon luulisin olevani aika pitkälti siinä tavoitekunnossa, mutta katsotaan mihin tavoitteet sitten nousee. :)

Minua oli jo jonkin aikaa kiinostanut ruveta käymään aktiivisesti salilla. Mutta halusin saada jonkun kaverin mukaan. No sitten löyty treenikaveri omalta luokaltani ja ruvettiin treenaamaan. Nyt on sitten treenattu noin. kuukausi kaksi-jakoisella ohjelmalla ja mukaavaa hommaahan se on.

Uudella paikkakunnalla lukiotoverit kysyivät salille mukaan ja rupesin sitten käymään niiden kanssa. Parin vuoden päästä oli tovereilla muut harrastukset, mutta itsä jäin salille pörräämään.

Sportian tarjouksesta penkki ja 50kg painoja :). Sitten löysin pakkiksen ->rimpulapenkki myyntiin ja salille :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan omasta tahdostani lähdin salille. Ensimmäinen vuosi meni omaan räpeltämiseen ja käynnit olivat säännöllisen epäsäännöllisiä. Syyskuussa -04 otin itseäni niskasta kiinni ja saliohjaajan kanssa tehtiin kaksijakoinen ohjelma. Kaksijakoinen vaihtui alkutalvesta kolmijakoiseen ja sillä on treenailtu. Helmikuusta pitäisi aloittaa ensimmäinen dietti.

naksu sanoi:
Mä aloitin 3v sitten, koska olin 188/70 painava rääpäle. Juoksin kyllä joku viitisen kertaa viikossa ja tennistä pelasin joku pari kolme kertaa viikkoon. Aerobinen kunto oli tosi hyvä ja leukoja ja punnerruksiakin meni ihan riittämiin, mutta olin kyllä aika rääpäle... ;)

No nyt on painoa sitten noin 10kg enemmän. Tuskin tästä enää painoa yritän nostaa, koska se alkaa jo olemaan tiellä kun aerooppiset lajit on mulle kuitenkin pääasia. Pidemmän ajan tavoite olisi saada rasvat nykyisestä (jotain 11-12%) alas johonkin 8% kieppeille ja painoksi sama kuin nyt. Nyt keväällä ajattelin tosin kokeilla bulkata... eli mihinkään kesäkondiksiin en jaksa nyt panostaa. :D Tavoitteena olisi nostaa se paino jonkin 85kg kieppeille ja siitä sitten tulla alas sellanen 6kg. Sillon luulisin olevani aika pitkälti siinä tavoitekunnossa, mutta katsotaan mihin tavoitteet sitten nousee. :)

Oikein! Kesä läskinä on miesten hommaa! ;) Itse dietillä... :nolo:

Kaksi sanaa: Conan Barbaari.

Tämä joskus 80-luvun lopulla. Sitten kausittaista käsipainohommaa pitkin vuosia, kunnes pari vuotta päätin että nyt saa riittää ja siirryin järeämpään kalustoon ("ulos kaapista" ja salille) ja systemaattiseen harjoitteluun ja ravintoon. Ilman tätä tulokset olisivat edelleen haaveiden tasolla.

Pohja on luonnollisesti barbarismissa edelleen. Terkkuja Peter & David Paulille ja Lou Ferrignolle myös.

Parhaat informaatio-inspiraatiolähteet muuten on olleet (intuition ja oman kokeilun/kokemuksen lisäksi) Arskan Encyclopedia of Modern Bodybuilding sekä monet threadit täällä pakkotoisto.comissa. Kiitoksia kaikille!

Lehdistä ei ole ollut paljonkaan apua, koska niistä löytyy kyseenalaista ja usein ristiriitaista informaatiota, enkä ole lukenut niistä oikeastaan mitään olennaista mitä mainitussa ensyklopediassa ei olisi jo sanottu.

Salille en ole koskaan mennyt sosialisoimaan vaan aina 100% harjoittelemaan. Pulinat ja tyttöjen tiirailut voi hoitaa sitten muussa yhteydessä. Barbaarin täytyy harjoitella kovaa ja keskittyneesti kestääkseen barbaarisen elämän vaativat tehtävät ja olosuhteet!
:curs:

Kaveri muistaakseni ekan kerran raahasi mukaan. Sitä ennen olin tehnyt muutaman kuukauden ajan maratonsarjoja vatsoja ja punnerruksia himassa.

Lukiossa kävin salilla ja tietysti penkkiä nosteltiin. Sitten huomasin että olinkin parempi kuin pari kaveriani niin siitähän se sitten lähti. Koska salille on matkaa päälle 20km niin hommasin laitteita kotiin..

pari kaverii treenaillu jo pari vuotta ku ajattelin hommata vähän voimaaja rupesin tekeen kotona, nyt käyn salilla 4krt, viikossa kiitos kavereille:=)

Kotona joskus alottelin monitoimivermeellä ja penkkikin löyty, mutta kuitenki huonolla menestyksellä. Motivaatio oli niin huono että homma jäi ennenkö mitään tuloksia ehti syntymään.
Yläasteikäisenä kasvoin pirun nopeesti (nykyään 195cm)ja olin huono syömään. No kaikkihan tietää että kohtalo oli sinetöity: KUKKAKEPPI! :itku:

Viime syksynä ajattelin että nyt loppuu kukkien tukeminen ja kävelin salille ja sanoin, että yksi ½ vuoden kortti opiskelijahintaan, kiitos. Oli se aika kova pala mennä ekoja kertoja treenaamaan ja huomata kuinka raavaat miehet pumppas rautaa.
No en sentäs ihan joutunut kysymään henkilökunnalta pienempiä painoja kun löytyi nurkasta 1,25 kg:n levyt. :lol2:

Nyt on kortista pari kk:ta jäljellä ja jotain tuloksiakin ehkä vähäsen näkyvissä.

Kiitokset vaan kaikille pakkislaisille vinkeistä.

Olin yhdeksännellä luokalla ja uusi vuosi oli juuri alkanut. Päätin uuden vuoden lupauksena kohottaa kuntoani niin aerobisesti kuin myös voimallisesti. Olin erittäin huonossa kunnossa tuolloin. Ei voimaa, eikä aerobista kuntoa ja hiukan pötsiäkin. Lisäksi v**utti se, kun koko aika olin kipeänä. Noh, siitä se sitten lähti. Pienin harppauksin eteenpäin.
Aluksi kävin salilla vain lauantaisin aamulla aikaisin, kun en uskaltanut mennä "ihmisten ilmoille" sinne myöhemmin päivällä. Aerobista kuntoanikin kävin harjoittamassa aina ilta -tai aamulenkeillä, etteivät ihmiset näkisi minua. Itsetuntoni oli siis erittäin heikko noihin aikoihin ja olin tavattoman ujo. Häpesin itseäni.
Nykyään treenaamista yhteensä 3-5 krt viikossa mukaanluettuna salilla käynnit ja aamulla tyhjään vatsaan tehdyt aerobiset treenit, HIIT: iä useimmiten. Oloni ei koskaan ole ollut parempi. Itsetuntoni on korkealla, ujous on tipotiessään ja sitä jopa välillä saa ihailevia katseita salillakin tulosten noustessa. Nykyään olen myös muuttanut ruokavaliotanikin ja yrittänyt siistiä siitä turhimmat osat pois. Kohtuullisen hyvin olen onnistunut siinä kaiken kaikkiaan verrattuna siihen mitä olen joskus ollut. Kuitenkin nälkä kasvaa syödessä ja sitä toivoo vieläkin parempia tuloksia. Ehkäpä jonain päivänä.

Olin ylipainoinen 14 -vuotias, joka kateellisena katsoi Mark Wahlbergin julistetta ja hänen lihaksiaan. Aloin juoksemaan Pispalan portaita ja nostelemaan puntteja kotona. Laihduin ja huomasin, että lihaksetkin alkoivat kasvamaan. 16 -vuotiaana uskalsin mennä Athleticon salille Tampereella. Sillä tiellä ollaan.

Kaverin painostuksesta....ja kun alkoi ärsyttämään oikein urakalla kavereiden "läpät" :itku: ....ja sitten kun kaveria suostui tekemään saliohjelman niin siitä se ajatus sitten lähti

Suositut

Back
Ylös Bottom