Tässä tulee hieman pidempi tilitys aiheeseen...
Itse kokeilin peruskouluaikoina punttihommia, niinkuin aika monet muutkin. Salille oli vaan pitkä matka ja meinasi innostus hiipua. Jotta poika jatkaisi, rakensi faija himaan ihan toimivan penkki-hauis-kyykky-ylätalja-hässäkän. Sitten ei homma enää mua kiinnostanutkaan. Mahtoi faijaa vi**ttaa... Mulle tuli autot ja muut semmoiset tärkeämmiksi. Siinä meni sitten opiskellessa, töitä tehdessä ja välillä lisää opiskellessa melkein 20 vuotta. Ja kunto rapistui ritisten...
Olin keikalla Kiinassa, yhdellä elämäni paskimalla, siis _tosi_ masentavalla sellaisella. Väitettiin, että keikka-kaupunki kuului maailman saastuneimpien kaupunkien top 10:iin. Koska keikka oli kaikin puolin muutenkin hoidettu firman puolelta pitkin vi**ua, lähes joka ilta oli melkein kaikki keikalla olevat kaverit aina hotellin baarissa syömässä pizzaa ja juomassa TsingTao-olutta. Tätä "harrastamista" riitti lähes kolme kuukautta.
Tämä työmaa loppui aikanaan ja matkasin eteenpäin, seuraavalle työmaalle Hong Kongiin. Istuessani bussissa matkalla hotelliin, oivalsin kuinka hienoa on, kun on taas puhdasta ilmaa hengitettävänä ja auringonkin näkee siniseltä taivaalta. Silloin tuli mieleeni ajatus, että voisi hyvää oloa jatkaa muutenkin. Tuumailin, että menen iltaisin hotellin kuntosalille, enkä kaljalle. Päätin siis, että menen useimmin salille kuin kaljalle. Kolmekymppiäkin oli jo tullut täyteen, joten oli se viimeinen tilaisuus tehdä jotakin.
Tämäkin keikka loppui muutaman kuukauden kuluttua. Yllätyin huomatessani että päätökseni oli pitänyt. Näin jälkikäteen ajateltuna oli treeni- ja ruokapuoli päin peetä, mutta kipinä syttyi ja säilyi. Tuloksia oli sittenkin tullut. Olo oli parempi kuin vuosikausiin.
Nyt, muutamaa vuotta myöhemmin, ei keikkapaikan hotellin kriteerinä enää ole hyvä sijainti tai hyvä baari, vaan hyvä kuntosali.
:D
Vielä on testaamatta mm. ensimmäinen oikea dieettini, mutta Pakkiksen avulla tiedän siihenkin jo oikean reseptin. Kiitos kaikille Pakkislaisille, jotka ovat auttaneet elämäni muuttamisessa oikeaan suuntaan. :thumbs: