Miten aloitit salilla käynnin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
2 vuotta sitten tapasin nykyisen avokkini. Hän kävi n. 4-5 kertaa viikossa salilla ja oli ihan uskomattoman hyvä(kuntoise)nnäköinen. Hän oli/on aina energinen ja terve, minä taas kärsin jatkuvasti pään- ja selkäsäryistä, ja kylläpä kyllä, tunsin pientä alemmuutta katsellessani itseäni peilistä... Noh, samaan aikaan sitten eräs luokkakaverini puhui, että alkaisi käymään koulumme salilla ja minä tietysti tuppauduin mukaan. Sille tielle sitten jäin, säryt ja kivut hävisivät, ryhti parani jne. Alussa reenaus oli tietty semmoista renkutusta, mutta aikansa sitä katseltuaan, kundikaverini teki minulle oman ohjelman. Siihen aikaan muistaakseni rekkauduin pakkiksellekkin. Mikäli olisin jatkanut elämääni ilman salia, minua voisi nyttemmin kutsua nimellä... lötjäke :kippis1:

Salilla käytii ukon kanssa jo varmaa 2-3luokilla, siis olin vaan mukana ja kulutin aikaa. Elikkäs muiden tiellä, muistan kyllä tehneeni käsipainoilla hauista.. 5- ja 6-luokilla oltiin talvella liikkatunneilla salilla ja taisin joskus jopa käydä yksinkin, penkkiä tuli tehtyä varmaa 40kg?? Yläasteella (tais olla 7-luokalla) tuli mukaan penkkijutskat ja kuka nostaa mitenkin paljon, kaveri kävi judossa ja nosti penkistä 60kg!!! Kova juttu! Kaverin mukaan tuppauduin ja tehtiin penkistä pyramidisarja.. En muista tarkkaan sarjoja, mutta lopuksi ykkönen 50kg!!! Sitten tehtiin penkkiä ja kasvatettiin hauista koko yläaste ja syötiin päin helvettiä..
Amiksen 1-luokalla oli terveystarkastus ja painoin 59kg pituudella 173cm. Penkkimaksimi oli kuitenkin 80kg. Silloin tajusin miten vitun laiha olin, sanoin luokkalaisille, et paino oli vaa 59kg, voi vittu!!! Sit alettiin treenaamaan ja syömään.. huomasin, että tää on kivaa hommaa..

14w innostuin, isäukolla oli (on vieläkin) penkki, kässärit ja kyykkyteline autotallissa niin pakkoha nsitä oli koittaa.
Aloittamisen aikaan olin varmaan 170cm pitkä ja painoin 45kg tai jotain.
No sellasta renkutusta siitä sitten 17 vuoden ikään jolloin koko homma jäi osaks sen takia et kaverit kehitty aina paremmin kuin minä. En tajunnut et sillä vois olla joku yhteys että ne kasvo pituuttakin aiemmin..
Kunnes 23 vuotiaana otin itseäni niskasta kiinni ja päätin tehä tälle pulkannarukropalleni jotain :hyper:

Lukion jälkeen kun lähti opiskelemaan oli koulua vastapäätä kerrassaan mainio sali jonne vielä pääsi halvalla opiskelija-alennuksella. Pakkohan sinne oli lähteä. Tosin tuota ennen oli jo tullut vuoden verran hinkattua kotona käsipainoilla, ilman mainittavaa kehitystä. M&F:t ja Flexit tuli luettua aika huolella läpi tuossa oikean salillakäynnin aloittamisen yhteydessä ja niistä aika hyvin kyllä perusjutut oppikin.

Lukion liikuntatunnilla mentiin salille ja huomasin, ettei siellä ollutkaan vain isoja bodareita. Siitä se sitten lähti ja hauskaa on ollut.

Jääkiekko loppu 9-luokan jälkeen. Amiksen eka luokalla tuli käytyä salilla muistaakseni tyyliin 1kk salilla, 2 kk lepoa.. :D Sitten ensimmäisen vuoden jälkeen kesällä huomasin 'vatsalihasten' päässeen kasvamaan ja päätin tehdä asialle jotain.. Siispä salille mars mars ja eipä siitä irtikkään enää pääse, perkeleen mukavaa hommaa!

Tosiaan ku nyt miettii tuota alkuperästä syytä miksi aloin käymään salilla, eli massun pienentäminen.. Pakko myöntää ettei se kyllä oo pienentyny, päinvastoin.. :lol2: Mutta kk päästä ensimmäiselle dietille.

Useimmat kaverit olivat käyneet koulun salilla lähes koko yläasteen ajan. Olin itse aina ajatellut, että en viitsi aloittaa ihan vielä, koska se kuitenki vaatii niin paljon panostusta. Toinen syy oli se, että ajattelin kaverieni olevan minua niin paljon edellä, etten kehtaa treenata heidän kanssaan. :rolleyes: Tyhmintä tuossa oli se, että mitä pitempään siirsin punttailun aloittamista, sitä enemmän he tietenkin ehtivät edelle.
Kaverit kävivät salilla ihan millon huvitti ilman ohjelmia tai tietoa syömispuolesta. Jonkun toisen piti olla aina mukana, yksin salilla oli tylsää. Omaan ajatusmaailmaani tällainen ei sopinut. Ajattelin, että kun joskus aloitan salilla käymisen panostan siihen alusta asti ja otan kaverini kiinni. :evil:
Viime keväänä vähän ennen hiihtolomaa päätin, että hiihtolomalla menen vihdoin salille. Valitsin maksullisen salin, koska siellä oli parempi laitteisto kuin koululla ja pystyin käymään siellä myöhempään illalla. Samoihin aikoihin laitoin ensimmäisen kysymykseni tänne Pakkikselle. Varsin mukavaltahan se puntin vääntäminen tuntui ja samalla sain hyvän syyn aloittaa päivittäisen Pakkiksen seuraamisen. ;)

Harrastus jatkuu edelleen ja toivottavasti vielä pitkälle tulevaisuutenkiin. :thumbs:

ip-lajien ohessa tutustuin kuntosaliharjoitteluun.. Nyt pystyn omistautumaan kunnolla pelkälle punttitreenille ip-lajien jäädessä taka-alalle.

Ensin oli kerrostalon kerhohuoneessa penkkitreeniä silloin tällöin joka vaihtui amiksessa säännölliseksi penkkitreeniksi koulun liikuntasalin painoilla (jotka muuten ovat Seppo Rädyn tekemät) ja siitä pikku hiljaa treeni alun pellelilyn jälkeen monipuolistui koko kroppaa käsittäväksi. Muuttaessa isompaan kaupunkiin aloin sitten ensimmäistä kertaa käydä vakituisesti yleisellä salilla.

4kk sitten Ylex linkkivinkkeistä löysin pakkotoiston, sitten opiskelin tietoa täältä ja nyt on reilu 3kk tullu treenattua 4kertaa viikossa. On se mukavaa hommaa. Tulokset näin aloittelijana nousee huimaa vauhtia :rock: , varsinkin kun ruokailu puolikin on nykyisin kunnossa. Kiitokset vaan pakkotoistolle, paljon on saanut tietoa ja apua täältä :thumbs:..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olin 15 ja puol vuotiaana aloitin kun isoveljet kävivät jo toista vuotta salilla.
Huomasin että veljet kasvoivat ja sit ne pakotti salille,niin sillä tavalla aloitin :)

Kotona alle vuoden verran punnerruksia, leuanvetoa, vatsarutistuksia sun muuta ja sitte salille kokeilemaan. Kohta vuoden harrastanu.

Sukulaku sanoi:
Kaverin talonyhtiön kellaripunttiksella kisailtiin penkissä:)
Piti sitten kattoa jotain kivaa ohjelmaa tai vastaavaa jolloin löysin pakkotoiston. Osittain pakkiksen positiivisestä annista ja kaverinkin kiinnostuksesta salitukseen käväistiin kunnon salilla ja sillä tiellä mennään...

Pitää vielä lisätä tähän ne 1,1kg käsipainot, jotka sain papalta joskus ihan nassikkana. Myöhemmin vaihtuivat hurjiin kaksikiloisiin:)

Varoittelivat ettei kannata vetää kovaa, jotta paikat eivät kipeytyisi:)

Lopetin salibandyn, koska en halunnut enää treenata 5 kertaa viikossa + pelireissut siihen päälle. Vietin noin ½vuotta ilman minkäänlaista urheilua, koska olin ehtinyt kyllästymään treenaamisen. Sittemmin oli pakko ottaa itseään niskasta kiinni kunnon alettua rapista ja sunnata nokka salille, johon sitten jäinkin koukkuun.

alotin käymään n.1 kerran viikossa pienillä painoilla treenaten liikeratoja. Tein sillein påari kukautta ja sitten alotin neli jakosen ohjelman. Nyt on tultu käytyy n.1,5 vuotta.

Kaveriporukka sai päähänsä alkaa käymään salilla niin menin tietenkin mukaan. Alussa innostusta piti yllä puhdas kilpailunhalu kavereitten kanssa, joka sitten pikkuhiljaa hiipui ja alkoi kiinnostaa enemmänkin oma kehitys sekä harkoissa (judossa) parempi pärjääminen. Käytyäni 2kk salilla löysin pakkiksen ja täältä olen sitten saanut lisää innostusta salilla käyntiin. Olisin varmaankin lopettanut salilla käymisen ilman pakkista, koska treenaamiseni oli säälittävää ja ainoastaan kaksi kaveria kuudesta jatkoi salilla käymistä. Nyt olen ihan koukussa eikä lopettaminen tule kuuloonkaan.

Tulin joskus siihen tulokseen, että 173cm/46kg ei ole mies ja asialle pitää tehdä jotain hyvin pian. No kaveri vei sitten salille ja huomasin, että se hommahan on ihan kivaa. Tässä sitä nyt sitten ollaan 20kg painavempana ja vielä toiset 20kg edessä. Pituus on edelleen sama ja tulee olemaan. 4kk päästä 2 vuotta "treeniä" takana.

Näyttää siltä, että vaa nuoremmat kaverit on tänne vastaillu - sovin siis joukkoon. (Tai pakkiksen vanhuksilla ei enää muisti pelaa ku ne on syöny niitä kaikkia doping aineita niinku protskuu JAUHEENA ;) )

No joo kuitenki:

16-vuotiaana ei oikein ihastuttanu, ku painoin jotain 63kg ja pituutta oli kuitenki 187cm. Jotain oli vähä pielessä. Toi paino ei varsinkaa oikee tälläselle futisveskalle riittäny millään, joten salilleha sitä piti lähtee. Samanlainen pulkannaru oon kyllä vieläki, mutta kuitenki 17kg enemmän painoo kuin sillo. Kesällä inttii ja sinne ois tarkotus lähtee 85kg painosena.

Päälle vuosi sitten ennen rippikoulua kaveri kysy käymään, ja esitteli sen upeeta penkkiä.. Siinä sitten testattiin maksimit ja kaveri nosti 60kg ja meikäpoika vain 40kg :( kaveri sattu vielä olemaan pienikokoisempi kuin minä.

Noh sitten joululahjaks kinuamaan faijalta penkkiä kellariin. sillä puolisen vuotta väsättyä tulokset alko nousemaan. Mutta pelkällä penkillä, ja muutamalla käsipainollahan, jalkapuoli jää hieman huonolle hapelle, joten aloin käymään faijan työpaikan salilla, joka oli juuri uusittu ja hienossa kunnossa :worship: siellä tälläkin hetkellä urakoidaan, ja koukussa ollaan :kippis1:

Menin salille ja otin tangon käteen ja tein hauista. Seuraavana päivänä uudestaan, jne sitten lainasin kirjastosta pari kirjaa aiheeseen liittyen ja nyt on sit n. 15kk takana treeniä

Suositut

Back
Ylös Bottom