Tästä aiheesta vähän off topic, mutta kun tuli mieleeni: eikä ole kummallista, että ns. hoikan tai normaalipainoisen tai ihan muuten vaan terveellisesti syövän ruokailut tuntuvat olevan sallittu yhteinen puheenaihe ja niitä saa arvostella, mutta ns. ongelmasyöjien ruokailuun puuttumista pidetään epäkohteliaana?
Äläpä muuta jupise
. Hoikistuttuani sen kymmenisen kiloa, on ihmisillä ilmeisesti mennyt totutellessa uuteen minuun, tai jotakin ainakin on tapahtunut. Itse olen nyt vasta itseeni ja painooni tyytyväinen ja nämä samat ystävät, jotka pullan syömättömyydestäni minua syyllistävät, ovat kuitenkin kehuneetkin hoikistunutta olemustani. Onhan se tietenkin ilmiselvää, että kateudella on osansa tuossa huomauttelussa (eräs ystäväni jopa sanoi asian niinkin suoraan, että on vaikeampaa olla ystäväni, nyt kun olen hoikempi, sillä hän tuntee nyt oman olonsa niin huonoksi). En todellakaan halua tässä nyt kuulostaa itserakkaalta, koska, todella, siitä ei ole kyse.
Kaiken huippu oli kun olin kesätöissä ja siellä täysin tuntemattomat ihmiset kommentoivat syömisiäni ja kyselivät painoani. Ja oikeasti, olen ihan normaalipainoinen, vaikka nyt tällä hetkellä, kun halajan lisää lihasmassaa pitäisikin alkaa tosiaan syömään enemmän. Töissäni oli myös eräs todella ylipainoinen nainen, joka veteli lounaaksi perhepizzoja ja enpä usko että kellekään tuli mieleen sanoa hänenkään ruokailutottumuksistaan tai ulkoisesta olemuksestaan yhtään mitään. Kyllä siinä muodostui paineita :curs: kun tiesi joka päivä olevansa eväspakettinsa kanssa arvostelun kohteena. Silloin ajattelin, että olisin joku päivä vienyt työpaikalleni lounaakseni puolikkaan possun, niin olisivat katseet ja kommentit loppuneet siihen paikkaan.
Minusta tuntuu nyt vaan tosi pahalta, kun MUUT ovat muodostaneet minulle paineita syömisestä seurassa, tosin edelleen syön mitä itseä huvittaa, en edelleenkään järsi puolikasta possua jos ei huvita
. Kaikenlaiset asiat sitä voi ystävyyssuhteisiin vaikuttaakin...koskaan en olisi uskonut..ja tuo ennaltaehkäisykommentti oli ihan hyvä, pitää käyttää sitä ensi kerralla :thumbs: