Mitä teette kylässä, kun tarjotaan muuta kuin "body-ruokaa"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlueSun
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Meneekohan se pakki sekasin pelosta??? Vai ruoasta? Joskin yks bodybuilder kaveri sano et mee McDonaldsille syomaan ja jos ei mee pakki sekasin ni sit se on korvien valissa. ;)

Tyhmääkin tyhmempi kysymys, mutta onko sulle tehty selvitys laktoosinsiedosta / keliakiasta?

Mayrakoira:
Juu on tehty ja en oo allerginen millekkaan. Ja leipaa ja maitotuotteita voin kotona syoda ihan hyvin...et joku rasva-sokeri-E-yhdiste niissa eineksissa ja/tai raflaruoassa/takeawayssa tokkii ja pistaa pakin sekasin.

Janna sinallaan et karibialainen ruoka on suht peruskotiruokaa ja ne ei diggaa eineksia ja niita ei oo ehka saatavillakaan. Ja ne maustaa ite lihansa ja tekee kastikkeensa yms. Ni WestIndian raflojen ruoka ei veda potsia sekasin. Tai ehka se sit on vaan chilin ja pippurin puute...syon meinaan kotona tosi tulista ruokaa...ni ehka laimeet ja vaan suolalla 'maustetut' ruoat ei siks kay. ;)

Tein muuten safkaa parille kymmenelle suomalaiselle (oli teemailta) ja tein ne tosi mietona versiona just sen takia...sanovat kaikki et muuten oli hyvaa mut suu palo! Ja ma lisasin pippurii omaani ja siipan eka kysymys oli 'did u forgot spices from this?' Ma kun teen kotona chilikastiketta ni pitaa olla koko kampan kaikki ikkunat auki ja liesituuletin taysilla. Muuten vuotaa silmat! :hyper:

Tip: Seuraavan kerran ku flunssa meinaa puskee ni syo tosi mega super tulisen chili tai congopippuri ateria ni ei oo seuraavana paivana flunssasta tietoo...

Mayrakoira:
Juu on tehty ja en oo allerginen millekkaan. Ja leipaa ja maitotuotteita voin kotona syoda ihan hyvin...et joku rasva-sokeri-E-yhdiste niissa eineksissa ja/tai raflaruoassa/takeawayssa tokkii ja pistaa pakin sekasin.

Ehkä kannattaisi käydä lääkärillä tekemässä erilaisia allergiatestejä tjsp, jos kyseessä nimittäin on lisäaine?

Ma luulen et niille lisaaineille on jokainen allerginen ja ne on myrkkya jokaiselle. Eli hyvaa ja puhdasta kotiruokaa kun syo ni ei mee vatsa sekasin mut raflat ja takeaway paikat ja pitopalvelut sisaltaa ruokiinsa vaikka mita skeidaa. Ei sinallaan...ei mun onneksi oo pakko mitaan syoda. Siihen tulokseen makin tulin et joku moska niissa sekottaa mahan. Joskin myrkkya ne on kaikki Et.

Ma luulen et niille lisaaineille on jokainen allerginen ja ne on myrkkya jokaiselle. Eli hyvaa ja puhdasta kotiruokaa kun syo ni ei mee vatsa sekasin mut raflat ja takeaway paikat ja pitopalvelut sisaltaa ruokiinsa vaikka mita skeidaa. Ei sinallaan...ei mun onneksi oo pakko mitaan syoda. Siihen tulokseen makin tulin et joku moska niissa sekottaa mahan. Joskin myrkkya ne on kaikki Et.

Tässä on e-koodilista:
http://www.evira.fi/attachments/elintarvikkeet/elintarviketietoa/lisaaineet/e_koodiavain.pdf

"Lisäaine" on aine, jota lisätään johonkin elintarvikkeeseen, mutta se ei välttämättä ole mikään keinotekoinen aine. Esim. ksylitoli lasketaan lisäaineeksi, samoin beetakaroteeni MIKÄLI se on lisätty ruokaan eikä esiinny siinä luonnostaan.

MUTTA mutta...kun meen syomaan ulos ja valitsen sitte mita vaan niin menee heti pakki sekasin. Eli joku niissa muiden ruoissa mattaa mut en tiia mika kun en oo niita valmistanu ja en siis voi tietaa mita niissa on.

Mun mahani kapinoi rasvaisia ruokia vastaan. Mahtaisiko tämä käydä yhdeksi selittäväksi tekijäksi sun kohdalla?

Tää alkaa olla kyllä itse asiassa jo vähän :offtopic:, mutta en tiedä miten monta kertaa enää kestän mennä kylään yhtään minnekään! Mun todella hyvällä ystävällä on tapana aina kun tulen kylään tarjota jotakin, kova leipomaan kun on, mutta kun se ei riitä että maistaa sitä yhtä sorttia pasteijaa, vaan pitää maistaa kaikki laadut läpi, jotta ei kuulisi kommentteja siitä, mihin mun elämä kuulema taas on menossa kun en edes sillon tällön voi pullaa maistella, "sähän oot niin hoikka". Ja tämä ärsyttää silti, vaikka tiedänk, että ystäväni potee syyllisyyttä siitä, että itse syö joka päivä näitä leipomuksiaan, että noi kommentit johtuu vaan kateudesta, kun oma elämä ja syömistottumukset eivät ole kunnossa. Ja joku voisi sanoa, että puhu ystävällesi äläkä täällä voivottele. Asiasta olen kuitenkin ihan nätisti yrittänyt keskustella, mutta päätyen aina samaan lopputulokseen: ystäväni mielestä minussa on jotakin vikaa kun elän hänen mielestään liian kurinalaisesti (enkä edes elä, kyllä kaksi pari kolme herkkupäivää viikossa pitää siitä huolen ;) )
Kuten joku tuolla jo mainitsikin, kun syön herkkuja pari kertaa viikossa, tykkään sitten ostaa jotakin sellaista ihan todella extrahyvää suklaata tai jäätelöä tms. enkä mussuttaa piilorasvoja pasteijoissa.

No niin, tämä kirjoittaminen jo helpotti oloani, vaikkei kukaan tätä koskaan lukisikaan :D .

Taidat Dahlia olla melko ärsyttävässä tilanteessa. Yleensä kai tuommoinen käytös lähtee sellaisesta ihmisestä, joka ei oman syömisensä ja herkuttelunsa kanssa ole sinut. Varmaan hänellä takaraivossa jyskyttää, että herkkujen ahtaminen kilokaupalla ei ole normaalia, mutta sen sijaan, että yrittäis muuttaa omaa käytöstään, yrittääkin tehdä omasta käytöksestään "normaalia" vetämällä muut samaan kelkkaan.

Seuraavan kerran kun hän käyttää argumenttia "sähän oot niin hoikkakin", niin sano vastaan, että "vain ja ainoastaan sen takia, että tällaisissa tilanteissa kieltäydyn herkuista. Oletko kuullut ennaltaehkäisystä?" Ihmisellä ei tarvitse olla ongelmaa herkuista ja ruoasta, ennen kuin hän voi siitä kieltäytyä. Ei sitä paitsi luulisi kaverillesi kuuluvan, mitä sinä suuhusi laitat. Mistä hän tietää, vaikka olisit kyseiseen kahvipöytään tullut suoraan mässyfestareilta?

Tästä aiheesta vähän off topic, mutta kun tuli mieleeni: eikä ole kummallista, että ns. hoikan tai normaalipainoisen tai ihan muuten vaan terveellisesti syövän ruokailut tuntuvat olevan sallittu yhteinen puheenaihe ja niitä saa arvostella, mutta ns. ongelmasyöjien ruokailuun puuttumista pidetään epäkohteliaana?

Tästä aiheesta vähän off topic, mutta kun tuli mieleeni: eikä ole kummallista, että ns. hoikan tai normaalipainoisen tai ihan muuten vaan terveellisesti syövän ruokailut tuntuvat olevan sallittu yhteinen puheenaihe ja niitä saa arvostella, mutta ns. ongelmasyöjien ruokailuun puuttumista pidetään epäkohteliaana?

Äläpä muuta jupise :hyper:. Hoikistuttuani sen kymmenisen kiloa, on ihmisillä ilmeisesti mennyt totutellessa uuteen minuun, tai jotakin ainakin on tapahtunut. Itse olen nyt vasta itseeni ja painooni tyytyväinen ja nämä samat ystävät, jotka pullan syömättömyydestäni minua syyllistävät, ovat kuitenkin kehuneetkin hoikistunutta olemustani. Onhan se tietenkin ilmiselvää, että kateudella on osansa tuossa huomauttelussa (eräs ystäväni jopa sanoi asian niinkin suoraan, että on vaikeampaa olla ystäväni, nyt kun olen hoikempi, sillä hän tuntee nyt oman olonsa niin huonoksi). En todellakaan halua tässä nyt kuulostaa itserakkaalta, koska, todella, siitä ei ole kyse.

Kaiken huippu oli kun olin kesätöissä ja siellä täysin tuntemattomat ihmiset kommentoivat syömisiäni ja kyselivät painoani. Ja oikeasti, olen ihan normaalipainoinen, vaikka nyt tällä hetkellä, kun halajan lisää lihasmassaa pitäisikin alkaa tosiaan syömään enemmän. Töissäni oli myös eräs todella ylipainoinen nainen, joka veteli lounaaksi perhepizzoja ja enpä usko että kellekään tuli mieleen sanoa hänenkään ruokailutottumuksistaan tai ulkoisesta olemuksestaan yhtään mitään. Kyllä siinä muodostui paineita :curs: kun tiesi joka päivä olevansa eväspakettinsa kanssa arvostelun kohteena. Silloin ajattelin, että olisin joku päivä vienyt työpaikalleni lounaakseni puolikkaan possun, niin olisivat katseet ja kommentit loppuneet siihen paikkaan.

Minusta tuntuu nyt vaan tosi pahalta, kun MUUT ovat muodostaneet minulle paineita syömisestä seurassa, tosin edelleen syön mitä itseä huvittaa, en edelleenkään järsi puolikasta possua jos ei huvita :). Kaikenlaiset asiat sitä voi ystävyyssuhteisiin vaikuttaakin...koskaan en olisi uskonut..ja tuo ennaltaehkäisykommentti oli ihan hyvä, pitää käyttää sitä ensi kerralla :thumbs:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Haha! Meikäläisellä on just toisinpäin: kesätöissä äijät kauhistelee että "No TAASKO se tyttö syö?! Aina se vaan syö..."

Se siitä off-topicista. Minulla on varmaan ollut niin hyvä kotikasvatus, etten millään kehtaa pyytää terveellisempää safkaa ja sitten kärsin vatsakivuista (en kestä kovin raskasta/rasvaista ruokaa). Ex-anoppilassa tarjottiin aina jotain lammaspaistia ja perunamuussia, ainoana salaattina tomaattiviipaleet. Arvatkaas kannettinko kotiinpäästyä laksatiivikuureja apteekista? Oli maha jumissa kuin Venäjän tulli!
Erilaiset ruokatottumukset on ymmärrettäviä jos on allergia tai diabetes tms. mutta miten ihmeessä selität että olet lapsesta asti tottunut syömään jotakuinkin terveellisesti?

Kaikkein pahinta on vieraisilla se, että jos ostaa omat appeet niin odotetaan että ostan sitten kaikille muillekin... Että kun pitää antaa kaikille jos itellä on jotain...hel***in kommunistit... no onneksi kaikissa paikoissa ei ole niin!

Ja huom! Mä siis en ole mikään raivorasvaton normiruokaa pelkäävä neuroottinen punttipiisami, vaan ihan tavallinen salihikoilija:)

Oon kirjottanu tahan seka Rantakuntoon2007 keskusteluun ja tuli just mieleen...mun teema oli ens kesaksi se et porukka ei sano 'oot laihtunu' vaan et ne kysyy 'missa sa treenaat'. Ja siihen paalle ku sais sen verran auktoriteettia ja lihaerottuvuutta et kukaan ei enaa ihmettelis/kyseenalastais mun omia evaita vaikka toisella puolella poytaa istuis Tony ja George! Yksi kaveri on ex-kehonarakennuksen brittimestari ni ei silta sen mukaan kukaan kysy 'miks sulla on omat evaat'... ;)

Mulle muiden tarjoamiset on kyllä välillä isokin ongelma. Käyn toisten luona melko usein, eivätkä ihmiset juuri koskaan tarjoa mitään hyvää ja terveellistä. Olen ratkaissut asian niin, että vien mukanani jotain ikään kuin tuliaiseksi, mutta se on sitten jotain, mitä lähinnä itse syön. ("Tein salaatin", "Toin vähän viinirypäleitä" jne.) Jos meille tulee ihmisiä, tarjoan vihannesdippiä ehrmannilla, enkä sipsejä kermaviilidipillä. Sekin tuntuu jo menevän yli ymmärryksen. Kaikki erilainen on "pahaa"... ? Ikävä kyllä mulla on ystäviä, jotka vastustavat lisäaineita (ei light-limuja), eivät syö lihaa (jaiks, mitä tarjoan?!) ja haluavat yleensäkin herkutella joka päivä jollain - etenkin vieraisilla tai sillä tekosyyllä, että saavat vieraita. He kyllä syövätkin kuin puolikkaat pullahiiret, - eli hyvin vähän - mitä minä taas en osaa tehdä. Jos pöydässä on kilo pullaa, syön siitä 500g. Siksi on parempi, jos pöydässä on kilo porkkanaa. :D Ajattelin yllättää isukin huomenna sulatejuusto/kanaleike-hapankorpuilla teen kanssa, kun tulevat käymään... :rolleyes:

Tän vierailusyöminkiasian kanssa mäki olen koittanu tasapainoilla... Nyt kun ajattelee asiaa, niin hullua kylläkin: Mulle ei enää yritetä tarjota mitään ns. "herkkua", oikeastaan missään!

Suvussa on kai jo saatu tarpeeks supatettua mun omituisista tottumuksista ja kertakaikkisen hankalasti miellytettävästä mahasta (mun maha ei siedä oikeastaan mitään, siksikin mulla on ikioma joustamaton puuro-kasvis-raejuusto-tonnikala-piimälinja).

Lisäks kaverit on kertoneet kavereilleen ja keskenään käsitelleet asian. Minoon jo tunnetusti niin friikki, että joskus mulle on varattu kun kylään tulen, omaa safkaa! :D En oo ihan rehellisesti sanottuna ylpeä tästä.

Toinen juttu on sitte esim. koulukavereitten keskeisissä pippaloissa tms, niissä nyt on niin paljon väkeä ettei kukaan huomaa, että yks skippaa sipsiosaston yms. Varsinkin ku oon aika kova tyttö laittisiideriä tollasissa harvinaisemmissa häppeningeissä kanniskelemaan koko ajan kainalossa :nolo:

Aikasemmin oon kyllä saanu melko lailla kuulla asioista, samaan tyyliin ku Dahlia.

Pahimpia on kaikki isänpäivät/äitienpäivät/mummojen synttärit ym. Lähinnä se kun joutuu molemmilla mummoilla kahvipöytään. Sekä sitten vielä poikaystävän mummon luona. Ne ei yksinkertaisesti tajua sitä, että joku ei halua syödä täytekakkua, pullaa ja pipareita. Se on jotenkin niiden mielestä epäkohteliasta jos sanoo että "Kiitos, en ota enempää" :wall: Sitte aina ihmetellään että "Miten sä pysyt aina vaan noin hoikkana, etkä yhtään tule sukuusi tässä lihomisessa". Noh, miksköhän?!

Mä en edes suuremmin pidä makeista leivonnaisista, paljon mielummin söisin vaikka kylmäsavulohileipiä! Ei oo kauheen kivaa olla loppupäivää huonovointisena kun kohteliaisuudesta tulee sitten syötyä niitä leivonnaisia :(

Myös osa kavereista on sellaisia, että jos sovitaan että menen heidän luokseen kahville niin siellä on pöytään ladottu kaikki mahdolliset suklaat sun muut herkut mitä vaan löytyy. Ihmetyttää, koska kaverit tietää että mä treenaan paljon ja katson mitä syön.

Vasta vähän aikaa sitten oltiin useampi kaveri samalla autolla menossa Pohjois-Suomeen ja aina kun pysähdyttiin niin mä nälissäni menen valitsemaan jotain kunnon syötävää huoltsikalla kun kavereilla jokaisella oli lautasella joku pieni leivos/pulla :eek: Miten joku elää sellasella? Plus että autossa kiersi kaksi levyä Fazerin sinistä "eväänä" :)

Kauhee tilitys, mutta on tosiaan aihe joka on mukana lähes jokapäiväisessä elämässä.

Ma oon huomenna menossa vkonloppu kylaan paikkaan missa suklaa ja limpat virtaa ja tod nak tilataan takeawayta tai ne hakee McDonaldsia...

Ma oon jo nyt pakannu ison laukun auton perakonttiin laitettavaksi ja siella on diet Pepsia, prodepatukoita ja neljanviljan puuroo. Kaikki sailyy hyvin ja voin sit muka napostella ja ahkyta itteni tayteen ja valitella ettei oo nalka...

Vieläkin löytyy ärsyttäviä juttuja: Kun ottaa kohteliaisuudesta vaan pienen palan, niin sekin huomataan, että ei ottanut normaalikokoista palaa, ja sitten alkaa piikittely. Myös sitä saatetaan katsoa pahalla, jos samalla syö jotain omaa terveellistä. Jälkimmäinen koskee lähinnä työpaikkoja. Tuo pienen palan ottaminen voi koskea mitä tahansa tilanteita.

Ja entäs sitten, jos ottaakin joku kerta sitä herkkua? Alkaa hirveä päivittely (=vittuilu) "no mites se Lucykin nyt kakkua ottaa, ootko varma ettei siinä oo liikaa hiilareita" :jahas: . Ja itse sitten vedetään joka päivä jätskiä, suklaata ja "terveellisiä" myslipatukoita.

Joo veit sanat suustani Lucy. Ja se et on ruokavalio tai kuten taalla UKssa sanotaan diet ni monet luulee et se on joku kuuri luontonen juttu kuten esim laihdutuskuuri. Diet:han ei sita merkkaa et on lahiksella ku voi olla vaikka lowcarbdiet tai vegetarian diet...eli ruokavalio.

Ja sit porukka jaksaa valittaa siita yhdesta tai kahdesta aika mitattomasta paheesta! Paras on se kun joka ikinen mun toimistossa pikkaa mun Diet Pepsi tolkin...silti jokaisella muulla on sipsipussit, majoneesikolmioleivat, kuppi kahvia kermalla ja suklaapatukka. Ni jaksavat valittaa mun Pepsin aspartaamista ja kofeiinista...huh.

Tai se jos ma vaikka aivastan ni nostaa kauheen vitsailun et 'no nyt se toimiston terveyshullu on TAAS kipeena'. :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom