Mitä teette kylässä, kun tarjotaan muuta kuin "body-ruokaa"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlueSun
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Juuri näin. Tuntuu siltä, että monet hieman ylireagoivat tähän aiheeseen - ja muutenkin, koetetaanhan nyt tarkastella asioita objektiivisesti ilman ääripäihin ja kärjistyksiin tarttumista (ne ovat yleensä tapa selventää kirjoittajan pointtia, eivät mielipiteitä/kuvauksia todellisuudesta). Hedelmällisempää keskustelu olisi, jos pyritään tekemään päätelmiä _yleisellä_ tasolla. Poikkeuksia on aina ja ääritilanteet eivät ole mitenkään oleellisia tällaisessa keskustelussa.

Niin mitä se body-ruoka on?

Tonnikalaa ja tummaa riisiä/pastaa, tietenkin ;)

... vitsi, vitsi. Jokainen tietenkin määrittelee ko. sanan ihan itse, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että kun puhutaan "puhtaasta" tai "body-ruoasta", niin silloin viitataan sellaiseen sapuskaan, joka sisältää lähinnä proteiinia, hyviä rasvoja ja maltillisesti kuitupitoista hiilaria, sokerin ja eläinrasvojen kuten myös einesten ja kaikenlaisten teollisten elintarvikkeiden ollessa ehdottomasti pannassa. Joten jauhokastikkeet ja kermaa ja juustoa tiukkuvat pastaruoat tuskin tuota seulaa läpäisevät...

Hyvä pointti myös tuo kursailu ja tuputtaminen, noinhan se juuri on, varsinkin mummojen ja tätien (ja joskus myös anoppien ;)) kohdalla.

assis sanoi:
syömishäiriön raja kulkee ehkä siinä, että syömiset ja niiden miettiminen hallitsee enemmän elämää kuin että ne olisivat luonnollinen osa arkea. "Ihmisen täytyy syödä elääkseen, ei elää syödäkseen".

Amen.

En voi enää editoida edellistä postiani, joten aloitan uuden.

Halusin tulla vielä sanomaan, että olen vilpittömästi pahoillani, jos joku kokee, että olen häntä tämän ketjun postauksillani loukannut, se ei missään tapauksessa ole ollut tarkoitus. Jonkinasteisen paapomisen kyllä myönnän ja se on ihan tarkoituksellistakin - tämä siksi, että jos joku olisi minua silloin joskus "paaponut", niin monelta murheelta olisin todennäköisesti säästynyt. Ymmärrän toki, että tämä ärsyttää niitä, joilla asiat ovat kunnossa, mutta koettakaa kestää - tarkoitus on nimittäin 100% hyvä. :piis:

Mun mielestä voidaan kyllä puhua jonkinasteen syömishäiriöstä sillon, jos jokaista suupalaa pitää vahdata. Jaa tulikohan taas kirjoitettua kärjistys. No mutta kuitenkin. Ei tarvitse olla bulimia tai anoreksia. Ja ortoreksia ei myöskään ole hyvä asia..

Tottakai, jos joku käy kylässä 3 kertaa viikossa viinerillä, voi siitä viineristä silloin hyvin kieltäytyäkin. Itselläni on tuollaisia "kakkukahvi"tilaisuuksia MAX kerran kuussa, mutta tuskin edes niin usein.

Jatkan innolla keskustelun lukemista, mutta tähän aiheeseen olen nyt antanut kaikkeni.

Juuri näin. Tuntuu siltä, että monet hieman ylireagoivat tähän aiheeseen

Jep! Täällä yksi ylireagoija ilmoittautuu...;)

Siksi minä siitä pullasta kirjoitin, kun kysyttiin että "kenen suussa pulla on oikeasti alkanut maistua pahalta?" Muutenkin pullat ja viinerit ovat tosiaan olleet kovasti lennossa tässä tredissä. :rolleyes:

Suhtautuminen muuhun ruokaan: Olen opettaja ja ihan päivittäin tulee syötyä juuri sitä mitä koulun keittola tarjoaa. Oikein hyvällä ruokahalulla ja omalla tunnolla vetelen niin makkarakastikkeet kuin juustoperunatkin. Ainoastaan keittopäivinä vähän harmittaa, kun tuppaa jäämään nälkä.:curs: Mutta mullapa on lisäksi vielä omat eväät mukana. :D

Vieraisilla syön sitä ruokaa mitä talo tarjoaa. Jos koen ruoan jostain syystä vastenmieliseksi( tai epäterveelliseksi) otan vain vähän ja salaattia ja lisukkeita paljon. ;) Ja tämän kaiken voi tehdä ihan hissunkissun loukkaamatta ketään.

Hampurilaisista ja kotipizzoista en ihan aikuisten oikeasti pidä. Mutta itsetehty tulinen kanapizza aurajuustolla on ihanaa ja silloin tällöin täytyy viikonlopun kunniaksi sellainen tehdä. Punaviinin kanssa se on taivaallista!:kuola:

Karkit, keksit, leivonnnaiset, jäätelöt yms. ovat olleet pannassa jo pitkään. Tosin viime kesänä söin yhden jäätelön ja täytekakkua olen syönyt häissä, jos silloin on sattunut tekemään oikeasti mieli.:)

kaikki on niin yksilöllistä että kismittää yleistykset tyyliin- et syö pullaa oot s***************
no en tykkää pullasta... mitäs siitä? Kukaan emännäist ei ole vielä siihen närkästynyt. Suklaa rakastan ja kaikkea siihen liittyvää- pitäiskö vaatia että sais varmaan kyläilessä suklaata pöytään??!!
Enkä tykkää pizzasta. Mua yököttää oreganon haju. Pitäkö syödä ja yökätä? Tai pitääkö vaatia etukäteen että älä ihmessä mitään oreganoa siihen sun pizzaan laita.. tai otanko sitten jotain muuta pöydän antimista??? No mutta eihän selläinen käy- näyttäisin heti s***********. Tää ketju menee lapsellisuuksiin molemmin puoliin ja sitä yritin tässä vaan kirjaimellisesti tuoda esille. Olkaan terveitä yksilöllisia ihmisia. Syödään mitä halutaan ilman leimoja. Jos ei haluta niin ei syödä. OK?

Siis todellakin outo tämä keskustelu. Kuten joku jo tuolla edellä vinkkasi on tämä keskustelu jäänyt nyt tähän pullan ympärille pyörimään ja otsikkohan on ihan jotain muuta....

Ihmettelen vaan nyt yhtä asiaa (tai aika montaakin)...miten usein te ihmiset oikein vierailette sellaisessa kyläpaikassa jonka isäntäväki ei teitä tunne? Eowyn ei tykkää pizzasta niin tuputetaanko sulle sitten aina sitä pizzaa? Tai jotain muuta mistä et pidä? Jos itse menen kylään, jonka väki ei minua tunne niin kyseessä on tyyliin häät, hautajaiset, ristiäiset yms isot tapahtumat jossa ruokaa notkuu pöytä täynnä. On sen seitsemää sorttia, ja jo on oikeasti kumma jos esim. häissä ei MIKÄÄN maita vaan saa laatan lentämään. Ja mielestäni on jo pyhäin jäännös se ajatus, että kaikkea pitää syömällä syödä. Jos pöydässä on yksi mistä tykkää niin voihan sitä kohteliaasti ottaa sitä lisää ja sanoa, että tämä on niin hyvää et keskityn tämän syömiseen.

Jos taas menen omien kavereiden luokse kylään niin useasti ne eka kysyy haluatko "kahvin kanssa jotain", silloinhan ei ole ongelmaa ja itse useasti sanon että leipä käy. Itselleni kyllä maistuu mikä vaan, mutta ollaan sitä ikäpolvea ettei niitä pullia ole pakastimessa kaiken varalta valmiina. Tai sanon, et pelkkä mehu käy...ei kukaan sitä kieroon katso.

No, ne jotka sitten kyläilee alvariinsa jossain....niin ettekö kutsu vaihteeksi ystäviä kotiinne ja tarjoa siellä niitä terveempiä herkkuja? Tai jo soittaessa sano ettei sitten tarvii varata mitään, jos sellainen tapa ystävillä on tai vie ite tervetuliaisia?

Ehkä tätä keskustelua on vaikea ymmärtää kun ei itsellä ole mitään ongelmia syödä kylässä. Ja jos siellä joku olis leiponut vaikka jonkun maksakakun mitä en todellakaan voisi syödä niin kehtaan kyllä sanoa,että en valitettavasti maksasta tykkää, mutta tämä pulla on hyvää....

Siis todellakin outo tämä keskustelu. Kuten joku jo tuolla edellä vinkkasi on tämä keskustelu jäänyt nyt tähän pullan ympärille pyörimään ja otsikkohan on ihan jotain muuta....

Keskustelu on toki outo, (kuten ehkä alkuperäinen kysymyksen asettelukin), mutta onpahan ollut hedelmällinen keskustelu! :D :thumbs:

Se nyt vaan on niin, että netin välityksellä on välillä niin pirun vaikea tehdä itsensä ymmärretyksi kerralla. Tulee väärinymmärryksiä ja siitä sitten poikii ja pulppuaa lisää jutun juurta kanssaihmisten hämmästeltäväksi. :eek:

Tää ketju menee lapsellisuuksiin molemmin puoliin ja sitä yritin tässä vaan kirjaimellisesti tuoda esille.

itteäni tässä quottaan että tän pitsa-pullajutun just kirjoitin tuodakseni esille ketjun outoutta.... kummallista... luulin että viimeisen viestini sarkasmi ja ironia olis helposti ymmärrettävissa... no ehkä ei.

itteäni tässä quottaan että tän pitsa-pullajutun just kirjoitin tuodakseni esille ketjun outoutta.... kummallista... luulin että viimeisen viestini sarkasmi ja ironia olis helposti ymmärrettävissa... no ehkä ei.

Sivusta keskustelua seuranneena pakko kuitenkin kommentoida aiempaa viestiäsi. Itsellä se herätti reaktion WTF?! :eek: onko tuo nainen kännissä vai mitä se oikein raivoaa..? Jos haluaa olla sarkastinen ja ironinen niin tällöin sanavalintoja ja viestin ulkoasua kannattaisi miettiä kahteen kertaan.

Anteeksi nyt vain suora mielipiteeni, mutta itse ihmettelit viestisi perillemenemättömyyttä... :piis:

ps. Minulla ei ole suurempia ruokavaliorajoituksia, joten kyläilessäni voin ainakin maistaa tarjottavia.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hehe, itsekin ihmettelin tuoa eowynin viestiä. Juurikin siksi koska ko. hlö useimmiten kirjoittaa aivan asiallisesti. Ironia ja sarkasmi meni minullakin ohi, lähinnä tuo oli oikein taitavasti v*ttuDaainQX-tyylillä kirjoitettu. :D Mutta minä nyt olenkin kommunikaatiorajoittunut.

No mutta eowynin tarkoituskin oli ymmärtääkseni kirjoittaa juuri tuohon v*ttuDaainQX-tyyliin imitoidakseen sitä miten typeräksi väittelyksi tän ketjun "keskustelu" on mennyt...

No mutta eowynin tarkoituskin oli ymmärtääkseni kirjoittaa juuri tuohon v*ttuDaainQX-tyyliin imitoidakseen sitä miten typeräksi väittelyksi tän ketjun "keskustelu" on mennyt...

yep.
mutta kai överiks meni.
niin että viralliset anteeksipyynnöt

:offtopic: Joo, turha täällä on pahemmin imitoida tai muuten vaan laskea leikkiä, kun aina löytyy vähintään yksi joka ei tajua sitä. Ei siinä auta hymiöt eikä selvät ylilyönnit. Siitä on jo monta threadia todisteena.

Viimeisimpänä:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1654253&postcount=80
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1655232&postcount=91
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1655490&postcount=92

:lol2:
Ettei kenellekään jää epäselväksi, niin hymiöstä huolimatta olen täysin tosissani tässä postauksessani. Lähinnä huvittaa miten kujalla (tuolla toisessa threadissa) osa voi olla.

Keskustelu on toki outo, (kuten ehkä alkuperäinen kysymyksen asettelukin), mutta onpahan ollut hedelmällinen keskustelu! :D :thumbs:

Se nyt vaan on niin, että netin välityksellä on välillä niin pirun vaikea tehdä itsensä ymmärretyksi kerralla. Tulee väärinymmärryksiä ja siitä sitten poikii ja pulppuaa lisää jutun juurta kanssaihmisten hämmästeltäväksi. :eek:

Totta, tämä on hedelmällinen keskustelu! Ja toki mukavaa, että kaikki tuo omat näkemyksensä esille, eikä pieni eripura keskusteluissa haittaa ainakaan minua :evil:

Harvassa on ne ketjut joita jaksaa ahkerasti seurata.

Viikonlopuksi menossa porukoille ja syön varmasti kaikkia herkkuja mitä äiti vaan jaksaa laittaa. :haart: jaksaa sit hyvin salilla kun on koko viikonlopun tankkaillu... :D

Ei kai eowynin tarvitse anteeksi pyydellä. Tuskin sitä viestiä kukaan (ainakaan kovin moni) henkilökohtaisesti otti ;) Minä ainoastaan kerroin miltä se minun silmissäni näytti.

:offtopic: Joo, turha täällä on pahemmin imitoida tai muuten vaan laskea leikkiä, kun aina löytyy vähintään yksi joka ei tajua sitä. Ei siinä auta hymiöt eikä selvät ylilyönnit. Siitä on jo monta threadia todisteena.

...

Ettei kenellekään jää epäselväksi, niin hymiöstä huolimatta olen täysin tosissani tässä postauksessani.

Sarkasmi on taitolaji ja sen viljeleminen netissä vaatii huomattavasti enemmän kuin tosielämässä, kuten varmasti tiedätkin. Itse pyrin lukemaan ihmisten postaukset miettien mahdollisia piilomerkityksiä, mutta aina niitä ei vain kykene näkemään.
Mielestäni ei välttämättä ole kyse siitä etteikö toinen vain "tajuaisi" vaan lähinnä siitä ettei kirjoittaja ole osannut ilmaista itseään haluamallaan tavalla.
Toisaalta tunnen sellaisiakin ihmisiä, jotka ihan suoraan ovat myöntäneet, että he yksinkertaisesti eivät tajua sarkasmia/piilovitsailua/tms...

Aavistelin, että viestini herättäisi vastaavanlaisen reaktion, mutta eipä sekään maailmaani kaada. :hymiö:

:piis: & :haart:

Aavistelin, että viestini herättäisi vastaavanlaisen reaktion, mutta eipä sekään maailmaani kaada. :hymiö:

:piis: & :haart:

Nou hätä! Eipä ollut sulle tarkoitettu tuo mun kommentti, vaan ihan yleisesti. Perustuen mitä tällä ja muillakin palstoilla olen ehtinyt näkemään.
Itse yleensä ymmärrän huumoria, myös sarkasmia aika hyvin tai ainakin kuvittelen ymmärtäväni. Täytyy myöntää, että mullakin meni tuo eowynin postaus ohitse. Lähinnä varmaan sen takia, että tässä samaisessa ketjussa on tuollaisia hyökkääviä postauksia ollut ihan riittämiin ja käsitääkseni ihan tosimielellä kirjoitettuna. Uskon, että samasta syystä sinä kattis ja moni muukin hämääntyi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom