mitä syödä illalla puntin ja palkkarin jälkeen

Omalla kohdallani miltei olosuhteiden pakosta ja omasta halusta tulee syötyä päivällinen melko myöhään vasta treenin jälkeen. Eli usein treenaan 17-19 välisenä aikana, jonka jälkeen juon palkkarin 19-19.30. Olenkin miettinyt, että tuskinpa tästä kovinkaan suurta kehityksellistä haittaa on jos vedän ihka oikean päivällisen (kanaa ja riisiä, jauhelihapiffejä ja perunoita tms.) vasta 20-21.

Eikös ne välimeren ruokakulttuurissakin syö suht tuhdin illallisen melko myöhään ja terveitä ovat? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse vetäisin jos kävisin reenin vetäseen illalla ennen nukkumaan menoa palkkariin paljo hiilareita ja kotona söisin 3 munaa purkin rahkaa + omegat! mitäs muut on tuosta mieltä?

Olenkin miettinyt, että tuskinpa tästä kovinkaan suurta kehityksellistä haittaa on jos vedän ihka oikean päivällisen (kanaa ja riisiä, jauhelihapiffejä ja perunoita tms.) vasta 20-21.

Ei ole haittaa. Tästä on ollut jo aikasemminkin puhetta, mutta treenin jälkeen lihakset kyllä käyttävät hiilarit todella tehokkaasti hyväkseen oli se kello 16 tai 23. Itse vetelen 4-5 iltaa vkossa tälleen: Salilla palkkari(klo 22.00), siitä n.1h kotona(klo 23.00) kunnolla sapuskaa esim.200g lihaa/kanaa+100g tumma makaroni+0.5l maitoa+vitskut ja about 3h päästä (klo 2.00) yöksi prodea+rasvaa+omegat, sitten tunnin sisään zZzZzzZ.. Ja kyllä patti kasvaa! :wtf:

Jos treeni menee myöhäiseksi niin ite oon vetäny normipalkkarin ja siitä 45-60min kotona esim. kanaa ja jasmiiniriisiä ilman rasvoja ja ylimääräisiä kuituja. Tuolla saa insuliinit kohoamaan ja laskemaan nopeammin, kuin matalamman GI:n mätöllä, joten yöprotskut ja rasvat voi heittää naamaan vastaavasti hieman aiemmin.

Sama juttu jos myöhään tulee treenattua. Palkkari huiviin ja siitä n. tunnin päästä kanaa ja ihan perus vehnäjauhomakaroneja. Sitten ennen nukkumaanmenoa rahka+öljy tai maito+kananmuna+öljy.

250 grammaa prode-pastaa, siinä kyljessä voi olla viel tonnaripurkki ja jotain mutta makua antamaan. Prode-pasta hyvä siitä et hiilaria tulee, mut kans prodet joten ilta-raikkarin/rahkan voi jättää pois.

Nii, mut ootki läski. Normaalille ihmiselle riittää varmaan pienempikin määrä. :)
pidin tuota itsestään selvyytenä niin en jaksanut kommentoida sen enempää. tietysti jos on henkilö joka syö n,2000kcal päivässä olisi aivan järjetöntä syödä mitään 1000kalorin iltapalaa. voi se olla järjetöntä muutenkin, mutta mitä pienemmät kokonais kalorit päivässä sen järjettömämmäksi tollanen isohko iltapalan syöminen menee.

Ai niin tietysti vielä palkkari reenin jälkeen:arvi:

Riippuu antaako maha periksi, nytkin ihan täys olo :wtf:

Tuosta kommentista tulikin mieleeni että eikös se ole melko hyvä mittari että on syönyt tarpeeksi jos on siis niin kertakaikkisen täynnä ettei jaksa syödä tai tulee ylös? :urjo:

Siis tietysti on syönyt jotain protsku-hiilari ja kaloripitoista safkaa, kun massaa siis haetaan.

Tuosta kommentista tulikin mieleeni että eikös se ole melko hyvä mittari että on syönyt tarpeeksi jos on siis niin kertakaikkisen täynnä ettei jaksa syödä tai tulee ylös? :urjo:

Mitä todennäköisemmin ihminen noudattaa tuonkaltaista syömistä ennen ruokavalion tarkempaa syynäämistä. Jotkut päätyvät sillä lihaviksi, toiset alipainoisiksi. Saman tyylin jatkaminen tuskin on paras vaihtoehto jos tavoitteena on sen kropan muokkaaminen johonkin suuntaan.

Mitä tuohon salinjälkeiseen ateriaan tulee, niin olen itse kokenut melko miellyttäväksi koko päivän sapuskojen keskittämisen salin jälkeisille tunneille. Syön ehkä kolmasosan kaloreista ennen salia ja treenaamisen jälkeen (18-22) loput. Turha sitä on istumatyöläisen syödä päivän aikana paria rahkapurkkia ja voileipää enempää.

Mun on paha keskittää ruokailua puntinjälkeiselle ajalle, koska tuun puntilta noin 21.30 kotio. Siinä on tuni aikaa syödä ja sit nukkuun. Joten hyvä vaan vetää maha täyteen ja untenmaille ruokaa imeskeleen :zzzz:

Mitä tuohon salinjälkeiseen ateriaan tulee, niin olen itse kokenut melko miellyttäväksi koko päivän sapuskojen keskittämisen salin jälkeisille tunneille. Syön ehkä kolmasosan kaloreista ennen salia ja treenaamisen jälkeen (18-22) loput. Turha sitä on istumatyöläisen syödä päivän aikana paria rahkapurkkia ja voileipää enempää.

samoilla eväillä mennään. Tosin mä saan treenattua useimmiten jo kl 16.00-16.30. Mutta idea sama, eli aamupala suht tukeva ja sit perään kevyt lounas ja välipala jotka molemmat ovat protskuhiilari-safkoja. Treenin jälkeen ahdetaan sitten täysillä hiilaria ja kohtuullisesti protskua aina klo.21.00 asti jonka jälkeen vedetään joku rasva+raejuustosetti ennen nukkumaan menoa.

Meillä syödään joka päivä ihan kunnon ruoka klo 20-21 illalla, ei mitenkään ehtisi aikaisemmin. Treenit loppuu n. 19. Sen jälkeen palkkari.

Pari ruisleipää, joiden välissä on kananrintaa ja munakas yms. ja pari lasia maitoa. Tämän jälkeen vielä rahka naamariin soijan ja mansikoiden/mustikoiden kera. Ihan hyvältä tuntuu ja maistuu.

Tää saa varmasti monen "professional"- bodarin karvat pystyyn.. 4-6 ruispalaa, johon päälle tonnikalaa ja juustoa.. :D Aika rasvaista evästä, mutta toisaalta tostahan saa kuituja ja proteiinia :) Niinku varsinkin illalla toi.. Mutta päivällä syön päivällisen :)

Tää saa varmasti monen "professional"- bodarin karvat pystyyn.. 4-6 ruispalaa, johon päälle tonnikalaa ja juustoa.. :D Aika rasvaista evästä, mutta toisaalta tostahan saa kuituja ja proteiinia :) Niinku varsinkin illalla toi.. Mutta päivällä syön päivällisen :)
Eihän tossa muuta rasvaista ole kun juusto? Ihan hyvä setti mun mielestä.

Dietillä nyt ei kauheesti mitään muuta kun rahka ja jotain pientä siinä sivussa mahu enää palkkarin jälkeen illalla.

Iltasetitys

Aika helvetin myöhään jengi vääntää rautaa vielä salilla....itellä ei tulis mitään ainakaan nukkumisesta ku kroppa kävis varmaan vielä kierroksilla, mut sehän taas riippuu siitä miten treenaa ja minkälaisilla painoilla....mut asiaan....

klo 18 palkkari
klo 19.30-20 kanaa/kalaa/kalkkunaa + 30-50g hiilaria riisistä + sallaadia

22.30-23 ehrmanni 250g + 30g heraa sekaan + oljyt + vehnäleseet, magnesium,kalsium setit

Kesäisten paskojen puristelu pois kropasta menossa siis.....massalla ateriat paljon tuhdimpia,mutta elintarvikkeet samat.

"Dieetti" alkoi siis 7vkoa sitten.....95kg/16.5%......90kg/12.9%...molemmat pihdeillä.

Siis tietysti on syönyt jotain protsku-hiilari ja kaloripitoista safkaa, kun massaa siis haetaan.

Jaa-a, jos on ongelmia nostaa painoa niin tuo on varmaan ihan hyvä idea. Itselläni on tasaisellakin ruokinnalla monesti yötä kohti melkoinen nälkä, mutta otan ennen nukkumaanmenoa yleensä vain sen 200g raejuustoa + mahdolliset 35g heraa, nykytahdillakin tuota painoa kun kertyy se helpot 1,0 - 1,5 kg kuukaudessa. :wtf:

Syön kyllä normaalin hiilariraskaan aterian iltatreenienkin jälkeen, mutta välttelen iltatreenaamista ihan jo muidenkin mainitsemasta syystä, eli vaikea saada unta kun kroppa käy ylikierroksilla. Luulen että aloittelijoille (kuten mulle) on paljon oleellisempaa, se että ollaan tasaisesti plussalla, kuin että hifistellään noilla makrojakaumilla liiaksi. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom